Vraag

Beginnen met voetballen

  • 22 December 2018
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een jongen van 16 met een matige conditie en geen voetbalervaring.
Nu wil ik komend seizoen beginnen bij een club ,Maar ik weet niet hoe hoog het niveau is en hoe zwaar de trainingen/wetstreiden zijn. Moet ik dit wel doen?

2 reacties

Hoi,

Veel mensen denken dat je een sport niet kan doen, als je het niet van jongs af aan doet, maar dat is helemaal niet waar! Natuurlijk kun je gewoon aan voetbal beginnen!

Meestal kun je wel een proefles doen. Neem gewoon contact op met de vereniging die je op het oog hebt. Vertel dat je geen ervaring hebt. Als de club wat groter is, hebben ze waarschijnlijk wel verschillende teams met verschillende niveaus. Dan zullen ze jou wel plaatsen in de groep die het beste bij jouw niveau matcht. Dan kun je een paar proeflessen doen en kijken hoe je het daar vindt.

Uiteindelijk ga je naar training op beter te worden. Dus als je er plezier in hebt en je naar je trainingen blijft gaan, word je vanzelf beter!

Gr. Pin
Hoi

Je zou graag beginnen met voetbal, maar hebt geen ervaring. Kan je die club contacteren? Op die manier weet je hoe de club met nieuwe leden omgaat.

Elk lid van die club is ooit voor het eerst naar een training gegaan. De trainer en medeleden zullen vast begrijpen dat het voor jou nieuw is.

Vaak zijn sportclubs blij als er nieuwe leden bijkomen. De eerste stap lijkt me om contact met de club op te nemen, zodat je wat concrete informatie krijgt.

Groetjes
Kenshin

Reageer