Vraag

Hebben anderen dit ook? (qua denken)

  • 23 February 2023
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

“Hebben anderen dit ook?”


Hiermee bedoel ik met het denken over van alles en nog wat, bijvoorbeeld als ik iets kijk (op tv bijvoorbeeld), zit ik ondertussen in mijn hoofd gewoon iets anders te doen (gewoon een verhaal te verzinnen, of vragen bedenken over wat er gebeurt in hetgeen wat ik kijk op tv)

En als je bijvoorbeeld iets ziet, en 1 vraag bedenkt, dat je automatisch ook gewoon meer en meer vragen erbij bedenkt, of als je iets kan vragen, hele tijd vraagt aan diegene/over dat onderwerp:

“Waarom, waarom is dat zo, met welke reden, hoe is dat gestart, kon het niet anders gestart zijn, kan het in het algemeen niet anders?”


Dit heb ik ten minste wel, maar het “fijne”, is dat ik dan niet de hele tijd vragen bedenk over iets, wel over waarover ik dan denk, maar als ik game of iets, dan zet ik meestal wel iets op de achtergrond, zodat ik niet alleen maar vragen bedenk over ‘random dingen’, maar meer over dat filmpje wat me dan interesseert.

Hebben anderen dit ook, zo ja, waarom eigenlijk? En al je hele leven lang, of pas sinds dat je erachter kwam dat je de gelegenheid had om vragen te mogen stellen (bijvoorbeeld in school, of in het algemeen, over de wereld)?


1 reactie

Badge

hey, ik weet niet of het exact is wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad ook dat ik altijd overal bij nadenk. met school vind ik dat ook lastig omdat ik vragen altijd anders interpreteer en ze vaak moeilijker voor mezelf maak dan dat ze zijn. en me vervolgens wel dom voelen. ik durf om die reden ook geen vragen te stellen, klinkt stom maar ik denk altijd dat ik dom gevonden word. 

ook heb ik dat als ik rust wil, ik niet niks kan doen, wat jij zei met gamen heb ik ook. laatst zei mama tegen mij dat ik altijd geluid maak of luister en dat ik nooit in rust kan zijn en toen zei ik dat muziek mijn rust is. want dan kan ik focussen op de lyrics en is het altijd lopen malen op info die ik zie of hoor tijdelijk minder.. 

Reageer