Vraag

Help! Ik durf niet meer op mijn pony te rijden!

  • 6 February 2023
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

Hallo! Ik heb dus even tips nodig. 6 maanden geleden heb ik mijn eigen pony gekregen genaamd Silver. Toen ik op vrijdag even op hem wou rijden was ik er afgevallen. We zaten gewoon in galop toen er iets op het raam tikte waar van hij schrok. Hij bokte en ik viel keihard op de grond. Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis en moest mijn voet in het gips. Sindsdien durf ik niet meer bij hem in de buurt te komen. Maar ik durf niet tegen mijn ouders te zeggen dat ik niet meer op hem durf te rijden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?


5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

probeer misschien voorzigtig tegen je ouder te praten of toch proberren weer op Silver te rijden

als je het spannend vind kan je het beste bij het begin opnieuw beginnen 

neem weer lessen en begin bij beginnerslessen ookal is het makkelijk zo kun je weer het vertrouwen met paarden winnen 

 

en praat er gwn met je ouders over ze vinden het vast niet erg

Ik ben een keer heel hard gevallen, toen mij paard steigerde en samen met me achterover viel ( dus zij op mij). Ik heb grondwerk gedaan de week erna zodat ik weet vertrouwen kreeg.  Dat hielp toen goed. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik rijd ook paard en ik heb eigenlijk precies hetzelfde gehad.

Met een eigen pony is het natuurlijk iets lastiger, want dan moet je eigenlijk wel weer op hem. Je zou iemand kunnen vragen om met je mee te lopen en het dan weer rustig op te bouwen.

Bij mij werkte het eigenlijk heel goed om eens een keer op een andere pony te rijden, dus je zou bijvoorbeeld bij de manege een losse les kunnen doen.

Reputatie 2
Badge +1

Kunnen ze je op de manege niet helpen? Bijv eerst bij de box hem aaien en daarna bij hem in de box om te borstelen tot je m weer vertrouwd?

Reageer