Vraag

vriendin zwanger gemaakt

  • 7 May 2021
  • 4 reacties
  • 578 Bekeken

Badge

Hoi, ik heb snel hulp nodig.

Ik had laatst seks met m’n vriendin alleen we hadden geen condoom dus ze zei dat het wel een keer zonder kon. Alleen kreeg ik later een appje dat ze zwanger is (ze is 16). Ik wil graag helpen maar ik weet niet hoe, heeft iemand misschien tips om te helpen of iets er tegen te doen?


4 reacties

Reputatie 2
Badge

Dit is natuurlijk een hele grote shock en het laaste ding wat je ooit zou willen of verwachten op die leeftijd , maar vergeet niet dat je veel opties hebt. Mij lijkt het belangrijk dat jullie dit samen bespreken , en samen de consequenties ontmoeten. 

Vraag aan je vriendin hoe ze zich nu voelt. Voor jullie beide is dit moeilijk. Dit is een belangrijke vraag en laat jou en je vriendin verder denken:

Wat zijn je opties nu?

Begrijp je je opties?

Abortus, adoptie, of het kind zelf opvoeden?

Kan je het betalen om een kind op te voeden? ben je er klaar voor?

Zal je geld bijdragen aan de kosten van abortus? Begrijp je de abortie wetten van Nederland? Zijn jullie er comfortabel mee?

Begrijp je hoe adoptie tegenwoordig werkt? Ben je er klaar voor om het opvoeden van je kind af te staan aan een ander? 

 

Er zijn heel veel vragen en dingen die jullie samen zullen moeten bespreken. Zolang jullie elkaar ondersteunen komt het vast goed!

 

Heeeeeel veel succes!

 

allereerst moet je met je vriendin praten erover. en vragen of ze de baby wil houden. als ze het niet wil moet je haar pushen om wel abortus te laten doen. als ze de baby houdt is het wel solidair om haar door de zwangerschap te helpen en ook in de opvoeding

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Reputatie 6
Badge +12

Als het heel kort geleden was kon je de morning-afterpil nemen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Wat goed dat jullie willen helpen en meedenken!

Belangrijk voor allen om te weten, is dat abortus in Nederland gratis is voor iedereen die hier legaal woont. De vraag of Boyneedsanswer kan bijdragen aan een abortus, is dus niet nodig.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reageer