Vraag

vriendin zwanger ?

  • 25 March 2020
  • 7 reacties
  • 545 Bekeken

Badge

Hoi

 

Ik heb een week geleden sex gehad met mijn vriendin en zonder condoom. Zij slikte de pil en ik ben niet klaargekomen . Laatst voelde ze buikpijn en misselijkheid bij het opstaan . Dit was voor de eerste keer 5 dagen na dat we het gedaan hadden . 
 

Moet ik me zorgen maken ?

en wat kan ik het beste doen ?

 

 


7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Zorgen make hoeft nog niet ze kan ook niet lekker zijn. (beetje ziek). Hou het wel in de gaten Zou Ik zeggen. Succes

 

Aan gezien dat je niet klaargekomen bent. 

Badge

Okee bedankt 

Hi Mees12,

normaal gesproken, als je vriendin de pil volgens voorschrift gebruikt, dan zou ze niet zwanger kunnen worden.

Als jij niet bent klaargekomen, zou je denken dat er ook geen sperma was, dus dan zou je ook niet iemand zwanger kunnen maken.

Neem die 2 dingen bij elkaar en je zou zeggen: ‘Grote kans dat ze ook niet zwanger is.’

 

Toch nog een paar opmerkingen. Dus niet gelijk in paniek schieten. Het is meer om alles uit te sluiten en/of duidelijk te maken. Het is misschien hier en daar meer een hypothetische veronderstelling dan de werkelijkheid, maar toch vind ik het belangrijk om het hier te noemen.

 

Weet je op welke dag je vriendin normaal gesproken haar menstruatie zou moeten krijgen?

 

Aangezien het nu al langer dan 5 dagen geleden is dat jullie seks hebben gehad, kun je sws geen morning-afterpil meer nemen voor het geval je een mogelijke zwangerschap zou willen voorkomen.

Wat kun je dan wel doen:

- begin quote

Wacht tot de datum waarop je (vriendin) normaal gesproken ongesteld zou worden. Waarom? Omdat er voor die tijd nog niet genoeg zwangerschapshormonen in je lichaam zitten om een zwangerschapstest te doen.

  • Word je gewoon ongesteld? Dan ben je niet zwanger.
  • Word je niet ongesteld? Ben je dus ‘overtijd’? Dan ben je misschien zwanger. Doe in dat geval een zwangerschapstest.

 

- einde quote

Bron: https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

Ik heb hier maar een heel klein stukje ge-quote, maar beter lees je het hele artikel op de site.

 

Hopelijk menstrueert ze binnenkort en is alles duidelijk.

 

Er is toch nog wel iets wat ik wil zeggen over de pil en de betrouwbaarheid daarvan. Daarom hieronder een paar quotes. Dit zijn slechts een paar van de vele vragen en antwoorden die je op de site https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil kunt vinden. Check dus de site voor alle info.

 

- begin quote

Als je voor het eerst de pil slikt, is deze dan meteen betrouwbaar?

Begin met slikken op de eerste dag van je menstruatie. Dan is de pil meteen betrouwbaar. Start je later? Gebruik dan in het begin een condoom als extra bescherming. In de bijsluiter van de pil staat hoe lang dat nodig is.

 

Is de pil veilig als ik antibiotica gebruik?

Antibiotica kunnen invloed hebben op de betrouwbaarheid van de pil. Mogelijk doordat de hormoonopname in het bloed daardoor wordt geremd. Check bij de apotheek of de huisarts.

 

Werkt de pil nog na braken of als je diarree hebt?

Lees altijd de bijsluiter van je pil. Heb je binnen 3-4 uur na het slikken gebraakt of last van diarree? Slik meteen een nieuwe pil. Een beetje diarree heeft meestal geen invloed op de werking van de pil. Heb je waterdunne diarree, dan kan de pil niet goed worden opgenomen. Volg de regels van ‘pil vergeten’. Gebruik een condoom als aanvullende anticonceptie. 

Heb je seks gehad en ben je bang dat je zwanger bent? Doe dan de Morning-after Test.

 

- einde quote

 

Wat nu als je de pil (een keertje) vergeten bent? Lees dan https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil-vergeten Op zich is het vergeten van de pil menselijk en komt zeker wel eens voor. Als je je dat realiseert en je neemt de juiste beslissingen, dan hoeft het vergeten van een pil geen nadelige gevolgen te hebben, maar een pil vergeten en er vervolgens niks aan doen, kan wel gevolgen hebben voor de betrouwbaarheid van de pil.

 

Dan wil ik ook nog iets zeggen over voorvocht:

- begin quote

Voorvocht is het vocht dat uit de penis van een jongen komt voor het orgasme. In het voorvocht kunnen al spermacellen zitten waardoor een meisje zwanger kan worden.

- einde quote

Bron: https://sense.info/nl/seks-abc/v/voorvocht

 

Ik denk dus nog steeds dat de kans op zwangerschap heel klein is, maar zoals je hebt kunnen lezen kunnen er toch ook dingen zijn die de werking van de pil negatief kunnen beïnvloeden. Ook als je alleen wat voorvocht hebt gehad en dus niet echt klaar gekomen bent, zouden er spermacellen in het voorvocht kunnen zitten.

 

Tot slot nog een linkje naar hoe de morning-afterpil werkt:

https://sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil

In principe is dit geen optie meer voor jullie, omdat de seks al meer dan 5 dagen geleden is. Misschien hebben anderen, die dit topic lezen, wel iets aan deze informatie.

Bovendien is het sws wel handig om het e.e.a. te weten over anticonceptie, veilige seks en ook wat je er aan kunt doen als er toch iets mis gaat.

 

Groetjes,

M&M’s

Ik wil even melden dat je ook van voorvocht zwanger kan raken! Daar zit soms ook spermacellen in en die zijn al genoeg om je zwanger te maken. Maar als je vriendin de pil correct slikt is de kans héél klein dat ze zwanger is.

Waarschijnlijk blijft haar menstruatie achter en krijgt ze hierdoor krampen of zit ze met een ontsteking en als ze een ontsteking op haar baarmoeder heeft kan ze nog afzien of misschien een buikgriep maar dat valt op door diaree maar best toch wat op letten want is het ontstoken kan het nog pijnlijk worden 

Badge

Onnodige quote verwijderd

 

 

voor als nog heeft ze geen last meer gehad van iets . Dus ook geen krampen en of buikpijn en misselijkheid gelukkig . Haar menstruatie was pas net achter de rug en duurt daarom nog 2 weken voordat die zich weer voordoet . Daarom gaat ze binnekort een zwangerschap test doen gewoon voor de zekerheid . Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk!!!

Okee bedankt 

hoe is het afgelopen

Reageer