Twijfel of ik homo ben of bi


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben 15 en ben er net achter dat ik homo ben maar twijfel nog steeds heel erg heb online vragenlijsten gedaan en gekeken wat nou mijn geaardheid is maar vertrouw het nog steeds niet zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen.

ik wil ook graag een comming out doen naar mijn ouders maar ik weet niet precies hoe en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje heel erg bang dat ik slechte reacties zal krijgen op mijn comming out dus alsjeblieft help mij.

77 reacties

" heb online vragenlijsten gedaan en gekeken wat nou mijn geaardheid is "
Ja.... dat is niet het slimste idee.
Het is te afhankelijk van een individueel en de meeste makers van die dingen zijn geen experts...

"ik wil ook graag een comming out doen naar mijn ouders maar ik weet niet precies hoe "
Als je het niet zeker weet, dan zou je dat ook kunnen zeggen.
Je zou altijd nog hun mening erover testen door het onderwerp op te brengen.
Hi St fvd 15,

Welkom to the club

Mijn twinbroertje en ik zijn gay en wij zijn 15,5 jaar en al iets van 2,5 jaar uit de kast.

Ik snap wel dat je ff moet wennen aan de gedachte en hoe nu verder.

Nou, ik kan je geruststellen, want alles komt goed. Hoe en wanneer dat weet ik niet precies, maar het komt goed. Dus daar hoef je iig niet wakker van te liggen.

Je kunt gewoon verder leven zoals je tot nu toe al gedaan hebt, dus gewoon naar school, naar sport en al die dingen die je gewend bent om te doen.

Ok, je wilt er natuurlijk voor jezelf achter komen op wie je nu wel of niet verliefd kunt worden. Dat snap ik wel. Das ook wel handig om te weten. Maar dat hoeft niet allemaal vandaag.

Als je het al weet is het prima, ben je het nog aan het ontdekken, dan is er ook niks aan de hand. Geef het gewoon de tijd en je komt er vanzelf achter.

Volg je gevoel. Vind je een jongen leuk, stap er eens op af en klets met hem. Doe gewoon leuke dingen en je komt er wel achter of het meer is dan een gewone vriendschap, dus of je verliefd op een jongen kan worden.

Zelfde kan natuurlijk ook voor een meisje of niet. Als je het weet dan weet je het. Ik kan het niet voor je bepalen, niemand, alleen jij zelf.

Je kunt er natuurlijk over praten hier op het forum.

Je kunt ook met de Kindertelefoon chatten of bellen, kijk ff op de link hoe dat werkt:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

Het is misschien ook wel leuk om een account te maken op Jong & Out. Daar kun je andere LGBTIQ ers, dus ook gay’s en bi’s in gewone mensentaal ontmoeten op de chat:
https://www.jongenout.nl/

Ze organiseren ook meetings, misschien is dat iets voor jou:
https://www.jongenout.nl/meeting

Ik weet niet of er op jouw school een GSA is. Die kunnen je ook helpen en je leert er andere jongens en meisjes kennen die ook gay/lesbi/bi etc zijn:
https://www.gsanetwerk.nl/

Ok, nu heb je een plek om er over te praten. Das altijd wel fijn. Misschien heb je wel een goede vriend of vriendin of een mentor of vertrouwenspersoon op school waar je ook nog terecht kunt.

Je kunt dus nu gewoon op onderzoek uit naar op wie je allemaal verliefd kunt worden en met wie je de rest van je leven wilt delen.

Als je alleen seksueel nieuwsgierig bent en niet die verliefdheid hebt is er ook niks aan de hand. Want experimenteren en ontdekken wat je leuk en lekker vindt is niet gek. Als je er achter komt dat je jongens wel leuk vindt om mee te experimenteren, dus om een keertje mee af te trekken of zoenen, maar je niet verliefd bent op jongens dan ben je waarschijnlijk niet gay.

Voor meisjes hetzelfde en afhankelijk van de uitkomst ben je dan hetero, gay, bi of iets anders, want er zijn nog andere zoals pan, dan val je op iedereen of zoiets, dus niet per se op een geslacht, maar meer op een persoon. Tenminste als ik het goed uitleg.

