Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat alles mis gaat? Wat doen jullie als de wet van Murphy toeslaat?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi iedereen,

 

Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat alles tegen lijkt te zitten?

Ik bedoel, je bent vrolijk opgestaan en hebt de morgen leuk door gebracht, maar dan ineens lijkt het ‘noodlot’ toe te slaan en gaat alles wat er maar mis kan gaan mis.

Ik geef even een voorbeeldje van vanmiddag. Mijn twin en ik hadden vanmorgen lekker gefietst en daarna hadden we ons thuis lekker opgefrist en wat gegeten. Tot zover, no problemo

Dan komt mama ons voorzichtig vragen wat we vanmiddag gaan doen. Twin en ik kijken elkaar aan en halen onze schouders op. Idk, zeggen we.

Oh, misschien kunnen jullie dan dat stukje coniferen langs het erf van de buurman en daar bij het terras nog even knippen.

Twin zucht en ik heb er ook niet veel zin in, maar ja, we hebben niet echt een goed excuus om het niet te doen en we hebben geen andere plannen. Ja, oké mama dan gaan we dat wel doen.

Onze buurman is een aardige man, maar ook een ontzettende ‘ouwehoer’. Soms is dat wel leuk of grappig, maar vandaag staat ons hoofd daar niet naar. Guess wat, die buurman is net op zijn land bezig. Hij woont daar niet echt, het is een stuk akkerland. Idk wat er nu op groeit, maar hij is onkruid aan het wieden, net achter onze coniferenhaag.

Ok, daar gaat plan A. We hebben al besloten om die coniferen nu iig niet te gaan knippen. Dan plan B maar en we zoeken onze spullen bij elkaar om de coniferen rond het terras te gaan knippen. Heggenschaar, verlengkabels, een hark, een veger en blik en een kruiwagen om de rotzooi in te doen, zodat we het later gemakkelijk in de aanhanger kunnen gooien en het naar de stort kunnen brengen. Daar maken ze er compost van, dus das wel nice, toch.

Ok, dus wij met onze spullen naar het terras. Ik liep voorop met de heggenschaar en twin met de kruiwagen met de rest van de spullen. Op zich niet echt een handige volgorde aangezien mijn twin altijd net iets harder loopt dan mij. Vooral als ie mij er mee kan pesten. Ik heb dus die hark al een paar keer in mijn rug voelen prikken, dus ik laat hem maar voor, nadat ik al een paar keer boos omgekeken heb.

Ik kom er achter dat we de trap vergeten zijn en ik zeg tegen m’n twin pak ff die heggenschaar aan en neem die gelijk ff mee, dan ga ik om de trap. Hij moeilijk doen, ja uh, die past er niet meer in. Kun je ‘m zelf straks niet meenemen als je met de trap er weer langs komt.

Ik zucht, maar weet dat verdere discussie niks oplevert en denk er het mijne van. Als we ergens niet echt zin in hebben is ineens alles te veel en te moeilijk. Ik noem hem nog een sukkel en loop naar de garage om de trap te pakken.

Deur op slot. Nou dat is zolang wij leven nog nooit gebeurd dat ie midden op de dag nog niet van het slot was. Nou ja, het zal wel eens vaker gebeurd zijn, maar toen hadden wij wsch niet zo’n kuthumeur. Ik helemaal omlopen, is de deur van de bijkeuken ook op slot. Grr. Ik bons op het raam en mama gebaart van wat is er. Ik wijs naar de deur. Mama snapt het niet precies, maar komt wel naar de bijkeuken gelopen, zwaait de deur open en vraagt wat er is. Ik zeg ‘die deur zat op slot’. Nee hoor, zeg mama, ik doe kom ‘m zo open doen. Ja, dat zal wel. Ik ben toch niet gek. Volgens mij zat ie op slot. Met frisse tegenzin pak ik binnen de sleutel van de garage en open de deur. Ik kan de trap niet vinden en loop weer naar mama. Ik wilde net vragen waar de trap is toen ik mijn twin er mee zag lopen. Waar bemoeit hij zich nou weer mee. Ik loop een beetje boos naar buiten en roep ‘wat doe jij nou met die trap’. Hij zegt: ‘die hebben we toch nodig’. Ik ‘ja, ok, laat maar’.

Nu moet het werk nog beginnen en we hebben al de pest in en de sfeer is niet echt goed. Twin en ik geven elkaar het voordeel van de twijfel en zetten onze boosheid even opzij. Ik klim op de trap en wil beginnen met knippen, maar de heggenschaar doet het niet. Ik roep soort van boos tegen mijn twin zoiets als, ‘je bent de stekker er vergeten in te doen’. Ik had dat natuurlijk ook zelf kunnen doen, maar ja, ik ben nu op oorlogspad en ga iedereen behalve mezelf de schuld geven. Mijn twin controleert de stroomkabel en die zat dus wel gewoon in het stopcontact. Misschien staat er nog geen stroom op het buitenstopcontact.

Twin pakt zijn telefoon en belt mama op, ik hoor hem zeggen ‘zet die schakelaar even om, want we hebben hier geen stroom’. Ik denk dat mama heeft gezegd ‘doe het lekker zelf ofzo’, want ik zie mijn twin even later boos naar de garage lopen. Even later hebben we stroom. Nu kunnen we eindelijk beginnen.

Ik knip en hij ruimt op en strakjes draaien we de rollen om, tenminste als we dan nog met elkaar praten. Het eerste stukje gaat wel aardig, maar de lucht wordt steeds donkerder. Voor we begonnen hadden we buienradar nog gecheckt en vandaag zou er geen regen vallen. Duh, eerst zien en dan geloven. Het wordt wel erg donker.

Twin begint te zeuren dat het opruimen zo’n rotklusje is. Op zich heeft ie gelijk, maar ja, ik kan zijn gezeur er niet bij hebben. Elke keer begint ie tegen me te praten als ik net mijn oortjes erin heb zitten en de heggenschaar lawaai maakt. Ik denk minstens dat er een ramp in aantocht is als ik zijn mimiek en armbewegingen zie. Dus ik zet de heggenschaar uit en doe een oortje uit. Komt er alleen maar flauwekul uit, dus ik wordt nog pissiger, zeg niks tegen hem en ga verder met knippen.

Als ik van de trap kom als het bovenste stuk geknipt is, zet ik de trap altijd ff een stukje opzij, want dan begin ik aan het volgende stuk onderkant en even later doe ik dan vanaf de trap de bovenkant. Het lijkt erop dat mijn twin me aan het klieren is en elke keer als ik op de grond sta verzet ie de trap weer een stukje. Het is niet dat ik daar echt last van heb, maar ik erger me er wel aan.

Na een tijdje krijgen we dorst en twin gaat wat te drinken halen. Voor ons allebei een blikje cola. Ah, lekkere koude cola, daar heb ik nu wel zin in. Twin zit naar me te kijken als ik het blikje wil openen. Ik denk ‘wat moet je’ en open het blikje. Nou begrijp ik ineens waarom hij zo zat te kijken. Hij had met het blikje geschud en bij het openen kreeg ik de volle laag in mijngezicht en de rest over min kleren.

Ik kan eigenlijk nooit echt boos op mijn twin worden en ergens vond ik het ook wel weer grappig, maar toch wilde ik boos doen. Ik ging met hem stoeien. Niet echt omdat ik boos was, maar meer om niet te hoeven knippen. Op een gegeven moment had hij me in de houdgreep, dus vond ik het wel tijd om weer wat te gaan doen aan de heg.

Ik klom weer op de trap, maar had kennelijk niet goed op het snoer gelet en bij het starten van de heggenschaar vloog gelijk de stop eruit. Ik had de draad doorgeknipt. Mijn twin lachen, wat ik dus niet echt leuk vond. Mijn twin ging wel een nieuw snoer halen en ach ja, we gaan maar weer verder met waar we gebleven zijn. Nu was het zijn beurt om te gaan knippen en ik moest opruimen.

Dat ging een tijdje goed, totdat het begon te sputteren. Nou zijn we niet van suiker, dus we kunnen wel wat hebben. Alleen ging het sputteren over in regenen. Weliswaar geen pijpenstelen, maar onze t-shirts begonnen al behoorlijk nat te worden. Zo’n nat t-shirt is ook niks, dus die deden we maar uit. De temperatuur was nog wel ok.

Nadeel van coniferen knippen zonder t-shirts bij regenachtig weer is dat al die kleine takjes aan je lichaam blijven plakken. Toen we er achter kwamen was het al te laat. Ik leek zelf wel een conifeer en twin ook. Aangezien we het nooit echt een heel leuk klusje vinden besloten we het toch maar af te maken, ook al regende het nu. Dan waren we er iig vanaf.

Vol goede moed gingen we verder totdat de heggenschaar er voor de tweede keer mee stopte. Nu had twin het nieuwe snoer ook door geknipt.

We hadden er nu niet echt veel zin meer in. Het bleef net zo hard regenen dat het vervelend was en bovendien waren de verlengsnoeren ook zo’n beetje op. We besloten dan maar alles op te ruimen.

Soms kun je beter allebei een eigen taak hebben, zodat je elkaar niet in de weg loopt, maar ja, wij moeten daar eerst achter komen. We waren al een keer met onze hoofden tegen elkaar gebotst toen ik net overeind kwam, terwijl mijn twin net even bukte. Dat voelde niet echt lekker.

Ik ging het gereedschap nu maar naar binnen brengen en mijn twin zou op het coniferenafval op gaan ruimen. Ik had mijn oortjes in en had de muziek lekker hard staan. Dat was een goede afleiding. Maar ik hoorde ook niet dat mijn twin achter me liep met de kruiwagen toen ik (voor hem) plotseling stopte. Het gevolg was dat ik aangereden werd door mijn twin en ik eindigde liggend op het coniferenafval in het bakje van de kruiwagen. Gelukkig had was ie niet tegen mijn, net herstelde enkel aangereden.

Zo ging het nog even door en we besloten het maar voor gezien te houden en wilden ons op gaan frissen.

