Help bij het geloof...

  • 26 August 2018
  • 72 reacties
  • 690 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo,
Zoals sommige van jullie weten ben ik Jehovah's getuigen.
Nu is het eigenlijk de bedoeling dat je 1 of 2 keer per week naar zaal (soort kerk) gaat en daar aanwezig ben, nu wil ik dit ook heel graag maar.
Mijn koninkrijkszaal zit 23 km van me af dus moet lang fietsen, ik heb zaal op donderdag half 8 s'avonds en zondags 10 uur s'ochtends.
Nu is het probleem dat ik donderdags voetbal training heb dat wil ik wel afzeggen maar zaal is pas om 9 uur af en meestal blijf je even praten, dan moet ik met mijn tempo 2 uur jn het donker door allemaal enge straatjes rijden, dit allemaal om half 10 tot half 12. Hoe kan ik dat oplossen?

Dan zondag, helemaal niks mis eigenlijk maaaarrrr ik voetbal op zondag en we hebben maar 12 spelers, aangezien ik aanvoerder ben word er eigenlijk van mij verwacht dat ik niet afzeg voor zaal maar er voor het team ben... dus ik kan zowel donderdag als zondag niet heen denk ik.

Mijn vraag:
Weet iemand hoe ik donderdag wel heen zou kunnen?
Weet iemand hoe ik zondag heen kan?

72 reacties

Oh, zo te horen heb je er wel goed over nagedacht. Stoppen met voetbal is natuurlijk een optie, maar wel jammer dat je dat dan moet opgeven voor je geloof. Maar ja, het leven bestaat uit keuzes maken...

Ik hoop voor jou dat er een andere optie wordt gevonden morgen en dat je kan blijven voetballen. Ik hoor graag hoe het was en wat de uitkomst wordt!

Gr. Pin
Hallo..

Dat is wel fijn dat je niks hoeft te betalen. Ik moest wel degelijk een bepaald bedrag betalen. Maar bij ons krijg je vele extra's daarvoor je krijgt lessen. Je kan boeken lenen. Je krijgt een eigen uniform een gewaad voor rituelen. Of voor sommige bijeenkomsten. En zo krijg je nog meer extra's.

Maar daarbij lijkt mij jouw geloof wel een stuk fijner in. Ik heb wel is nagedacht om over te stappen naar een ander geloof. En niet vanwege mijn god. Alleen maar omdat mensen je respecteren en je gelijk behandelen. Ik kan wel zeggen dat dat ook bij ons zo gaat maar dan lieg ik wel heel erg. Zonder een rang of graad ben je niets. Tenzij je nog zo je nog onder de 18 bent. Maar dan ben je gewoon een kind. En dan heb je alleen wat te zeggen als je connectie hebt met een hoger iemand. Zoals een Magister of Magus.

@Pin,
Zal vast niet samenhangen...

Haha nee niet helemaal. Een magister is een hoofd bij ons. De hoofd van een kerk. Dit kan er maar 1 zijn.

-Goetia
bij ons krijg je ook les(tevens gratis) je krijgt dan Bijbelstudie, dus je gaat gewoon leren over allemaal onderwerpen en wat de bijbel erover zegt enz..

klein ding, jij zegt dat je wil overstappen van geloof voor de respect van mensen, bedenk dat al stap je normaal over van een geloof je dit doet omdat je het met deze leerstellingen eens bent, dus niet om haat op te richten maar stel jij word nu een Jehovah Getuigen en je gaat alsnog met de gedachte dat satan goed is en die dingen verder en je verteld dat tegen "ons" er een best grote kans is dat je een gesprek krijgt met een ouderling en als je door gaat dat je dan word uitgeslotenn
Of je zegt dat je graag gelooft en ook echt gelooft maar dat je ook andere dingen wil doen met je leven
Ik denk dat als ik zou overstappen dat weinig mensen mij willen hebben. Iemand die eerst de duivel aanbid die dan ineens "God" wilt dienen. Dat gelooft niemand. En ik zou het zelf ook niet willen.

Ik bedoel meer van dat ik zou willen overstappen naar een ander geloof. Zodat mensen je gaan respecteren om je geloof. Zonder er haat over te hebben. En dat je niet wordt bepaald door grotto's (rangen). Maar dat iedereen je gelijk behandeld.

Ik denk dat ik vanaf nu ook niet meer bemoeid met jouw geloof topics. Tenzij ze algemeen zijn. Maar als het gaat om Jehova dan ontwijk ik ze ook maar.

Omdat als we kijken naar ons geloof. Bij de Jehova is Satan de grootste vijand. Bij ons is dat Christelijke/ Jehova/ Katholieke.

Dus ik denk dat het ook verstandiger is als we het zo gaan doen. Ik heb overigens geen haat op jou of jouw geloof. Maar zoals je zelf al zei onze meningen verschillen erg!

