Vragenlijst voor mensen die homo/lesbisch/bisexueel zijn

  • 19 August 2017
  • 32 reacties
  • 3256 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Ik twijfel zelf over mijn geaardheid en ik zou het erg fijn vinden om ervaringen van anderen te horen. Nu heb ik een vragenlijst gemaakt voor mensen die dat zelf ook hebben meegemaakt en ik hoop dat jullie die voor mij willen invullen.

1. Geslacht:

2. Leeftijd:

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?)

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?

14. Denk je dat je ouders je accepteren?


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?

16. Ben je gelukkig nu?

Alvast heel erg bedankt!!
xxx Amina

32 reacties

1. Geslacht: jongen
2. Leeftijd: 14 (bijna 15)
3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) gay (en mijn tweelingbroertje ook, dus als ik we ipv ik zeg weet je waarom, ben het gewend we te zeggen snap je)
4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? We hebben nog video’s van 6, 8 en 11 jaar ofzo waarop we zeggen dat we later met een jongen willen, dus ja het zat er al vroeg in, eigenlijk nooit getwijfeld
5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? Toen onze oudere broer uit de kast kwam (ja, hij ook al haha) dachten we, oh moet je dat dan soort van officieel zeggen, das eigenlijk toch raar, als je hetero bent zeg je dat toch ook niet, maar toen hadden we het een paar maanden later ook gezegd toen mama het een keertje vroeg of we op jongens of meisjes vallen, we waren toen 12 (bijna 13)

Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam? 12 (bijna 13), ongeveer 2 jaar geleden
7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij – Mijn broertje en ik vertellen elkaar altijd alles, dus dat, maar eigenlijk officieel aan mama, die vroeg of we op meisjes of jongens vielen en toen zeiden we jongens natuurlijk, dat snap je toch wel. Ging wel goed, dacht dat ze het onderhand wel wist. We hebben nog nooit een vriendinnetje gehad en snappen meisjes ook niet zo goed. Dus ja er komen niet veel meisjes bij ons thuis haha behalve voor ons jongere broertje en vriendinnen van onze zus
8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht? – we hadden er nooit echt over nagedacht hoe je dat moet vertellen en waarom dat zo moet. Onze grotere broer had het ook gewoon een keertje soort van per ongeluk verteld geloof ik en toen was het ook goed gegaan, dus ja, we hebben er niet zo bij stil gestaan. Wij wisten het al van onze broer, want we hadden hem zien kussen en seksen met een vriendje en toen had hij het tegen ons al gezegd, maar we mochten niet verder vertellen. We weten wel dat andere jongens en meisjes er veel moeite mee kunnen hebben, want we hebben wel veel coming out video’s gezien op yt en toen moesten we soms wel huilen, hoe drama het soms was en met veel tranen en onbegrip en soms uit huis gezet, dus weten wel beetje wat er kan gebeuren. Onze “pleegbroer” is daarom bij ons komen wonen toen die 15 jaar (nu is ie 21) was, hij kon niet meer thuis wonen daarom
9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht? Was wel ok, niet echt opgelucht, want het was al goed, maar voor meeste die vertellen hoor je dat het het moeilijkste was om te doen en in meeste gevallen zorgen om niks, omdat een hoop moeders het al soort van dachten en dan wel opgelucht dat het geheim eruit is, dat je het niet meer alleen hoeft te doen. Nou hebben mijn broertje en ik elkaar altijd al gehad en nog steeds, dus we weten eigenlijk niet hoe dat is alleen
10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen? Ja, doe het op jouw eigen manier en op een tijd die goed voelt. Er zijn heel veel verschillende manieren (persoonlijk, briefje achter laten dat gelezen wordt als je er niet bent, thuis komen met iemand van hetzelfde geslacht en zeggen dit is mijn verkering enz) om je comingout te doen en dat kan voor iedereen anders zijn. Oh ja en je kunt het nooit fout doen, jouw manier is de goede, dus maak je daar nooit druk over. Je hoeft het ook niet eerst aan (één van je) ouders te vertellen, je kunt ook een vriend, vriendin, familielid enz eerst vertellen. Maak jezelf niet gek van tevoren (I know wij hebben makkelijk praten), want als je alleen maar denk aan wat er mis kan gaan raak je erg gestresst. Alvast als troost in de meeste gevallen gaat het gewoon goed, soms na de eerste schrik pas, maar toch. Geef je ouders of diegene waar je het tegen vertelt ook even de tijd om aan het idee te wennen en verwacht niet in alle gevallen dat ze gelijk een gat in de lucht springen. Soms zijn er geloofsdingen of gewoon dat ze zich dan zorgen om je maken als je gay ofzo bent omdat anderen dan niet altijd aardig voor je zijn of je niet accepteren en dat het daardoor moeilijk kan zijn

Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen? x
12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....) x
13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene? x
14. Denk je dat je ouders je accepteren? x

15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? Nee, want hadden er niet echt over nagedacht dat dat zo hoorde en toen had onze broer het gedaan en hebben wij paar maanden later ook maar gezegd
16. Ben je gelukkig nu? Ja, waren we al, maar toch is het wel soort van makkelijk dat iedereen het weet. Denk dat het belangrijker is voor die anderen dat ze het weten dan dat wij het officieel hebben gezegd. Er zijn wel andere dingen (we zijn een jaar misbruikt) gebeurd waardoor we een tijdje niet gelukkig waren, maar das los van gay zijn en uit de kast komen

Ben wel benieuwd naar jouw lijstje. Wil je het zelf ook invullen?

Groetjes,
M&M’s
1.Jongen
2.15 jaar
3.Bisexueel
4.14 jaar
5.nog steeds weet ik het niet zeker maar ik wil wel seks met jongens
6.dat is (nog) niet gebeurd
7.aan niemand
8.nee MN ouders weten het niet
9. X
10.nope
11.niet
12.niet
13.MN vriendin
14.denk het wel
15.ja
16.ja heel erg

Groetjes,
Fantastisch
Badge +5
1. Meisje
2. 16
3. biseksueel
4. 9 jaar
5. Mijn (pleeg) ouders gaven al meteen aan dat je dát moet doen wat goed voelt, dus ik wist meteen dat het "vallen op jongens en meisjes" geen probleem is.
6. Toen ik 9 was hadden mijn ouders een driehoeksverhouding en praten over relaties en seksualiteit is nooit een probleem geweest en ik heb ook nooit hoeven twijfelen of ik wel of niet aan ze zou vertellen dat ik meisjes ook leuk vond.
7. Aan mijn toenmalige pleegvader, en hij reageerde laconiek met dat ik dan op mijn pleegmoeders leek.
8. Ja, zij waren de eersten die het hoorden
9. Nee, want eigenlijk wist ik al dat ze er geen fuck om geven, zolang ik maar gelukkig ben.
10. Mensen die van je houden en accepteren wie je bent, zullen ook niet moeilijk doen als je vertelt dat je lhb-er bent.
11 - 14 nvt
15. Nee!
16. Ja! Ben op het moment vrijgezel, maar heb het met mijn dochter en mijn studie druk genoeg!
1. Vrouw
2. 14
3. Biseksueel
4. Rond mijn twaalfde (de eerste keer dat ik gezoend had met een meisje)
5. Weet het nog steeds niet zeker maar weet wel dat ik mannen leuker blijf vinden, maar ik zou zeker een relatie met een vrouw kunnen hebben
11. Mijn vriend weet het al ouders ga ik het nooit vertellen
12. Als ik het zou vertellen aan vriendinnen echt face to face
13. Ja mijn vriend dus omdat hij het helemaal geweldig vind dat ik het ben
14. Nou mijn vader denk het serieus wel hij zei jou zie ik als eerste met een meisje haha maar als ik het echt zou vertellen slikken ze toch even denk ik
15. Nee totaal niet zou het ze zo vertellen als ik een eigen huis en inkomen heb
16. Nou ik zou mijn vriend meer willen zien en op mezelf willen wonen samen met hem.
1. Geslacht:
Man

2. Leeftijd:
16

3. Geaardheid:
Bi-romantisch Homoseksueel, dat betekent dat ik seksueel gezien alléén op mannen val, maar het niet erg zou vinden om, al dan wel niet seksloze, romantische relatie te hebben met een vrouw.

4. Hoe oud was ik toen ik begon na te denken waarop ik val/te twijfelen?
Ik "begon" nooit echt na te denken over mijn seksualiteit. Het was meer een realisatie dat ik me nooit seksueel aangetrokken zal voelen naar vrouwen. In de eerste tot de derde klas negeerde ik het gewoon. In de vierde dacht ik van "Ja, ku-lote, ik ben homo" en in de vijfde "Mannen zijn nou eenmaal veel leuker dan vrouwen". Was er niet echt vrolijk mee aan in de vierde, maarja kon er weinig aan veranderendus ik nam er maar vrede mee.