Al pratend liepen mijn twin en ik niet binnen. Wij hadden niet in de gaten dat we er nog steeds als een wandelende conifeer uitzagen, maar we hadden wel duidelijk onze sporen nagelaten in huis. Vanaf de bijkeuken deur, door de keuken en woonkamer naar de hal richting onze slaapkamer.

Mama was er niet blij mee en zei dat we eerst alles op moesten ruimen, voordat we gingen douchen.

Ze had ons een emmer en dweil en zo’n zwabber gegeven. Omdat er nog steeds coniferenafval van ons afviel zijn we eerst maar weer naar buiten gelopen en hebben ons met de tuinslang afgespoten. Omdat die rotzooi overal in je kleren gaat zitten hadden we onze kleren uitgedaan en even snel een handdoek om ons heen geslagen.

Toen we het laatste stukje van de hal schoon aan het maken waren kwam onze zus thuis met een paar vrienden van haar studie. We hadden wel al over ze gehoord, maar ze nog niet gezien. Wij liepen in onze ‘omgeknoopte’ handdoek en tijdens het passeren raakte de handdoek van mijn twin los. Niet dat we preuts zijn, maar ja, het is wel apart om zo je bezoek te ontvangen. Voor de zekerheid hield ik mijn handdoek nog maar even goed vast.

Nu konden we eindelijk gaan douchen. Oh lekker onder de warme douche. Volgende probleem: shampoo op. Ons jongere broertje had die wsch opgemaakt en had er geen nieuwe neer gezet. Ik loop naar het kastje en zie dat er geen voorraad meer is. Ik loop de slaapkamer van mijn broertje binnen om te zeggen dat ie aan mama ff shampoo moet gaan vragen. Normaal gesproken is er niks aan de hand als ik bloot zijn kamer binnen loop, alleen had ie een paar vrienden en vriendinnen op bezoek. Nou ja, dat kon er ook nog wel bij.

Even later hadden we shampoo en konden we lekker opfrissen. Ik had alleen nog maar mijn teen gestoten toen ik een handdoek ging pakken……

Verder ging alles goed, nou ja, toen ik dit ging typen stond m’n caps lock ook nog aan. Verder is mijn toetsenbord nog gevallen en nu zit er een letter los. Dat ‘plastic kapje’ is er af, maar je kunt er nog wel op drukken. Houd het dan nooit op?

 

Oh ja, buiten is het helemaal opgeklaard en droog….

Toen wij onder de douche stonden werd de lucht blauw.

Morgen gaan we de rest knippen of misschien beter nog maar een dagje wachten.

 

Nou vroeg ik me een paar dingen af:

  1. Hebben jullie ook wel eens van die dagen?
  2. Hoe vaak?
  3. Wat doen jullie dan?
  4. Blijven jullie vrolijk of worden jullie boos en gooien jullie het bijltje erbij neer?
  5. Kunnen jullie er achteraf om lachen of niet?
  6. Vertel je verhaal
  7. Nog vragen?
  8. Nog opmerkingen?

Oh ja, twin en ik hebben we het weer goed gemaakt. We kunnen nooit lang boos zijn op elkaar. Ik ben zo blij met hem, misschien dat ik wel een blikje cola voor hem ga halen…..:joy::rofl:

 

Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties,

M&M’s


51 reacties

Laatmaar zitten.😁 . Hij gaf bij mij aan dat hij niet erin stond , maar nu dus wel.

Oepssss..

@Gebruiker c,

Laatmaar zitten.😁 . Hij gaf bij mij aan dat hij niet erin stond , maar nu dus wel.

Oepssss..

oh, die vorige? Misschien moest je alleen refreshen?

Maar kan ook wel een technisch iets geweest zijn :relaxed:

 

 xxx

 

 

Ook al heb je dat niet in de gaten. Ik weet het het klinkt raar. Maar het is wel zo! Ook al denk je over een aantal jaar dat mensen je op sommige platforms niet meer aan je denken omdat je het niet meer gebruikt, toch zal er dan altijd iemand zijn die aan je denkt! (En misschien ben ik dat maar misschien ook wel iemand anders😊😅😘) en dat geld voor iedereen hier. Hopelijk weten jullie dat!(denk het wel)

Groetjes Gebruiker c 

dankjewel, ja kan altijd, ik luisterde van de week bijvoorbeeld wat oude muziek en ging dan ook weer aan jongens denken waarmee ik in die tijd die muziek luisterde…..

 

Groetjes,

M&M's

hey

 

daar ging mijn reactie 🤦‍♂️😂

 

 

Oh, das misschien een beetje verwarrend, nu denkt iedereen dat ik een enkelband van het openbaar mamasterie heb gekregen

het was wel leuk geweest als dat zo was 😅 maar ik ging van iets voor je enkel er van uit.

 

 

Die dingen kosten nog geen euro per stuk, dus misschien is het ook iets voor jou @Blue nu je ook last van je enkel hebt.

ik heb een soort brase achtig ding voor me enkel... maar ik vertik het om te dragen. bij mij gaat het na een paar dagen spontaan over. gister had ik in eens geen last meer. 

 

 

Fijn dat je ons er nog even aan helpt herinneren dat dat niet wijs is hahaha :joy:

jullie zijn wel wijs maar jullie hebben gewoon een andere ingeving als pin 🙃 

oke nu praat ik ook onzin haha

 

 

wow, jij maakt elke dag wel zoiets mee met ‘Murphy’,

misschien heb ik gewoon last van de wet van blue 🤔 

 

 

Als het je troost: twin en ik vallen ook wel eens om onverklaarbare redenen van ons fiets.

ooh haha. bij mij is het verklaar. ik heb gewoon een officiele evenwicht stoornis 😅😂

 

zeg maar tegen twin dat hij iets ik de kleur blue moet aan trekken. en jou een knuffel moet geven. want dan krijg je soortvan een knuffel van mij 😊

 

groetjes blue 

@Gebruiker c,

Laatmaar zitten.😁 . Hij gaf bij mij aan dat hij niet erin stond , maar nu dus wel.

Oepssss..

oh, die vorige? Misschien moest je alleen refreshen?ja , hij deed een beetje raar bij mij , maar het werkt nu weer.

Maar kan ook wel een technisch iets geweest zijn :relaxed:idk , zou best kunnen,  ik heb het nu niet ,dus ik vind het wel prima.

 

 xxx

 

 

Ook al heb je dat niet in de gaten. Ik weet het het klinkt raar. Maar het is wel zo! Ook al denk je over een aantal jaar dat mensen je op sommige platforms niet meer aan je denken omdat je het niet meer gebruikt, toch zal er dan altijd iemand zijn die aan je denkt! (En misschien ben ik dat maar misschien ook wel iemand anders😊😅😘) en dat geld voor iedereen hier. Hopelijk weten jullie dat!(denk het wel)

Groetjes Gebruiker c 

dankjewel, ja kan altijd, ik luisterde van de week bijvoorbeeld wat oude muziek en ging dan ook weer aan jongens denken waarmee ik in die tijd die muziek luisterde…..

ja, dat is al een goed voorbeeld ervan, waarschijnlijk weten ze niet dat je op dat moment aan ze dacht. Maar dat is dus al een mooi voorbeeld. 

Groetjes,

M&M's

Groetjes gebruiker c 

hey

 

daar ging mijn reactie 🤦‍♂️😂

 

 

Oh, das misschien een beetje verwarrend, nu denkt iedereen dat ik een enkelband van het openbaar mamasterie heb gekregen

het was wel leuk geweest als dat zo was 😅 maar ik ging van iets voor je enkel er van uit.

 

 

Die dingen kosten nog geen euro per stuk, dus misschien is het ook iets voor jou @Blue nu je ook last van je enkel hebt.

ik heb een soort brase achtig ding voor me enkel... maar ik vertik het om te dragen. bij mij gaat het na een paar dagen spontaan over. gister had ik in eens geen last meer. 

fijn dat je er geen last meer van had!

 

Fijn dat je ons er nog even aan helpt herinneren dat dat niet wijs is hahaha :joy:

jullie zijn wel wijs maar jullie hebben gewoon een andere ingeving als pin 🙃 

oke nu praat ik ook onzin haha

 

 

wow, jij maakt elke dag wel zoiets mee met ‘Murphy’,

misschien heb ik gewoon last van de wet van blue 🤔 

haha, dat zou best kunnen. 

 

Als het je troost: twin en ik vallen ook wel eens om onverklaarbare redenen van ons fiets.

ooh haha. bij mij is het verklaar. ik heb gewoon een officiele evenwicht stoornis 😅😂

 

zeg maar tegen twin dat hij iets ik de kleur blue moet aan trekken. en jou een knuffel moet geven. want dan krijg je soortvan een knuffel van mij 😊

dat is wel een slim idee!🙂 

groetjes blue 

Groetjes gebruiker c 

Hey.

De wet van Murphy heeft vandaag toegeslagen. 

