Vraag

Zwanger?

  • 9 December 2018
  • 4 reacties
  • 347 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

ik ben bang dat ik zwanger ben. Ik ben 15 en over 4 maanden 16, ik heb sex met me vriend maar ik gebruik alleen de pil. Alleen ben de pil 2 Keer vergeten/te laat ingeslikt in week 2. Ik heb zo een gevoel dat ik zwanger ben, heb 2 testen gedaan maar was dus negatief. Maar t voelt alsof t niet klopt. Maar werkt de test wel, want ik heb t gedaan op momenten wrm ik de pil nog slik en niet op de ovulatie. Ik ben ook echt erg misselijk in de ochtend en moest vandaag de hele dag overgeven uit t niets.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

4 reacties

Hoi,

Je moet de pil voortaan niet meer vergeten te slikken en blijven testen. De misselijkheid kan komen door de angst van dat je zwanger bent. Ik hoop voor je dat alles goed loopt en als je zwanger bent dan is abortus ook nog een oplossing maar dag is jouw keuze, succes!!!
Ja isgoed, ik ben er wel bang voor maar heb niet de angst om een kind te krijgen. Ik ben misschien jong maar mensen schatten en zien me ouder dan dat ik ben door de manier van praten en leven. Ik ben heel er op mezelf . En woon ook in een groep. Ik zou nooit t kind kunnen weghalen, dat doet te veel pijn.
Reputatie 2
Badge +3
je zou het met de huisarts kunnen bespreken aangezien je ouder dan 12 bent mag hij het niet met je ouders/voogd bespreken . je kunt het ook gewoon aan je ouders vertellen
Badge +2
Hoi forumgebruikers,

@Uiltje123 wat goed dat je meedenkt. De informatie die je geeft klopt inderdaad gedeeltelijk, maar hangt af en toe ook af van de situatie. Hieronder heb ik informatie geplaatst wat jullie ook eventueel kunnen terug vinden op onze website:


Geheimhoudingsplicht
Een huisarts heeft geheimhoudingsplicht, maar die verandert als je ouder wordt.

Bij kinderen jonger dan 12 jaar, hoeft de huisarts niet geheim te houden wat er is. Hij mag dan aan de ouders of verzorgers uitleg geven.
Ben je tussen de 12 en 16 jaar, dan beslist hij zelf of hij iets vertelt aan je ouders. Dit zal hij eerst met je overleggen, maar hij neemt zelf het besluit.

Willen jullie hier meer over lezen bekijk dan : https://www.kindertelefoon.nl/13-18/topic/lichaam-gevoel/gezondheid/huisarts/

Groetjes,

Carina
De Kindertelefoon

Reageer