zwanger?

  • 18 August 2018
  • 11 reacties
  • 341 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik en mijn vriend hebben 2 weken geleden handwerk gedaan ik trok hem
af en hij kwam klaar toen heeft hij zn handen afgeveegt maar niet suuuper goed, ongv 4 minuten later vingerde hij mij. meteen toen hij weg was bedacht ik dat je ook door vingeren zwanger kan raken en werd ik bang. de dag daarna werd ik ongesteld voor omgeveer 8 dagen en het bloed was gewoon donkerrood niet roze ofzo! verder heb ik 1 dag last gehad van gevoelige borsten en vandaag (dus 2 weken verder) heb ik een beetje hoofdpijn en duizelig!
is er een kans dat ik zwanger ben?

11 reacties

Nouja, als je de dag erna ongesteld bent geweest, dan lijkt het mij uitgesloten.
Menselijke zaadcellen leven niet zo lang, volgens mij maximaal een dag in de vagina.
Als je ongesteld bent is er echter geen eicel meer om te bevruchten, dus kun je lastig zwanger worden.

Daarnaast haal je lastig de drempelwaarde met de restanten op iemands vinger.
Je bent inderdaad niet zwanger als je daarna ongesteld bent geworden.
Gevoelige borsten en hoofdpijn is heel normaal in de puberteit dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken
heyo,

ik weet niet wat er precies met je lichaam gebeurd wanneer je zwanger ben maar wat je voor de zekerheid kan doen is even naar de winkel een zwangerschapstest halen zodat je daar je antwoord van kan krijgen.

Ronald
heb ik gedaan, negatief
ik heb ook een test gedaan, die was negatief! maar ik had nog geen gemiste menstruatie dus idk of hij dan betrouwbaar is! helpp me please
Menstruatie houdt in dat je lichaam een 'niet gebruikte' eicel afstaat. Je zou dus niet ongesteld worden als je zwanger was, omdat je lichaam zich dan zou klaar gaan maken voor een groeiend kind. Over een tijdje ga je weer ovuleren. Dat is een moeilijk woord! Ovuleren houdt in dat je lichaam een nieuw eitje naar je baarmoeder gaat sturen om bevrucht te worden. Is deze eicel na een tijdje niet bevrucht? Dan wordt je weer ongesteld!

Zolang je ongesteld raakt kun je er eigenlijk wel op vertrouwen dat je niet zwanger bent, je lichaam is namelijk heel goed in het merken of dat het geval is :-)

~ Y

[Toevoeging]
Kijk even op deze link van de kindertelefoon met meer informatie over ongesteld worden: https://www.kindertelefoon.nl/13-18/topic/lichaam-gevoel/lichaam-meisje/ongesteld-worden/
Je kunt alleen zwanger raken wanneer er een eitje van de eierstok is gekomen vlak voordat je ongesteld wordt dus nadat dat eitje bevrucht is door zijn zaad kan je niet meer ongesteld worden dus jij bent waarschijnlijk niet zwanger dus komt helemaal goed

Liefs Anne Gea ?
"ik heb ook een test gedaan, die was negatief! maar ik had nog geen gemiste menstruatie dus idk of hij dan betrouwbaar is! helpp me please"
Gaf de test aan dat je hem nu al kon gebruiken?
Anyway, als je twee weken geleden ongesteld was, dan denk ik niet dat je er nu al een kunt missen.

Wederom, de eicel is al enkele dagen voor de menstruatie dood, dus zeker een dag voor je menstruatie zal die niet bevrucht kunnen worden.
Daarnaast zou het ook nog , samen met het slijmvlies, afgestoten worden door je lichaam....
Je hebt hier al een topic over gemaakt met dezelfde tekst.
Was je die uit het oog verloren?
Als de test negatief is ben je niet zwanger, snap niet waarom je het dan hier vraagt.
Reputatie 2
Badge +3
Hoi allemaal,

We hebben het topic 'Ben ik zwanger?' samengevoegd met dit topic, omdat het om dezelfde vraag van Onbekendxxx gaat. Zo houden we het forum overzichtelijk,

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon

Reageer