 

Vanochtend was het een gewone ochtend als normaal. Ik had vandaag de hele dag vrij van school ,omdat er een vergadering was met de docenten.(dat was niet zo erg😋) dus ik ging vandaag weer werken , toen ik om 08:45 mijn fiets pakte en onderweg was kreeg ik halverwege de route een lekke band, dus ik moest naar mijn werk lopen. Toen ik nog 15 minuten verwijderd was van mijn werk ging het regenen, ik dacht , oke fijn, dus kwam ik zijk nat aan op mijn werk,  ik ben gelukkig op veel dingen voorbereid dus ook voor dit . Ik had in mijn locker wel schone kleren ,dus ik had dit toen even maar aangedaan en daarna mijn natte kleren in mijn locker gedaan. Ik had toen ik daar mee klaar was mijn fietsenmaker gebeld , maar hij nam niet op, dus daarna weer 2x gebeld, daarna heb ik 1 uur later nog eens gebeld , gelukkig nam hij wel op, ik vertelde wat er aan de hand was en hij zei dat hij hem wel kon maken maar het wel 3 dagen duurt. Ik dacht nee he , maar oke ,ik had daarna gevraagd of hij voor een meerprijs hem op het werk kon komen ophalen, omdat ik geen zin had om daar naartoe te lopen met een fiets in mijn hand, ik had ook maar gelijk gevraagd of hij als dan toch bezig was gelijk even mijn fiets een goede controle kon geven en ook even een ander zadel erop kon zetten , omdat mijn zadel kapot is gegaan perongeluk doordat iemand zijn fiets met dingen die dus er uitsteken en scherp zijn mijn zadel raakte. (Dat was al geregeld met diegene) dus dan was dat dan ook gedaan. Komt de fietsenmaker aan met een klein busje, hij maar zitten proppen maar hij paste er niet in , dus toen heeft hij mijn fiets op zijn dak vastgemaakt met van die banden met zo'n soort schakel erin. Ik daarna verder met mijn werk , belt mijn leidinggevende naar mij, omdat hij niet aanwezig was omdat hij een vrije dag had. Of ik zijn afspreken kon overnemen terwijl ik het al druk had, dus ik zeg dan maar. Ja is goed! Bleek dat er over 3 minuten een auto aan zou komen om mij op te halen, maar hij was er na 10 minuten nog niet. Ik naar die man bellen en vragen waar hij is, hij was het vergeten dus ik moest dus die man voor die afspraak bellen dat ik later kwam, dat was dan niet erg. Nou even later is mijn vervoer er,  zijn wij onderweg naar de afspraak,  krijgt die man een stopteken van de politie,  dus wij moesten hun volgen , ik dacht :fijn nu gaat het zeker langer duren. Wij werden gelijd naar een parkeerplaats,  en daar stonden meer politie auto's. Het wad een algemene controle. Dus de chauffeur moest zijn rij en kenteken bewijs laten zien en ik mijn ID dus ik kijk in mijn portemonnee,  zit hij er niet in. Hij lag in mijn andere portemonnee.  Dus toen moest ik even met hun mee naar een busje van hun en daar mijn gegevens vertellen.  Dat duurde echt heel lang , maar het was beter dan dat ik naar het bureau moest om te kijken of alles klopte. Gelukkig klopte alles , maar ik kreeg wel een boete daarvoor, dat snap ik dan wel , maar het had wel wat sneller gemogen. Dus ik weer instappen en we konden weer gaan. Stond er een file. Dus ik maar weer die man gebeld en nu was hij wel een beetje schagerijnig .(sorry voor spelling) ik heb al een hekel aan dat als ik ergens te laat ben,  maar ook nog zeggen dat het nog wel even kon duren was al echt vervelend vond ik. De file was eindelijk voorbij dus kwam ik aan bij die afspraak. Wij een heel gesprek gevoerd en wat opdrachten uitgevoerd , kwam er een busje aan met het materiaal dat was besteld. Ik dacht mooi eindelijk weer wat dat goed gaat. Ik kijken , bleek het de verkeerde kleur te zijn. Nou ik dacht :even tot 10 tellen. Ik hoorde van een collega , dat dit de vorige keer ook gebeurde maar het toen de verkeerde maten waren. Toen ik het wou zeggen hoorde ik dat hij speciaal hiervoor vrij had genomen. Ik voelde me echt rot , want ja , je wilt gewoon geen slecht nieuws geven, en dat het al vaker een probleem was hielp ook niet echt mee. Ik heb het daarna gelijk verteld en ja , je raad het al hij was echt al pissig en teleurgesteld.  Ik heb daarna gelijk de leverancier proberen te bellen maar hij nam 2x niet op. Bij de 3e keer nam er een vrouwtje op dat heel slecht Nederlands ,Engels en Duits sprak. Dus ik maar zitten praten met haar ,maar ze begreep er niks van en kon dus ook niet helpen en heeft daarna midden in een gesprek opgehangen.  Ik had dit gelijk maar doorgeven (per mail)aan het kantoor van hun en dat ze het de volgende keer gewoon goed doen.  Ik ben daarna maar gewoon naar de volgende afspraak gegaan want die had er gelukkig veel tijd zitten tussen de vorige,  maar door de vertraging van eerst was dit natuurlijk precies minuten werk. Ik kwam gelukkig wel optijd en dat was gelukkig wel goed gegaan. Word ik als ik net klaar ben met die afspraak gebeld door een privenummer. Ik heb hem toen niet afgepakt want dat doe ik normaal ook niet als ik het nummer niet zie , daarna werd ik nog 2x gebeld door een privenummer. Ik heb hem dan toch maar opgenomen omdat het snel achter elkaar was, dus dacht dat het dringend was. Ik toen opgenomen hoorde ik stemmen op de achtergrond lachen, ik vragen waarom hij mij belt. Zit hij een heel verhaal te vertellen,  en uiteindelijk was het gewoon  een prankcall door een kind van denk ik 12 ofzo. 

Ik ben daarna maar gewoon naar een restaurant gegaan dat dichtbij was, omdat ik nog niet had middag gegeten.  En het was al 2 uur geweest. Na het lunchen gingen ik en de chauffeur richting de volgende afspraak.  Wij komen daar aan is er niemand. Ik maar bellen naar die vrouw maar ze nam niet op. Ik daarna naar het kantoor gebeld ,zegt mijn collega aan de telefoon.  Die is afgezegd! Ik vroeg waarom ik daar nog niks van wist. Zei hij ooh was ik vergeten met een lachje op de achtergrond. Ik kon er niet echt meer om lachen maar oke , ik ging dan maar weer terug naar kantoor. Ben ik op het kantoor en pak mijn kleding uit mijn locker (die nu droog waren) word ik weer gebeld , maar dit keer door een buurvrouw die schuin tegenover mij woont(was op mijn prive telefoon) en vraagt zei aan mij waarom er politie en een busje van de beveiliging staat bij mij thuis. (Omdat ze wist dat ik niet thuis was). Ik zei dat ik daar niks van af wist. Toen stuurde ze een foto door en ja hoor , de politie en de beveiliging. Ik toen geappt dat ik er zo snel mogelijk aan kwam. Ik was weer te haastig , flikker ik 1x van de trap. En het is niet zo'n trap die maar 14 of 15 trede heeft , nee het zijn trappen van 26 treden , dus ik snel weer opstaan en werd ik er aan herinnerd dat mijn fiets was opgehaald.  Dus ik mijn spullen op mijn rug gedaan en 3 km naar huis gerend. Ik was er nog niet , maar ik had geen zin meer om te gaan rennen en ik was al een beetje moe, dus heb ik een taxi gebeld.  Gelukkig was hij in de buurt en duurde het iets van 2 minuten. Toen ik aankwam heb ik gelijk betaald en zag ik dat er al wat politie stond. Ik loop naar die agenten toe en vraag wat er aan de hand was. De agent vroeg wie ik was . Ik zei: ik woon hier. Hij zei daarna dat ze een melding kregen van een inbraak. Ik heb daarna gelijk naar de man van de beveiliging gelopen en die zei dat hij hier naartoe was gestuurd omdat de meldkamer van hun (de meldmaldkamer van de beveiliging)  

Een alarm kreeg van een inbraak in het huis en omdat ze het niet vertrouwde maar de politie erbij hebben gestuurd. Toen de politie ter plaatse was zeiden ze dat ze zagen dat er braaksporen waren. Ik vroeg waarom ik niet was gebeld , maar ik kreeg er geen antwoord op. Ik vroeg of ik naar binnen kon om de schade te bekijken. Het was gelukkig alleen ingebroken in de garage en de schuur. Ik had het huis toen ik wegging afgesloten met rolluiken (ik heb zo'n afstandbediening kje waarbij ik dat kan doen) toen ik in de garage kwam zag ik dat alles over hoop was. Ze hebben wel wat gereedschap gestolen, ik was wel opgelucht , want ze hadden gelukkig niet alles mee genomen. Ik heb ook gelijk foto's gemaakt voor de verzekering en heb dat ook gelijk even bij hun gemeld. Ik ben daarna naar de schuur gegaan, wat ik daar zag was echt kut . Ik zelf doe horeca spullen verhuren en dat had ik in de schuur gezet.  Bijna alles wat duur was hebben ze mee genomen. Ik zag al dat ze veel dingen hadden gestolen. Waaronder 2x grote horeca koelkasten van en 2x kleine horeca koelkasten,  12 warmhoudplaaten/schalen , 2 tv's die in dozen stonden . 2  wijnklimaatkasten,2 koffiezetapparaten ,1 bakplaat ,1 grill plaat,4 luidsprekers (JBL SRX812) , 2x BeamZ Panther 7R movinghead en nog wat andere kleine dingen , ik ben vast nog wat dingen vergeten te zeggen , maar dat zal wel . Ik heb ook mijn ouders gelijk gebeld (ze zitten in het buitenland) en het verteld, ze zijden ook al dat ik me geen zorgen hoef te maken, en dat ik me er niet te veel zorgen om moet maken. 

Ik vind dit echt wel heel kut, want ik heb al dat apperatuur zelf gekocht en er dus veel voor gespaard en dat dit in eens gebeurd! Sommige dingen heb ik 2e hands gekocht maar die waren alsnog erg duur. Het verbaasde me hoe ze alles hebben meegekregen,  want het is best veel , en er zitten ook zware dingen bij. Toen ik net de bewakings beelden bekeek zag ik dat ze zo'n bakwagen hadden en daar alles deden inladen. Ze lieten het stille alarm afgaan toen ze de laatste dingen erin deden, dus ze hadden tijd genoeg gehad om weg te komen. En omdat iedereen in de straat weg was of aan het werk , was er ook niemand die het zag. Toen die buurvrouw belde van dat er politie en alles stond , kwam ze net thuis van haar werk.  Ik maak me nu gelukkig niet zo'n heel veel zorgen als eerst maar ik vind dit wel echt kut.(sorry voor mijn taalgebruik) ik heb net ook denk ik toen iedereen weg was 10 minuten vol staan vloeken en schelden en ben daarna gelijk mijn verzekering maatschappij gebeld. Ik heb gelukkig niet het gevoel van onveiligheid,  maar ik ben nu gelukkig tot bedaren gekomen. Ik had al een rot dag ,maar toen dit. Ja ik denk dat ik het al 100x heb gezegd, maar echt kut.  De braak schade is nu net een beetje verholpen. Dus alles ziet er van buiten , alsof er niks is gebeurd.

