Vraag

Afzwemmen zwemvaardigheid

  • 6 December 2021
  • 17 reacties
  • 480 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Zaterdag 12 december moet ik gaan proef zwemmen en zaterdag 26 december (laatste zwemles van dit jaar) moet ik gaan diploma zwemmen. Ik ga voor zwemvaardigheid 2. Ik vind het heel erg leuk! Ik vind het zwemmen met kleding super spannend. We moeten meenemen:

- shirt met lange mouwen

- lange broek

- schoenen en sokken

- plastic zak (drijfoefening en na afloop de natte kleding in te doen) -> zonder gaatjes

Ik vind het vooral ook spannend als er familieleden komen kijken. Omdat het zo spannend is zouden jullie dan de kleding meenemen naar het diploma zwemmen? Zijn er nog andere tips? Willen jullie misschien ook jullie ervaringen vertellen? (hoe jij het vind? of je het ook zozo spannend vond/zou vinden? enzovoorts)

Groetje AlapZwem

 

 

 


17 reacties

Ik geef je met plezier mijn ervaring. Ik moest met korte spijkerbroek zwemmen een shirtje met korte mouwen en sokken en schoenen aan. Onder m'n spijkerbroek had ik dan gewoon m'n onderbroek aan. Ik ben zelf trouwens een jongen van 16 :) wat ik heb gehad is dat ik een stijve piemel heb gekregen terwijl ik nog in het water aan het zwemmen was. Gewoon het gevoel al dat water door m'n kleren heen. Heel erg opwindend. Ook zodra ik het water uit kwam dat m'n kleren aan me vast plakten. Na deze ervaring douche ik regelmatig met m'n kleren aan. Vaak m'n gym/voetbalbroekje m'n onderbroek er ook onder aan een shirtje en dan gewoon op blote voeten. En anders m'n pyjama broek is een dun stofje met een trui en blote voeten. Ik zou alleen weer een keer heel graag willen zwemmen bij een zwembad met m'n kleding aan....... Maar dat mag volgensmij niet zomaar. Ik vind het dan  ook nog is opwindend als andere jongens en meiden van 14/15/16 mij in m'n natte kleding ziet

Wat vind je van mijn ervaring?

Groetjes stillegenieter 



Ik vind het heel goed/tof dat je je ervaring wilt delen. Heb er zeker iets aan. Ik neem aan dat je alleen A diploma heb. Ik denk zelf als je zwemmen super leuk vind dat je je het zeker moet gaan doen. Ik ben ook 15 jaar. Als het mogelijk zou zijn bij jouw zwembad kun je eventueel een snelcursus voor diploma B en C halen en daarna begint echt een super gaaf avontuur. Dan ga je zwemvaardigheid. In deze diploma leer nog beter zwemmen en andere slagen zoals de vlinderslag. En je leer ook nog mensen kunnen redden.

Als jij zwemmen super leuk vind zou ik het gewoon doen als ik jouw was, misschien heb je er dan later spijt van dat je het niet gedaan heb. Tegen spanning kun je altijd iets doen, dit heb ik namelijk ook vorige week gedaan bij proefzwemmen. Heb de kleding meegenomen naar binnen bij het zwembad. Deze kleding heb ik aangedaan pas voordat we gingen beginnen (dit was voor mij de spanning een goede oplossing voor ‘in te houden’). Met de plastic zak moesten we ook een drijfoefening doen en nadat we klaar waren met het onderdeel om gekleed te zwemmen moesten we de natte kleding in die plastic zak doen.

Hopelijk kun je nu een betere keuze maken Stillegenieter. Laat je me ook nog iets weten wat je over mijn mening vindt en of je ook op zwemles gaat? :thinking:

 

Morgen (typefout → zondag moet het zijn)  moet ik op voor het diploma vind het spannend. Hopelijk ga ik het halen. Denk het wel. Ik doe dit keer niet de kleding pas aan wanneer we gaan beginnen (jammer) omdat we een rondje om het zwembad lopen en daar zit publiek, lijk me super leuk. :grinning:

