wel of nog niet toe aan seks?

• 19 april 2016
  • 5 reacties
  • 300 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo meisje van 14 bijna 15 hier,
ik heb een vraagje... :$
ik ken mezelf best wel goed en ben best wel vertrouwd met mijn lichaam, maar ik weet gwn niet of ik nou wel of nog niet aan seks toe ben.
wat is nou een goede leeftijd voor de eerste keer?
En voor de mensen die het al wel een keer hebben gedaan wat was je ervaring? (akward vraag...)
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, hopelijk hebben jullie tips ofso!

5 reacties

Ik zou wachten tot je een goede relatie hebt en het dan pas doen maar veder als je het graag wilt dan denk ik dat je het gewoon kan doen zorg alleen wel dat je de andere 100% kan vertrouwen
Meisje toch, je zegt net zelf dat je 14 bent... Zelf is dit erg jong. Wacht totdat je een vriend hebt waarmee je een goede relatie hebt en waarbij het zomaar gebeurd... De eerste keer is nooit fijn, wacht er nog maar even mee! X
Als je de juiste hebt gevonden voor je eerste keer,ben je er klaar voor
Don't rush it
Zelf vind ik het niet waar dat je er klaar voor bent als je de "ware" hebt gevonden en heb hier ook mijn mening over.
Het is bijna duidelijk dat je op je 14/15 bijna nooit zo snel de "ware" vind dus die optie is sowieso al niet volledig waar.
Buiten het feit om dat wij meiden voor onze 18e verjaardag ook niet volledig vergroeid/rijp zijn is het ook zonde om het zo vroeg te doen omdat de eerste keer nog pijnlijk en vervelend is ook.

En de grootste reden vind ik toch wel je twijfel.
Jij kent jezelf, maar misschien je huidige/toekomstige vriend nog niet?

Zolang je twijfelt zou ik het ook niet overwegen.
Misschien dat jullie elkaar een beetje kunnen ontdekken.
Maar overhaast niet,
Dat kan nog eens fout gaan.

Greetz, LFight
Als je het niet zeker weet: niet doen! Er is een reden dat je twijfelt, en je wil echt niet dat je na afloop denkt van dit had ik niet moeten doen, je kan het nooit meer terugdraaien.
Zelf vind ik 14 sowieso nog echt super jong! Ja sommige hebben het dan al gedaan, maar dat betekent niet dat het een goede of normale leeftijd is.
Misschien slim om eerst een vaste en stabiele relatie te hebben voordat je seks hebt?

Reageer