Ik weet niet waarom dit weer zo is, maar ja . Ik kan niks anders zeggen dan gewoon doorgaan en doen alsof er niks is gebeurd. 

Dit is langer geworden dan ik had gedacht. Sorry daarvoor.  Ik moest het even kwijt.

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen op het forum,

 

iedereen die dat wil, mag natuurlijk ook nog de vragen over de wet van Murphy beantwoorden en/of zijn/haar verhaal vertellen.. Ik ben wel benieuwd wie, wat allemaal meegemaakt heeft. Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn. Hieronder nog ff alle vragen op een rijtje:

 

  1. Hebben jullie ook wel eens van die dagen?
  2. Hoe vaak?
  3. Wat doen jullie dan?
  4. Blijven jullie vrolijk of worden jullie boos en gooien jullie het bijltje erbij neer?
  5. Kunnen jullie er achteraf om lachen of niet?
  6. Vertel je verhaal
  7. Nog vragen?
  8. Nog opmerkingen?
  9. Denk je dat het je overkomt of denk je dat je er zelf invloed op hebt dat er dan zoveel dingen  achter elkaar mis gaan?

Alvast bedankt voor het invullen!

 

 

 Hi @Gebruiker c,

 

wow, das wel heel veel wat er gebeurd is op één dag.

Hopelijk was vandaag beter :relaxed:

 

PS ik heb het alleen nog meer ff snel gelezen want we waren anderhalf dagje weg geweest. We hebben nu met Newt afgesproken en daarna ga ik nog wel uitgebreid lezen.

 

Tot later.

 

Groetjes,

M&M's

 

 Hi @Gebruiker c,

 

wow, das wel heel veel wat er gebeurd is op één dag.

ja klopt, soms lijkt het alsof het gewoon gepland is, maar ik weet zelf ook wel dat dit niet zo is. Gelukkig was het stille alarm afgegaan en de beveiliging en de politie snel toerplaatse. Jammergenoeg zijn de daders nog niet gevonden. De politie is nu bezig met een onderzoek naar de daders, ik heb gelijk de beveiligings beelden meegegeven. Ik word ook goed op de hoogte gehouden. Ik ben rond 4 uur vanmiddag naar het politiebureau geweest , omdat er al iets was gevonden en omdat ik nog wat vragen moest beantwoorden.  

De politie is er wel achter gekomen dat de bakwagen waarin ze de spullen hebben meegenomen , het signalement daarvan voldoet aan meerdere inbraken die zijn gepleegd. Dat is wat ze nu denken. Ze zijn er dus druk mee bezig. Daar ben ik erg blij mee! Maar het was inderdaad erg veel wat er gisteren was gebeurd. Ik zelf ben er nu wat meer nuchter over(gelukkig). Ik zelf zeg natuurlijk niet tegen mijn omgeving dat er is ingebroken dus ook niet tegen mensen van school, want ik wil liever niet dat zei dat weten. De mensen die het weten zijn onder anderen : mijn ouders , politie , verzekering en de buurvrouw en nog een paar andere mensen waarvan ik weet dat ze niks zullen zeggen. (En jullie ook) 

 

 

 

Hopelijk was vandaag beter :relaxed:

 

hey M en Ms ,  Gelukkig was het vandaag beter dan gisteren. Ik had vandaag ook een middelmatige schooldag, met gewoon 4 uur les op school en 2 uur thuis. Zoals in het bericht hierboven stond, ben ik om 4 uur vandaag bij het politiebureau geweest.  Vandaag zijn er ook mensen van de verzekering geweest en ze zullen nog wel vaker langskomen om wat dingen te regelen. Ik heb vandaag ook even 15 minuten met mijn ouder gebeld.(omdat ze nu in het buitenland zijn) de man van de verzekering zei gelukkig al dat ik waarschijnlijk alles vergoed krijg,dus dat was wel erg fijn! Ik weet zelf ook echt niet hoeveel alles bij elkaar waard is. Ik wil het eigenlijk niet eens weten , maar dat is voor de verzekering erg belangrijk. 

Ik heb vandaag ook maar even 2 uurtjes gaan werken, omdat ik gewoon niet stil kan zitten. Het was dan wel veel bellen , mailen en wat dingen controleren, maar ik ben blij dat ik even iets te doen had. 

​​​​​​​maar het was vandaag wel beter gelukkig.

PS ik heb het alleen nog meer ff snel gelezen want we waren anderhalf dagje weg geweest. We hebben nu met Newt afgesproken en daarna ga ik nog wel uitgebreid lezen.

Dat was zeker erg gezellig toch?(anderhalf dagje uit)

neem gerust de tijd! Het is al een lang, dus het lezen neemt al veel tijd in beslag. Veel plezier met Newt!

Tot later.

tot later

Groetjes,

M&M's

groetjes Gebruiker c 

Hi Blue,

 

hey

daar ging mijn reactie 🤦‍♂️😂

weer die Murphy, oh ik zie verderop dat je het de wet van BLUE noemt, gebeurt het echt zo vaak dan?

 

ik heb een soort brase achtig ding voor me enkel... maar ik vertik het om te dragen. bij mij gaat het na een paar dagen spontaan over. gister had ik in eens geen last meer. 

ow, je hebt een echte, die van ons zijn simpele, maar die voelen toch wel lekker. Wel makkelijk dat het bij jou wel redelijk snel over gaat

 

 

Als het je troost: twin en ik vallen ook wel eens om onverklaarbare redenen van ons fiets.

ooh haha. bij mij is het verklaar. ik heb gewoon een officiele evenwicht stoornis 😅😂

oh jee, bij ons het gewoon als we niet goed opletten…

 

zeg maar tegen twin dat hij iets ik de kleur blue moet aan trekken. en jou een knuffel moet geven. want dan krijg je soortvan een knuffel van mij 😊

blauw is sws onze lievelingskleur, dus dat gaan we wel ff doen

 

Groetjes,

M&M's

Hi Gebruiker c,

 

wat een gedoe is dat als er ingebroken is. Moet je eerst gaan kijken wat er weg is en dan zorgen dat ze niet nog meer weg kunnen halen en de deur weer repareren en dan de volgende dag ook nog naar het politiebureau en dan moet je maar afwachten of de politie iets terug vindt. Gelukkig herkenden ze die bakwagen.

Wat is dat eigenlijk haha

Is dat een soort busje met een cabine voor de werkmannen en dan gewoon zo'n bakje (net als een aanhanger eruit ziet) die dan gelijk achter die cabine zit?

 

 

Dat was zeker erg gezellig toch?(anderhalf dagje uit)

 

ja, was wel leuk. Was een ‘go see’ voor (misschien)  een nieuwe opdracht. We moesten ergens in de buurt van Parijs zijn en dat kon nu pas omdat de grenzen eindelijk open zijn na corona. Nou ja, corona is er nog wel natuurlijk, maar regels zijn nu veranderd

Met Newt was een beetje laat geworden en vanmorgen hadden we ons verslapen en mama moest ons bijna uit bed sleuren, dus ik ga naar de keuken met m'n slaperige hoofd, wil ik een broodje smeren, dus pak ik het mes dat in de boter staat, zit dat hele mes onder de boter aan dat stuk waar je beet moet pakken. Daar werd ik niet echt vrolijk van haha, maar verder geen Murphy gehad vandaag

 

Groetjes,

M&M's

Hi Gebruiker c,

 

wat een gedoe is dat als er ingebroken is. Moet je eerst gaan kijken wat er weg is en dan zorgen dat ze niet nog meer weg kunnen halen en de deur weer repareren

ja, gelukkig is het bedrijf dat die schade heeft verholpen 24/7 bereikbaar en leveren ze goed werk! En ook zijn ze erg snel. 

en dan de volgende dag ook nog naar het politiebureau en dan moet je maar afwachten of de politie iets terug vindt. Gelukkig herkenden ze die bakwagen.ja dat klopt, gelukkig herkende ze de bakwagen inderdaad! Anders was het nog moeilijker. 

Wat is dat eigenlijk haha

ik heb er hier een foto van hoe hij eruit ziet.https://images.app.goo.gl/SUCBb5H9NWc7ZMfQ8

Is dat een soort busje met een cabine voor de werkmannen en dan gewoon zo'n bakje (net als een aanhanger eruit ziet) die dan gelijk achter die cabine zit?soort van ja .

 

 

Dat was zeker erg gezellig toch?(anderhalf dagje uit)

 

ja, was wel leuk. Was een ‘go see’ voor (misschien)  een nieuwe opdracht. We moesten ergens in de buurt van Parijs zijn en dat kon nu pas omdat de grenzen eindelijk open zijn na corona. Nou ja, corona is er nog wel natuurlijk, maar regels zijn nu veranderd gelukkig wel ja.(regels versoepeld)

Met Newt was een beetje laat geworden en vanmorgen hadden we ons verslapen en mama moest ons bijna uit bed sleuren, dus ik ga naar de keuken met m'n slaperige hoofd, wil ik een broodje smeren, dus pak ik het mes dat in de boter staat, zit dat hele mes onder de boter aan dat stuk waar je beet moet pakken. Daar werd ik niet echt vrolijk van haha, maar verder geen Murphy gehad vandaag dat is niet echt lekker nee, gelukkig verder dus geen Murphy. 

 

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hey,

Ik wilde even een update geven over de inbraak.

Ik ben vandaag weer naar het politiebureau geweest/opgeroepen. Er zijn nu wat belangrijke ontwikkelingen in het onderzoek naar de inbraak. De politie heeft mij vandaag verteld wat er nu is gevonden, ze hebben de bakwagen die is gebruikt bij de inbraak en de inbraken van andere mensen gevonden! Omdat de bakwagen gesignaleerd is, is de bakwagen vandaag gesignaleerd op de snelweg bij een camera. De politie heeft mij vanalles uitgelegd hoe alles werkt, ik zal jullie de details besparen. 