-Goetia
ja dat begrijp ik, succes!
Of je zegt dat je graag gelooft en ook echt gelooft maar dat je ook andere dingen wil doen met je leven
sorry dat zie ik en vele andere van mijn geloof net iets anders, als jij echt gelooft dus wat er in de bijbel staat enz waar is, en vervolgens ga je dus wel leven met de gedachte dat Satan gewoon goed is, dan geloof je niet echt in Jehovah.
Of je zegt dat je graag gelooft en ook echt gelooft maar dat je ook andere dingen wil doen met je leven
sorry dat zie ik en vele andere van mijn geloof net iets anders, als jij echt gelooft dus wat er in de bijbel staat enz waar is, en vervolgens ga je dus wel leven met de gedachte dat Satan gewoon goed is, dan geloof je niet echt in Jehovah.

Satan goed dat heb ik niet gezecht ik ben ongelovig maar ik trek mij trug
ik had het hier meer over goetia's situatie....
Nee precies dat bedoel ik. Dat is te lang in mij geprint. Ik kan niet meer denken dat Satan een slecht iemand is. Dus als ik dan zou overstappen dan blijf ik met die gedachten van Satan is niet degene die slecht is. Daarom blijf ik ook trouw aan mijn god.

En ik snap dat jullie dan zoiets hebben van dat gaat nooit werken dat zou anders ook zo zijn. Als jij Satanist zou worden en je blijft met je gedachten dat God goed is, dan wordt je ook snel genoeg duidelijk gemaakt dat je niet bij ons hoort.
oww it was so amazing, dingen geleerd, de sfeer was fijn, mensen wilde echt met me praten, het voelde veilig, het was gewoon amazing. i am so happy i was there and all the people wanted to help me with understanding the Bible or other stuff about religion, not only that they want to help me with my personal stuff if i can message them
Hoi Ronald!

Wauw, fijn om te horen dat je het zo fijn hebt gehad! 🙂 Daar word ik zelf ook blij van! :)

Je kan ze berichten. Hebben jullie iets bedacht om vaker daarheen te kunnen of ga je nu dus stoppen met voetbal?

Gr. Pin
nou volgende week is me eerste voetbal wedstrijd maar ik denk dat ik met me training even mijn "enkel kneus" en dan kan ik niet voetballen, snap je,. daarnaast heb ik nog 3 gekneusde ribben dus hoef ik niet perse te voetballen
Dat lijkt me op zich een mooie tijdelijke oplossing. Is dat meer om te testen of dat dan werkt? Niet meer voetballen?

Oei, 3 gekneusde ribben. Wat heb je gedaan?

Woont er niemand in de buurt die ook naar de bijeenkomsten gaat? Dat jullie kunnen carpoolen?
naja, ik mag niet even zeggen dat ik niet naar de wedstrijd kom ivm met geloof dan is me reden ongeldig, als ik een "gekneusde enkel" heb dan kan het zowiezo niet.

uhmm in een wedstrijd sprong ik vele male hoger dan me tegenstander en die zette toen een block waardoor ik vol op me rug viel.

carpoolen gaat niet
Yes, echt fijn om te horen dat je daar terecht kan. Ik hoop dat je een oplossing vindt dat je vaker naar die bijeenkomsten kan. Alvast heel fijn dat je ze altijd een berichtje kan sturen.
jaa ik ook, enige oplossing die ik nu nog heb is gewoon een "blessure " hebben, dan kan ik eigenlijk niet voetballen
Tellen je gekneusde ribben? Jezelf een blessure aandoen lijkt me niet ideaal. Je kan ook eerlijk zijn, en zeggen dat je op zondag andere prioriteiten hebt. Het is normaal dat dat gebeurt.
nee me gekneusde ribben tellen eigenlijk nog niet aangezien ik vorige week wel een helft heb gespeeld...(niet dat ik er toen geen last van had maar we hadden spelers te kort).

ja dat met prioriteiten stellen, we hebben een spelers te kort dus eigenlijk is afzeggen mijn team in de steek laten...
Hmm, wat een dilemma. Kan je voorlopig een week op twee deelnemen aan de wedstrijd, zodat je de andere week naar de bijeenkomst kan? Op die manier kan je eventueel afbouwen met voetbal, zodat je team vervanging kan zoeken, moest je beslissen te stoppen met voetbal.
Nou het zit ook een beetje zo: aankomende zondag gaat het echt over een onderwerp dat ik nodig heb (namelijk een onderwerp voor de nieuwere mensen) dus daar moet/wil ik echt bij zijn
In dat geval kan het goed zijn om zo snel mogelijk aan je trainer te laten weten dat je er zondag niet bij gaat zijn. Ik heb het gevoel dat je heel veel steun haalt uit de bijeenkomsten, en dat het goed zou zijn dat je daar je prioriteit van maakt.
Ik snap niet waarom je geloof geen geldige reden zou zijn, maar goed.

Heb je echt altijd wedstrijden op zondag? Anders zou je je misschien ook kunnen terugtrekken uit het team en meer een bankspeler worden, dus dat je af en toe meedoet. Dat weet het team ten minste wat ze aan je hebben. Dus dat ze niet op je gaan rekenen, terwijl je niet kan.
ja ik laat het ook weten, eerst me ouders inlichten... die zijn alleen streng tegen geloof dus dit word even moeilijk, aankomende zondag ga ik weer naar een bijeenkomssst
Je bent oud genoeg om die dingen voor jezelf te bepalen lijkt mij. Wel vervelend dat je ouders je hier niet in steunen. Misschien hebben ze daar bij de bijeenkomst nog tips voor?

Reageer