Ok, dus je leven gaat gewoon door. Maar op een bepaald moment wil je er met anderen over praten. Misschien ben je er nog niet uit en dan is het zeker goed om er met anderen over te praten. Maar het kan ook dat je “uit de kast” wilt komen.

Ja, dat klinkt wel super spannend. Maar dat hoeft het lang niet altijd te zijn.

Je bent niet ziek en het is niet besmettelijk, dus waar maakt iedereen zich dan druk om. Tsja, dat vraag ik me ook wel eens af. Als je als jongen wat met een meisje hebt vindt iedereen dat “normaal” en als je als jongen iets met een andere jongen hebt, dan moet je daar een soort verantwoording over afleggen.

Das toch raar. Jij bent gewoon wie je bent. Jij hebt dat zelf ook niet bedacht van “ik word gay of bi ofzo”. Nee, je bent gewoon jezelf en het is wel zo prettig als iedereen jou jezelf laat zijn.

Iedereen wil “het” op een gegeven moment weten, dus dan kom je uit de kast. Dat kun je op 100.000 manieren doen en de manier die jij kiest is de beste voor jou.

Je kunt een briefje neerleggen op de trap of het hoofdkussen van je moeder vlak voordat je naar school gaat. Jij ben weg en zij vindt het briefje en je schrijft er bv. in “ik wil iets vertellen. Ik vind jongens leuker als meisjes. Kunnen we er na school even over praten, want ik zit er best wel mee”. Je kunt natuurlijk lekker zelf schrijven wat jij wilt.

Je kunt ook over een bepaald onderwerp beginnen, bv. over Lucas (die is gay in de serie en in het echt) van Goede Tijden en dan zeggen dat jij ook zo bent of noem maar op.

Je kunt ook met je vriendje thuiskomen.

Je kunt ook een filmpje van yt laten zien. Daar staan heel veel comingout video's. Zoals deze van yt-er Jeroen van Holland:
https://www.youtube.com/watch?v=T5ATS5vboVI
Ik wil je wat vertellen. | Coming out

Alles kan.

Ik weet niet of je de serie “Uit de kast” van de NPO kent of er wel eens een aflevering van gezien hebt, maar ik vind dat een hele toffe serie en daarin wordt in een aflevering een jongen of een meisje geholpen door de presentator bij het Uit de kast komen thuis, op school en of bij de sportvereniging of vriendengroep.

Misschien doe je er wat ideeën op.

Ik ga ff een linkje neerzetten naar die serie:
https://www.npostart.nl/uit-de-kast/POMS_S_KRO_123939

Ik blijf het elke keer zeggen dat ik de aflevering met Niek (15 jaar) heel erg leuk vind. Dat komt omdat Niek gewoon een aardige jongen is. Misschien val jij wel op een heel ander type jongen, maar das natuurlijk ook helemaal goed.
Als je Niek gelijk wilt zien kun je klikken op de volgende link:
https://www.npostart.nl/uit-de-kast/18-07-2012/KRO_1545483

Volgens mij zijn ze bezig om een nieuwe serie te maken. Misschien kunnen ze jou wel helpen bij het uit de kast komen.

What else.
Op de site van Kindertelefoon staat ook een heleboel info. Check deze ff:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/topic/relaties-seks/homo-lesbisch-of-bi/
Onderaan de pagina staan een aantal contactmogelijkheden voor extra info.

Eéntje wil ik hier noemen en dat is
https://www.outway.nl/

Rechts op de site kun je HoJobuddy aanklikken en die kan je helpen met alle vragen die je hebt. Lees het ff door als het je wat lijkt.

Het komt wel goed. Echt.

Oh ja, ik wet nog een leuke site met veel info over alles wat je als puber wilt weten:
https://www.sense.info/

Mijn twin en ik kwamen zomaar tussendoor ff uit de kast. Onze oudere broer was een maandje daarvoor uit de kast gekomen en mama vroeg of wij jongens of meisjes het leukst vonden en toen zeiden we “jongens” en toen waren we uit de kast en hebben we feest gevierd.