Vandaag werd ik gebeld door de verzekering en die zou morgen nog langskomen. Ze komen morgen dus om nog wat dingen te regelen, omdat ik de enige ben die thuis is is het moeilijk om een afspraak te maken omdat ik ook naar school moet, maar er is nu een afspraak, dus daar ben ik wel blij mee!

 

De politie weet het nu zeker dat het gaat om een groep mensen. Ze weten niet precies hoeveel mensen het zijn,  maar ze weten wel dat het meer dan 10 mensen zijn. Ze weten dat het professionele inbrekers zijn, dus ze zullen niet makkelijk te pakken zijn. Gelukkig is de bakwagen dus gesignaleerd op de snelweg,  maar er is verder geen ander spoor van de inbrekers. 

Ik heb toen ik bij de politie was gelijk ook maar mijn telefoonnummers gegeven van mijn andere telefoons. Ze hadden wel mijn telefoonnummer van mijn prive telefoon en de huistelefoon en van mijn vader. 

Nou, dat was het dan voor nu. 

Bedankt voor het lezen.

Groetjes Gebruiker c 

Hi Gebruiker c,

 

een inbraak brengt wel een hoop rompslomp met zich mee.

Je vraagt er niet om. bent spullen kwijt, wel moet je de rommel opruimen en de schade die ze aangericht hebben repareren, de verzekering inlichten en aangifte gaan doen en dan maar afwachten of je je spullen terug krijgt of genoeg geld van de verzekering krijgt om nieuwe spullen te kopen.

Er is nu gelukkig een klein sprankje hoop, omdat ze dat vrachtwagentje terug gevonden hebben. Hopelijk kunnen ze er sporen van de inbrekers in vinden en wie weet kunnen ze ze dan oppakken. Nog mooier zou zijn als ze jouw spullen onbeschadigd terug vinden ergens in een loods ofzo. Dan heb je die iig terug, maar ja, kans lijkt me klein.

Nog maar even afwachten of de politie met meer goed  nieuws komt. Hopelijk dekt de verzekering alle schade.

Dat werkt wel goed dat ANPR systeem (automatisch nummerplaat herkenning in het Nederlands). Ik heb dat wel eens gezien bij 'Hunted’, dat NPO tv programma waar je je voor op kunt geven en dan moet je geloof ik 2 weken uit handen van de 'hunters’ (die gaan jou opsporen en proberen aan te houden) blijven. Ik vind dat wel een leuk programma, want dan weet je welke opsporingsmethoden er allemaal gebruikt worden door de politie.

Veel van die deelnemers zullen ook wel eens denken dat de wet van Murphy op hen van toepassing is, omdat ze dan gepakt worden, maar eigenlijk is dat gewoon omdat ze zelf allerlei sporen achterlaten.

 

Nou ja, sterkte met de inbraak. Is alles weer een beetje opgeruimd?

 

Groetjes,

M&M's

Hi Gebruiker c,

 

een inbraak brengt wel een hoop rompslomp met zich mee.ja,dat zeker.

Je vraagt er niet om. bent spullen kwijt, wel moet je de rommel opruimen en de schade die ze aangericht hebben repareren, de verzekering inlichten en aangifte gaan doen en dan maar afwachten of je je spullen terug krijgt of genoeg geld van de verzekering krijgt om nieuwe spullen te kopen.

ik vraag er inderdaad niet om nee. Ja de spullen zijn inderdaad kwijt. De rommel moet ik inderdaad ook opruimen,  maar dat mag pas na dat de FO (forensische opsporing) alles heeft onderzocht. Het heeft lang geduurd voordat ze weg waren en ik mocht opruimen,  anders zou je bewijsmateriaal kunnen schade. De schade was gelukkig al snel verholpen !(het bedrijf dat ik belde is 24/7 open en die heeft alles gemaakt) ja,allemaal veel rompslomp. De spullen zal ik niet meer terugvinden,  ik denk ook dat ze al verkocht zijn aan andere mensen. Zo doen ze dat he. Dat zijn ze dus nog aan het kijken met de verzekering. Als ik alle namen van alleen al de grotere spullen pak en op internet kijk en dat optel , gaat het om duizenden euro's,  sommige dingen zijn dan wel 2ehands maar alsnog waren ze dan nog iets van €500 per stuk (lampen) en dan nog de koelkasten daar was er 1 die 2ehands was ,maar we praten over echt serieus veel geld. Ik zelf weet ook wel dat het niet gezond is dat ik als 15jarige (2 maandjes 16) zoveel werk en ook zoveel dure spullen heb als ik kijk bij een normale 15 jarige, maar okeIk heb er een klein goedlopend bedrijfje van gemaakt,  maar nu is het jammergenoeg wel even kijken hoe het afloopt. (Gelukkig heb ik nog mijn andere diensten😅) 

 

Er is nu gelukkig een klein sprankje hoop, omdat ze dat vrachtwagentje terug gevonden hebben. ja,gelukkig is er wel iets.

Hopelijk kunnen ze er sporen van de inbrekers in vinden en wie weet kunnen ze ze dan oppakken. Nog mooier zou zijn als ze jouw spullen onbeschadigd terug vinden ergens in een loods ofzo. Dan heb je die iig terug, maar ja, kans lijkt me klein.

​​​​​ik hoop het ook. ​​ik denk ook dat die kans heel klein is, maar ja , als ze ze hebben terug gevonden vind ik al knap. De schade zal ik dan maar moeten halen bij de inbrekers (als ze dan gepakt zijn) hopelijk word dat dan geen rechtzaak ofzo,maar als het moet dan ja. 

Nog maar even afwachten of de politie met meer goed  nieuws komt. Hopelijk dekt de verzekering alle schade.ik hoop dat het snel afgehandeld word. Het is afwachten ja. Ik hoop dat de verzekering mij schadeloos stelt,maar ik denk niet dat dat 100% word jammergenoeg.  Ik heb wel een goede verzekering.

Dat werkt wel goed dat ANPR systeem (automatisch nummerplaat herkenning in het Nederlands).dat werkt zeker goed! Ik heb dat wel eens gezien bij 'Hunted’, dat NPO tv programma waar je je voor op kunt geven en dan moet je geloof ik 2 weken uit handen van de 'hunters’ (die gaan jou opsporen en proberen aan te houden) blijven. Ik vind dat wel een leuk programma, want dan weet je welke opsporingsmethoden er allemaal gebruikt worden door de politie.

zelf ken ik het programma niet, maar ik weet wel hoe dat een beetje in zijn werk gaat. Ik heb een keer voor een opdracht  van school , een soort van stage meegelopen met de politie van mijn regio. Het was erg interessant het was ook 1 week lang.  2 dagen bij de verkeerspolitie en de andere dag weer bij de reguliere en de andere dag weer een ander. Ik vond de audi https://images.app.goo.gl/ySspegfNJdemtEtq9 wel een van de mooist auto's die de politie had. En aan het einde van de week moest ik er een verslag je van maken. Ik had volgens mij daar een 8.2 voor. En iedereen mocht ook een kleine presentatie doen als ze dat wilde. De een had gekozen om een week mee te lopen met politie de ander de handhaving de ander brandweer of ambulance en sommige kozen voor rijkswaterstaat.  Het was wel leuk dat de school toen had geregeld. Maar ik dwaal weer af.

Veel van die deelnemers zullen ook wel eens denken dat de wet van Murphy op hen van toepassing is, omdat ze dan gepakt worden, maar eigenlijk is dat gewoon omdat ze zelf allerlei sporen achterlaten.ja, dan moeten ze maar beter opletten op hun sporen. 

 

Nou ja, sterkte met de inbraak. Is alles weer een beetje opgeruimd?

bedankt!  Ja ,ik heb weer de meeste dingen opgeruimd. Paar dingen nog niet maar het meeste wel. Ik zal wel een update geven als ik wat meer weet.

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hi iedereen op het forum,

 

iedereen die dat wil, mag natuurlijk ook nog de vragen over de wet van Murphy beantwoorden en/of zijn/haar verhaal vertellen.. Ik ben wel benieuwd wie, wat allemaal meegemaakt heeft. Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn. Hieronder nog ff alle vragen op een rijtje:

 

  1. Hebben jullie ook wel eens van die dagen?
  2. Hoe vaak?
  3. Wat doen jullie dan?
  4. Blijven jullie vrolijk of worden jullie boos en gooien jullie het bijltje erbij neer?
  5. Kunnen jullie er achteraf om lachen of niet?
  6. Vertel je verhaal
  7. Nog vragen?
  8. Nog opmerkingen?
  9. Denk je dat het je overkomt of denk je dat je er zelf invloed op hebt dat er dan zoveel dingen  achter elkaar mis gaan?

Alvast bedankt voor het invullen!

 

 

 Hi @Gebruiker c,

 

voor als je interesse hebt kun je uitzendingen van Hunted terugkijken op

https://www.npostart.nl/hunted/AT_2056755

Daar zie je ook hoe ze auto's kunnen opsporen, net als dat busje dat bij die inbraak bij jou is gebruikt.

 

Tot later.

 

Groetjes,

M&M's

 

 Hi @Gebruiker c,

 

voor als je interesse hebt kun je uitzendingen van Hunted terugkijken op

https://www.npostart.nl/hunted/AT_2056755

Daar zie je ook hoe ze auto's kunnen opsporen, net als dat busje dat bij die inbraak bij jou is gebruikt.

bedankt👍. Ik zal er naar kijken!

 

Tot later.

later

Groetjes,

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

Hey ,

Ik zou nog even een update geven als er belangrijke ontwikkelingen waren ,dus bij deze. 