​​​​​Groetje AlapZwem

Heey ja klopt ik heb alleen m'n A diploma ik weet dat snelcursus hier ook een goeie optie is wat ook mogelijk is nu met de lockdown weet ik niet of ze het doen... Ik vind het vooral ook leuk om dan te doen vanwege het idee weer met kleren aan te moeten/mogen zwemmen. Weet jij wat voor soort kleding je bij je B diploma aan moet en wat voor kleding bij je C diploma? Verder lijkt het me inderdaad ook super leuk dat te gaan halen en de spanning komt inderdaad helemaal goed vind het ook wel leuke spanning. Vind het ook  wel een opwindend gevoel als ik in m'n natte kleren door de andere jongens en meisjes word gezien en om hun ook  zo te zien vooral de jongens hahaha val zelf ook op jongens namelijk.. Wat ben jij eigenlijk als ik vragen mag? Maar dankjewel voor de tip ik zit nu inderdaad te denken om wel op  zwemles te gaan voor alle andere onderdelen die er zijn te halen

 

Leuk dat je weer verder zou willen gaan met zwemmen. Zwemmen is ook heel gezond voor je!

Het is ook heel erg belangrijk om naar jezelf te kijken, als bijvoorbeeld kinderen van jouw groep stoppen na C diploma en jij wil nog zwemvaardigheid doen, doen dit dan -> het allerbelangrijkst is dat JIJ het leuk vind en niet andere volgen, daarmee ging ik de fout bij bij mijn leeftijd van 11/12 jaar, kinderen stopten bij zwemvaardigheid 1 en toen had ik het ook gedaan en dat was de stomste keuze wat ik ook heb gemaakt!

 

De kledingeisen:

Voor diploma B heb je de kleding: Shirt met lange mouwen, Lange broek, Sokken en Schoenen nodig.

Voor diploma C heb je de kleding: Shirt met lange mouwen, Lange broek, Jas met lange mouwen, Sokken en Schoenen nodig.

Beide diploma's heb je een plastic zak nodig om je kleding hierin de kleding in te doen na afloop. Diploma worden steeds wat moeilijker (en leuker). Dit komt doordat je niet telkens je korte broek aan heb bijvoorbeeld.

Nog iets: Zou je nog meer kleding willen aandoen tijdens het zwemmen moet je dit even bespreken met je badmeester/juf, iemand anders in mijn groep wilde dat. Mijn leraar had dit goed gerekend. Dit ligt aan je leraar -> je moet dit even bespreken als je dit tenminste wil.

Ik ga/heb dat zelf ook bij 1 diploma gedaan -> zwemvaardigheid 2 (wat ik morgen/vandaag (26 december) ga doen) had gevraag of ik bij het kledingpakket een jas mocht -> dat mocht van mijn leraar. Daardoor vind het ook nog spannender dan de andere kinderen van de groep

 

Vervolgdiploma's:

Als je diploma C heb gehaald kun je pas voor de zwemvaardigheid diploma gaan, dit diploma heb je de kleding: Shirt met lange mouwen, Lange broek, Sokken en Schoenen nodig. Verder heb je een plastic zak nodig net zoals bij B en C. En ook een drijfoefening, die vind ik erg leuk om uit te voeren. Na zwemvaardigheid kun je ook nog eventueel andere diploma's halen, niet iedere vereniging heeft die diploma's.

​​​​Hopelijk heb je meer informatie gekregen, zou je nog vragen hebben kun je het altijd met mij bespreken. Laat je me weten hoe het gaat met de zwemlessen? En hoe je het vindt? En als je het gehaald heb tegen die tijd? Je kunt ook als je nog een ander vraag je heb over het zwemmen een nieuwe topic aanmaken, over het onderwerp zwemmen reageer ik meteen op!

Succes om een keuze te maken!

​​​​​Groetje AlapZwem

 

​​​

Dankjewel! Ik ga zo snel mogelijk kijken om te kunnen beginnen ik hou je zeker op de hoogte af en toe tussendoor en zodra ik iets heb gehaald en mocht ik vragen hebben start ik een nieuw topic. Bij deze wens ik jouw vandaag de 26ste heel veel succes geniet van de spanning met je kleren aan 🙂 ik hoop voor je dat je het haalt! 🙏🏻 Ben je trouwens een jongen of een meisje als ik vragen mag? Gewoon voor m'n inleving in je ik zal trouwens voor je duimen dat je het haalt

Groetjes stillegenieter 

Hallo Stillegenieter,

Ik heb mijn diploma gehaald. Yeahhhh! Maar het was erg spannend om met kleding aan te zwemmen. We moesten ons aan/omkleden in het kleedhok en bij de douchejes verzamelen. Daarna was ruige muziek te horen en moesten we om het bad lopen/dansen/springen/enzovoorts langs het publiek (2 personen ivm corona dus mijn ouders zaten er). Tijdens het rondje lopen plaste ik een klein beetje in de lange broek (waarmee ik ging zwemmen) van de spanning, niemand zag het. Is dat gek?