Mama’s hebben vaak al een soort voorgevoel en hé je bent haar kind, dus houdt ze van je en papa’s houden ook van hun kinderen. Dat gaat echt wel goed komen. Misschien moeten ze ff wennen aan het idee, geeft ze die tijd en dan komt het wel goed.

Verder weet ik ff niks meer. Maar je mag alles vragen wat je wilt en dan ga ik kijken of ik er een antwoord op heb. Er zijn ook een heleboel andere forumleden die willen helpen, dus dat moet wel goed komen, toch?

Ik ga zo maar ff liggen, denk ik. Straks weer school.

Ik heb er wel een kort nachtje voor over om te helpen voorkomen dat jij er nachten wakker van ligt :P

Maak er wat moois van en een update is altijd leuk.

PS het is misschien wel wat veel info ineens, maar dat is zodat je de keus hebt en je hoeft helemaal niet alles te bekijken.
Do it your way

Oh een liedje om mee af te sluiten is altijd wel goed, I love music

Het nummer heet "I'm coming out" en het is van Diana Ross
https://www.youtube.com/watch?v=F-mjl63e0ms

Let's go. Lekker mee schreeuwen mag, als het zover is

I'm coming out
I want the world to know
Got to let it show
I'm coming out
I want the world to know
I got to let it show

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Graag gedaan, geen dank.

Ik wens je heel veel sterkte en succes vanmiddag :)

Je hebt gelijk. Als je er aan toe bent kun je maar beter gelijk ff doorpakken.
Goed dat je het je moeder wilt gaan vertellen. Dat lucht vast op.
Tuurlijk is het allemaal spannend. Dat snap ik.

Ik ga aan je denken. Fingers crossed. Ik heb er wel vertrouwen in :)

Een update vind ik altijd wel leuk, dus kijk maar wat je doet, maar first things first.

Groetjes,
M&M’s
Jij bent altijd en van harte welkom (beetje kromme zin, maar ok) :P

Ik hoop dat je lekker jezelf kunt zijn bij de club. Je zult ook wel merken dat er meer jongens op jongens vallen dan je eerst gedacht zou hebben.

Ik hoop dat je leuke contacten opdoet en je vooral “bevrijd” voelt strakjes. Ook al is het vanmiddag alleen voor je moeder.

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Haha, tot een aantal weken geleden kende ik het liedje ook nog niet echt. Vast wel eens gehoord, maar niet echt opgelet. Ik denk dat het meer uit de tijd van je ouders of opa en oma is, maar ok. Klinkt wel lekker. Het is volgens mij wel een soort van top10 gay liedje.

Ik was bezig met een reactie voor hier op het topic en toen hoorde ik het liedje bij Shownieuws ofzo bij een onderwerp over iets gays. Toen had ik het liedje geshazamd en ik vond het ook wel een mooi liedje.

Je kunt lekker hard mee schreeuwen met de tekst van het refrein. Das niet zo fijn voor iedereen in mijn buurt, want ik kan niet echt goed zingen, maar als ik mijn oortjes in heb hoor ik dat zelf toch niet :P

Deze zijn ook wel nice:
https://www.youtube.com/watch?v=hlVBg7_08n0
MACKLEMORE & RYAN LEWIS - SAME LOVE feat. MARY LAMBERT (OFFICIAL VIDEO)
Check de songtekst:
https://genius.com/Macklemore-and-ryan-lewis-same-love-lyrics

Ik hoop dat jouw eerste kus met een leuke jongen ook snel komt, zoals in deze clip. Het begint niet zo lekker, maar als je even langer kijkt, dan …
https://www.youtube.com/watch?v=et8R5fZOARo
Kadie Elder - First Time He Kissed a Boy [Official Music Video]


Heb je het al verteld? Of ga je dat strakjes doen?
Nou ja, kijk maar, hoe en wanneer. Succes!!

Je vroeg hoe ik op school uit de kast was gekomen en bij vrienden.

Eigenlijk is dat zonder al teveel tam tam gegaan. Een paar echte close vrienden wisten het eigenlijk al, net zoals mama het eigenlijk ook al wist. Twin en ik hebben het eerst alleen tegen goede vrienden verteld en op school ook alleen tegen jongens waar we veel mee om gingen.

