Help bij het geloof...

  • 26 August 2018
  • 72 reacties
  • 690 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo,
Zoals sommige van jullie weten ben ik Jehovah's getuigen.
Nu is het eigenlijk de bedoeling dat je 1 of 2 keer per week naar zaal (soort kerk) gaat en daar aanwezig ben, nu wil ik dit ook heel graag maar.
Mijn koninkrijkszaal zit 23 km van me af dus moet lang fietsen, ik heb zaal op donderdag half 8 s'avonds en zondags 10 uur s'ochtends.
Nu is het probleem dat ik donderdags voetbal training heb dat wil ik wel afzeggen maar zaal is pas om 9 uur af en meestal blijf je even praten, dan moet ik met mijn tempo 2 uur jn het donker door allemaal enge straatjes rijden, dit allemaal om half 10 tot half 12. Hoe kan ik dat oplossen?

Dan zondag, helemaal niks mis eigenlijk maaaarrrr ik voetbal op zondag en we hebben maar 12 spelers, aangezien ik aanvoerder ben word er eigenlijk van mij verwacht dat ik niet afzeg voor zaal maar er voor het team ben... dus ik kan zowel donderdag als zondag niet heen denk ik.

Mijn vraag:
Weet iemand hoe ik donderdag wel heen zou kunnen?
Weet iemand hoe ik zondag heen kan?

72 reacties

Hallo

Je hebt twee keer per week een bijeenkomst, maar de uren liggen een beetje moeilijk.

In het donker door enge straatjes rijden is inderdaad niet aan te raden. Misschien een heel stom idee, maar is het mogelijk dat je via Skype mee volgt? Er zou een scherm kunnen komen in de zaal, dat kan gewoon iemands laptop of tablet zijn, en op die manier kunnen mensen die niet makkelijk bij de zaal kunnen komen, via Skype mee volgen, en te zien zijn op het scherm. Op die manier ben je er dan ook een soort van bij.

Naast Skype zou je kunnen afspreken dat je bv. een keer per maand naar de zaal komt. Op die manier hoef je niet elke week twee keer te reizen, maar kan je één keer per maand, bv. overdag op zondag, naar de zaal gaan. Je zou eventueel kunnen afspreken dat je er die dag niet bij bent met voetbal, of wat later komt. Als je dat op voorhand laat weten, kan dat misschien geregeld worden.

Zijn er in jouw buurt mensen die ook naar de zaalbijeenkomst gaan? Jullie zouden kunnen carpoolen. Op die manier zit je veilig in een auto bij iemand, en kan je met hen meerijden. De donkere straatjes zijn dan minder een probleem.

Groetjes
Kenshin
uhm nee via skype kan het niet, wel goed idee in principe!
ja uhm over 1 keer in de maand, ik wil juist elke keer gewoon heen, het is gewoon dat ik niet weet hoe ik erheen moet
als ik nu bijv zeg dat ik er over 3 weken niet ben kan het alsnog niet, ik moet perse van mijn trainer erbij zijn omdat we anders te weinig spelers heb en ik dan het team laat stikken.
in mijn buurt wonen geen jehovahs getuigen de dichtsbijzijnde wonen in de stad waar de zaal staat en dan ben ik al langs alle enge straatjes enz
Ik kan me voorstellen dat je er liefst elke keer bij bent. Normaal zou ik voorstellen dat een van je ouders je zou kunnen brengen, maar uit je andere topics leid ik af dat dat hier waarschijnlijk geen optie is. Is er iemand anders die je zou willen brengen? Een oudere neef, of iemand die op hetzelfde moment in de stad moet zijn?
nou daar had ik dus over nagedacht maar iedereen die op het moment dan in de stad moet zijn die ik ken zijn ook mede gelovige maar die wonen niet in de buurt, mijn "vrienden" hebben het niet zo met naar de stad gaan en mijn familie spreek ik nauwelijks
Is het een mogelijkheid dat een medegelovige jou komt halen en terugbrengt? Dat hoeft niet per se elke keer dezelfde persoon te zijn. Je kan op voorhand afspreken wie je komt ophalen, en wie je terugbrengt. Je zou eventueel kunnen betalen voor de benzine, als je dat wilt.
ja, daar zat ik dus ook aan te denken maar ik denk niet dat iemand 20 minuten in de auto wil zitten om mij heen en weer te brengen, daarnaast moet diegene daardoor ook eerder weg
Ik kan me inbeelden dat ze verheugd zullen zijn als ze horen dat jij vaker naar de zaalbijeenkomst wilt komen. Het kan dat iemand zijn of haar tijd wil besteden aan jou vervoer bieden. Zijn er daar veel behulpzame mensen? Desnoods kan je aanbieden dat, in ruil voor bv. tien ritten, jij hun auto wast. Op die manier helpen zij jou, en jij hen.
ja, dat kan ik wel proberen gwn iets er terug voor doen! danku
Graag gedaan. Ik hoop dat je een lift vindt.
yeah, ik kan aankomende zondag er naartoe omdat mijn voetbal wedstrijd vervalt.
enige nadeel, ik moet om kwart over 6 al fietsen maar its worth
Wat fijn dat je naar een zaalbijeenkomst kan. Als jij het waard vindt om vroeg te vertrekken, is dat prima. Ik hoop dat het een goede bijeenkomst wordt.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Wat fijn dat je naar de bijeenkomst kan. Is het je eerste keer?
Hoelaat is de bijeenkomst? Is het 's ochtend of 's avonds. Je kan beter te vroeg zijn dan te laat.