We begonnen met de leukste opdracht, deze opdracht vertel ik heel even omdat ik het leuk vind om het te delen. Iedereen moest op de rand gaan staan (natuurlijk stonden we op gepaste afstand) met kleding aan en plastic zak. Ik had een gele plastic zak. Normaal gesproken gaf de leraar een klein duwtje aan iedereen ivm corona moesten we wanneer de leraar zei ja in het water springen. We moesten met de plastic zak een drijfmiddel maken en 1 minuut drijven. En daarna moesten we zelfstandig uit het water klimmen. We moesten daarna nog 3 opdrachten uitvoeren met kleding aan.

Nadat we die opdrachten hebben uitgevoerd moesten we de kleding uit doen. Er zat best we water in mijn schoenen. Was wel blij dat de kleding uit mochten. Daarna moesten we ook zwemmen in badkleding (zonder kleding).

Nadat we klaar waren met afzwemme moesten we ons omkleden. Moest lachen met mijn vriend waarmee ik samen het diploma mee heb gehaald. Het grappige was dat iemand zijn reserven vergeten had, hij moest met de natte kleding naar huis en kreeg ze moeilijk aan omdat ze nat zijn haha. Gelukkig was hij volgens mij met de auto. Nadat ik mij omgekleed had kreeg ik en ook mijn vriend het diploma zwemvaardigheid 2, super blij was ik! 

O ja ik ben gewoon een jongen.

Groetjes AlapaZwem

 

Heey gefeliciteerd dat je het hebt gehaald! De spanning was zeker wel leuke spanning? Leuk trouwens dat je een jongen bent :) over dat in je broek plassen toen je dat rondje liep. Was jij toen opgewonden? (stijve piemel) ik heb  namelijk als ik een stijve piemel heb en ik ben te lang niet naar de wc geweest en dus een beetje een volle blaas heb dan plas ik ook in m'n broek als ik opgewonden raak. En was je broek nog droog toen je in je broek plaste of was je al nat van het zwemmen? En nog een vraag daar over wat voor broek had je aan? Een lange spijkerbroek, een lange joggingsbroek of een lange trainingsbroek... En wat voor kleur. Ik probeer dan mee te denken of dat daar de reden in zit dat niemand het heeft gezien. En haha reserve kleren vergeten mee te nemen. Ik ken het toen ik met korte broek ging afzwemmen had ik ook niet aan droge kleren gedacht. Dus ik zonder na te denken volop gezwommen met m'n kleren aan en aan het eind moest ik dus ook weer m'n doorweekte natte kleren aan doen. Natte onderbroek waar ik ook in opgewonden ben geraakt onder het zwemmen toen heb ik dus ook nog aan moeten houden. Toen nog 20 minuten naar huis fietsen met m'n natte broek op het zadel. Plakte gewoon aan het zadel en werd koud haha. En over jouw drijf opdracht 1 minuut alleen al drijven en dan nog andere opdrachten met je kleren aan. Dat wil ik ook heel graag! Haha ik moest iets van 30 seconden uit m'n hoofd hoe lang heb jij dan bij elkaar in je natte kleren moeten zwemmen voor je het uit mocht doen? En wat vind jij van het gevoel dat je natte kleren aan hebt? Krijg jij daar ook een stijve van? 

Groetjes stillegenieter 

Heey, dankjewel voor de felicitatie. Inderdaad ik had gelukkig wel leuke/gezonde spanning, dit is af en toe ook gezond. Ik was niet opgewonden en had geen volle baas (was van te voren nog naar wc geweest). Nee mijn broek was nog droog, hij was niet nat van het zwemmen (helemaal in het begin moesten we een rondje lopen om het zwembad). Mijn kleding was een wit-zwart gestreepte t-shirt, een lange licht bruine spijkerbroek, zwarte sokken en oude zwarte sportschoenen en ik had ook iets extra aan wat de andere niet aan hadden (behalve op nog een andere nana) omdat ik uitdaging wil: een rode dunne (regen)jas. Ik wilde het zo eerlijk mogelijk houden, joggingbroek is heel licht in het water zei de leraar bij het proef zwemmen. 

