Vraag

denken, denken en nog eens denken..

  • 27 March 2023
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

Ja, dat dus. Ik denk, denk en denk de hele dag door praktisch gezien.

 

Hoe 'snel' denk jij, of kan je denken?

Want ik heb zelf soms dat ik 30+ vragen achter elkaar krijg, of over verschillende dingen moet/wil denken, en wil weten "waarom?", "hoezo?", en "kan het/dat niet anders?".

Geen idee of dit per se 'normaal' is.

Maar soms heb ik gewoon, als ik me ergens op focus, dat ik aan juist helemaal niks denk, of in iedergeval heel weinig, meestal als ik met dieren bezig ben.

Maar ik kan soms ook (klinkt heel raar), maar mijn denksnelheid niet per se aanpassen, maar wat ik in mijn hoofd zeg, dus wat ik dan denk, aanpassen naar hoe snel ik hetgeen wil denken. Bijvoorbeeld héél sloom (meestal maak je dan het woord 'langer', dus lijkt het vgm alleen maar slomer maargoed)

 

Maar meestal op een 'normale dag', denk ik gewoon in mijn hoofd aan van alles en nog wat.. van een vlieg tot aan een gesprek op school die er komen gaat.. echt van alles. Soms met de dingen waarmee ik bezig ben, soms over compleet andere dingen.

Btw: soms heb ik gewoon hoofdpijn door al die vragen, sommige onthoud ik, sommige vragen vliegen weg, en komen later gewoon weer ronddwalen in mn hoofd😅

Hoe hebben anderen dit? Of hoe ervaren anderen het "Oh zo vele denken?" Wellicht kunnen we elkaar tips geven, hoe de vragen niet per se stoppen (komen soms goede ideeën uit voort), maar hoe we het (wellicht) in bepaalde situaties kunnen minderen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Misschien is meditatie wel iets voor jou? Eigenlijk doe je al zoiets als je met bijv. dieren bezig bent. Op google is er zat info over te vinden (en het heeft niks met zweverigheid te maken of zo).

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @VragenVragen,

 

ff een vraagje voor de duidelijkheid:

komen bij jou de meeste vragen random soort van ‘aanwaaien’ of denk je bewust aan die vragen?

 

Zelf kan ik aan meerdere dingen tegelijk denken. Bijvoorbeeld tv-kijken en dan ook nog een oplossing bedenken voor bijvoorbeeld hoe ik een schoolproject wil gaan opzetten of hoe ik iets in elkaar kan knutselen.

Ik doe die dingen dan bewust tegelijkertijd. Het is iig zo dat als ik een film kijk en ook iets anders doe, dat ik ook gwn weet waar die film over gaat en ook dat andere. Idk of er een naam voor is en of andere mensen dat ook kunnen of doen.

Ik kan ook gwn aan helemaal niks denken, dus het is geen tsunami van gedachten. Ik heb de controle, zeg maar.

 

Wel mooi dat jij je rust vindt bij dieren. Dan weet je ook hoe je het beste kunt ontspannen. Das wel mooi meegenomen, toch?

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +9

Jij hebt geluk. Ik heb sinds dat ik bewuste gedachte heb, van wakker tot slapen minstens 4 gedachte, op dit moment heb ik het deuntje van green onions in mijn hoofd met daarpp een mariokart gameplay, ik zou het zo graag willen om een keer stilte in mijn hoofd te hebben. Ik snap je, maar op die stilte momenten, daar kan ik niet mee mee praten. Ik probeer zelf een manier te vinden, maar tenzij ik aan de morfine zit ratel ik door. Moet wel zeggen dat ik daardoor minder snel schrik. 3 / 10, zou het niet aanraden

Reputatie 6
Badge +4

Misschien is meditatie wel iets voor jou? Eigenlijk doe je al zoiets als je met bijv. dieren bezig bent. Op google is er zat info over te vinden (en het heeft niks met zweverigheid te maken of zo).