Onze oudere broer had het ook op die manier gedaan en dat ging wel goed.

Op een gegeven moment wordt er toch wel over gepraat en binnen no-time wist het hele dorp en school het.

Als er iemand iets over vroeg hebben we gewoon gezegd dat we op jongens vallen en dat er verder niks te vertellen was. Eigenlijk is dat ook zo, want we werden niet ineens andere jongens van de ene op de andere dag.

We zijn er altijd gewoon eerlijk over geweest, maar we hebben nooit het gevoel gehad dat we het voor de hele klas moesten vertellen. Voor ons was dat niet nodig. Maar ik kan me voorstellen dat andere jongens en meisjes dat misschien wel prettiger vinden. Dan ben je er soort van in één keer vanaf. Dan kun je het vertellen en dan kan iedereen er even vragen over stellen en that’s it. Maar wij doen altijd alles op onze eigen manier haha en dat moet jij ook lekker doen.

Er is volgens mij geen goede of foute manier. Jouw manier is de beste, ook al loopt het anders dan je gepland hebt. Jij hoeft je er nooit voor te schamen dat je op jongens valt. Als er al iemand zich zou moeten schamen dan zijn het wel de mensen om je heen, die niet de moeite willen nemen om zich te verdiepen in jou.

Als ze geen moeite of energie in jou willen steken, dan zou ik dat omgekeerd ook niet doen.

Je hoeft geen ruzie met ze te maken, want dat kost alleen maar energie en het levert niks op. Je hoeft je ook niet steeds te verdedigen om wie je bent.

We hadden gedacht dat we misschien wel vrienden kwijt zouden raken, maar dat is niet gebeurd. We hebben er eerder vrienden door gemaakt.

Wij zijn er nogal open over, omdat we dat thuis ook zijn en daardoor komen andere jongens ook wel eens naar ons of onze broer toe met vragen. Dat vinden we alleen maar cool.

Wij vinden het fijn als iemand om ons geeft en dan is het een kleine moeite om zoiets terug te doen voor iemand die nog niet zover in zijn proces is.

Volg je gevoel en geloof in jezelf. Kies een manier die bij je past.

Als ik dan toch een tip zou mogen geven (hoef je je helemaal niks van aan te trekken) dan zou ik zeggen dat het mij wel prettig lijkt om het tenminste aan (één van) je ouders te vertellen en misschien aan een broer of zus en een goede vriend.

Dan heb je altijd iemand op wie je terug kunt vallen als je ergens over wilt praten. Zodra je dat weet kun je de hele wereld aan. Echt, dat ijkt misschien nog ver weg voor sommige mensen, maar het is echt zo.

Je kunt vanaf dat moment echt jezelf zijn en dat is zoveel beter dan dat je alleen jezelf kunt zijn ‘s avonds huilend in bed. Want dat is jammer genoeg de werkelijkheid voor veel jongens en meisjes voordat ze “uit de kast” zijn gekomen.

Het beste voor nu en ik spreek je later wel weer.

Als je iets te vragen hebt, just do it ;)

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Ff snel een berichtje, want ik zit nu op dansen en anders wordt het weer zo laat voordat ik je een uitgebreider berichtje stuur.

Supercool dat je het tegen je moeder verteld hebt. Goed gedaan :)
Dat is alvast eentje. En je hebt het allemaal zelf gedaan hè, dus je mag zeker wel trots op jezelf zijn. Ik ben het iig wel op jou :P

Later meer, maar dit moest ik ff kwijt.

Groetjes,
M&M’s en ook van mijn twin en zus en iedereen die ik over jouw verhaal verteld heb. We zaten soort van in spanning voor jou en gelukkig ging het goed 🙂 😉 🆒
Hi St fvd 15,

Zo, ik ga er eens ff lekker voor zitten of liggen, das beter, maar dan zie ik mijn toetsenbord niet, nou ja, dan maar half liggend/zittend proberen.

Ik vind het echt leuk dat je uit de kast bent. Vooral voor jezelf natuurlijk en ook voor alle jongens die strakjes weten dat jij available/ beschikbaar bent.