Dus we hebben nog een lesje geleerd haha: neem altijd reserve kleding mee.

Het afzwemmen duurde ongeveer een uurtje, volgens mij was het een half uurtje met kleding zwemmen, had niet tijd gekeken haha. Met natte kleding zwemmen was wel zwaar maar ook leuk, toen we de drijfopdracht (met plastic zak) in het begin deden vond ik het erg grappig en tegenlijk raar gevoel. Ik dacht in mij eigen, ik ben niet de enige die dit doet als iedereen het doet doe ik het ook. Daarna vond ik het erg leuk (anders zat ik niet op zwemles haha).

En de laatste opdracht met kleding was ook heel leuk, we moesten die opdracht in 2 tal doen. Ik had mijn vriend gekozen. Ik kreeg een lange slurf/flexibeam. Mijn vriend lag in het water (deed alsof hij niet kon zwemmen). Ik moest hem redden door met die lange slurf/flexibeam in het water te springen en naar mijn vriend toe zwemmen, hij moest hem vastpakken en ik moest hem naar de kant terug trekken. En dan ook andersom. 

Heb een aantal vragen aan jouw stillegenieter: Zou jij ook de drijfoefening en het redden met lange slurf/flexibeam willen doen? Wat vind jij van het gevoel dat je natte kleding aan hebt? Zou jij ook uitdaging willen bijv. ook een dunne (regen)jas/windjack? En ben je ook eerlijk zoals mij (geen joggingbroek)? Ik ben benieuwd naar jouw volgende verhaal/antwoorden.

Ik vind het ook heel erg leuk om met je te chatten samen op het forum stillegenieter, jij?

Groetjes AlapaZwem

Heeyy Oké dus je was niet opgewonden en had een ligt bruine lange broek aan, leuk! Ja hoe kan het niet door andere gezien zijn.... Plaste je veel? Of viel het mee? Zag jij bij jezelf wel een natte plek aan de voorkant van je broek van het plassen? Zoja was het een grote plek of klein? En leuk gewoon een half uur in kleren zwemmen! Nu mijn antwoorden op jouw vragen.... Ik zou inderaad heel graag drijf en reddings oefeningen willen leren/doen. Lijkt me hartstikke leuk! En over natte kleren gesproken. Om eerlijk te zijn ik krijg meerdere keren een stijve piemel ervan. Vaak waneer ik nog in droge kleren zit voordat ik nat word. Als ik eenmaal in het water ben gesprongen krijg ik al heel snel de volgende stijve piemel dat voelt best appart in een natte onderbroek en broek en dat dan ook nog is onder water waar niemand anders het zal zien. Als ik uit het water kom via het trapje plakt heel je kleding aan je waardoor m'n broek bijvoorbeeld ook en m'n stijve piemel valt dan wel op. Maar dat vind ik ook een heel fijn gevoel het idee dat iemand dat iemand dat bij mij ziet. Ik zou ook uitdaging willen zoals jij een dunne regenjas. Lijkt me zelf leuk om een keer met een winterjas te proberen. Over joggingsbroek gesproken ik zal het niet doen nu ik het weet maar het lijk me wel een fijn gevoel om het ook een keer te doen in m'n joggingsbroek.... Maar ik ben wel zo eerlijk het niet te doen.

Ik vind het trouwens ook heel leuk om met jou zo onze ervaring te kunnen delen

Groetjes stillegenieter 

Reputatie 2
Badge +1

 @Stillegenieter je gaat offtopic, zou je bij het onderwerp willen blijven? 

Hey, ik hou het nu even kort over plassen in de broek. We moesten een rondje lopen om het zwembad. Toen ik langs mijn ouders was voelde ik aan mijn broek. Ik voelde dat het een klein nat plekje was, zou die groter zijn dan gaan die plas ook door die pijpen heen en dan kan iedereen het zien. Oke, we kregen een melding dat we bij het onderwerp moesten blijven. Bij deze ga ik er niet meer op in, deze reactie was de laatste keer. En het is allang voorbij.

