Help bij het geloof...

  • 26 August 2018
  • 72 reacties
  • 690 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo,
Zoals sommige van jullie weten ben ik Jehovah's getuigen.
Nu is het eigenlijk de bedoeling dat je 1 of 2 keer per week naar zaal (soort kerk) gaat en daar aanwezig ben, nu wil ik dit ook heel graag maar.
Mijn koninkrijkszaal zit 23 km van me af dus moet lang fietsen, ik heb zaal op donderdag half 8 s'avonds en zondags 10 uur s'ochtends.
Nu is het probleem dat ik donderdags voetbal training heb dat wil ik wel afzeggen maar zaal is pas om 9 uur af en meestal blijf je even praten, dan moet ik met mijn tempo 2 uur jn het donker door allemaal enge straatjes rijden, dit allemaal om half 10 tot half 12. Hoe kan ik dat oplossen?

Dan zondag, helemaal niks mis eigenlijk maaaarrrr ik voetbal op zondag en we hebben maar 12 spelers, aangezien ik aanvoerder ben word er eigenlijk van mij verwacht dat ik niet afzeg voor zaal maar er voor het team ben... dus ik kan zowel donderdag als zondag niet heen denk ik.

Mijn vraag:
Weet iemand hoe ik donderdag wel heen zou kunnen?
Weet iemand hoe ik zondag heen kan?

72 reacties

ik hoop het, ja me ouders wllen het niet want die zijn dus compleet atheist
Nou het is "gelukt" ik heb mn enkel gekneusd, nu kan ik niet voetballen en dus daarheen
Fijn dat je naar de bijeenkomst kan. Veel plezier de volgende keer 🙂
Vervelend dat het nu zo moet, maar wel fijn dat je nu naar de bijeenkomst kan :)

Veel plezier!
danku danku,
nu eigenlijk een ander probleem dat dit probleem zou oplossen.
ik moet dit aan mijn coach vertellen, hier zie ik niet tegen op maar al doe ik dat gaat hij sws met mijn ouders praten, ik wil het zelf vertellen zodat ze minder boos erover zijn(hoop ik).

nu is mijn probleem:
mijn ouders zijn compleet tegen gelovige mensen, willen eigenlijk niet dat ik er iets mee te maken heb, hoe moet ik dan aan ze gaan uitleggen dat ik stop met voetbal omdat ik dus daar heen wil
Jij hebt het recht om te geloven in wat je wilt. Je ouders moeten dat respecteren. Als jij over je geloof praat, lijk je helemaal open te bloeien, dus het zou eigenaardig zijn dat je ouders je de steun van een geloof niet gunnen.

Kan je je coach mailen? Je kan hem ook net voor een training aanspreken.
ja het is niet moeilijk om het tegen mijn trainer te zeggen maar als ik het tegen hem zeg voordat ik het tegen me ouders zeg dan verteld hij het..... dat wil ik niet maar ik vind het heel moeilijk om het tegen mijn ouders te zeggen
Denk je dat je trainer het zou respecteren als jij hem vraagt om het even tussen jullie te houden? Voor je trainer gaat het er vooral om dat hij kan gaan uitkijken voor een nieuwe speler. Je ouders inlichten lijkt me niet echt een van zijn prioriteiten.

Is er iemand die je kan steunen bij het inlichten van je ouders? De ouders van je beste vriendin bijvoorbeeld, of je psycholoog (als die terug is uit vakantie)?
ja ik zou dat kunnen vragen maar dat is zo raar want: het is de vader van een vriend en de coach zelf is ook bevriend met mijn ouders dus dan denk ik dat hij een keer gaat zeggen van, ja toch raar dat hij opeens Jehovah getuigen is geworden...

de ouders van me bestie, durf ik eigenlijk niet te vragen aangezien mijn ouders nogal aggresief reageren op gelovigen mensen dus dat wil ik ze niet aandoen, en de psycholoog doet zulke dingen niet, het is iemand die 1 uurtje met me praat dat is t en ga maar weer weg(daarom helpen de gesprekken ook niet)
Hoi,

Ik denk dat je best aan je coach kan vragen om het tussen jullie te houden. In ieder geval totdat jij het aan hen hebt verteld. Wellicht reageert je coach wel heel goed op je geloof en kan hij je zelfs helpen met het vertellen, aangezien het een vriend van je ouders is.

