Grafitie, hoe denken jullie daar over?

• 5 januari 2016
  • 32 reacties
  • 852 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hooi allemaal,
ik heb een vraagje! Ik vind Grafitie erg mooi(meestal)en doe er(misschien:$)zelf ook aan!!
nou is mijn vraag wat jullie van Grafitie vinden en wat jullie vinden van zo'n iemand die daar aan doet?!:?

32 reacties

Hai,
Ik vind graffiti wel mooi, behalve als het tagging is. Dat vind ik een soort vandalisme.
hai shadowbeatz1337,

ik ben het wel met je eens maar wat vind je van peaces en zo ik vind tagging opzich best saai en zonde van je verf(spuitbussen zijn best duur)!!:S

Graag ook reacties van mensen die aan Graffiti doen:D
Anoniempje013,

Wat leuk dat jij ook graffiti spuit. Het is een van me grootste hobby's.Ik doe het alleen op plekken waar het is toe gestaan. Sommige viaducten, muren van bedrijven enzovoort. Op plekken waar het niet mag en je doet het wel, echt vandalisme. Ik vind het echt niet kunnen en spreek er andere mensen ook gerust op aan. Tagging vind ik nogal saai, maar verder boeit het me niet wat er geschreven/getekend wordt. Ik vind sommige mensen die aan graffiti doen nogal apart, maar ook niet allemaal hoor. Zolang iemand zichzelf is, accepteer ik hem/haar.

Heb je hier wat aan? Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Hoi Annelyn,
thx voor je reactie hier heb ik zeker wat aan alleen snap ik iets niet helemaal,
je zegt dat je alleen op plekken spuit waar het mag maar..... je mag toch niet op alle viaducten spuiten, over het algemeen is dat illegaal. Of bedoel je op die speciaal bedoelde plekken daarvoor. dat vind ik een beetje saai want dan heb je die spanning zeg maar niet en ik wil in die graffiti wereld graag respect oproepen en dus tja vind ik het leuker om op opvallende plekken te spuiten die dan iedereen kan zien en dan kan zeggen 'wow' !! Het klinkt miss gek maar tja.

Natuurlijk spuit ik niet op treinen enzo!!!

en het leukste vind ik dan(er is maar een vriendin die weet dat ik dit doe)als ik er een keer langs fiets met die vriendin dan zecht 'wow heb jij dat gedaan?' en dan denk ik ja, toch weer mooi die klus geklaart!!:D
Anoniempje013,

Ik zei dat je op sommige viaducten en muren van bedrijven wel mag spuiten. Dat is vaak ook op zichtbare plekken, maar dan wat oudere viaducten enzo. Ik vind het niet kunnen dat je spuit op plekken waar het niet mag. Niemand maakt mijn spullen kapot. Dus ik mag ook de spullen van een ander niet slopen. Ik zou het niet leuk vinden als iemand op mijn behand tekent. De gemeente vind het niet leuk dat jw met graffiti spuit. Ga dus niet illegaal spuiten. Als je op legale plekken spuit kun je het je vriendin ook laten zien.

Veel succes!
hoe weet ik dan op bijv.: welk viaduct het wel mag en op welke niet?
Niet met hoofdletters schrijven hè, haha. Geen idee hoe je daar achter kom. Sommige viaducten staan er om bekend.
ja haha, ik zal er op letten en dan der bij ik ben ook nog niet eens 13, pas over even kijken......... 16 dagen! Dus ik durf ook nog nie op van die plekken waar het dan heel druk is want ik spuit meestal s'ochtends voor ik naar school ga(rond half 7 ofzo)want mijn moeder word werkelijk overal wakker van dus er s'nachts uitgaan is ook geen optie maar dan doe ik het gwn op de route naar school en zo en soms als ik terug ben van teakwondo dan ga ik daar wat eerder weg dat is rond 8 uur dus echt iets heel bijzonders zit er nog nie in maar ja het is al makkelijker dan toen ik 8 was.......:P

ik heb trouwes je verhaal gelezen echt ******* heftig ik wens je het allerbeste voor dit jaar en veel succes ermee!! zelf heb ik ook niet zoveel leuks mee gemaakt, ik dacht dat ik het moeilijk had, het is niks vergeleken jouw verhaal!!

