Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik zoek een hobby/sport

Reputatie 6
Hoi,

Ik ben redelijk wanhopig opzoek naar een hobby/sport. Misschien dat jullie wat ideetjes hebben?

Ik ben wel lastig, de hobby/sport moet namelijk aan de volgende dingen voldoen:
-Je moet er je energie in kwijt kunnen.
-Ik heb slechte knieën en snel blessures, dus het mag niet te belastend zijn. (Vooral aan de benen, mijn armen zijn prima)
-Ik moet niet afhankelijk zijn van een vereniging of openingstijden, etc.

Hopelijk weet iemand iets!

Gr. Pin

28 reacties

Reputatie 5
Badge +16
Heb je al de sportschool overwogen?
Reputatie 6
Ik heb een hekel gekregen aan die apparaten door een jaar bij fysio :(
Dus ja, wel eens overwogen, maar is niks voor mij helaas.
ik heb een tijdje op zwemmen gezeten (had een knieblessure). wel bij een vereniging, maar dat hoeft natuurlijk niet! je kan ook gewoon een abonnement nemen op een zwembad bij jou in de buurt. je kan dan zo vaak gaan als je wilt. zwemmen is niet echt belastend voor je benen, en anders als het echt pijn doet kun je altijd met alleen je armen zwemmen. heb ik ook tijdens trainingen gedaan als ik last had van me blessure.

boksen is misschien ook wat? of misschien dansen?

je kan ook oefening doen zoals opdrukken, dat kan gewoon thuis. je kan er wel je energie in kwijt maar het is wel een beetje eentonig..behalve dan als je daarvan houdt :)

ik hoop dat je wat aan me reactie hebt, succes!
Reputatie 6
Hoi Dee,

Ik ben nu op vakantie, dus gratis zwembad 😃. Ben nu aan het kijken of ik het wat vind!

Ik vind boksen tegen een boksbal wel fijn. Alleen een boksbal in huis krijgen is lastig 😞 en ik denk niet dat ik speciaal naar de sportschool zou gaan voor een boksbal.

Dansen, ik ben echt een plank haha.

Ik kan natuulijk ook van die oefening dingen doen! Ga ik proberen!

Er zitten zeker wat dingen bij die ik kan proberen! Thanks!

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +16
Hoop kleren , een bal of iets anders wat redelijk zacht is in een (vuilnis)zak doen en ergens met een stuk touw aan ophangen. En dan heb je een boksbal.
Reputatie 6
Dat is best wel slim.
Waar zou jij het aan ophangen? Iets boren in het plafond is meteen zo definitief en mag niet in huurhuis... (woon in huurhuis)
Badge +8
Hoo Pin,

Hebben jullie geen haakje ( bijvoorbeeld waar een schommel hangt of heeft gehangen )?

Ik woon bij mijn moeder ook in een huurhuis, en ik zit even te denken. Maar het is inderdaad wel lastig, zeg! Als je bij Google afbeeldingen zoekt naar " waar boksbal ophangen " ( zie de link(s) aan het eind van de reactie ) zie je dat je bij allemaal je een haak voor de boksbal moet laten boren.

Je kunt ook naar de 'boksschool', hier ben je tegelijk met wat leeftijdsgenoten die ook beginners zijn. Zo hebt je misschien gelijk wat gezellig met hun te kletsen en ben je niet alleen:).

Bronnen:
- http:// Dit is de link waar je alle soorten kunt vinden om zo'n boksbal op te hangen.
- http:// Dit is ook een manier om de boksbal op te hangen, het is een soort standaard die alleen op de grond staat. Het is wel een erg groot standaard. Maar misschien kun je dit in de schuur zetten, of je hebt misschien een grote kamer?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Suzan (14) xx
Badge +8
Bij mijn bovenstaande reactie staat er aan het begin "Hoo Pin", dit moet natuurlijk "Hoi Pin" zijn.
Excuses:).
Reputatie 6
No problem Suzan!

