Voel me niet veilig op school

• 6 november 2016
  • 8 reacties
  • 320 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal ik ben 13 en zit in de 2e ik heb op school 2 leeraren ( meesters ) die nogal eng doen de een geeft rekenen en daar heb ik veel moeite mee alleen hij doet altijd super klef hjj ging zo dicht bij me staan dat mijn been tussen zijn benen zat en hij raakte bijna men kont aan met zen hand en hij pakt heel de tijd men schouders beet en gaat gewoon heel dicht bij me staan en kijkt me na enzo en die andere meester die noemt me knap en geeft me alemaal bijnamen enzo hij zit heek de tijd aan men rug en word gewoon heel bang van hun in de pauze zie ik hun ook altijd samen praten enzo weet iemand of ze dit slecht bedoelen of niet zo ja heb je tips
Alvast bedankt 🙂

8 reacties

Hey,

Kan je hiermee naar je mentor?
Als jij er last van heb moeten ze er mee ophouden, of ze het nu goed bedoelen of niet.
Gelijk naar de docenten toe is misschien te eng, maar je kan met je mentor praten (als je alleen te eng vind kan je een vriendin mee vragen) en aan je mentor vragen wat je nu het beste kan doen. Misschien kan je mentor, of jij samen met de mentor met de docenten gaan praten?

Liefs,
Pheebe
@Pheebe men mentor is ziek en heb wel een vervangende maar die mag ik niet echt.
hey Horsearemylife13,

Ik denk dat het wel heel belangrijk is dat je dit met iemand bespreekt. Want als jij je er niet prettig bij voelt dan moet het stoppen.
Eigenlijk moet je het allereerst met de docenten zelf bespreken. vertel ze gewoon dat je het niet leuk vind dat ze je een bijnnaam geven of je vraagt na de les of ze je niet meer aan willen raken omdat je je daar niet prettig bij voelt.
Als dit niet helpt zou ik het met een andere leraar bespreken die je wel mag. Elke docent of ze nu mentor zijn of niet wil je wel helpen als je ergens meezit.
Veel docenten doen dingen zonder dat ze door hebben dat een leerling dat onprettig zou vinden. ze hebben het gewoon niet door en als jij het dan zegt zullen ze er zeker op gaan letten en het niet meer doen.
ik hoop dat ik je zo geholpen heb.

Heel veel succes!

groetjes EstherXXX

PS: misschien vind je het heel spannend maar je kunt het en ze vinden het echt niet raar. Het is juist goed dat je als leerling aangeeft wat je wel of niet wilt.
Als je je mentor niet mag kan je ook naar een vertrouwenspersoon gaan op je school. Of inderdaad net zoals EstherXXX ook al zegt naar een andere docent die je wel aardig vindt.
Hoi!

Wat die leraren doen is niet normaal en je kunt er best iets van zeggen. Je kunt naar je mentor gaan of als je dat niet face to face durft zeggen kun je hem/haar een mail sturen. Je kunt het ook aan je moeder vertellen en die kan dan de school contacteren. Misschien doen die leraren dat ook bij andere mensen en durven die er niets van te zeggen.

Groetjes
x
Het is slim om te kijken of de leraren dit bij iedereen doen. MIjn leraar Latijn geeft ook iedereen bijnamen en noemt ze lieve schat.
Als je echt bang bent dat het een pedofiel is kun je misschien naar de conrector of je mentor. Als je wilt kun je het zeggen tegen je ouders.

groetjes
Is er buiten je mentor een docent die je heel erg vertrouwd?
Je mentor zou natuurlijk ideaal zijn, maar als dat niet kan is het wel slim om alsnog je verhaal te doen. Een volwassenen, een docent, die kan je helpen.

Reageer