5. Hoe oud was ik toen ik het zeker wist?
Ja, dit vind ik een beetje een moeilijke vraag... Ik heb het nooit "zeker" geweten. Het is gewoon altijd zo geweest en ik wist toen niet eens wat het was.


Ik ben voor een paar mensen uit de kast, dus ik vul het maar allemaal in. \('•')/
Even een disclaimer: Aan mij is best wel moeilijk te zien dat ik homoseksueel ben. Ik heb bijna geen van die stereotypische trekjes. Maar, ik krijg er wel steeds meer nu ik voor sommige uit de kast kom. Het blijkt dat ik mezelf dus best wel inhield zonder dat ik het zelf wist.


6. Hoe oud was ik toen ik uit de kast kwam?
16

7. Wie waren de eerste aan wie ik het vertelde en hoe reageerden ze?
Mijn vriendin vond het fantastisch. Een homoseksuele vriend van mij aan wie ik het vertelde, had het nooit verwacht. Hij was meer een beetje chagrijnig, omdat ik het niet eerder had verteld.

8. Weten mijn ouders het al?
Nope

9. Hoe voelde ik me nadat je het had verteld?
Opgelucht, pure heerlijke liefdevolle opluchting. "Ready to take on anything"

10. Heb ik een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?
Niet echt... Je moet het gewoon zeggen tegen mensen die jij het waardig vind. Maak er niet een te groot ding van, want je zult je hele leven nog uit de kast komen voor mensen.

11. Wanneer ben ik van plan om het meer mensen te gaan vertellen?
Zsm... Maar als ik op het punt sta om het te vertellen, dan houd ik me weer in. Ik ben wel van plan om te zorgen dat bij nieuwe mensen er geen kast meer is om uit te komen. Als het in het gesprek op komt dan zeg ik het wel.

12. Hoe wil ik het gaan vertellen?
Gewoon Face2Face, maar ik durf het maar niet... *~*

13. Aan wie wil ikhet als eerst zeggen en waarom diegene?
Mijn oudere zus, zij zou het echt fantastisch vinden om een homobroertje te hebben.

14. Denk ik dat mijn ouders mij accepteren?
Mijn moeder zeker wel. Mijn vader ook wel, maar met wat meer moeite.

15. Zit ik er tegen op te kijken om het te vertellen?
Niet echt, ben gewoon te lui en te angstig om het te vertellen. Angstig omdat het ik niet weet wat hun reacties zullen zijn.

16. Ben ik gelukkig nu?
Mja, kan beter. Het is in ieder geval beter dan toen niemand het wist. :P
1) Meisje (misschien transgender, nog niet zeker)

2) 14

3) Gay (lesbisch)

4) 11/ 12 jaar oud, er werd altijd wel tegen mij gezegd dat ik gay was, maar dat geloofde ik niet.

5) 13, een maand voor mijn 14e verjaardag wist ik het zeker.

6) 13 tegen mijn beste vriendin, 14 tegen mijn 2na beste vriendin. een maand er tussen. Voor de rest ben ik nog niet uit de kast.

7) De eerste waren mijn twee beste vrienden, zij reageerden niet heel geschokt, ze zijn nog steeds mijn beste vrienden en supporten me in wie ik ben en wat ik doe.

😎 Noop, mijn ouders weten het nog niet, ik probeerde het vandaag te vertellen, maar ik klapt gewoon dicht.

9) Ik was opgelucht toen ik het vertelde aan mijn 2 vrienden.

10) Doe het wanneer jij er klaar voor bent, je hebt nog alle tijd. Kijk filmpjes van mensen die uit de kast komen en zoek verhalen op het internet over hoe je uit de kast kan komen.

11) Ik ben het van plan om het in de komende maand aan iedereen te vertellen (inclusief mijn ouders en vrienden).

12) Ik wil het face to face gaan vertellen, het meeste enge, maar naar mijn mening wel de beste manier.

13) Aan mijn ouders, ik weet bijna 100% zeker dat ze me supporten en zullen helpen bij mijn coming out proces.

14) Ja, mijn ouders zijn niet homophobic en praten openlijk over homoseksualiteit.

