Vraag

Hoe omroepen?

  • 18 February 2020
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Het bestuur van m’n voetbalvereniging heeft me gevraagd of ik bij de volgende toernooien wil omroepen. Dus wedstrijden aankondigen en zo door de luidsprekers. Ze vinden dat ik er een hele goeie stem voor heb, wat ik erg leuk vind natuurlijk. 
Het lijkt me echt heel vet om te doen, maar ik wordt er ook heel nerveus van bij het idee. Ze hebben op m’n voetbalclub van die grote hoornluidsprekers voor alle velden en in de kleedkamers en in de kantine grote luidsprekerboxen. Ik word zenuwachtig bij het idee dat ik straks met een microfoon in mijn hand sta en dat m’n stem tegelijk door al die luidsprekers wordt versterkt en honderden mensen me tegelijk horen.

Wat moet ik doen? Moet ik het wel of niet doen? En hoe kan ik het beste omroepen als ik het doe; hoe hou ik bijvoorbeeld de microfoon vast?


2 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Het klinkt echt leuk om te doen, ik zou er gewoon voor gaan. Als het niet bevalt kun je altijd nog stoppen! Ik zou de microfoom gewoon.. met je handen vasthouden.

Je maakt je er teveel zorgen om, je moet het gewoon doen! 

Het klinkt echt leuk om te doen, ik zou er gewoon voor gaan. Als het niet bevalt kun je altijd nog stoppen! Ik zou de microfoom gewoon.. met je handen vasthouden.

Je maakt je er teveel zorgen om, je moet het gewoon doen! 

Ik heb tegen de club gezegd dat ik het spannend vond en dat begrepen ze. Ik mocht daarom vanmiddag oefenen toen er weinig mensen op de club waren. Een jongen die het vaker heeft gedaan hielp me om de apparatuur uit te leggen en hoe ik het beste in de microfoon kon praten. Ik moet de microfoon gewoon recht voor m’n mond houden en hem tegen m’n lippen zetten, dan komt m’n stem het beste uit de luidsprekers. Zo doet hij het ook. Die jongen deed het eerst voor en z’n stem kwam gelijk hard door alle luidsprekers. Nu moest ik het proberen. Ondanks dat er bijna niemand anders was vond ik het spannend om het ook te doen.

Het is echt heel gek om in een microfoon te praten en dat je tegelijk je stem overal door de luidsprekers hoor komen. Maar het is echt supervet en superverslavend om te doen. 

Zaterdag ga ik voor het eerst voor mensen omroepen. Spannend, maar ik kan niet wachten tot het zaterdag is :).

Reageer