Nu over het onderwerp. Ik ga nu ook voor zwemvaardigheid 3. Mijn club heeft gemaild dat we nu vaker met kleding aan gaan zwemmen 1× in de 2 maanden, daar heb ik super veel zin in. In die mail stond erbij dat we er aan wennen en dat we daarmee gaan oefenen, veel kinderen (ik denk bij a of b diploma) mochten niet gaan afzwemmen, maar mochten wel op proefzwemmen, hun hebben het niet gehaald en daarom gaan we meer met kleding aan zwemmen. Dus we gaan vaker die drijfopdracht en die redopdracht doen. YEAHHH! En over jouw idee met die winterjas, dat ga ik eens vragen of ik dat mag gaan doen. Heb jij al opgeven om op zwemles te gaan? En vind jij het ook vervelend om je natte kleding uit te trekken? Sommige mensen hebben dat wel. Ik vind het niet vervelend, maar het gaat niet makkelijk. Mag ik vragen welke kleuren jouw kledingstukken/schoenen waren bij diploma A? En welke kleuren kledingstukken/schoenen ga je nu bij diploma B/C aantrekken? En je heb een keuze van een gezamenlijke kleedlokaal (met wie je samen in de groep zit) of een kleedhokjes alleen wat kies jij dan en waarom? Ik kies altijd gezamenlijk dan voel ik me niet alleen en kan ik zien wat voor kleding andere aantrekken. Ik ben weer benieuwd naar jouw ervaring/verhaal/antwoord. 

Groetjes AlapaZwem.

Heyy leuk dat je vaker de drijfopdracht gaat doen/oefenen! En hopelijk kun je inderdaad met winterjas een keer ervaren. Natte kleding uittrekken vind ik ook niet vervelend maar het kan wel wat moeilijker gaan. Maar dat vind ik niet erg. De kleuren van m'n kleding stukken waren een rode onderbroek, en licht blauwe korte spijkerbroek een lichtblauw shirtje met korte mouwen zwarte sokken en witte gymschoenen. Wat ik voor de volgende diploma's wil is weer m'n rode onderbroek een zwarte lange spijkerbroek een rode shirt met lange mouwen en gym/voetbalschoenen in het wit. Voor de rest kleed ik om in de jongens kleedkamer bij de andere jongens. Precies om de zelfde reden als jou kunnen zien wat de andere jongens aantrekken. Aan het einde vind ik het altijd wel spannend. Iedereen is nat iedereen trekt alles uit ook hun onderbroek ik ook maar dan zien we elkaar bloot. Aangezien ik op jongens val is dat soms wel spannend om een bepaalde jongen in z'n blootje te zien moet dan erg m'n best doen om m'n dingetje slap te houden haha en maar snel aan kunnen kleden.

Groetjes stillegenieter 

Heyy, als jij gaat recreatie zwemmen, zou jij het dan ook eens leuk vinden om dan met kleding aan te zwemmen? Denk aan glijbanen afgaan of stroomversnelling, duikplanken, water banen en natuurlijk baantjes zwemmen. Mij lijkt dat wel eens super leuk, maar wordt ik wel misschien aangekeken waarom ik dan met kleding aan zwem, dat lijk me raar. En een plastic zak meenemen in het water vind denk ik de badmeester niet goed haha.

Helemaal vergeten te vertellen: bij ons in de club mogen wij geen waterschoenen (er zitten openingen tussen net zoals sandalen). Dus ik trek gymschoenen aan, deze kunnen vol lopen met water en dan wordt het zwaarder en leuker ;) .

En hoe voel je je als de leraar zegt dat je even op de kant moet staan of op de bank moet zitten en dan luisteren naar de leraar met natte kleding aan? Ik vind het een grappig gevoel, doordat het aan je plakt haha. Maar ik krijg het soms koud.

Ik kon me nog herrineren dat we eerst een opdracht moesten uitvoeren met kleding aan. Toen zei de leraar trek jullie kleding maar uit en doen ze in jullie zak. Dan gaan we verder met badkleding/zwembroek aan, ik dacht wij zijn klaar voor vandaag met kleding dus niet. We moesten een opdracht oefenen met badkleding/zwembroek en daarna moesten we weer de kleding uit de zak halen en aantrekken. Was ook eens leuk om natte kleding aan te trekken want het gaat anders dan met drogen kleding haha.

