Vraag

Conditie opbouwen

  • 20 March 2018
  • 7 reacties
  • 237 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik moest zoals altijd op school de piepjes-test doen. De piepjes-test is een test waar je in een bepaalde tijd je veel van de ene kant naar de andere kant moet rennen. Daar heb ik dus een 4.5 voor gekregen, er komt een speciale inhaal-piepjes test voor de mensen die er toen niet waren of een onvoldoende hadden gehaald.
Mijn conditie was toen erg slecht. Nu gaat het wel beter, maar toch niet echt 100%. Kennen jullie misschien een goede sport waar je je conditie makkelijk en snel kan opbouwen?
Ik doe elk weekend aan hardlopen, maar zijn er ook andere trainingen/sporten waar je je conditie snel kunt opbouwen?
Groetjes,
Dini

7 reacties

En het liefst op een makkelijke manier.
Nouja, hardlopen is goed.
Voor zover ik weet zijn de meeste activiteiten waarbij je verlengde inspanning hebt goed, omdat je je hart, bloedvaten en longen "traint".
Reputatie 2
Badge +17
De makkelijkste en beste manier is het hardlopen. Loop regelmatig, 2/3 keer per week, hard en dan krijg je vanzelf een nog betere conditie!
Hayo,

Wat bij mij helpt is naar de sportschool gaan en niet alleen je benen trainen zoals trustme zei. Ga pushups doen, gewichtheffen, en chin ups doen. Natuurlijk kun je er niet gelijk 30. Maar na een maand ben je er al in gegroeid. Verder, als je dat niet wilt, zou ik alleen je buik & benen trainen ;)


-Robin
Ik snap je probleem, ik had een 5 voor de piepjes-test, maar ik heb geen tijd om mijn conditie op te bouwen, want die inhaal test is dus Meteen deze week (precies 1 week na de officiele test ). Tip: probeer in een gelijk tempo te rennen, dan hou je het ook langer vol
Hey,

ik had hetzelfde probleem, en ik ben gaan hardlopen of gewoon gaan wandelen! Ik kan je verzekeren dat het werkt, want daardoor had ik voor de piepjestest een 7,5 in plaats van een 5,5.

Veel succes en ik hoop dat het werkt!
Reputatie 1
Badge

voetbal, turnen en trampoline springen zijn goed voor je conditie.

Reageer