Vraag

Voorhuid

  • 9 June 2021
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een jongen en ik ben 13 jaar en ik heb (denk ik) iets met mijn voorhuid.

Ik kan hem niet over mijn eikel heen krijgen. Ik weet niet of dit hoort op mijn leeftijd. En ik heb aan de bovenkant van mijn penis als ik mijn voorhuid naar achter trek dat het een soort vast zit aan een stukje huid op mijn eikel.

Hoort dit?

Alvast bedankt!


5 reacties

Hey,

 

Ik heb dit ook gehad, het is iets wat regelmatig voorkomt bij jongens. Het hoort in principe niet, de voorhuid hoort wel met een klein sliertje vast te zitten aan de uitgang van de plasbuis.

Er zijn een aantal oplossingen voor om het op te lossen:

  • Elke dag hem een beetje verder trekken, ga niet verder als je pijn voelt. (Doe dit evt. in een bad met soda zodat het goed kan weken)
  • Besnijdenis, dit klinkt nogal heftig maar in Nederland is 30% van de mannen besneden. Hiervoor moet je sowieso even in overleg gaan met je huisarts

Sowieso raad ik het aan om even naar je huisarts te gaan, dat is helemaal niet raar dat is zijn/haar werk. En je mag het gerust met je ouders over hebben, daar hoef je je niet voor te schamen.

 

Groetjes van mij!

Robin Hood

Dat hebben volgens mij de meerderheid jongens, alleen hebben die dat dat al eerder loslaat, kweenie hoe het heet, maar het is compleet normaal, zit de huid volledig om de eikel heen of zit er nog maar een klein stukje huid aan vast?

Een klein stukje aan de bovenkant

Hallo FloSyl :)

Dat is heel normaal. Je kunt ermee naar de huisarts als je er echt last van hebt.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +5

Probeer het eens onder de douche of in bad voorzichtig naar achteren te trekken en stoppen als het pijn doet

Reageer