Geloof

  • 22 February 2017
  • 31 reacties
  • 854 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik heb een vraagje.
Geloven jullie dat God bestaat? En waarom?

Groetjes,

Never_Alone

31 reacties

Hoi!

Ik ben zelf een moslim en om eerlijk te zeggen voel ik niet echt de connectie tussen ons en het geestelijke. Toch bid ik en doe ik mee aan de ramadan, meer om mijn moeder blij te maken. Misschien denk je 'er zijn geen bewijzen' maar dat is niet waar.
In de Quran (heilig boek van de moslims) staan veel wetenschappelijke feiten. Er staat bijvoorbeeld dat er andere planeten zijn, sterren en manen enzovoorts. Dan moet je weten dat de Quran 'uit is gebracht' vรณรณrdat het wetenschappelijke is bewezen door mensen. Dus de mens is er pas later achter gekomen, maar het stond al lang in het boek. En toch weet ik het niet. Soms kijk ik naar boven en probeer me God voor te stellen, maar het lukt niet echt. Mij is verteld dat het iets is dat je alleen kunt voelen, net als liefde. Misschien dat je meer dingen moet napluizen?
Wat grappig dat er feiten in de Quran staan! Dat had ik niet verwacht (net zoals ik het niet verwacht in de Bijbel en Tenach, etc.).

Inderdaad dat je het alleen kan voelen ofzo, dat vind ik een beetje vaag. Bij alle geloven. Dus dat is voor mij de grootste reden dat ik niet geloof. Het is niet tastbaar. Maar dat hoeft dan weer niet te betekenen dat het niet bestaat.

Er zijn altijd meerdere kanten te vinden. Leuk!

Gr. Pin
Mijn vader is orthodox mn ma is moslim( maar niet echt gelovig is zij) ik zeg dat ik moslim ben maar ik doe totaal niks ik geloof denk ik dat er een God is want ik geloof niet dat de wereld zomaar er is... Ik weet het niet het is ingewikkeld
Reputatie 1
Badge +1

ja ik geloof in het Christendom

kijk eens naar je lichaam, je zenuwen zijn bijvoorbeeld goed beschermt door je schedel en wervels.

en niet een vingerafdruk is hetzelfde, zelfs niet bij tweelingen.

en hoe je lichaam werkt en in elkaar zit kan ook niet alleen gebeurd zijn door een knal, en hoe kan niets ontploffen? om een ontploffing te laten plaatsvinden ontploffen heb je volgens mij iets nodig.

Reputatie 7
Badge +17

Nee, ik geloof in geen enkele god. Ik heb nog nooit bewijs gezien dat het christendom of 1 van de andere duizenden religies waar is. (Nee, de bijbel is geen bewijs).

Het menselijk lichaam er bij halen als bewijs is ook niet echt sterk. Kijk eens aan hoeveel ziektes wij bloot staan en hoe kwetsbaar ons lichaam eigenlijk is. Als het een ontwerp is, is het wel een heel erg slecht ontwerp.

De oerknal moet je trouwens niet zien als een explosie. Als je precies wilt weten hoe dit zit moet je het wikipedia artikel maar ff lezen.

Maar goed, iedereen moet lekker geloven waar hij/zij zich goed bij voelt. Zolang je maar beseft dat er voor dat geloof 0,0% bewijs is.

Wetenschap en geloof staan los van elkaar het woord zegt het al je gelooft erin ik denk dat iedereen wel in iets gelooftย 

Ik zelf geloof wel in God ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™

Reageer