Vraag

Hoe overtuig ik m'n moeder om naar fuif te gaan

  • 19 February 2018
  • 4 reacties
  • 1224 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik vind dat het wel tijd word dat ik een keer naar een fuif ga. Ik ben trouwens 15,5 (eind juni 16). Maar durf het niet te vragen 'k ga nooit mogen.
M' n ma haar eerste was op 19 ma nu gaat ze soms ook nog uit dus mss...
Hoe oud waren jullie toen?
Was er alchehol?
Had je het gevraagt?
Mocht je meteen?
Hoe heb je het gevraagt?
Strenge of bezorgde ouders?
Tot hoe laat mogten jullie blijven?
Bleven jullie dan bij een vriend(in) ofso slapen als het te laat werd?

4 reacties

"Hoe overtuig ik m'n moeder om naar fuif te gaan"

Misschien helpt het om een goed plan op tafel te leggen.
Hoe je er komt, met wie, hoe je het veilig houdt en etc.
Indd wat MensPersoon zegt
Also ik ben 16 en ik ga niet naar fuifen want of jij nou zuipt of niet, er zijn altijd andere die al na een uur te hebben gezopen bij de wc staan te kotsen (of ze hebben een pilletje op nog erger)
Niks voor mij om te doen of om bij in de buurt er zijn
.....
Ik kan alleen niet beloven dat dat zo blijft 😉
?? ik wil weten of ik het leuk zou vinden of het dan voor herhaling vatbaar zou zijn maar ik weet al zeker dat het Nie vaak ga doen ik ben Nie zo een fuiver.
Ik ga het zo voorleggen als jullie zeggen goed gepland enzo
Tenx voor de reacties
Hi ano sh,

Hoe je je moeder overtuigt, nou zoiets als @Menspersoon zegt.

Vertel over hoe, wat, waar, met wie enzo. Dat ze weten bij wie het is, wie er komen en of er ouders bij zijn. Als het een fuif voor een verjaardag van een vriend(in) is of een schoolfuif mag het vast wel, toch? Of bedoel je alleen feesten in een bar of een feesttent?

1. Hoe oud waren jullie toen? – vanaf 14 mogen we (twin en ik) als ze precies wie, wat, waar weten
2. Was er alcohol? – ja, is er soms wel, maar we zijn 15 en mogen nog niet drinken en we hoeven ook geen alcohol om het leuk te hebben
3. Had je het gevraagd? – ja, we zeggen sws altijd waar we naartoe gaan en tegenwoordig kan mama zien op de app waar we zijn, maar volgens mij kijkt ze niet zo vaak, omdat ze ons vertrouwt, alleen als we te laat zijn ofzo
4. Mocht je meteen? – meestal wel, omdat ze weet dat we toch alleen met vrienden of neefjes, die ze ook kennen gaan, soms gaat onze oudere broer of zus mee als het niet bij iemand thuis is
5. Hoe heb je het gevraagd? – gewoon vragen, mogen we naar een verjaardag of naar het dorpsfeest in de tent of de kermis
6. Strenge of bezorgde ouders? – ze willen gewoon dat we het naar ons zin hebben en dat het veilig is en waar we zijn en met wie
7. Tot hoe laat mochten jullie blijven? – 22.00 of 23.00 uur en als onze broer of zus erbij is later, soms tot het afgelopen is (01.00 uur ofzo). Onze zus of broer gaat toch niet een hele avond vlak bij ons blijven, maar alleen af en toe kijken
8. Bleven jullie dan bij een vriend(in) ofzo slapen als het te laat werd? – ja, bij goede vrienden of neefjes enzo mogen we blijven slapen, want dan zijn er ouders thuis en ze kennen al onze vrienden, omdat die ook allemaal bij ons thuis komen. Als we ergens naartoe gaan en mama vindt het te ver om op de fiets te gaan en ’s avonds in donker naar huis te moeten, gaat ze ons brengen en ophalen of iig ophalen.

Het komt vast wel goed, als je alles vertelt en je netjes gedraagt, dus niet gelijk dronken en stoned thuis komen met een vreemde jongen enzo, maar dat was je toch niet van plan, hoop ik.

Veel plezier alvast.

Groetjes,
M&M’s

Reageer