ohja nog een vraagje wat spuit jij vooral??
Ik begrijp je. Als je stiekem bezig bent niet je goed uit kijken. Ik spuit vooral plaatjes waarin ik me gevoel kan uiten. Soms ook voetbalveld met poppetjes of iets uit mijn fantasie wereld. Af en toe ook woorden. En uiteraard staat overal mijn schuilnaam onder. Wat spuit jij? Bedankt dat je me verhaal heb gelezen. Jij mag ook vrij zijn om jou verhaal te posten als je dat nog niet gedaan had.
Ik spuit vooral mijn eigen naam en heb veel roepzinnen zoals No Fear(jaja niet van mezelf maar boeje), Fight for love en Hope For A Better Life

niet echt iets wat ik spuit maar wel teken is: Hopen is Geloven, Geloven is een keuze!!

tja het zijn zeg maar allemaal adviezen voor tja gewoon.........
op je hoeveelste begon jij met spuiten??
Ik denk dat ik ongeveer beginnen ben toen ik 10 jaar oud was. Ik ging toen vaak met me zus mee. Mijn zinnetje is: niet klagen, maar dragen en bidden om kracht. Niet dat ik geloof dat bossen helpt, maar het idee.
hier zijn een paar van mijn tekeningen, ik heb niet echt foto's van mijn spuitwerk en zo!
Mooi hoor! Ik heb ook geen foto's van mijn spuitwerk. Ik teken ook niet vaak, want dat kan ik niet zo goed. Ik ben al wel aan mijn tekening voor jou begonnen. Ik denk dat ik met paint verder ga, want dat is toch makkelijker als met de hand. Wat betekent jou eerst zwarte rondje met die strepen ook al weer?
Reputatie 1
Badge +2
Anoniempje013 en Annelyn, willen jullie erop letten dat het geen chatgesprek word? Het uitwisselen van je artiestennaam is niet toegestaan voor je eigen veiligheid, zie forumregel 6.

De Kindertelefoon
Roy E,

Dankjewel voor de tip we zullen er op letten. Waarom mag Anoniempje mijn naam niet weten? Deze naam is voor niemand bekend en zal ook nooit bekend worden. Het is eigenlijk een soort krabbel onder je tekening. Kan je dat uitleggen? Want mijn echte naam weet ze ook namelijk mijn gebruikersnaam. Dit geeft een soort van verwarring.
ik zal er op letten toch geef ik nog ff andwoord!

dat zwarte rondje is het peace teken:D
Mooie hobby!
Mooie hobby!

Thanks man!:D
Ik vind die grote kunstwerken echt heel vet, maar bij ons in de buurt staat bijvoorbeeld langs de snelweg wel een honderd keer "PSV" geschreven. Dat vind ik dan weer pure onzin.
Ik vind het echt super cool en mooi ( meestal behalve onzin das lelijk) ik wil dit ook zo graag doen maar dat mag ik ni van me ouders ( ze zijn te je weet wel) hebben jullie tips ik vind het namelijk wel heel mooi ( meestal dus)
Hii Hipnotized,
Jij bedoelt denk ik tagging... ik zelf vind dat ook niet erg leuk maar dat is wel een beginners manier om je naam bekent te maken!♥♥
Hii Juliac2001,
ik zou het gwn niet aan je ouders vertellen. Dat heb ik ook niet gedaan ik ga nu vaak uit school ff spuiten met mijn vriend(ex) ik koop mijn spuitbussen nu nog bij de acetion maar ik heb laatst ook 2 echte bussen gekocht... je moet gwn goed verstoppen en zorgen dat mensen die je niet vertrouwd het niet weten en het natuurlijk niet je naam aan de grote klok gaan hangen jouw graffiti naam is jou naam en het is eigenlijk de bedoeling dat uiteindelijk alleen jij weet wie bij die naam hoort. Hoe meer je tagt hoe meer respect je oproept in de graffiti wereld dus succes♥♥ hoop dat je hier wat aan hebt
laterss
Reputatie 7
Badge +17
Graffiti en vooral het bespuiten en bekladden van andermans spullen buiten toegestane zones is gewoon illegaal. Als je zulke kunstwerken wilt maken doe het dan waar het mag. Over dat "Peace" teken : dat teken werd vroeger door de Romeinen gebruikt om de christenen te vervolgen.
Ik vind die grote kunstwerken echt heel vet, maar bij ons in de buurt staat bijvoorbeeld langs de snelweg wel een honderd keer "PSV" geschreven. Dat vind ik dan weer pure onzin. ja idd dat is ook niet echt "graffiti"!
Reputatie 7
Badge +17
Dat is het wel maar niet de "kunstwerken " die jij bedoelt.

Reageer