Vraag

Hoe oud moet je zijn om een Nederlandse rapper te worden?

  • 14 October 2019
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben Delano en ik wil lateer rapper worden om nummers te kunnen maken met Sjors.

ik denkte gisteren wanneer kan je beginnen met het maken van nummers buiten school?

ik heb iets proberen te maken met mijn iphone, waar kan ik dit uploaden?

 

 

 


3 reacties

15-16 want in rap maakt het niet uit als je een spraak gebrek hebt maar je moet school afmaken dat is nu eenmaal zo heb een vriendin en haar zus is zangeres van een metalband sinds 16 wat ze moest was haar school afmaken want 1 nummer daarna 3 jaar niets meer en nu de ene hit op de andere maar het kan zijn dat je zegt ik stop school ga muziek maken 1 liedje maakt en geen succes dan sta je daar mooi want de studio zegt kust hem en werk waar ga je als je je derde graad niet afmaakte. Daarom willen ze ook haal je geen diploma dat je kan zeggen kijk ik heb mijn school afgemaakt en dus kennis genoeg.

 

Op vacaroo kun je audio bestanden uploaden wat eigenlijk veel gebruikt word. 

 

Reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm informatie waardoor de anaonimiteit in gevaar kan komen

Hey Delano

 

Het lijkt me verstandig om, vooraleer je jezelf op het internet plaatst, ervoor te zorgen dat je skills op punt staan. Zo zou je bijvoorbeeld rap- en zanglessen kunnen volgen, en kijken of er een rapcoach of iets dergelijks beschikbaar is in je buurt. Moest je jezelf namelijk lanceren wanneer je hier (onbewust) nog niet klaar voor bent, zou dat je naam kunnen schaden. 

 

Zoals Taylor zei, zorg je best dat je een diploma hebt. Dit biedt je enige zekerheid voor moest je rap-carrière nog even op zich laten wachten. Eventueel zou je school kunnen combineren met zanglessen en het schrijven van je eigen teksten. 

 

Groetjes

Kenshin

In Maastricht is een vocal center met coaching hier heb je coaches van ieder niveau en genre al is Iris een coach in de metal genre degeen die het meest gekozen wordt omdat als metal zangeres of zanger schakel je van lage tonen naar zware en terug daarom moet je dus een zuivere articulatie leren en wie zuiver spreekt kan beter spreken zonder woorden in te slikken.

Iris is een coach die mij leerde zingen, schone jonge vrouw al ga je achteruit als die haar keel open trekt. Iris doet het gratis omdat haar doel is help andere hun droom waar te maken en ze is 1 van de 3 professionele artiesten in het centrum maar de enige met studio kennis dus misschien kun je eens overwegen zij zelf is een metal fanaat maar ze leert vanalles omdat zij wil dat de studenten de kracht en zuiverheid in hun stem vinden. €75 per les bij de andere dus gratis bij haar is een mooie kans al moet je wel tegen geschreeuw en enge stemgeluiden kunnen want ze houd ervan om een zuivere pure stem en de metal stem te laten horen zodat ieder leert hun niveau te vinden.

Ook leert zij teksten schrijven dus misschien toch eens een kijkje nemen 

Reageer