Vraag

Alleen op kamp gaan, is dat raar?

  • 3 December 2022
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Hey iedereen ,ik ben een jongen van 14(bijna 15).Ik zou dus deze zomer graag op kamp gaan naar het buitenland voor een week(dus met blijven slapen).Maar is het raar als ik dit alleen doe? Ik ben wel al vaak op kamp gegaan maar toen altijd met vrienden. Maar nu ben ik dus bang om alleen te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand tips hoe ik snel vrienden maak daar?

Danku alvast


6 reacties

Badge +1

Gewoon niet gaan

Reputatie 5
Badge +4

nee is niet raar, het is juist fijn. je kan veel nieuwe vrienden maken die hetzelfde leuk vinden en misschien vind jej je vriendinnetje/vriendje er wel (dat gebeurde bij mij🤣)

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou zeggen gewoon doen! Ik ben ook alleen op kamp geweest. Dit was echt een top ervaring. Het is goed voor je zelfstandigheid en je maakt snel genoeg vrienden

Reputatie 5
Badge +4

tips:

  1. durf op ze af te stappen
  2. ga een gesprek aan 
  3. bekijk wie je het aardigst lijkt op bijvoorbeeld je kamer en ga weer een gesprek aan
  4. als je je comfortabel voelt bij diegene en je alles kan zeggen en die ander dat ook bij jou heeft zijn jullie SUPER goede vrienden

Hi. Lijkt me super spannend. Ik vraag me af, waar kun je als minderjarige alleen op kamp? Scouting? Of een bepaalde organisatie? Klinkt tof!

Sjammetje xxxxx

Ik denk dat dat wel kan hoor. Ik ga dit jaar op surfkamp samen met een vriendin maar ik denk dat ik ook wel alleen zou durven. 

Reageer