Vragenlijst voor holebi's

• 30 januari 2014
  • 12 reacties
  • 744 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Vragen voor holebi's :)

1. Leeftijd
2. Geslacht
3. Wat is je seksuele geaardheid? 
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had?
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker?
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet?
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen?
8. Heb je tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of die twijfelen aan hun geaardheid? 

12 reacties

1. 13 jaar
2. meisje
3. lesbisch
4. weet ik eigenlijk niet, ik denk dat het ineens tot me doordrong
5. weet niet sorry ;$
6. alleen voor een paar vrienden. ik heb een aantal homo haters -homofoben- in de klas die al een vermoeden hebben dat ik op meisjes val. een vriendin van mij wist het en heeft het dus aan hun gezegd :(
7. morgen, 31-1-'14
8. als iemand je neer probeert te halen, is dat omdat je boven hun staat! ik weet zeker dat je het kan!?
xx
1. 14
2. meisje
3. lesbisch
4. niet aangetrokken tot jongens, wel tot meisjes, verliefd op meisje, en informatie opgezocht en ervaringsverhalen gelezen
5. Ja, toen ik net 12 was, eind 12 wist ik het zeker, door wat er bij de vorige vraag staat.
6.Ja, ik wil gewoon mezelf kunnen zijn.
7.-
8. Blijf rustig, luister naar je hart en pieker niet te veel. Praat met mensen.

xx Gleek
1. 15
2. Jongen
3.Bi
4. Ik begon ook te kijken naar jongens, en toen dacht ik bij mezelf, ben ik misschien bi? En later wist ik het zeker.
5. Tuurlijk begon ik te twijfelen.
6. Nog niet , ik weet niet hoe ik het moet brengen bij mijn ouders of bij mijn vrienden
7. Zo snel mogelijk
8. Ben wie je bent, als andere mensen je niet accepteren om wie je bent, laat je er niet door beinvloeden, laat ze er maar in stikken. Jij bent jezelf
1. Leeftijd    16
2. Geslacht  jongen
3. Wat is je seksuele geaardheid?  Bi
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had? toen ik ondekte dat ik niet alleen in meisjes maar ook in jongens geinterseerd werd wordt nu altijd op      gewonden van jongens
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker? toen ik mijn ogen niet meer van jongens kon afhouden
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet? nog niet 
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen? zo snel mogelijk aan vrienden als ik weet hoe ik het moet vertelllen
8. Heb je tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of die twijfelen aan hun geaardheid?  nee srry
1. 13
2. Meisje :)
3. Bi
4. Op jongens en meiden zijn
5. ik heb altijd al een vermoeden gehad, toen ik op een meisje verlieft werd was ik er zeker van.
6. Jup :)
7. -
8. Niet te snel, vertel het eerst aan je beste vrienden, die laten je zeker niet vallen 🙂
1. Leeftijd- 14 jaartjes
2. Geslacht- meisje
3. Wat is je seksuele geaardheid?- bi
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had?- ik was vroeger verliefd op een vriendin
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker?- je ik twijfelde eerst, maar toen ik met haar zoende wist ik t zeker
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet?- voor sommige mensen wel (beste vreinden, me vriendje enz) voor me ouders nog nii..
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen? uhm als ik weer op een meisje verliefd ben maar blijf ny nog lkkr bij me vriendjee :)
8. Heb je tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of die twijfelen aan hun geaardheid?- UITPROBEREN, je komt er vanzelf achter wat wel en niet goed voelt
xx
Hoi!

Vragen voor holebi's :)

1. Leeftijd : 13
2. Geslacht : Meisje
3. Wat is je seksuele geaardheid? : val op jongens & meisjes 
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had? : ik fantaseerde steeds meer dat ik met meisjes zoende en toen wist ik zeker dat ik ook op meisjes viel en voelde het vooraf ook al dat ik meisjes leuk vond.
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker? ja ik begon wel te twijfelen omdat ik nog nooit op eeen meisje verliefd was geweest.
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet? Nee durf het nog niet en wil het eerst echt %100 zeker weten dat ik ook op meisjes val
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen? als ik %100 procent zeker weet dat ik ook op meisjes val
8. Heb je tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of die twijfelen aan hun geaardheid? 
Wacht eerst even voordat je echt verliefd word op meisje/jongen voordat je uit de kast komt en het 100% zeker weet :p
1. Leeftijd: 14
2. Geslacht: meisje
3. Wat is je seksuele geaardheid? Bi
4. Hoe kwam je daar achter? Ik ben 2x verliefd op n vriendin geweest, ik ging later ook naar jongens kijken en ben 1x verliefd op een jongen geweest.
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker? Ik wist al rond me elfde zeker dat ik op meisjes viel, maar dat ik ook op jongens viel werd pas duidelijk toen ik 13 was, toen werd ik namelijk verliefd op een jongen en heb daar ook mee gezoend.
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet? Mijn ouders zijn erachter gekomen door een soort van dagboekbrief die ze hebben gelezen. Daarna heb ik t eerst drie vrienden en later nog eens drie vrienden verteld. Voor de rest weet niemand het. Ik heb het ze verteld omdat ze de waarheid verdienen en ik rust in mijn hoofd.
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dat dan doen? Ik ben dus nog niet helemaal uit de kast, en zou dit graag willen doen als ik tegen rottige reacties zou kunnen, daar ben ik nu nog te onzeker voor.
8. Heb je nog tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of twijfelen over hun geaardheid? Wees eerlijk tegen jezelf, hou van jezelf en laat je niet gekmaken. Vertel het pas aan anderen als je het voor jezelf geaccepteerd hebt en er zeker van bent.
1. Leeftijd
15
2. Geslacht
Meisje
3. Wat is je seksuele geaardheid? 
Wss lesbisch
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had?
Ik werd verliefd op een docente (schaam schaam schaam...) en het viel me op dat ik meisjes interessanter vond dan jongens. 
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker?
Ik had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ik lesbisch kon zijn, maar ik heb toen wel lang getwijfeld of ik het was. Ik wist het eigenlijk heel lang niet zeker (weet nog steeds niet of ik lesbisch/bi ben), maar ik wist zeker dat ik in ieder geval meisjes leuk vind. 
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet?
Ja, omdat ik dan mezelf kan zijn en het voelt soms niet eerlijk om niet uit de kast te komen. 
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen?
-
Praat erover met iemand die je kunt vertrouwen, daardoor wordt het voor jezelf ook duidelijker en leer je om het te accepteren. Blijf niet in de kast, want het voelt echt veel beter om eruit te zijn! (Vrijwel) iedereen accepteert je zoals je bent! 