15) Ja, ik zag er de eerste keer tegen op en nu nog steeds, het is iets engs om te vertellen, idk.

16) Ja, ik denk wel dat ik gelukkig ben, ik kan er nu eindelijk met 2 mensen over praten, maar het is nog steeds k*t om er niet met mijn ouders over te kunnen praten.
1. meisje
2. 16
3. bi
4. 14
5. 16
6. /
7. /
8. nee
9. /
10. /
11. weet het niet
12. face to face
13. mijn moeder omdat ik daar best close mee ben en weet dat ze het accepteert
14. ja
15. ja
16. jawel
Hey allemaal,
Ik twijfel zelf over mijn geaardheid en ik zou het erg fijn vinden om ervaringen van anderen te horen. Nu heb ik een vragenlijst gemaakt voor mensen die dat zelf ook hebben meegemaakt en ik hoop dat jullie die voor mij willen invullen.

1. Geslacht: Man

2. Leeftijd: 16.5

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) Homo

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? Groep 8 dus toen was ik 11/12/13

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? 14/15


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam? Ik deed het in verschillende fases dus niet 1 bepaalde leeftijd. ik was 16 toen ik school deed en 15 famillie en sommige vrieden

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij. Volgens mijn comming out plan waren me beste vriendinnen de eerste. Maar in werkelijkheid waren het me ouders :(

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht? Ze zijn erachter gekomen. (Was heel kut) Maar ze reageerden wel positief en ze hadden het al verwacht. Maar diep van binnen weet ik gewoon dat ze liever hadden dat ik hetero was.

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?
Aan de ene kant wel maar ik had het niet gepland op deze manier dus ik was helemaal in shock en paniek. (Want ja je plant een heel strikt stappenplan hoe je dit gevoelige onderwerp aan gaat pakken. En als dat dan ineens veranderd is dat vreselijk) (Voor mij dan)
10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?
Doe het echt wanneer jij er klaar voor bent. En als je bang zijn dat je ouders je niet accepten, zorg voor een backup plan. (iemand naar wie je kan gaan als het slecht uitpakt.)

Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?

14. Denk je dat je ouders je accepteren?


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?

16. Ben je gelukkig nu?
Ja en nee, Ik ben blij dat de mensen die het weten mij volledig accepten en ik kan er me zelf zijn. Maar me zelfbeeld&vertrouwen is laag en onzekerheid groeit omdat soms nog best wel moeite heb om mezelf te accepten.
Alvast heel erg bedankt!! ~ NP
1.jongen
2.14.9
3.gay
4.groep 8?
5.12,13,14
6.moet nog
7.-
11.als er de gelegenheid voor is
12. Face to face of brief
13.vrienden. die kunnen er beter mee omgaan?
14.idk
1. Geslacht: Meisje

2. Leeftijd: 14

3. Geaardheid: nog niet helemaal zeker maar ik denk lesbisch

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?: Rond mijn negende geloof ik

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?: Nu


Ik ben nog niet uit de kast maar ik heb misschien een idee om dat op paarse vrijdag te doen
1. Geslacht:
Vrouw

2. Leeftijd:
17

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?)
Lesbisch

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?
11

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?
17. Het heeft een beetje lang geduurd haha.

Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?
Mijn beste vriendin wil ik het volgende week vertellen en mijn ouders daarna. Dus ook binnenkort.

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)
Face to face. Komt denk ik het beste over.

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?
Mijn beste vriendin. Ik denk dat zij het sowieso wel accepteert.

14. Denk je dat je ouders je accepteren?
Weet ik niet zeker. Mijn broer valt op jongens en dat vinden ze niet zo leuk. Dus ik denk dat mijn ouders er veel moeite mee hebben als nog een kind niet hetero is.

15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?
Tegen mijn ouders wel. Tegen mijn vriendin eigenlijk niet echt. Ik denk wel dat dat goed gaat komen.

16. Ben je gelukkig nu?
Nog niet. Ik denk dat ik gelukkiger ben als ik uit de kast ben gekomen.
1. Geslacht: Meisje

2. Leeftijd: 15 jaar oud

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?)
Bisexual

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?
Toen ik 13 was denk ik

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? 14

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam? -

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij -

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht? -

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht? -

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen? -

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen? Wanneer ik me er comfortabel erover voel, ik ben er nog niet heel lang zeker over en ik moet er zelf ook nog aan wennen. Ik wil gewoon eerst al mijn dingen ontdekken voordat ik het echt aan andere mensen ga vertellen

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....) Ik denk gewoon face to face, ik ga geen berichten online verspreiden. Ik vind dit serieuze dingen en ik denk dat als je face to face doet dan leer je ook gewoon om je er niet nerveus of ongemakkelijk voor te voelen. Want dit is gewoon hoe jij bent en als je het face to face kan vertellen dan vind ik dat je wel iets echt heel goeds heb bereikt.

