Verslaafd aan mastruberen?

• 28 december 2016
  • 8 reacties
  • 22971 Bekeken

Ik ben atm 14 en ik zit in 2havo en sinds ik 12 ben mastrubeer ik elke dag. Als iemand bv inkijk heeft kijk ik daar de hele tijd naar en heb dan constant een boner, en soms krijg ik ook willekeurig een boner. En als ik met meisjes praat wordt ik super ongemakelijk. vroeger was ik super sociaal en was best populair op de basisschool maar sinds ik mastrubeer ben ik erg verlegen/onzeker en ik praat ook heel weinig met klasgenoten en andere mensen en ik heb een super lage stem als ik normaal praat (soort van de stem als je net wakker wordt). En ik ben elke dag suf. en heb best weinig vrienden vergeleken met vroeger en ik kom ook bijna niet buiten. Ik zit meestal achter mn computer te pentesten of gamen. Een maand geleden las ik op een ander forum dat mastruberen gezond zou zijn dus ik ging het toen vaker doen. maar nu weet ik zeker dat het door mastruberen komt. Ik wou dus 1 week zonder proberen maar ik ben niet verder gekomen dan vandaag omdat iemand me een sexueel getint filmpje stuurde. Wat ik net al zij dat ik niet verder ben gekomen dan vandaag, ik heb het 10min dus gedaan en ik heb nu insane veel koppijn en ik ben super moe en ik weet zeker dat het door het mastruberen komt maar ik kan niet zonder. Heeft iemand tips hoe ik ermee kan stoppen? b.v.d

8 reacties

Deze vraag krijgen we HEEL vaank en het is pad echt erg als je medische klachten krijgt of als andere mensen er last van krijgen En over dat socialie akward ding ik denk dat het gewoon de puberteit is de even met de deur in huis valt
ik doe het ook vaak 3/4 x per dag ofzo maar bij mij doet het niet onder mijn sociale leven lijden maar inderdaad als het je leven gaat beinvloeden zal ik naar de dokter gaan of met iemand praten
Mastruberen is ook gwn gezond
ja gezond en lekker
Heei whiterose,

Kijk even op deze site: http://www.seksenzo.info/informatie/seks/verslaafd-aan-masturbatie-de-gewoonste-zaak-van-de-wereld
Daar staat wanneer het een verslaving is en wanneer niet.
Tips om te stoppen.. ehmm.. mastrubatie is nou eenmaal een behoefte en ik denk niet dat het lukt om volledig te stoppen. Ik vind elke dag mastruberen nog niet extreem veel ofzo, als jij dat wel vindt dan kun je proberem om te minderen bijv. om de dag.

Succes ;)
Groetjes X
Hey WhiteRose,

Ik had precies hetzelfde als jou!
Elke dag weer, in het weekend soms 3 à 4 keer op een dag. Ik werd er gewoon hopeloos van en dacht dat ik een serieuze verslaving had. Ik kreeg de meest random boners die je maar kon verzinnen op de meest slechtuitkomende momenten. 's Avonds kon ik ook niet slapen als ik niet even "bezig" was geweest. Het ging ook echt mijn sociale leven beïnvloeden en daarnaast was ik ook vaak uitgeput en rusteloos.

Ik probeerde mezelf te limiteren, één keer in de twee dagen, maar dit ging ook niet makkelijk.

Ineens stopte het. De "lust" werd minder en de noodzaak werd ook minder. Er kwam weer wat rust terug en ik was minder vaak uitgeput. Tuurlijk, ik kreeg nogsteeds boners op de meest "ge-wel-dige" momenten... Maar hé, That's Life. 😉 (Ik ben nu 16 en ik heb er sinds mijn 12e last van gehad.)

Wat ik jou aanraad is eigenlijk dat je het gewoon moet laten lopen. Het zal irritant zijn, het zal moeilijk zijn, maar uiteindelijk zal het echt minder worden.

Wat je wel kunt doen:
Mocht je ergens accounts hebben voor jou "behoeftes", verwijder ze. Mocht je een extra e-mail hebben hiervoor, verwijder het. Mocht je foto's op je telefoon/computer hebben staan die jou "opwinden", verwijder ze. (Niet alles hierin is "uit ervaring". Maar je weet maar nooit...)

Succes!

-JustPassingBy
Thanks man < 3
ben op mijn 11 begonnen en ben nu ook 16 maar word niet minder is juist meer geworden wat kan je er dan aandoen?

Reageer