 

Ik had vandaag om 8.30 een proefwerk.(heb proefwerkweek) toen ik bezig was met mijn toets , trillde mijn telefoon steeds. Ik kon hem natuurlijk niet opnemen en ik wist niet wie het was. Daarna zei een van de docenten (ik zat in een lokaal met computers omdat ik dyslexy heb ) geef hem maar even aan mij , dan heb je geen afleiding van die telefoon.  (Ze vroeg het gewoon aardig en het was een chille docent) 

Ik zei oke. Dus ik gaf hem aan haar. Daarna toen ik bijna klaar was met de toets ging hij weer af. Toen vroeg die docent of ze mijn telefoon mocht opendoen en kijken wie het was. Ik zei natuurlijk is goed. Ik heb toch niks te verbergen (nou dat is niet waar maar oke) ik moest nog 2 vragen maken dus was bijna klaar. Toen deed ze hem open om te kijken wie het was en toen riep ze er een andere docent bij, ik dacht zal vast iets moeten zeggen , toen liet ze die andere docent zien wie er belde. Toen zaten ze zachtjes te fluisteren in een hoekje. Toen kwam die docent en vroeg of ik even mijn toets even kon laten liggen en naar haar moest komen en ze zei terwijl een toets bezig was en er ook andere leerlingen waren . Waarom belt de politie jou? Toen draaide een paar leerlingen hun gezicht om naar mij . Toen vroeg ik of ik mocht opnemen ze zei , ja dat mag wel , maar de politie had hem al op de hoorn gedaan. Toen zei ze :maak je toets maar af en als ze weer bellen mag je opnemen. Nou ik mijn toets afgemaakt. Toen belde de politie weer. Toen mocht ik opnemen en heb ik op de gang gepraat met de persoon van de politie. Toen kwam een docent vragen wat er was toen zei ik dat ik het zometeen zou zeggen. De politie vroeg of het mogelijk was dat ik naar het bureau kon komen. Toen vroeg ik of dat mocht van de docent . En die zei ja. Ik had mijn toets al af dus dat mocht. Toen zei ik dat ik eraan kwam. Toen zei ik tegen de docent dat ik echt moest gaan. Ze zei oke. En toen pakte ik mijn spullen uit het lokaal en keken weer wat gezichten kort naar me , en toen ben snel gegaan. Toen heb ik me even aangemeld bij de balie en moest ik even wachten , 1 minuutje later werd ik naar binnen geroepen. Ze zeiden dat ze belangrijk nieuws hadden. Ze hadden de bakwagen vanochtend om 05.00 gezien en een stopteken gegeven. De bakwagen deed de aanwijzingen van de politie volgen maar toen de politie uitstapte en naar hun toe wouden lopen reed hij weg en werd het een soort achtervolging van 15 minuten. Uiteindelijk kwam die bakwagen terecht in een doodlopende straat met daarnaast een bos. En ja je raad het al. Ze rende het bos in en zijn uit het zich gegaan van de politie. Ze hebben daarna nog gezocht , maar ze waren niet meer te vinden en dus ontkomen. Ze hebben nu wel de bakwagen! En ze hebben hem in beslag genomen. Toen vroeg de persoon van de politie of ik tijd had om naar de inbeslagname te gaan. Ik zei :ik heb tijd ja en als dat zou kunnen zou dat erg fijn zijn. Toen mocht ik mee in de auto en zijn we daar naartoe gegaan. Ik wist gelijk toen ik de bakwagen zag , dat is hem. Toen ben ik met de persoon van de politie naar binnen een gebouw gegaan waar alle sleutels waren enzo. Ze gaven de sleutels aan de agent (denk dat het een agent was , maar kan ook van de FO of de recherche zijn weet het niet zeker) en hebben we naar binnen gekeken. Ik zag dat er spullen inlagen, maar ik wist al dat ze niet van mij waren. Dat heb ik ook gezegd tegen ze. Toen zijn we wat gaan praten over bepaalde dingen en toen werd ik naar het bureau gebracht. Ze zijn jammergenoeg ontkomen,  maar ze hebben de bakwagen en spullen gevonden, jammergenoeg niet van mij maar ik ben blij voor degene die zijn spullen nu terug hebben gevonden! Daarna heb ik mijn ouders een WhatsApp gestuurd met alles. En daarna ben ik naar de verzekering gegaan en alles verteld verder wat voor hun belangrijk was, dus ja . Nu weer wachten. Ik denk dat ik gewoon een vergoeding krijg Uiteindelijk,  maar dat zal dan wel. Ik heb net wel wat dingen besteld omdat ik wel verder wil vast. Ik zat te twijfelen om nu al te bestellen maar ik heb toch maar wat dingen besteld. En als ze uiteindelijk toch dingen terug vinden heb ik er gewoon een paar dingen extra bij . Ik kan er anders niks aan doen. Ik wacht verder op de ontwikkelingen. Ik denk dat de verzekering alles 100% vergoed maar ik weet het nog niet precies.  En ja , ik vind persoonlijk dat ik verder moet.

Wat vinden jullie ervan? 

Ga ik niet te snel ofzo?

Ik hoor het wel. Alleen wat echt shit is is dat het niet om kleine bedragen gaat , maar voor mij en denk ik ook voor andere zijn het grote bedragen en als ze de spullen wel terug vinden(denk het niet) dan moet ik de spullen die ik nu heb besteld zelf betalen en weet ik niet of ik dan nog voldoende ruimte heb en dus wil ik nog alleen een paar dingen bestellen ,anders word het te duur voor mij.

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren?

 

Nou dit was het denk ik. Bedankt voor het lezen.

Groetjes Gebruiker c 

 

Hi Gebruiker c,

 

shame on me dat ik zolang niet gereageerd heb op wat jij gepost hebt.

Ik kan nu wel allerlei dingen gaan bedenken waarom ik dat niet gedaan heb, maar das ook niet hoe het hoort.

 

ook lekker dat je tijdens je proefwerkweek midden in een proefwerk door de politie werd opgebeld.

Nou ja, uiteindelijk was het natuurlijk wel fijn dat ze je op de hoogte wilden houden, maar de timing kwam niet lekker uit. Zeker niet dat iedereen dan gaat denken dat de politie jou zoekt ofzo, wat natuurlijk niet zo was, nou ja iig niet voor iets wat jij niet goed gedaan hebt.

 

Hopelijk heb je ondertussen meer nieuws over wat de verzekering wel of niet gaat vergoeden. Het lijkt me ook vervelend dat als er mensen spullen van je willen huren dat je die niet kunt leveren omdat ze gestolen zijn.

 

Je wilt toch door met je bedrijfje. Hoe gaat dat eigenlijk met de verzekering? Stel ze zeggen dat ze gaan uitbetalen en jij koopt alvast nieuwe spullen en dan ineens vinden ze je oude spullen terug. Dan ben je toch niet verplicht om het geld terug te betalen wat ze voor die nieuwe spullen hebben betaald en dan genoegen te nemen met je oude spullen? Want als dat zo is en ze vinden pas na een jaar wat terug dan kost het je alsnog een boel geld.

 

Ik zou vragen om iets op papier te zetten en dat je dan alvast spullen terug kan kopen waar je veel klanten voor hebt en dat je dat geld dan sws mag houden.

 

Staat er in de polis binnen hoeveel tijd ze terug moeten betalen of heeft iemand bij de verzekering daar al iets over gezegd?

 

Je kunt toch niet maar blijven wachten tot ze ooit iets terug vinden?

 

Wel goed dat ze dat vrachtwagentje gevonden hebben en daarin nog wat spullen. Dan hebben ze iig nog iemand blij kunnen maken. Jammer dat die gasten zijn ontkomen, maar ja.

 

Ik hoor/lees het wel.

 

Is je proefwerkweek al helemaal klaar? Zo niet, nog veel succes met wat je nog moet doen.

 

Groetjes,

M&M's

Hey M&M's ,

Hi Gebruiker c,

 

shame on me dat ik zolang niet gereageerd heb op wat jij gepost hebt.

Het is niet erg dat het wat langer duurde, dat maakt niet uit.

Ik kan nu wel allerlei dingen gaan bedenken waarom ik dat niet gedaan heb, maar das ook niet hoe het hoort.

 

ook lekker dat je tijdens je proefwerkweek midden in een proefwerk door de politie werd opgebeld.ja, dat was laat ik het zo zeggen , niet heel prettig nee😅

Nou ja, uiteindelijk was het natuurlijk wel fijn dat ze je op de hoogte wilden houden, maar de timing kwam niet lekker uit. Zeker niet dat iedereen dan gaat denken dat de politie jou zoekt ofzo, wat natuurlijk niet zo was, nou ja iig niet voor iets wat jij niet goed gedaan hebt.het was inderdaad wel fijn dat ze me op de hoogte houden. Nee, dat klopt, de timing was niet op zijn best nee😅 . Nee , dat was de volgende dag even wat uitleggen 😅 ik wilde niet de echte rede zeggen dus ik had zo'n domme smoes tegen ze gezegd,  dat ik in de stad  een mobiel had gevonden , maar de eigenaar er niet was ofzo(ze geloofde het gelukkig wel) . Nee , gelukkig niet nee.

 

Hopelijk heb je ondertussen meer nieuws over wat de verzekering wel of niet gaat vergoeden. Het lijkt me ook vervelend dat als er mensen spullen van je willen huren dat je die niet kunt leveren omdat ze gestolen zijn.hellaas heb ik nog niet zo'n heel veel informatie over wat er wel en niet word vergoed😐. Als ik meer weet, dan laat ik het zeker weten in een update , maar nu weet ik nog niet veel. 

ja , dat klopt. Dat vind ik ook erg vervelend , ook omdat het mensen zijn die 5 maanden geleden hadden gereserveerd.  Dat geld maakt mij niet uit dat ik misloop., maar het maakt mij wel veel uit dat ik deze mensen telleur moet stellen. Deze mensen hadden ook bijna alles bij mij gehuurd wat ik had , niet alles maar bijna . Dus ja , nu moeten ze die dingen ergens anders vandaan halen. Ik heb nu wel 1 kleine koelkast binnen maar de rest durf ik nog nirt te bestellen zoals ik al eerder zei. Dus die kunnen ze wel huren. Ik heb zo ook 50%korting gegeven omdat ik de andere dingen niet kan leveren. Dus ze betalen de helft van 1 kleine koelkast die ze huren. Maar ja , fijn vind ik het niet.

 

Je wilt toch door met je bedrijfje.

ja, dat wil ik zeker! Alleen word dat nu een beetje lastig. 

