Vraag

hardloopschema

  • 15 March 2020
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoihoii,

 

Ik ben op zoek naar iemand die een hardloopschema voor mij kan en wil maken.

Ik wil trainen voor de 4EM (6,4km) op 28 juni 2020.

Ik wil 2 dagen per week trainen. Meer tijd heb ik niet. Ik train dan nog wel een andere dag in de week, maar dat is krachttraining.

Ik heb best wel wat ervaring met hardlopen en 4EM.

Als ik online zoek naar schema's, krijg ik schema's voor beginners en daar ben ik dus zeker niet naar op zoek. 

 

Ik hoop echt dat er iemand is die me hier mee kan helpen…..

 

-XX-


3 reacties

Gewoon beginnen met kleine rondjes. Probeer dan aan een stuk hard te lopen (dus zonder wandelpauzes), en mik op een tempo van 6 min/km (oftewel 10 km/h)(gebruik hiervoor een tracking-app, is handig. Kan je ook achteraf je run analyseren). Wanneer dit goed lukt is het tijd om je rondje uit te breiden, niet te veel natuurlijk. Als dit goed gaat ga je weer een stukje verder en langer. Zo bouw je voor jezelf gewoon conditie op.

Geen fancy schemaatjes, gewoon naar je lichaam luisteren:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 3
Badge +3

Hoii!!

 

Ik train 6x per week en doe atletiek op hoog niveau. Als je wil kan ik mijn best voor je doen :)

 

Gr. Iwemw

Hoi

 

Ik stel voor dat je een coach opzoekt die een schema voor je opstelt. Online staan inderdaad een hoop verschillende schema’s gelijst, maar weten welk schema gezond en constructief is, is nogal een kunst. Een goede coach zou je echter met zekerheid kunnen vertellen welk schema goed is om te volgen, en welk schema past bij jouw huidige conditie. 

 

Gr. Kenshin

Reageer