 

Ik heb mediteren wel vaker geprobeerd, maar ik blijf me er nooit aan vasthouden in mijn routine, doordat er dan weer iets rond de tijd dat ik dat dan wil gaan proberen, gebeurt. Of dat er dan een vriend is die langs komt. Meestal doe ik dat dan 5-20 minuten lang.

Hoi @VragenVragen,

 

ff een vraagje voor de duidelijkheid:

komen bij jou de meeste vragen random soort van ‘aanwaaien’ of denk je bewust aan die vragen?

Eigenlijk een beetje van beide. Soms wil ik veel van iets weten, en soms denk ik gewoon aan random dingen die gebeurt zijn, of nog gaan gebeuren, onbewust. Maar ik snap soms mijn eigen brein erop, dat het gewoon aan het denken is, zonder dat ik dat per se wil ofzo, dus ik doe het wel echt bewust en onbewust.

Zelf kan ik aan meerdere dingen tegelijk denken. Bijvoorbeeld tv-kijken en dan ook nog een oplossing bedenken voor bijvoorbeeld hoe ik een schoolproject wil gaan opzetten of hoe ik iets in elkaar kan knutselen.

Ik kan dat ook, meerdere dingen gelijk doen. Maar als ik meer dingen tegelijk doe, gaan ze niet precies zoals gepland of gewild. Of soms kies ik er dan zelf voor om aan 3 dingen tegelijk denken, maar ik krijg dan hoofdpijn, dus doe ik dat meestal niet, en denk ik een beetje om de beurt, maar ik denk wel aan van alles en nog wat, meestal tot in de detail over dat ene ding.

Ik doe die dingen dan bewust tegelijkertijd. Het is iig zo dat als ik een film kijk en ook iets anders doe, dat ik ook gwn weet waar die film over gaat en ook dat andere. Idk of er een naam voor is en of andere mensen dat ook kunnen of doen.

Multitasken? Niet iedereen kan dat volgens mij, niet dat dat een probleem is, maar het is wel fijn al zou je dat (voor jezelf o.a.) kunnen

 

Ik kan ook gwn aan helemaal niks denken, dus het is geen tsunami van gedachten. Ik heb de controle, zeg maar.

Ik kan niet echt aan helemaal niks denken, alleen als ik dan met dieren bezig ben, of juist heel erg gefocust ben op of met iets.

Wel mooi dat jij je rust vindt bij dieren. Dan weet je ook hoe je het beste kunt ontspannen. Das wel mooi meegenomen, toch?

Ja haha, alleen in de winkel ofzo, of op school (al zou ik naar school gaan), dan denk ik of aan iets dat er in de winkel staat, of gewoon aan iets compleet randoms in mijn hoofd😅.

 

Gr. MickeyMouse

 

Jij hebt geluk. Ik heb sinds dat ik bewuste gedachte heb, van wakker tot slapen minstens 4 gedachte, op dit moment heb ik het deuntje van green onions in mijn hoofd met daarpp een mariokart gameplay, ik zou het zo graag willen om een keer stilte in mijn hoofd te hebben. Ik snap je, maar op die stilte momenten, daar kan ik niet mee mee praten. Ik probeer zelf een manier te vinden, maar tenzij ik aan de morfine zit ratel ik door. Moet wel zeggen dat ik daardoor minder snel schrik. 3 / 10, zou het niet aanraden

Ja.. ik heb geen idee, alsof mijn brein van te voren al weet dat ik dan een epileptische aanval zou kunnen krijgen of zo, want dat kan ik krijgen als ik letterlijk elke miliseconde aan iets anders denk, en dan 3 of 4 vragen per onderdeel van een onderwerp, apparaat, of wat dan ook.

Is wel naar dat jij dan niet met die stilte momenten, kan meepraten, want soms is dat geweldig om even stilte in je hoofd te hebben, vooral na een drukke dag.

Reageer