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene? Mijn beste vrienden, ik ben gewoon heel close met hun en ik weet vrijwel zeker dat zij me zullen accepteren zoals ik ben. Zeker omdat we ook nog meer lesbische of homo vrienden hebben en het met hun ook goed gaat.

14. Denk je dat je ouders je accepteren? Ja, mijn ouders zijn niet religieus en ze vinden dat ik moet kunnen zijn zoals ik ben. Ik vind t gewoon vrij eng om het te vertellen wat geloof ik heel normaal is.


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? Ja, ik ben ergens toch bang dat mensen het niet gaan accepteren of dat ze me nu anders gaan behandelen alsof ik niet meer hetzelfde persoon ben.

16. Ben je gelukkig nu? Niet helemaal, ik voel me slecht voor dingen verbergen voor mijn beste vrienden en ouders en tegelijkertijd ben ik ook erg bang dat mensen me niet accepteren of dat ze erachter komen.
@El1ne,

Ik ben thuis ook niet de enige die gay is, mijn twinbroertje en onze oudere broer ook en we hebben nog een oudere pleegbroer die gay is. Bij ons gaat alles goed. Ik heb dit lijstje iets van 2 maanden geleden ook ingevuld, dus als je wat naar boven scrollt kun je het lezen hoe het gegaan is bij ons.
Het komt bij jou vast ook wel goed.

Groetjes,
M&M’s
Dag allemaal,

Let bij de zogenoemde vragenlijst topics op, dat je niet off topic gaat. Bedoeling is dat je de vragenlijst beantwoord en daar omheen niet met elkaar in gesprek gaat. Dit om het topic overzichtelijk te houden.

Groetjes,
Joyce
De Kindertelefoon
1. Geslacht:
jongen

2. Leeftijd:
13

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?)
homo

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?
11 (denk ik een beetje)

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?
12 (weet het niet zeker)

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?
Nog lang niet

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)
Weet ik niet

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?
Weet ik niet.

14. Denk je dat je ouders je accepteren?
Nee

15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?
Ja, heb het nog niet verteld.

16. Ben je gelukkig nu?
Een beetje
1. Geslacht: MEISJE

2. Leeftijd: 13

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) LESBISCH

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? KLINKT EEN BEETJE GEK MAAR 8/9


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam? AL MIJN OUDERS (2 MOEDERS EN 2 VADERS)(MOEDERS ZIJN GESCHEIDEN EN VADERS NOG BIJ ELKAAR) ZIJN ZELF GAY DUS DIE WISTEN HET AL VOORDAT IK HET VERTELDE

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij MIJN BIOLOGISCHE MOEDER, HAAR REACTIE WAS ZOVAN “JA WEET IK” (:

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht? ZE REAGEERDE ER HEEL GOED OP

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht? NIET ECHT VOOR MIJ IS HET DE NORMAALSTE ZAAK VAN DE WERELD

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen? DIT KLINKT EVHT SUPER BASIC MAAR GA ER GEWOON VOOR, VERTEL HET ZE EN WEES ER TROTS OP.


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?

14. Denk je dat je ouders je accepteren?


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? NEE NIET ECHT

16. Ben je gelukkig nu? NEE IK STRUGGLE AL 2 JAAR MET DEPRESSIE
1. Meisje
2. 14
3. Bi
4. 11
5. 12
6. Nogsteeds niet
7. Nog niemand
8. Nope
9. Weet ik niet
10. Doe wat ik niet durf, er gewoon voor gaan
11. Zodra het nodig is bvb als ik een meisje leuk ga vinden
12. Face to face
13. Mijn vriendje want hij hoort het te weten
14. Nee
15. Ik zie er nogsteeds tegenop
16. Nah er gebeuren dingen erom heen maar voor de rest is het prima
1. Geslacht:
Meisje
2. Leeftijd:
bijna 15
3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?)
bi
4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?
11/12 jaar
5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?
14 jaar


