Beantwoord

Bang voor gym!?

  • 12 April 2019
  • 8 reacties
  • 387 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allenaal kzit met een probleem,

Ik ben best slecht in gym en ik durf niet eens op een bank te klimmen ofzo. Alleen de laatste tijd wordt het steeds erger. Ik laat anderen voor gaan zodat ik niet aan de beurt kom. Ik ben bang om dingen fout te doen en dat ze dan om me gaan zeuren. (Hebbrn ze 2x al gedaan) En dan hebben we over 3 dagen ook nog is een softbal toernooi. En ik zit met alle goede spelers ik ben bang dat ze boos op me worden en door mij gaan verliezen ik wil dit echt niet... Volgens mij heb ik motorische faalangst (maar weet niet zeker).

Alsjeblieft help ik wil er vanaf komen... en weten of ik echt faalangst heb...
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 April 2019, 21:11

Bekijk origineel

8 reacties

Ik begrijp je gevoelens.

Heb je een fijne gymdocent? Misschien kan je samen met hem wel een oplossing vinden. Als je het eng vindt om face to face met hem hier over te praten kan je misschien naar hem mailen.

Gr.
Flb
Is het erg dat ik zelfs bang ben om te mailen....
Nee zeker niet. Ik snap je heel goed! Echter ben ik er van overtuigd dat je docent er niet raar van zal opkijken als je hierover naar hem mailt.

Waar ben je precies bang voor als je hem mailt?

En wat is erger: als je hem een mailtje stuurt en er een hele grote kans is dat er een oplossing komt óf dat je niets vertelt en je je zo naar blijft voelen?

Gr.
FLB
Dat ik overdrijf ;-;
Nee, je overdrijft niet. Er zijn heel veel anderen die hetzelfde probleem hebben als jij denk ik. En je gymdocent zal er echt niet raar van staan te kijken.

Is er iemand anders waar je het misschien aan durft te vertellen?

Als je veel last hebt van negatieve gedachten heb ik een tip:
Gebruik een G-schema. Als je niet weet wat het is, kan je op Google opzoeken. Ik voeg een bijlage aan mijn bericht toe met een voorbeeld van een G-Schema.
Als je zelf zo’n schema maakt help dat heel vaak en ik denk dat het ook helpt zodat je het tegen iemand durft te vertellen.

Mocht het niet helpen, misschien heeft iemand anders tips 👇
mocht je er erg mee zitten, kan je altijd met de kindertelefoon chatten natuurlijk.

Gr.
FLB
Super bedankt voor de moeite en de hulp!
Hi Intromary

Zoals FLB je aanraadde, kan je je gymdocent gerust mailen. In dit topic heb je je situatie duidelijk uitgelegd, dus vermoed ik dat je docent na het lezen van je mailtje zal begrijpen waar je mee zit. Ik ben ervan overtuigd dat jij niet de enige bent die opkijkt tegen gym.

Groetjes
Kenshin

-onnodige quote verwijderd-

Als ze willen zeuren dan laat je ze toch gewoon lekker zeuren? Niet iedereen is goed in bepaalde dingen. Neem gewoon rustig je tijd en wat boeit het als het fout gaat? Niemand is perfect. Niks van aantrekken joh

Reageer