Als jij met jas (weet niet met t-shirt) aan zwemt, krijg jij dan een luchtbel? Sommige kinderen krijgen dat bij mij in de groep. Sommige kinderen vinden het een raar gevoel, andere stom gevoel en weer andere grappig gevoel. Ik had het nog nooit eens gehad, ik kan er niet over oordelen. 

Welke (kleur) plastic zak heb je om je kleding in te doen? Ik heb een gele van een supermarktketen (ik denk dat ik niet de naam van de supermarkt mag noemen en daarom doe ik het dan ook niet).

Heb jij nog vragen voor mij?

Ik verheug me nu al op een nieuw bericht haha.

Groetjes AlapaZwem

Hey allereerst gelukkig nieuwjaar met hopelijk mooie zwem momenten :) ja tijdens recreatie zwemmen zou ik heel graag met kleren aan willen zwemmen glijbaan mag volgensmij niet overal met kleren aan vanwege bijvoorbeeld broeken die niet goed glijden en je tot stilstand komt in de glijbaan. Alsnog lijkt het me wel leuk. Ik moest ook gymschoenen aan doen en die lopen inderdaad vol met water op de bank zitten tussendoor vind ik leuk vooral als al je kleding nat is en iedereen z'n kleding plakt aan z'n lichaam vast. Vaak is dat het moment dat ik goed naar alle andere jongens kijk. Zo opwindend moment haha en wat leuk om je kleren uit te moeten doen en daarna wat later weer nat aan te moeten trekken. Gaat super lastig ja dan zie je  iedereen moeite hebben met hun natte kleren  aan doen. Dat wil ik ook  mee maken zo'n luchtbel heb ik nog nooit gehad dus ook geen ervaring mee en ik gebruik vaak een blauwe plastic zak van een supermarkt :)

Groetjes stillegenieter 

Heyy, ook voor jouw een gelukkig nieuwjaar!

Vindt jouw familie zwemmen met kleding ook super leuk? Omdat jij het leuk vindt.

Ik had ook eens gedaan met iemand ander kleding wisselen, behalve de schoenen. Dit was zo raar, mijn vriend vond het ook wel raar. Ik had alles veel groter maat en mijn vriend had alles kleiner maat. Dus mijn vriend heeft een grotere maat dan mij. Dit was veel wijder, mijn vriend had alles veel krapper. Was wel leuke ervaring, in de kleedhokken hadden we weer de kleding omgewisseld. Zou jij dit ook eens willen doen? 

Ik had gemaild over het idee van die winterjas. Mijn zwembad gaan de kleding eisen veranderen schreven ze terug, hopelijk gaan ze dat ook voor heel Nederland doen. Mijn zwembad wil zwemvaardigheid 1 + 2 (zomerkleding -> shirt met lange mouwen, lange broek, sokken, schoenen en de plastic zak) en bij zwemvaardigheid 3 (winterkleding -> shirt met lange mouwen, lange broek, winterjas, handschoenen, sokken, schoenen en de plastic zak). Vindt jij ook dat het in heel Nederland moet of per zwembad mag kiezen wat ze doen?

Wil je later ook een beroep doen waar je mensen moet redden uit het water of een beroep waarbij je je zwemdiploma moet laten zien?

Mij lijkt het ook wel eens leuk om een parkour af te leggen in het zwembad met kleding aan. Lijkt mij ook uitdagend. (Als je gegevens mocht achter laten was ik voor plan om eens samen een parkour te doen. Helaas mag dat niet.) Er zijn ook parkour buiten waar je door de modder moet kruipen enzovoorts, dat wil ik sowieso niet doen, jij?

Ik wens jouw ook nog een jaar met leuke (zwem) momenten.

Groetjes AlapaZwem

Reputatie 4
Badge +2

Hoi,

Forumregel 7: Het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.
Reageer alleen op de topicstarter. Reageer niet op elkaar en kom niet met jouw eigen verhaal. Willen jullie hierop letten?
Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Laura P | De Kindertelefoon.

Badge

Het is jammer dat je hier in de buurt niet kunt vrijzwemmen met kleren aan anders had ik dat wel willen doen

Reageer