Ik weet niet hoe het kan, maar bij beide links, als ik erop klik, verwijst ie me door naar dit topic 😕 Kan iemand mij daar een verklaring voor geven misschien? Wat waren je zoektermen Suzan?

De boksschool lijkt me niet echt iets, vooral omdat ik al lid ben van een sportvereniging. Het is misschien een goede sociale uitdaging, maar die ga ik momenteel ook liever niet aan door verschillende dingetjes. Toch bedankt voor het denken!

Als ik een ophangmanier heb gevonden kan ik ook met het vuilniszak idee van Menspersoon aan de slag!

Ik ga even prutsen met die linkjes.

Gr. Pin
Hey pin

Het klinkt mischien heel cliche maar mischien kun je wel gewoon gaan batmintonnen met je moeder of een vriendin je gebruikt voor namelijk je armen ik weet dat je ook moet rennen maar daar kun je dan afspraken over maken

Ik hoop dat je er iets aan hebt

Xx kristal
Badge +8
@pin,

Je hebt gelijk! Nu ik op de links klik, wordt ik ook doorverwezen naar dit topic. Misschien is dit een foutje van de Kindertelefoon? Ik zat te denken: misschien heeft de Kindertelefoon onbekende website's geblokkeerd? Maar ik snap dan niet waarom die website's zijn geblokkeerd, want er staat in de forumregels dat je een bronvermelding moet gebruiken. Ik snap dat niet helemaal? Maar goed, laat ik verder gaan op je vraag:).

Ik heb op Google bij de eerste link de zoekterm: 'waar boksbal ophangen' gebruikt.
Bij de tweede link heb dezelfde zoekterm gebruikt, als je hier dan naar beneden scrolt krijg je een soort plaatje te zien wat een standaard is die je op de grond zet en waar je je boksbal aan kunt hangen. Hier hoef je geen gaten in de muur te hoeven boren. Maar op het plaatje is het wel erg groot, dus je hebt wel echt de ruimte nodig, dan;).

Ik hoop dat je de site's kan vinden,

Suzan (14) xx
Je kunt de links kopiëren en gelijk in je browser plakken en dan werken ze wel. Waarom ze niet gelijk werken weet ik ook niet.
Badge +8
@jjboy,

Ik had dit ook al geprobeerd, maar ook hier krijg ik weer dit topic. Op de een of andere manier werkt het blijkbaar niet of het is een foutje van de Kindertelefoon?:)
Reputatie 6
@jjboy, bedankt voor het meedenken! Bij mij komt ie helaas dan ook weer uit op dit topic. 😞

@Suzannevdb, ik ga googelen, thx!

@Kristal, een vriendin van bij zit op badminton, ik vind het alleen erg lastig om af te spreken enzo. Ik doe graag dingetjes alleen... Wel een goed idee opzich!!
@pin en @suzannevdb,

ok, ik heb het ff opnieuw gecontroleerd en ik denk dat jij met je rechter muisknop op de link klikt en dan "snelkoppeling kopiëren" kiest en die dan in de browser plakt en dan kom je zoals je zegt idd weer op dit topic.

Wat ik doe is linker muisknop ingedrukt houden en dan alle letters van de link selecteren (dus bij de eerste of laatste letter beginnen) en als dat gedaan is met de rechter muisknop op de selectie klikken en in het rolmenu voor "kopiëren" kiezen. Dan staat de link op je klembord en kun je die vervolgens "plakken" in je browser. Dan werkt het wel.
Je kunt natuurlijk ook CTRL-C voor "kopiëren" en CTRL-V voor "plakken" gebruiken.

Dat werkt wel, maar het blijft raar haha
Badge +8
@jjboy,

Bedankt! Ik typ dit altijd via mijn iPad, maar het werkt ook op mijn iPad.
Eerst had ik geprobeerd de link gelijk te kopiëren, maar dit ging niet, nee. Nu doet hij het wel:).
Bedankt! 😉.