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?
Als ik een vriendinnetje heb dan wil ik het vertellen
12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)
Brief of face to face
13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?
Aan mijn moeder want ik vertrouw haar het meest
14. Denk je dat je ouders je accepteren?
denk het wel

15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?
Ja ik zie er echt tegen op
16. Ben je gelukkig nu?
niet echt, mr das een lang verhaal
Jongen

Bijna 14

Bisexueel

12/13

13

Ook 13

Mn ouders/zussen en gewoon normaal en daarna mn vrienden ook gwn normaal maar mn klas dacht van wtf

Heb ik eigenlijk al antwoord op gegeven dus

Ik was best wel opgelucht dat ik het eindelijk had verteld

Mijn tip is gewoon jezelf zijn en als mensen je vriend niet meer willen zijn dan zijn het geen goede vrienden je moet misschien wel bedenken wie je het wilt vertellen (dus of je het iedereen wilt vertellen of maar een paar mensen ofzo)
1: meisje
2: 13
3: lesbisch
4: 11
5: 12
6: 13
7: mijn 2 beste vriendinnen en een tijdje later mijn moeder voor derest nog niemand
8: toen ik bij mijn oma bleef slapen heb ik het via WhatsApp gedaan en mijn moeder reageerde best positief en ze had het al verwacht
9: ik was heel opgelucht toen ik het zei
10: doe het gewoon als je ervoor klaar bent
15: ik vond het eng om teen vertellen zelfs via de telefoon
16: ja ik heb nu een leuke vriendin
Hee,

1. Meisje
2. 17
3. Biseksueel
4. 12/13 jaar
5. 16 jaar
6. 17 jaar
7. Heb het alleen nog maar verteld aan 5 hele close vrienden verder vind ik het nog niet per se nodig ofzo die behoefte heb ik niet. Ze reageerden heel positief van je bent wie je bent en dat mag je moet jezelf zijn en ze accepteren me zoals ik ben.
8. Nee weten ze nog niet.
9. Wel opgelucht want ik heb dit behoorlijk lang voor me gehouden.
10. Doe het wanneer je er zelf klaar voor bent en zorg dat je er zelf 100% achter staat. Mensen kunnen zeggen wat ze willen maar ze moeten jou accepteren om wie jij bent en als ze dat niet doen dan weet je ook meteen waar die mensen staan.
15. Ja heel erg maar ik ben heel blij dat ik het nu tegen die vijf gezegd heb.
16. Jazeker ik ben wie ik ben en daar ben ik trots op!

Xx mij
1. Geslacht:
- Vrouw (Maybe demigirl)
2. Leeftijd:
- 13
3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?)
- Biromantisch Homoseksueel
4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?
- Pff 11 ofzo
5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?
- Eind 11e jaar
[Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11]

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?
- 12
7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij
- Mijn vriendinnen volgensmij
8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?
- Ja zij weten het ook al, en mijn moeder had het al heel lang verwacht net zoals mijn vader. Maar ze wist het niet zeker dus ze was bang dat ze mij zou kwetsen als ze het zou vragen.?
9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?
- Erg opgelucht
10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?
- Ja gewoon doen! Als mensen vervelend gaan reageren dan laat ze maar, jij bent jezelf en dat is super mooi!

Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?
-
12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....)
-
13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?
-
14. Denk je dat je ouders je accepteren?
-
15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?
- Ja ik zag er wel erg tegen op
16. Ben je gelukkig nu?
- Zekers!
1. Geslacht: Meisje

2. Leeftijd: 13

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) Ik ben bi

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)?: ik was 10 toen ik voor het eerst een crush had op een meisje maar dat had ik toen niet helemaal door, toen na ongeveer een maand begon ik door te hebben dat ik een crush had op een meisje en dacht ik eerst dat ik lesbisch was. Later kwam ik erachter dat ik jongens ook leuk vindt en dat ik bi ben.

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist?: 11/12


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?: ik ben naar 1 vriendin uit de kast en toen was ik 12 (ik ben nog maar net 13)

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij: aan mijn beste vriendin, die accepteerde het meteen wat mij verbaasde want ze is heel erg gelovig

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?: Ik heb het alleen aan mijn moeder verteld want met mijn vader ligt het wat moeilijk. maar mijn moeder vatte het ongeveer op zoals ik had gedacht, ze was wel van 'maakt niet uit hoor' maar ze zei ook 'het is vast een fase, dat hoort bij de puberteit'

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?: best wel, maar ik was ook wel een beetje boos op mijn moeder dat ze zei dat het een fase is en dat het bij de puberteit hoort.

