Vragenlijst voor iedereen die te maken heeft gehad met seksueel misbruik.

• 14 juni 2016
  • 4 reacties
  • 559 Bekeken

Hoi! Dit is een vragenlijst voor iedereen die te maken heeft gehad met seksueel misbruik. Ik ben zelf 5 jaar geleden toen ik 10 was door een oudere man misbruikt.
Niemand in mijn omgeving weet hier iets van af. Ik heb hier een posttraumatische stress stoornis aan overgehouden. Ik heb me hier nooit voor laten behandelen maar ik wil proberen om nu wel trauma therapie te gaan volgen. Ik zou het heel fijn vinden als jullie deze vragen willen beantwoorden. Heel veel succes en een dikke knuffel van mij!
Vraag 1: Hoe oud ben je nu?
Vraag 2: Ben je een jongen of een meisje?
Vraag 3: Hoe oud was je toen je werd verkracht?
Vraag 4: Had je er na de tijd erg last van? Zo ja hoe?
Vraag 5: Heb je er nu nog last van? Zo ja hoe?
Vraag 6: Hoe heb je het je ouders verteld of andere naasten verteld?
Vraag 7: hebben jullie tips hoe ik dit aan de buiten wereld kan vertellen?

4 reacties

Mijn leeftijd vertel ik liever niet, maar ik ben een jongen. Ik ben verkracht toen ik vier jaar was en had er toen niet echt last van. Tegenwoordig heb ik door veel therapieën er niet meer last van, maar heb er altijd veel moeite mee gehad. Ik had altijd last van flashbacks en waanbeelden (ja, dat kan ondanks mijn jonge leeftijd). Ik heb het mijn moeder verteld dat ik een geheim met mijn vader had, uit eindelijk heb ik na aandringen verteld wat het geheim was.

Wat het belangrijkst is, is dat je communiceert. Vertel welke hup je nodig hebt, waar je last van hebt en hoe je je voelt. Mensen kunnen het niet ruiken. Daarnaast heb ik het eigenlijk aan niemand buiten familie vertelt, puur omdat ik moet houd van al het zielige gedoe om mij heen.
Leeftijd zeg niet ik ben verkracht op mij 11 ik vond het raar nu heb iker soms last van
Hey!
Vraag 1: Hoe oud ben je nu? Ik ben nu 16
Vraag 2: Ben je een jongen of een meisje? Girl
Vraag 3: Hoe oud was je toen je werd verkracht? 14
Vraag 4: Had je er na de tijd erg last van? Zo ja hoe? Emotioneel wel...
Vraag 5: Heb je er nu nog last van? Zo ja hoe? Nee hoor
Vraag 6: Hoe heb je het je ouders verteld of andere naasten verteld? Vrienden en vriendinnen.
Vraag 7: hebben jullie tips hoe ik dit aan de buiten wereld kan vertellen?[/quote] nee sorry. Succ6
1. Ik ben 17
2. Meisje
3. 17
4. Nee mijn hersenen blokkeren het waardoor ik er eigenlijk niet aan kan denken ( dat doen hersenen soms uit zelfprotectie
5. Een paar mensen die k alleen via online ken
6. Via whatsapp
7. Voor mij was t fijn om te vertellen aan iemand die mij niet echt kent en die mijn vrienden al helemaal niet kent.

Reageer