xxx
1. Leeftijd: 14
2. Geslacht: meisje
3. Wat is je seksuele geaardheid?: bi, denk ik... sowieso geen hetero.
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had? toen ik voor de 4e keer (2e keer 'echt') een meisje leuk vond.
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker? toen ik een vriendin toch net iets leuker begon te vinden dan normaal, ging ik wel heel erg twijfelen. Op de basisschool had ik er ook wel es over nagedacht, maar toen had ik nog geen idee dat er ook nog zoiets als 'bi' bestond. Ik wist t zeker toen ik steeds vaker meisjes ook wel erg leuk ging vinden.
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet? voor sommige mensen wel. Alleen de mensen die ik echt vertrouw.
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen? voor iedereen? Geen idee, zodra ik er klaar voor ben.
8. Heb je tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of die twijfelen aan hun geaardheid? Twijfelaars: heb geduld, ooit zal het wel duidelijk worden. Stop het idee in elk geval niet weg, er is niks mis mee. Onthoud ook heel goed dat jij er niks aan kan doen en accepteer jezelf, is moeilijk, weet ik, maar het is mij ook aan het lukken. Mensen die nog in de kast zitten: praat erover met iemand die je echt vertrouwt, dat lucht op, daarna kan je altijd nog verder zien. Doe dat wel als je er klaar voor bent, en niet omdat ik dat zeg:)

Ik vond het fijn om deze vragen te beantwoorden. Helpt me ook weer nadenken over hoe het nou precies zit.
1. Leeftijd 15.
2. Geslacht Meisje.
3. Wat is je seksuele geaardheid? Queer (geen hokjes dus)
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had? Nou toen ik eindelijk aan mezelf toegegeven had dat ik niet hetero was, dacht ik eerst dat ik lesbisch was (want ik vond alleen meiden aantrekkelijk). Inmiddels jongens en meiden, maar onder mensen daar tussen in, etc. En omdat ik bijna zeker weet dat dat ook weer gaat veranderen, voelde ik me het fijnst bij queer.
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker? Zoals ik al zei, een paar keer. Uiteindelijk heb ik besloten om mezelf de ruimte te geven die ik nodig heb.
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet? Half, mijn vrienden weten het (denk ik) en mijn moeder ook maar die ontkent het volgens mij.
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen? Ik wil zo snel mogelijk volledig uit de kast komen, maar ik heb geen idee hoe.
8. Heb je tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of die twijfelen aan hun geaardheid? Seksuele geaardheid is fluid!
1. Leeftijd: 15
2. Geslacht: Meisje
3. Wat is je seksuele geaardheid?: Ik val op meisjes, dus lesbisch.
4. Hoe kwam je erachter dat je deze geaardheid had?: Ik weet eigenlijk gewoon al heel mn leven dat ik op meisjes val, net als hetero jongens die op meisjes vallen, doe ik dat ook. :]
5. Begon je te twijfelen aan je geaardheid? Wanneer en hoe wist je het zeker? In groep 6 werd ik voor het eerst een beetje verliefd op een meisje en toen dacht ik dat dat echt niet kon, dus stopte ik het weg. In groep 8 had ik het aan mijn (toen mijn) beste vriendin verteld en zij legde aan mij uit dat ik ook lesbisch kon zijn en zo kwam ik er dus achter.
6. Ben je al uit de kast gekomen? Waarom wel/niet? Niet volledig, maar wel bij een paar vrienden en mn moeder en broertje. Nog niet aan iedereen, omdat ik het idee heb dat sommige mensen om mij heen mij niet gaan accepteren en daar ben ik nog niet echt klaar voor.
7. Als je nog niet uit de kast gekomen bent, wanneer wil je dit dan doen? Geen idee, wanneer ik me er goed bij voel.
8. Heb je tips voor andere holebi's die nog in de kast zitten of die twijfelen aan hun geaardheid? Pas uit de kast komen als jij je er echt goed bij voelt. Laat je door niemand dwingen of voel je op een of andere manier niet gedwongen om uit de kast de komen als jij er nog niet klaar voor bent! En niet teveel druk maken over je seksuele geaardheid, je komt er nog wel achter. Je hebt toch niet per se een label nodig? 🙂

Reageer