Hoe gaat dat eigenlijk met de verzekering?

ja, dat is eigenlijk moeilijk uit te leggen, maar ik probeer mijn best te doen. Nou je belt ze op en verteld hun het verhaal,  soms komen ze dezelfde dag en soms de volgende dag. Licht ook aan bij wie je zit en de situatie.  Ik mocht verder niks aanraken en ook gelijk mijn bonnen halen en facturen.  En zo komt er een heel dossier, en daar zit veel tijd in. (In mijn geval dan) je moet allemaal docenten afgeven en zei maken ook weer foto's,  net als de FO van de politie (forensische opsporing) en dan moet je veel gesprekken voeren en ook een soort van bewijzen dat er die spullen in zaten. Bin mij was het zo dat ze het wel alles geloofden en ik had ook bewijs dus dat maakt het een stuk makkelijker,  maar dan begint het hele riedeltje , ik zal jullie de rest besparen. 

 

Stel ze zeggen dat ze gaan uitbetalen en jij koopt alvast nieuwe spullen en dan ineens vinden ze je oude spullen terug.

daar zijn duidelijke afspraken over , en als ik dan dat geld zou krijgen dan worden er bepaalde dingen afgesproken over van alles en nogwat.

Dan ben je toch niet verplicht om het geld terug te betalen wat ze voor die nieuwe spullen hebben betaald en dan genoegen te nemen met je oude spullen?

dat licht ook aan de situatie,  als ze de spullen terug vinden , maar ze werken niet meer naar behoren dan hoef ik ze niet terug te betalen voor zover ik weet want dan zijn ze gewoon kapot en worden die dingen in beslag genomen . Maar eigenlijk licht dat ook aan de afspraken die er van tevoren zijn gemaakt.

Want als dat zo is en ze vinden pas na een jaar wat terug dan kost het je alsnog een boel geld.ja, dat klopt. Zelf weet ik niet helemaal precies hoe dat gaat na 1 jaar ,maar ik denk dan dat ze ook kijken naar wat de staat van die producten is. En denk dat ze die spullen dan zelf in beslag nemen en vragen wat ik ermee wil , of ik ze wil houden of soort van wil ruilen met de wat nieuwere spullen,  maar eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker dus kan daar geen uitspraak over doen. Maar ik denk wel dat als ik de spullen terug kring en ze doen het nog , dat ik wel wat moet betalen ja.

 

Ik zou vragen om iets op papier te zetten en dat je dan alvast spullen terug kan kopen waar je veel klanten voor hebt en dat je dat geld dan sws mag houden.

ik zou dat zelf ook graag willen en eerlijk gezegd ben ik daar ook mee bezig, maar het is een beetje ingewikkeld,  de verzekering doet niet moeilijk , maar een soort van 3e partij. Ik heb ze wel gezegd dat ik al van plan ben om iets terug te kopen, maar ja. Er staan natuurlijk heel wat document nu bij mij thuis met daarin vanalles en nogwat.  Ik heb ook gevraagd wanneer ik dan geld zou terug krijgen.masr hoe het er nu naar uitziet  zou ik pas geld krijgen na augustus begin september,  als de spullen nog niet gevonden zijn. Dan word het natuurlijk wel grote bedragen gestort maar niet alles in 1 keer dat doen ze in dit geval dan in soort van termijnen die bij mij 3 maanden zijn.maar dan heb ik in ieder geval al iets. Maar het kan ook zo zijn dat ik een telefoontje krijg met het bericht dat ik het geld binnen nu en 2 weken op mijn rekening zie. Maar dat is dan heel veel geluk en ook veel duimen maar.

Staat er in de polis binnen hoeveel tijd ze terug moeten betalen of heeft iemand bij de verzekering daar al iets over gezegd?nee, daar hebben ze nog niks over gezegd nee.  Ik moet nog even met mijn neef praten die is jurist en die weet meer van juridische zaken dan dat ik weet 😅 maar ik moet nog kijken in de polis,  maar zover ik weet staat dat er niet in. Maar ik laat het even doorzoeken!

 

Je kunt toch niet maar blijven wachten tot ze ooit iets terug vinden?

nee, dat kan inderdaad niet. Daar zijn ook bepaalde regels voor , dat ze je dingen doen uitkeren. En in mijn geval gaat het om duizende tot tienduizenden omdat de apperatuur nieuw geel duur is en ik ben nog een jongen van 15 dus ik denk dat dat ook mee speelt.  Maar daar durf ik niet echt een uitspraak over te doen. Ik denk dat ze na 6 maanden wel moeten betalen en vergoeden wat ik ben misgelopen,  maar dat durf ik niet te zeggen. 

Wel goed dat ze dat vrachtwagentje gevonden hebben en daarin nog wat spullen. Dan hebben ze iig nog iemand blij kunnen maken. Jammer dat die gasten zijn ontkomen, maar ja.

ka , dat vind ik ook erg goed van ze! Ik ben blij voor de mensen wiens spullen het zijn. Ja , dat hebben ze zeker! En niet alleen mij en die mensen wiens spullen erin zaten, maar ook de mensen wiens spullen zijn gestolen en niet zijn gevonden . En die bakwagen een rol in speelde. Ik weet dat het een groot dossier is , en daar mag en kan ik geen uitspraak over doen , maar ja, er is een groot dossier over mijn zaak en die van anderen. 

ja , dat vind ik nogsteeds jammer, maar ja , ze hebben hun best gedaan en daar ben ik blij mee! Ik heb ook nog met die agenten heel even gepraat die als eerste de bakwagen in het vizier hadden. Het was naar mijn mening een fijn gesprek. Want ja , persoonlijk vind ik het wel interessant en het was een soort D-briefing . Ik vond het in iedergeval fijn om met iemand te praten die de bakwagen achterna zat.

Ik hoor/lees het wel.

nou, bij deze.

Is je proefwerkweek al helemaal klaar? Zo niet, nog veel succes met wat je nog moet doen.

ja, gelukkig wel. Het is best grappig , ze noemen het een proefwerkweek,  maar het waren proefwerkweken . Ik heb nu ook al van een paar vakken de cijfers binnen. En tot nu toe is mijn laagste cijfer een 7.3 dus ja en het hoogste een 10.0 dus ja. Ik vind het wel knap dat ik een 10 had , maar ja een 10 is een 10 ookal was het proefwerk van Economie heel makkelijk na mijn mening 😏 .  

 

bedankt!

Het is nu gelukkig voorbij.  Dan kan ik weer beginnen met werken. Alleen word dat nu iets lastiger dan anders omdat er weer zo'n nieuwe regel is dat 15 jarige tot nog meer dingen beperkt. Gelukkig werk ik grotendeels voor mijzelf en werk ik meestal bij kennissen en familie of vrienden.  En soms voor een bedrijf , maar daar ben ik met hun nog bezig om een maas in de wet te vinden😏 . Tot die tijd werk ik gewoon zoveel mogelijk.  En mij maakt het echt niet uit hoelang en hoelaat ik slaap of eruit moet , dus dat is al een +punt .  

Ps. Ik heb altijd nog werk in Duitsland en België.  Dus dat komt denk ik wel goed 😅👍

 

 

Groetjes,

👍

M&M's

Groetjes Gebruiker c 

 

 

Hey,

 

Daar ben ik weer! Met een update waarvan ik dacht dat die eigelijk later zou komen maar oke.

 

Nou, om te beginnen.

Ik ben vandaag gebeld door mijn verzekeringsmaatschappij over de situatie.  Ik had eerder gevraagd of ik al dingen kon kopen , ze zeiden dat ik dat zelf op eigen risico moest doen en dat zei voor toen geen groen licht konden geven. Dus ik had het maar op eigen risico gedaan . (Ik heb al verteld wat het was)  maar vandaag werd ik dus gebeld denk tussen /rond 11.00 tot 11.45  en dus natuurlijk een gesprekje gevoerd . En aan het einde , ja je raad het denk ik wel, ze hebben Groen licht gegeven voor een paar kleine dingen. Nu denk je ja het zijn maar een paar kleine dingen, maar voor mij zijn die dingen groot. Helemaal omdat het eerst rood licht was . En ik heb net ook groen licht gehad voor 1 wat groter ding. Ik ben dus nu bezig met het kijken voor wat ik dan nu ga bestellen, ik twijfel nog tussen een paar dingen, maar daar kom ik wel uit. 

Ik ben al blij dat ik in ieder geval 1 wat groter ding kan bestellen.  Wat wel nu een beetje jammer is , is dat ik net een telefoontje kreeg van een mogelijke klant die mijn spullen wou huren voor 1 hele week lang . Dus dat was even wat moeilijk om te zeggen dat dat niet kon, jullie weten nu denk ik wel dat ik het vervelend vind om iemand telleur te stellen,  maar dat moest jammer genoeg wel. Normaal is het zo dat ik het via de mail doe, dat is voor mij dan iets minder vervelend dan voor te bellen. Ik kon horen op zijn achtergrond dat ze hadden gehoopt dat het kon, niet omdat ik het voor een prima prijs doe verhuren , maar ook omdat ik de spullen zelf kom brengen en aansluiten. En ook omdat de meeste mensen die de spullen verhuren die ik ook verhuur weinig tijd en plaats hebben was dit voor mij een mooie kans. En wat voor hun ook fijn zou zijn geweest is dat ze niet 30 verschillende dingen zouden huren bij 30 verschillende mensen maar grotendeels bij mij, en ja dat was voor mij denk ik ook begrijpelijk moeilijk om nee te verkopen. 

Hij zei daarna ook wat hij allemaal gepland had staan , wat niet door kon gaan. Ik had het hierna even nagedacht en zei ook . Ik heb ze niet en nog een zin. Wat bleek dat hij veel feesten doet organiseren,  zoals bruiloften,  feesten , kleine eventjes en nog wat andere dingen.  Wat wel positief is is dat ik nu wel een toekomstige klant heb , want hij wil wel spullen huren wanneer ik ze wel weer heb😋 dus het was niet zo heel erg uiteindelijk.  Ik heb wel hem nog een adresje gegeven van iemand die wat dingen verhuurd,  maar daar moet hij zelf maar mee kijken wat hij ermee doet.

Nou dat was het dan alweer. Ik hoop dat het niet al te lang was en teveel spellings fouten in zaten , alvast sorry daarvoor!

