Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik gebruik creatine

• 21 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 352 Bekeken

Hoi , ik ben 14 en heb over gewicht voor dat ik na de sportschool ga neem ik creatine in om af te vallen, is het raar dat ik zo graag het vet weg wil voor spieren?

8 reacties

Reputatie 6
Hoi,

Ik heb een site doorgelezen over creatine. Creatine is enkel en alleen bedoeld voor extra spierkracht en dus het verlengen van het uithoudingsvermogen voor een intensieve sportprestatie.

Dus allereerst doe je er geen goed aan dit in te nemen ná het sporten. Het zou juist handiger zijn voor het sporten.

Creatine kan in het begin zorgen voor gewichtstoename; het laat je meer vocht vasthouden. Dus als je wilt afvallen, zou ik het niet innemen.

Daarnaast heeft creatine niet heel erg veel nut voor mensen die fitnessen.

Ik zou je nog wat beter inlezen en o.a. deze site bekijken. Ik denk namelijk niet dat creatine het juiste middel is om je te helpen. Ik denk dat je sowieso beter kan trainen zonder een middel. Afvallen is een combinatie van sporten en gezond eten. Doe je dat allebei?

Bron; https://www.gezondheidsnet.nl/bewegen/creatine-voor-meer-kracht-en-energie

Gr. Pin
@Pin, ik bedoelde ook voor het sporten , type foutje ? , en bedankt voor je tips
Reputatie 5
Badge +16
Misschien is het handig om anders te gaan eten.
@menspersoon dat doe ik ook
@JHGF. Mag ik vragen wat je dan precies anders eet?
@135709DFF yoghurt elke ochtend, brood in de middag en fruit en groente tussen door en avond eten das bijna altijd ook groente met wat vlees
Trouwens ik ben nu 15 ?
Ik neem zelf weipoeder, en heb creatine gedaan.

Echter ben ik daar mee gestopt, omdat het geen effect op mij heeft, omdat ik hardloop, wat een duursport is.
Ik neem weipoeder omdat ik vegetarisch ben, en geen vleesvervangers eet,

Het is helemaal niet erg ofzo hoor, alleen houd er wel rekening mee dat het niet zo goed is voor je darmen,
en je testosterongehalte kan er op reageren.

Reageer