@pin,

Werkt de link bij jou ook op de manier hoe @jjboy het heeft uitgelegd? 🙂
@pin
Ik ken een vriendin en die doet aan de sport schermen. Ze haalt er ontzettend veel plezier uit altijd, en ik heb het ook wel een s geprobeerd. Het is echt ontzettend leuk, misschien leuk om voor jou te proberende?
Reputatie 6
Hoi Blurbp,
Wat aardig dat je met me meedenkt, zelfs nog na een jaar :$
Gelukkig heb ik redelijk wat oplossingen gevonden inmiddels. Ik jongleer veel meer dan vroeger nu en dat bevalt me wel!
Als ik ooit een nieuwe sport zoek, zal ik je suggestie in mijn achterhoofd houden. Dank je wel!
Gr. Pin
Badge +3
Nice dat je iets hebt gevonden Pin, leuk voor je! 😃
Karate zou wel wat zijn alleen gebruik je daar wel je benen..... maar het is wel echt een vette sport en ik persoonlijk vind het zo leuk dat ik het niet alleen als sport ernaar maar ook als levenswijze
Reputatie 6
Badge +11
Hoi !
Fijn dat je iets hebt gevonden Pin ! Jongleren ka ik niets , maar dan ook echt niets van haha , maar als jij dat wel kan lijkt het me super tof !
Ik had nog gedacht dat je zou kunnen tenissen , maar dan niet met anderen (ik begrijp en herken dat je soms gewoon even alleen wil sporten enzo ) , wij hebben namelijk een soort paald met een tennisbal aan (en een touw ertussenin uiteraard , zie foto als vb. )
Groetjes , Lot
Hey Pin! sorry voor de late reactie, maar ik heb geen idee of je het leuk vind, en ook geen idee of het je te veel geld kost. Maar skaten (skateboarden) is echt heel leuk om te doen. het is leuk om te zien hoe je jezelf steeds maar verbeterd in verschillende truckjes. misschien is skateboarden een beetje te extreem (snap k heel goed!) en ik snap ook als je het te moeilijk vind om mee te beginnen. maaaarrr er is een alternatief!

Longboarden, je moet ff het gevoel krijgen en stabiel kunnen staan, maar het is echt een goeie sport om te kunnen! en heel leuk!

Yoo succes! en btw, skate/longboards zijn echt het beste vervoersmiddel! je hoeft geen slot mee te nemen want je kunt je board gewoon mee naar binnen nemen en ergens neerzetten!!
Reputatie 6
Hoi!

Ik heb het geprobeerd. Echter ging dit niet zo goed :8 Ik heb totaal geen gevoel voor dat. Dat zou je inderdaad kunnen leren, maar ik denk dat ik mijn botten toch graag heel houd 😉 Toch super bedankt voor het meedenken!

Ook @xLotx, @bakvetsoldaat en @anoniem8090 nog bedankt! :)

Gr. Pin
Badge +1
Miss is bolderen of klimmen wel een leuk idee, en ben bij een hal. Sommige hallen hebben 10 entreekaarten, jaarabbonemneten etc. Bolderen is eigenlijk klimmen, alleen dan op een lagere want en met meer techniek. Bij bolderen en klimmen zijn er 2 soorten mensen. Klimmen op remkracht en klimmen op beenkracht. Ik klim nu net omdat ik moest stoppen met turnen wegens knie, enkel en rug blessures en klimmen was een goede hobby als invulling. Het is ook in groepsverband en bij een vereniging te doen.
Reputatie 6
Hoi Nien,

Leuk dat er nog iemand omkijkt naar dit topic. Ik zoek nog steeds een hobby/sport 🤔 😂 En dat na meer dan 2 jaar... Oeps.

Vrienden van mij bolderen / klimmen en m'n zus heeft het ook gedaan, dus ik ben er wel bekend mee. Bedankt voor de suggestie, maar ik vrees dat ook dit 'm niet gaat worden.

Jammer dat ik alles steeds afwijs. Dat zal wel aan mij liggen, want er zijn heel veel goede en leuke dingen genoemd. Hopelijk heeft iemand anders er nog wat aan :)

Super bedankt voor het meedenken Nien!

Gr. Pin 🙃

Reageer