Ik denk dat je gewoon jezelf moet zijn en moet praten met de passie over je geloof, zoals je hier ook erover praat. Net zoals @Kenshin zegt, je leeft helemaal op als je over je geloof praat. Mochten ze alsnog slecht reageren, kun je ze misschien een keer meenemen naar een bijeenkomst (als je ze zover krijgt) om ze te laten zien dat het allemaal reusachtig meevalt.

Misschien hebben ze op de bijeenkomst ook nog wel tips?
In principe mag je de reden dat je wilt stoppen met voetbal, voor jezelf houden. Je bent niemand een verklaring verschuldigd.

In dat geval lijkt het me goed je ouders zo snel mogelijk in te lichten. Het is iets dat je moeilijk vindt, maar door af te wachten wordt het vast niet makkelijker. Zoals @Pin zei, hebben de mensen van de bijeenkomst misschien tips voor je.
bedankt beide! ik ga sws even op de bijeenkomst vragen of zij het weten en anders word het gewoon zoals jullie zeggen gewoon zeggen
Ok, goed plan. Ik hoop dat ze advies voor je hebben.
idk wss heb ik het al verteld maar door enthousiasme ben ik het vergeten en anders zeg ik t nu voor t eerst, Aankomende zondag ga ik Weer naar de bijeenkomst en ik heb er echt zin in, net me coach geappt en die was er nogal boos om maar dat doet me even niks
Fijn dat je naar de bijeenkomst kan. Ietsje minder dat je coach boos reageerde, maar als je ermee zit, kan je het meteen op de bijeenkomst bespreken. Veel plezier daar 🙂
Hoi,

Wat heb je verteld tegen je coach? De waarheid of het enkel verhaal?

Ik ben wel blij dat je daardoor je voorpret voor de bijeenkomt niet laat verpesten :)

Gr. Pin
Ik heb hem verteld dat ik er zondag niet ben ivm met een bijenkomst van een geloof maar niet meer en minder, meer kon ik gewoon niet zeggen t lukte gewoon niet
Ik vind het wel heel knap dat je dit gewoon hebt verteld, want daar zag je tegenop. Laat 'm maar boos zijn, jij gaat gewoon lekker naar die bijeenkomst.
hi ben ik weer...

ik struggle nu best wel...
ik merk dat die bijeenkomsten mij mentaal heel goed helpen enz en ik vind het leuk Maar...
voetbal haalt me stress omlaag en vind ik ook leuk + het is gezond

ik zal alleen moeten kiezen want het valt beide op dezelfde dag en bijna aldoor op dezelfde tijd...

help
Hmmm lastig.

Ik zie een paar opties:
-Je gaat naar een ander team die traint op andere tijden
-Je gaat naar een andere vereniging die trainen op andere tijden
-Je gaat om en om: wel naar training en niet naar bijeenkomst en vice versa

Dit zijn alle opties voor beiden. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om met één van de twee te stoppen. Echter vind je dat dus eigenlijk geen optie.

Je zou eventueel ook een andere sport kunnen zoeken die niet botst met de tijden van de bijeenkomst, maar ik snap het ook als dat niet fijn is: voetbal is gewoon je ding.
so update?
ben nu al vaker naar bijeenkomsten geweest and i love it(misschien al gemerkt in andere topics)
tja het probleem is er wel maar nu winterstop+langdurige blessure zorgt ervoor dat ik wel nog een paar keer erheen kan.

daarnaast is dit seizoen waarschijnlijk mijn laatste seizoen dat ik voetbal(met als reden; de blessures van afgelopen jaren). dat zou betekenen dat ik volgend jaar vaker heen kan denk ik
Jeej, meer bijeenkomsten! Leuk om nog eens te horen dat je er nu vaker heen gaat en dat het dus goed bevalt :)

Gr. Pin

Reageer