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?: Doe het als jij er klaar voor bent, je hoeft niet per se uit de kast te komen, je kan ook een keer thuiskomen met je vriendje/vriendin en zeggen 'Pap, mam dit is mijn nieuwe vriendje/vriendin'


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15 (ik ben naar heel veel mensen nog niet uit de kast dus ik vul deze vragen ook in ;D)

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen?: Dat weet ik nog niet precies, ik ben alleen van plan het meisje waar ik een crush op heb binnenkort te vertellen dat ik bi ben want ze is een hele goede vriendin.

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....): ik hou best wel van bakken dus het lijkt me leuk om een taart of cakejes te bakken en daar op te zetten 'keep calm, I'm just gay' of zoiets

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene?: ik heb het mijn beste vriendin en moeder dus al verteld maar de eerst volgende wil ik het denk ik aan mijn crush/goede vriendin vertellen.

14. Denk je dat je ouders je accepteren?: mijn moeder accepteerde me wel. mijn vader weet ik niet want ik ken hem niet (lang verhaal kort): ik heb geen contact met hem dus kom ik ook nog niet uit de kast naar hem.


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen?: best wel, bij mijn beste vriendin hadden we afgesproken en ik was heel stil, ze vroeg of er iets was en ik moest huilen en zei dat ik bi ben. Toen ik het zei knuffelde ze meteen en zei 'dat maakt toch niks uit, ik blijf je vriendin' dus het was meer spontaan dan echt gepland ofzo

16. Ben je gelukkig nu?: best wel maar niet helemaal, maar dat heeft niks te maken met het zijn van bi. Want ik houd ervan om bi te zijn.

graag gedaan xx
1. Geslacht: V
2. Leeftijd: 15
3. Geaardheid: Lesbisch
4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? 14
5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? 14
11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen? IDK, als ik verkering heb ofzo
12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....) brief
13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene? Vriendinnen
14. Denk je dat je ouders je accepteren? Hoop ik
15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? Ja
16. Ben je gelukkig nu? Ja
Hey allemaal,
Ik twijfel zelf over mijn geaardheid en ik zou het erg fijn vinden om ervaringen van anderen te horen. Nu heb ik een vragenlijst gemaakt voor mensen die dat zelf ook hebben meegemaakt en ik hoop dat jullie die voor mij willen invullen.

1. Geslacht: Meisje

2. Leeftijd: 14

3. Geaardheid: (Lesbisch, homo, bi, anders.... en wat dan?) Ik ben Bi!

4. Hoe oud was je toen je begon na te denken waarop je valt (te twijfelen)? ik denk sinds het begin ik 13 ben.

5. Hoe oud was je toen je het zeker wist? 14


Als je al WEL uit de kast bent, ga dan verder met de volgende vragen. Ben je dat nog niet, ga dan door naar vraag 11

6. Hoe oud was je toen je uit de kast kwam?

7. Wie was/waren de eerste aan wie je het vertelde en hoe reageerde(n) ze/hij/zij

8. Weten je ouders het al en zo ja, hoe heb je het verteld en hoe reageerden ze erop? Had je het goed ingeschat hoe je zouden reageren, of reageerden ze heel anders dan je had gedacht?

9. Hoe voelde je je nadat je het had verteld? Was je opgelucht?

10. Heb je een tip voor de mensen die nog uit de kast moeten komen?


Nu voor de mensen die nog NIET uit de kast zijn, anders ga door naar vraag 15

11. Wanneer ben je van plan om het mensen te gaan vertellen? in de komende weken wil ik het er graag uitgooien bij mijn vrienden,maar vindt het een moeilijk puntje.

12. Hoe wil je het gaan vertellen? (brief, Whatsapp, face to face, anders.....) Face to Face of via een briefje, lijkt mij een fijn idee.

13. Aan wie wil je het als eerst zeggen en waarom diegene? Het liefste tegen mijn beste vriendin.

14. Denk je dat je ouders je accepteren? Denk het wel.


15. Zit/zag je er tegen op om het te vertellen? Best wel.

16. Ben je gelukkig nu? Ondanks het er niet uit is ben ik wel gelukkig

Alvast heel erg bedankt!!
xxx Amina

Reageer