Help bij het geloof...

  • 26 August 2018
  • 72 reacties
  • 690 Bekeken


Toon eerste bericht

72 reacties

ja, daar zat ik dus ook aan te denken maar ik denk niet dat iemand 20 minuten in de auto wil zitten om mij heen en weer te brengen, daarnaast moet diegene daardoor ook eerder weg
ja, dat kan ik wel proberen gwn iets er terug voor doen! danku
yeah, ik kan aankomende zondag er naartoe omdat mijn voetbal wedstrijd vervalt.
enige nadeel, ik moet om kwart over 6 al fietsen maar its worth
ja tis mijn eerste keer, in de ochtend om 11 uur!

Nog Gefeliciteerd met het behalen van je nieuwe rank: Topper!
dankje! hoop dat iemand aan 1 van deze 500 reacties iets heb gehad, ik zie dat jij nog maar 1 reactie moet en je heb het!:$
haha Nice!
wat is er het ergste wat er is in de jehova? uihm hoebedoel je, er is niks slechts aan.

En wat is de grootste vijand van de Jehova? Satan, de duivel en zijn demonen

Wat is het doel van de Jehova, en hoe willen ze dat bereiken? niks, het is gewoon overgave aan Jehovah, wat je ermee bereikt is een band met jehovah. een nieuwe wereld later.

ie is de machtigste in de Jehova, en waar kan je hem/haar vinden?
Jehovah, en je kan Hem niet vinden
de regels zijn niet streng, ze zijn makkelijk en beveiligend. mensen vinden vaak de: geen seks voor t huwelijk het ergst.

uhm de hoogste graag, tja is niet echt een verschil, iedereen is gelijk dus rangen zijn niet nodig
naja rangen niet,
nee waarom zou je een bijdragen betalen om ergens in te geloven?...

met die rangen ja idk hoe je het uitlegt,
je heb gewoon een niet gedoopte, een gedoopte , ouderling(iemand die al heel lang in het geloof zit, heeft niks extra) en een full time pioneer(iemand die meer dan x aantal uur aan veldwerk doet, ook hij heeft niks extra of iets)
hai pin,
maakt niet uit dat je het vergeten bent hoor!
nee ben nog niet geweest, morgen is de eerste keer 🙂
ja, morgen om advies vragen en hoogstwaarschijnlijk stop ik met voetbal
bij ons krijg je ook les(tevens gratis) je krijgt dan Bijbelstudie, dus je gaat gewoon leren over allemaal onderwerpen en wat de bijbel erover zegt enz..

klein ding, jij zegt dat je wil overstappen van geloof voor de respect van mensen, bedenk dat al stap je normaal over van een geloof je dit doet omdat je het met deze leerstellingen eens bent, dus niet om haat op te richten maar stel jij word nu een Jehovah Getuigen en je gaat alsnog met de gedachte dat satan goed is en die dingen verder en je verteld dat tegen "ons" er een best grote kans is dat je een gesprek krijgt met een ouderling en als je door gaat dat je dan word uitgeslotenn
ja dat begrijp ik, succes!
Of je zegt dat je graag gelooft en ook echt gelooft maar dat je ook andere dingen wil doen met je leven
sorry dat zie ik en vele andere van mijn geloof net iets anders, als jij echt gelooft dus wat er in de bijbel staat enz waar is, en vervolgens ga je dus wel leven met de gedachte dat Satan gewoon goed is, dan geloof je niet echt in Jehovah.
ik had het hier meer over goetia's situatie....
oww it was so amazing, dingen geleerd, de sfeer was fijn, mensen wilde echt met me praten, het voelde veilig, het was gewoon amazing. i am so happy i was there and all the people wanted to help me with understanding the Bible or other stuff about religion, not only that they want to help me with my personal stuff if i can message them
nou volgende week is me eerste voetbal wedstrijd maar ik denk dat ik met me training even mijn "enkel kneus" en dan kan ik niet voetballen, snap je,. daarnaast heb ik nog 3 gekneusde ribben dus hoef ik niet perse te voetballen
naja, ik mag niet even zeggen dat ik niet naar de wedstrijd kom ivm met geloof dan is me reden ongeldig, als ik een "gekneusde enkel" heb dan kan het zowiezo niet.

uhmm in een wedstrijd sprong ik vele male hoger dan me tegenstander en die zette toen een block waardoor ik vol op me rug viel.

carpoolen gaat niet
jaa ik ook, enige oplossing die ik nu nog heb is gewoon een "blessure " hebben, dan kan ik eigenlijk niet voetballen
nee me gekneusde ribben tellen eigenlijk nog niet aangezien ik vorige week wel een helft heb gespeeld...(niet dat ik er toen geen last van had maar we hadden spelers te kort).

ja dat met prioriteiten stellen, we hebben een spelers te kort dus eigenlijk is afzeggen mijn team in de steek laten...
Nou het zit ook een beetje zo: aankomende zondag gaat het echt over een onderwerp dat ik nodig heb (namelijk een onderwerp voor de nieuwere mensen) dus daar moet/wil ik echt bij zijn
ja ik laat het ook weten, eerst me ouders inlichten... die zijn alleen streng tegen geloof dus dit word even moeilijk, aankomende zondag ga ik weer naar een bijeenkomssst
ik hoop het, ja me ouders wllen het niet want die zijn dus compleet atheist
Nou het is "gelukt" ik heb mn enkel gekneusd, nu kan ik niet voetballen en dus daarheen
danku danku,
nu eigenlijk een ander probleem dat dit probleem zou oplossen.
ik moet dit aan mijn coach vertellen, hier zie ik niet tegen op maar al doe ik dat gaat hij sws met mijn ouders praten, ik wil het zelf vertellen zodat ze minder boos erover zijn(hoop ik).

nu is mijn probleem:
mijn ouders zijn compleet tegen gelovige mensen, willen eigenlijk niet dat ik er iets mee te maken heb, hoe moet ik dan aan ze gaan uitleggen dat ik stop met voetbal omdat ik dus daar heen wil
ja het is niet moeilijk om het tegen mijn trainer te zeggen maar als ik het tegen hem zeg voordat ik het tegen me ouders zeg dan verteld hij het..... dat wil ik niet maar ik vind het heel moeilijk om het tegen mijn ouders te zeggen

Reageer