Dit was even de update die wel gewenst was maar eigenlijk sneller dan verwacht was. En bedankt dat je tot zover hebt gelezen!

Bij vragen of opmerkingen, laat het maar weten.

 

Groetjes Gebruiker c 

Minimaal 1x per week heb je wel een zo'n dag dat alles misgaat. De test is of je er in blijft hangen of dat je de volgende dag weer met goede moed doorgaat

 

Hi @Gebruiker c ,

 

ik dacht al dat ik iets vergeten was, maar dat ben je ondertussen wel gewend, denk ik :relaxed:

Wat een rompslomp na zo'n inbraak. Gelukkig mag je alvast een (klein) deel nieuwe spullen kopen, want 'nee’  verkopen aan klanten is nooit fijn.

Ook wel nice dat je er misschien een klant bij hebt voor in de toekomst. Altijd wel handig om mensen die veel organiseren in je adresboekje te hebben. Das beter dan iemand die voor een familiefeestje 1 keer wat bij je huurt. Maar ook dan kun je via mond op mond reclame natuurlijk je klantenkring uitbreiden. Als je goede service geeft, dan verspreidt dat nieuws zich ook wel onder hun kennissen.

 

Hopelijk geeft de verzekering binnenkort groen licht voor de rest van je spullen, want nu mag er weer wat meer in de coronatijd en dan wil je toch de 'verloren’  inkomsten een beetje goed kunnen maken of niet?

 

Groetjes,

M&M's

 

Hi iedereen op het forum,

 

iedereen die dat wil, mag natuurlijk ook nog de vragen over de wet van Murphy beantwoorden en/of zijn/haar verhaal vertellen.. Ik ben wel benieuwd wie, wat allemaal meegemaakt heeft. Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn. Hieronder nog ff alle vragen op een rijtje:

 

  1. Hebben jullie ook wel eens van die dagen?
  2. Hoe vaak?
  3. Wat doen jullie dan?
  4. Blijven jullie vrolijk of worden jullie boos en gooien jullie het bijltje erbij neer?
  5. Kunnen jullie er achteraf om lachen of niet?
  6. Vertel je verhaal
  7. Nog vragen?
  8. Nog opmerkingen?
  9. Denk je dat het je overkomt of denk je dat je er zelf invloed op hebt dat er dan zoveel dingen  achter elkaar mis gaan?

Alvast bedankt voor het invullen!

 

@Angovis 

Minimaal 1x per week heb je wel een zo'n dag dat alles misgaat. De test is of je er in blijft hangen of dat je de volgende dag weer met goede moed doorgaat

Dat vind ik best vaak, als dan echt alles mis gaat.

Je hebt zeker gelijk dat als je er in blijft hangen het er niet beter op wordt, dus knap dat je er de volgende dag weer vol goede moed aan begint, maar elke week zo'n dag…. ik moet er niet aan denken.

Wij hebben ook wel dat er vaker iets gebeurt, maar niet dat dan gelijk alles mis gaat.

 

Sterkte iig met die dagen, want sinds  je dit gepost hebt heb je misschien alweer zo'n dag gehad.

Hope not today or tomorrow or the day after tomorrow or …....etc

 

Groetjes,

M&M's

Hi @Gebruiker c ,

 

ik dacht al dat ik iets vergeten was, maar dat ben je ondertussen wel gewend, denk ik :relaxed:nou, beetje😋 maar dat is niet erg. Dat heb ik ook wel is.

Wat een rompslomp na zo'n inbraak. Gelukkig mag je alvast een (klein) deel nieuwe spullen kopen, want 'nee’  verkopen aan klanten is nooit fijn. ja , dat is wel fijn.  En nee is ook niet leuk om te geven, maar dat had ik al inderdaad eerder gezegd.

Ook wel nice dat je er misschien een klant bij hebt voor in de toekomst.dat is inderdaad wel nice, het heeft zeker voordelen. 

Altijd wel handig om mensen die veel organiseren in je adresboekje te hebben. dat zeker ja.

Das beter dan iemand die voor een familiefeestje 1 keer wat bij je huurt. dat klopt ja.

Maar ook dan kun je via mond op mond reclame natuurlijk je klantenkring uitbreiden. ik hoop en denk dat mijn klanten dat doen., maar ja, dat is aan hun.

Als je goede service geeft, dan verspreidt dat nieuws zich ook wel onder hun kennissen.ja , dat is waar. Ik moet echt zeker niet klagen over mijn klantenkring , ik kreeg voor de inbraak al goede complimenten,  dus dat geeft ook weer een goede spirit.  En ja, ik hoop dat ik goede service geef ,maar dat mogen zij beslissen.

 

Hopelijk geeft de verzekering binnenkort groen licht voor de rest van je spullen, want nu mag er weer wat meer in de coronatijd en dan wil je toch de 'verloren’  inkomsten een beetje goed kunnen maken of niet?ja zeker

 

ik hoop het ook, maar ik ben al blij met wat ik nu heb mogen bestellen,  ik krijg denk tussen morgen en volgendeweek dinsdag de nieuwe spullen. 

ja, das wel fijn voor de tijd dat dat niet kon. En ja natuurlijk wil ik de verloren inkomsten een beetje goed maken, ik heb gelukkig wel weer meer verdient met mijn XXL dubbeldooier eieren handeltje dan normaal. 

ik ben vandaag rond 10.35 gebeld door de politie voor iets wat eergisteren is plaats gevonden, maar ik had mijn telefoon waarbij ze mijn nummer hadden niet bij , en ik had ze al mijn nummers gegeven , maar ze hebben niet gebeld meer😅 ik hoor het wel. 

Groetjes,

M&M's

 

Groetjes Gebruiker c 

Hey,

 

Ik heb weer een update.

Ik ben wel 4x gebeld door de politie, voor de mensen die het willen weten, het was de wijkagent, het basisteam,recherche en iemand van de Politie.
(In verband met de privacy is de locatie van de politie uit de reactie verwijderd door De Kindertelefoon). 

Er is weer wat nieuws, stukje bij beetje komen ze op antwoorden,  maar die gaan nog minimaal 4 jaar duren als ze nu een schatting zouden maken. Ik heb ondertussen ook al weer wat bewijsstukken afgeleverd bij de politie, zoals die deurklinken , niet dat het helpt want ze droegen handschoenen,  maar daar vroeg de politie om. Mij is verteld dat er ondertussen het dossier nog uitgebreider was dan ze dachten,  het dossier is nu ongeveer 37 A4tjes vol. 

Ik heb  net .et de verzekering gesproken en verteld wat de politie zei. Over hoelang het nog zou duren. Uiteindelijk ben ik 3 uur na ik dat had gezegd gebeld door de verzekeringsmaatschappij , met het telefoontje dat ik alles vergoed krijg,  en dat Uiteindelijk in de komende weken het geld gestort word! Ik moet nu wel nog wachten op de vergoeding , maar het word het grootste deel betaald,  want er zijn nog kleine spullen die langer de tijd hebben om gevonden te worden,  maar uiteindelijk word het wel betaald.  

 

Ik heb getekend met wat papieren en documenten,  en uiteindelijk is het zo , als de politie de spullen vind en de inbrekers,  dan word het geld van de inbrekers gehaald, dus zei betalen als ze ze vinden mijn spullen. Ik weet niet hoe dat precies allemaal werkt, maar zo zit het. En als ze mijn spullen vinden, dan worden die spullen opgeslagen bij de politie voor onderzoek en dan komen ze uiteindelijk ongeveer +- 1 jaar terug bij de rechtmatige eigenaar. Ik dus. Ik heb vandaag de eerste vergoeding al gehad van €2000 en dat gaat de komende weken  nog oplopen. Ik ben er wel achter gekomen dat ze mijn drone uit de garage hebben mee gejat.  Hieronder .

DJI MAVIC 2 ENTERPRISE DUAL UNIVERSAL EDITION  

€2.395,87 Excl. btw

€2.899,00 Incl. btw

verder hebben ze nog mijn andere drone mee genomen , dat was zeg maar het kleine broertje van de DJI MAVIC 2 ENTERPRISE DUAL UNIVERSAL EDITION.

Nou ja , het is niet echt het kleine broertje,  maar oke. Het is de DJI Spreading Wings S900 

In iedergeval ze zijn ook mee genomen en dat heb ik ook bij de politie en verzekeringsmaatschappij verteld. 

Dit is de foto van de DJI Spreading Wings S900 . Dit is gewoon een plaatje van internet voor de duidelijkheid.  

Ik gebruikte deze drone altijd bij evenementen, festivals,  feesten ,bruiloften en ook voor mooie plaatjes in de lucht.  Ik kan jammer genoeg die niet laten zien , maar het zijn echt wel mooie plaatjes.  Er zit ook een heel verhaal achter de koop van de DJI Spreading Wings S900  , als jullie die willen weten laat het maar weten dan. De koop van de DJI MAVIC 2 ENTERPRISE DUAL UNIVERSAL EDITION. Is ook een leuk verhaal , conclusie van dit ding was , dat ik eigenlijk een goede investering heb gedaan. En dat ik het gebruik voor vanalles en nogwat , ook omdat deze iets kleiner is, kan ik hem makkelijker mee nemen.😅

Maar even erop terug te komen , ik heb het verteld tegen de politie en verzekeringsmaatschappij,  en zei zouden alles regelen. Waarschijnlijk zal ik de komende weken nog wel wat dingen opmerken dat ik dingen mis, maar zolang ik het tegen hun zeg word het allemaal vergoed. 

Ik bedenk me nu dat ik €2000 snel van mijn ene rekening moet halen en die op mijn andere rekening moet zetten , anders gaat de ING bellen of ik interesse heb in wat beleggen,  en daar heb ik geen zin in, dat is al eens voorgekomen en dat wil ik nu voorkomen.

 

Zo , dat is gedaan!

 

Ik denk dat ik nu wel genoeg gepraat heb dus ik sluit het hierbij af, en ik moet maar weer is verder gaan.

 

Bij vragen of opmerkingen,  laat het maar weten.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

 

Reageer