Nog Gefeliciteerd met het behalen van je nieuwe rank: Topper!

Gr: Mr.S
ja tis mijn eerste keer, in de ochtend om 11 uur!

Nog Gefeliciteerd met het behalen van je nieuwe rank: Topper!
dankje! hoop dat iemand aan 1 van deze 500 reacties iets heb gehad, ik zie dat jij nog maar 1 reactie moet en je heb het!:$
Reputatie 2
Badge +9
Ik denk dat heel veel mensen wat hebben gehad aan jouw 500 reacties tot nu toe. Je hebt echt veel mensen super goed geholpen!

Nu op weg naar de 1000. En hopelijk komen snel de nieuwe ranks!


Gr: Mr.S


Jeej ik heb nu ook een nieuwe rank :D:$haha
haha Nice!
Hallo..

Ik had een paar vragen over jouw geloof. Je bent Jehova gelovig.

Wat is het ergste wat er is in de Jehova?. En wat is de grootste vijand van de Jehova? Wat is het doel van de Jehova, en hoe willen ze dat bereiken? Wie is de machtigste in de Jehova, en waar kan je hem/haar vinden?

- Goetia
wat is er het ergste wat er is in de jehova? uihm hoebedoel je, er is niks slechts aan.

En wat is de grootste vijand van de Jehova? Satan, de duivel en zijn demonen

Wat is het doel van de Jehova, en hoe willen ze dat bereiken? niks, het is gewoon overgave aan Jehovah, wat je ermee bereikt is een band met jehovah. een nieuwe wereld later.

ie is de machtigste in de Jehova, en waar kan je hem/haar vinden?
Jehovah, en je kan Hem niet vinden
Hallo..

Ik bedoel met Wat is het ergste in de Jehova. Wat is de strengste regel?

En met de laatste vraag bedoel ik meer Wat is de machtigste graad of niveau die je kan verdienen? Of Wat is de hoogste graad/ rang in de Jehova?
de regels zijn niet streng, ze zijn makkelijk en beveiligend. mensen vinden vaak de: geen seks voor t huwelijk het ergst.

uhm de hoogste graag, tja is niet echt een verschil, iedereen is gelijk dus rangen zijn niet nodig
Maar zijn er dan helemaal geen rangen in jullie geloof?
Dat zou echt heel chill zijn. Moeten jullie trouwens een bijdrage betalen als je lid wilt worden van de Jehova?
Wij hebben wel rangen. Of wij noemen het grotto's Onderverdeeld in 5 rangen/ niveau's
'Actief lid' of 'Satanist' I°
'Warlock' of 'Witch' II°
'Priest' of 'Priestess' III°
'Magister' of 'Magistra' IV°
'Magus' of 'Maga' V°
naja rangen niet,
nee waarom zou je een bijdragen betalen om ergens in te geloven?...

met die rangen ja idk hoe je het uitlegt,
je heb gewoon een niet gedoopte, een gedoopte , ouderling(iemand die al heel lang in het geloof zit, heeft niks extra) en een full time pioneer(iemand die meer dan x aantal uur aan veldwerk doet, ook hij heeft niks extra of iets)
Hey Ronald2001,

Ik dacht toch echt dat ik had gereageerd op dit topic :? Blijkbaar dus niet... Dan heb ik het vast doorgelezen en me voorgenomen later te reageren, wat ik dus overduidelijk ben vergeten... Oeps, sorry :(

Ik lees dat je inmiddels minimaal 1x al bent geweest. Hoe was dat? Heb je momenteel een oplossing om er vaker naartoe te kunnen?

Dus wat is de stand van zaken? :)

@Goetia
''Magister''? Oké, dit vind ik best komisch, aangezien het schoolplatforum om roosters e.d. mee te bekijken ook Magister heet. Zal vast niet samenhangen...

Gr. Pin
hai pin,
maakt niet uit dat je het vergeten bent hoor!
nee ben nog niet geweest, morgen is de eerste keer 🙂
O dat is morgen! Ik moet beter lezen vrees ik. Ik denk dat ik gewoon een beetje duf ben van al dat huiswerk dat ik net heb gemaakt :8

Heb je iets van een plan al om vaker erheen te kunnen? Ga je bijvoorbeeld daar om advies vragen o.i.d.?
ja, morgen om advies vragen en hoogstwaarschijnlijk stop ik met voetbal

Reageer