Cosplayen

  • 25 March 2019
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik en mijn vriendin willen dus heel graag een keer naar Comic Con gaan. Ok, we weten nog niet wanneer en hoe en waar enz. Maar we willen er in ieder geval heen. Het liefst in een cosplay. Nou kijkt mijn vriendin heel veel anime, en ik niet. Maar ik zou dan als een random character ofzo gaan. Maar dat is niet echt het probleem. Het is meer dat ik niet weet hoe ik aan mijn ouders moet uitleggen wat cosplayen is, en dat ik dat wil doen. Ik ben bang dat ze het raar gaan vinden ofzo. Dat ze het kinderachtig vinden of heel vreemd.
Ik weet niet wat ik nu moet doen.

Groetjes Galaxy

3 reacties

Hey!

Goh, je zou misschien eens een website met informatie over cosplayen kunnen tonen aan je ouders, e het verder ook gewoon zelf echt uitleggen.
Je kunt ook proberen samen met je vriendin te vertellen dat je dit wel eens wil doen en wat het inhoudt.
Ik weet niet wat jouw ouders er van zullen vinden, maar ik denk dat als ze het nogal kinderachtig vinden jij je daar gewoon niet te veel van moet aantrekken.
Niet dat je niet moet luisteren naar hen hé, maar over smaak en kleur valt nu eenmaal niet te twisten, en dat jij eens zo gekleed wil gaan is jouw keuze.
Deze site geeft een duidelijke uitleg over wat cosplay nou precies is.

Wat betreft je te kiezen personage, misschien kun je eens op het internet zo'n 'testje' doen als " welk anime character ben ik" etc., daar kun je vast wel iets vinden.

Groetjes
Lot
Reputatie 3
Badge +3

Mijn ouders waren er helemaal cool mee, en ik zit in een cosplay groep met vrienden en hun ouders vinden het niet erg. Je kan cosplayen het best uitleggen als je verkleden als karakters uit series. En je kan foto’s laten zien van bekende cosplayers? Je kan comic con ook als een excuus gebruiken om een cosplay te kopen of te maken (aliexpess is trouwens goed om goedkope kostuums te vinden voor goede kwaliteit. Gewoon de reviews lezen) 

 

Je kan ook alvast een cosplay kopen en het ze een keer irl laten zien, of iets in die zin. Of je laat hem bij je vriendin afleveren, en dan kleed je je op comic con om! ik weet uit ervaring dat daar genoeg omkleedhokjes zijn 

 

wat je ook besluit te doen, cosplay is een superleuke hobby! 

Heey heey ik ben erg laat maar ik vroeg me af hoe is het uiteindelijk afgelopen ben je naar comic con gegaan zo ja was het leuk? (Ik ben zelf ook een grote anime fan ik cosplay zelf nu 2 jaar en vindt het nogsteeds heel leuk dus vandaar vroeg ik me dit af haha)

Reageer