zwanger?

• 14 april 2016
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hai iedereen,

een paar weken geleden heb ik voor het eerst sex gehad (zonder condoom). Ik heb echt meteen daarna de morning after pil genomen.
Tijdje later was mijn ongesteldheid te vroeg en het was heel donker bruin. nu heb ik het pas weer gehad en dit was gewoon normaal en ook redelijk op tijd. Maar ik heb de laatste tijd echt heel erg last van stemmingswisselingen en misselijkheid, hoofdpijn en vermoeidheid. Nu weet ik dat ik om het echt zeker te weten de test moet halen, maar ik vroeg me af wat jullie ervan dachten. is er iemand met ervaring? want pas had ik dus zo'n programma gezien dat heet "I didn't know I was pregnant" en daarin zag ik dus een vrouw die zelfs aan de pil was en dr ongesteldheid op tijd had en toch zwanger bleek te zijn.

ben ik gewoon te veel aan het stressen of is er echt een kans dat ik zwanger ben? Oh en btw..iemand tips hoe je zwangerschapstest moet kopen? ik vind het best wel genant zegmaar...

alvast thanks voor reacties.
xx krullenbol

5 reacties

hallo,
Het was natuurlijk niet handig om het zonder condoom te doen.
je hebt vlak daarna de morning after pil genomen. het kan daarom ook zijn dat je ongesteldheid anders is dan normaal. Bij iedereen werkt de werking van de pil anders. eigenlijk hoor je niet zwanger te zijn. ik zou toch maar even een test doen.
i didnt know i was pregnant daar gebeuren absoluut onverwachte dingen...
Je vindt hier info over zwanger of niet:

https://www.sense.info/zwanger/zwanger-niet

en op de sense site kun je nog veel meer info over andere dingen vinden, dus een aanrader.

Verder heb ik op internet gelezen dat een zwangerschapstest in het algemeen pas echt betrouwbaar is vanaf de dag dat je je menstruatie verwacht of als je overtijd bent. Er bestaan wel testen die tot 4 dagen voor je menstruatie al een betrouwbare uitslag kunnen geven, maar lees hiervoor ALTIJD de bijsluiter van de test die je gebruikt.

Je kunt "overal" zwangerschapstesten kopen; apotheek, drogisterij, kruidvat, etos etc.

Het is helemaal niet gek om er ééntje te kopen. Daar zullen ze je ook niet raar op aan kijken in de winkel, maar als je het toch vervelend vindt en het niet durft, dan kun je bij kruidvat (en misschien ook wel bij andere winkels) online spullen bestellen en betalen en die ((bij een bestelling onder de 50 euro, voor 3,99 euro extra) afhalen in de winkel. Dus niemand aan de deur thuis en je krijgt in de mail een afhaalbewijs; dat print je uit en je bestelling zit in een afgesloten verpakking met dezelfde code en naam als je afhaalbewijs. Op het afhaalbewijs staat alleen de naam van de winkel waar je het kan ophalen en de datum vanaf wanneer dat kan, de naam van de besteller en een ordernummer en NIET wat je besteld hebt. In de winkel weten ze dus niet wat er in zit. Ik heb mijn afhaalbewijs net voor de zekerheid nog ff gecheckt.

Dus geen reden om de zwangerschapstest niet te doen. Of je vraagt iemand die je vertrouwt er eentje voor je te kopen. Ik heb er ook wel eens eentje voor een meisje gekocht die voor de winkel stond en het aan mij vroeg toen ik langs liep. Ik kende haar niet eens, maar ik heb met haar geld betaald en buiten de test aan haar gegeven. Dus is er altijd wel een mogelijkheid.

PS als je nog vragen hebt, kan je ze hier altijd stellen en dan kunnen wij met zn allen kijken of we je verder kunnen helpen,
Oh ja, je kunt op de site van sense (link bovenin dit berichtje) ook chatten met en vragen stellen per mail of telefoon aan deskundige medewerkers.
En natuurlijk kun je ook altijd naar je huisarts of met je ouders praten.

Sterkte met alles.
Even een update....ik had besloten om nog 1 keer mijn ongesteldheid af te wachten en deze is een paar dagen geleden begonnen. Een hele opluchting dus. Omdat ik nogsteeds overbezorgd ben want dat zit nou eenmaal in mijn persoonlijkheid ga ik nog wel een test doen. Ik heb een vriendin die er een voor me wilt kopen waar ik ontzettend blij mee ben. Maar ik wilde even laten weten hoe het ging en bedanken voor de hulp..deze reacties hebben veel geholpen.
Dat donkerbruine kan volgens mij ook oud bloed zijn dat er de vorige keer niet uitgekomen is. Dat heb ik ook een aantal keer gehad en is volgens mij niet echt iets waar je je zorgen om hoeft te maken. Goed dat je toch nog een test gaat doen, succes!
Je bent (waarschijnlijk( niet zwanger hoor meid, maak je geen zorgen.
Maar het zekere voor het onzekere nemen is nooit verkeerd.

Reageer