Vraag

Geloof


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Mogen je ouders je verbieden gelovig te worden?

Daarnaast is er misschien een Jehovah getuigen die mij meer kan vertellen wat er gebeurd tijdens bijeenkomsten? Ik wil er graag naartoe maar wil wel weten wat ik kan verwachten

Gr ronald

18 reacties

Ja, ik had niet heel erg goed naar de tekst gekeken en zag niet dat jij het was.

-Dr8gon99

@Dr8gon99 

Het topic is al redelijk oud haha

Ik had deze gemaakt en ben zelf nu bijna wekelijks in de zaal.

Mijn ouders heb ik het laatst verteld

En wil binnekort in de velddienst beginnen

Topic Starter
Onze variant van OP→ Original Poster

Badge

Ja het topic is idd al redelijk oud, maar is het gelukt trouwens met de TS?

-Dr8gon99

Wat is TS?

Ja het topic is idd al redelijk oud, maar is het gelukt trouwens met de TS?

-Dr8gon99

Badge

Hai @billiefan ,

Het topic is al redelijk oud haha

Ik had deze gemaakt en ben zelf nu bijna wekelijks in de zaal.

Mijn ouders heb ik het laatst verteld

En wil binnekort in de velddienst beginnen

 

Mag ik vragen of jij erin bent opgegroeid?

ja, ik ben erin opgegroeid.

Hai @billiefan ,

Het topic is al redelijk oud haha

Ik had deze gemaakt en ben zelf nu bijna wekelijks in de zaal.

Mijn ouders heb ik het laatst verteld

En wil binnekort in de velddienst beginnen

 

Mag ik vragen of jij erin bent opgegroeid?

Badge

heey,

ik ben zelf een Jehovah's Getuige, en iedereen is welkom. als je interesse hebt kun je op jw.org kijken.

heyo,
ik snap dat je zo denkt en dat is jouw mening maar deze regels vind ik heel erg meevallen aangezien ik weet waarom ik deze regels heb en ik vind het helemaal niet moeilijk om na te volgen, en ik voel me hier al erg fijn bij.

Ronald
Ik keek even op internet. Over de JG. Ik wist wel dat het van die mensen waren die langs je deur of zelfs op het station langskomen om zo'n verhaal te vertellen. Ik vind het vreselijke mensen, maar oké. Maar ik keek dus even op een site naar regels van de JG en het lijkt mij dat er ontzettend veel van je wordt gevraagd en wordt afgepakt.

Lees zelf is die regels door en denk dan voor de 2e keer na of je dit wel zou willen? Ik zou het absoluut niet willen. En dit geloof lijkt me ook een stuk strenger dan een christelijk geloof of katholiek geloof. Maar het blijft natuurlijk je eigen mening en je mag zelf weten of je wel of niet erin wilt geloven.

https://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/regels-en-wetten-voor-jehova-getuigen/

^
Future
Je ouders mogen je niet verbieden te geloven.
En ik ben geen Jehovah getuige. Ik had eerlijk gezegt er voor vandaag nog nooit van gehoort..
Reputatie 3
Badge +8
De mensen die altijd aan je deur komen om over hun geloof te vertellen. Kijk even op jw.org
Sorry,
Maar wat zijn Jehovah getuigen?
Ik ben een beetje stupid?:$
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het schijnt dat die gemeenschap heel erg gesloten is. Het is echt een 'way of life' maar dan een extreme vorm. Er zijn veel dingen die niet toegestaan zijn en mocht je eruit willen stappen wordt je door iedereen, incl. je eigen ouders, verstoten. Je kunt gewoon naar een bijeenkomst in hun koninkrijkszaal gaan. Op deze pagina krijg je antwoordt op je vraag over de inhoudt: https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/bijeenkomsten/

Misschien is deze mini docu interessant voor sommige: https://www.youtube.com/watch?v=XLzDhgc-6cU. Op de eigen website van JG kun je de andere kant lezen. Ik vind het maar een eng groepje. Allemaal geïndoctrineerd door hun eigen ouders en dat geven ze zelf weer door. Als jehovah getuige leef je in een totaal andere wereld (al wordt je verteld dat je in de betere wereld leeft). Ik moet er niet aan denken, maar als dat jouw ding is is dat je goed recht.
Hoi,

Ze mogen het je niet verbieden. Dat betekent niet dat je dan maar volledig je eigen plan moet trekken. Het lijkt me wel hanig het te vertellen aan je ouders zodat ze het op z'n minst weten. Dan kunnen ze ook rekening met je houden.

Ik weet zelf niet zo goed wat je kan verwachten als je naar zo'n bijeenkomst gaat, maar het lijkt mij dat iedereen gewoon welkom is, dus dat je in ieder geval wel goed wordt ontvangen 🙂 Daar hoef je dan weer niet bang voor te zijn. Het is ook niet zo dat je meteen allemaal verplichten hebt als je een keer gaat kijken.

Veel succes!
Gr. Pin
Hoii,

Je ouders mogen niet verbieden dat je gelovig wordt,

Ik bedoel maar: Dat moet je helemaal zelf weten.

Ik heb het geluk dat ik en mijn ouders in hetzelfde geloof geloven, maar dat heb jij dus niet. Je moet het helemaal zelf weten, als je ergens in geloofd en zeker weet dat het het goede geloof is dan moet je in het geloof blijven geloven.

X
"Mogen je ouders je verbieden gelovig te worden? "
Zolang het niets extremistisch is kunnen ze , zoals @KareldeGrote al zei niets doen.

Overleg wel even met jouw ouders wat jij wilt doen, zodat zij aan kunnen geven of zij het OK vinden.
Dan bedoel ik met name rituelen en dergelijke gewoontes en gebruiken van het geloof.
Je ouders mogen je niet verbieden gelovig te worden.
Grondrecht 6.1: Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Volgens mij kan je op internet wel meer vinden over de bijeenkomsten maar weet het niet zeker.

Reageer