Je gaat vast leuke jongens ontmoeten. Je bent wel makkelijk om mee te praten, tenminste zo voel ik jou aan. Je bent niet bang om iets te zeggen, over dingen na te denken en dan ook over te gaan tot actie. Dat helpt wel om strakjes je weg te vinden.

Afgelopen avond hadden we het nog over jou tijdens het eten. We kennen je natuurlijk niet echt, maar jouw verhaal vond ik wel zo mooi om het erover te hebben.

We hadden met mama ook een beetje herinneringen opgehaald over hoe twin en ik uit de kast gekomen zijn. Dat was wel leuk.

We wisten toen nog niet of je het al had verteld tegen je moeder. We vonden het ook wel een beetje spannend.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je bijna soort van dood zat te gaan, dus ja, wel spannend allemaal. Nerveus, zenuwachtig, gespannen, trillen en van die dingen horen er allemaal bij.

We zijn supertrots op je dat je het gewoon hebt gedaan.

In gedachten had ik jouw hand beet, maar ja, dat was meer voor mijn eigen rust, dan dat jij dat ooit gevoeld kan hebben en er iets aan hebt gehad. Het voelde wel goed voor mij.

Misschien heb ik je net dat zetje gegeven dat je over de streep heeft getrokken om het te doen. Volgens mij stond je al vlak voor de streep en zocht je alleen een beetje bevestiging, voordat je in het diepe ging springen. Dat is logisch en vind ik normaal. Ergens weet je het al, maar je wilt net ff die steun. Het is ook niet niks om die stap te zetten.

Je springt, maar je weet niet hoe lang het duurt voordat je weer boven water komt. M.a.w. je vertelt je moeder dat je jongens leuker vindt dan meisjes en dan is het wachten op dat moment dat ze je een knuffel geeft en zegt dat het goed is.

Soms lijkt dat een eeuwigheid te duren. Tenminste zo voelt dat dan voor mij als ik bv. een aflevering van “Uit de kast” kijk en een jongen vertelt het voor het eerst aan zijn ouders.

Meestal valt er dan een doodse stilte. Niemand zegt wat, niemand doet wat. Mijn twin en ik zitten dan te roepen op de bank “geef hem een knuffel. Doe dan wat. Het is je kind. Kom aan. Zeg dat het goed is.”
En dan krijgen wij tranen, terwijl we die aflevering soms al een paar keer gezien hebben.

We worden een beetje meegetrokken in het verhaal, kun je wel zeggen. Een beetje gek zijn we wel of vind je van niet haha.

Ik had vanavond, toen ik je berichtje las, gelijk naar mama en onze zus geappt “hij heeft het gedaan” en toen stuurden ze gelijk terug ”en, is het goed gegaan?” en wij toen “jaaa, echt fijn voor hem” en mama zei nog “gelukkig, die zal wel lekker slapen vanavond”.

Sorry voor het posten van dit beetje rare verhaal, maar twin en ik zijn nogal een beetje gevoelige jongens haha. Waarom vertel ik dit eigenlijk allemaal?

Ik denk gewoon omdat we jou wel aardig vinden en je een mooi leven gunnen.

Ik vond het wel fijn dat je het met ons wilde delen.
Wij hebben niet zoveel gedaan. Gewoon ff een “virtuele arm” om iemand heen geslagen en kennelijk helpt dat soms.

Ik ben er wel benieuwd naar hoe je moeder gereageerd heeft, maar terwijl ik het vraag, weet ik eigenlijk dat dat best privé is. Dat moment moet je gewoon voor jezelf houden, denk ik. Belangrijkste is dat het goed gegaan is.

Maar stiekem hoop ik wel dat ze je een lekkere knuffel heeft gegeven. Die had je wel verdiend en omgekeerd heeft je moeder ook wel een knuffel verdiend.

Wow, wat een verhaal. FF teruglezen wat jij allemaal geschreven hebt en waar ik nog een antwoord op kan geven.

Oh ja, moeders voelen dat vaak al soort van aan. Mama had dat later ook nog wel eens aan ons uitgelegd. Wij hadden helemaal niet echt dat idee, nou ja, wel een beetje. We hebben nooit een vriendinnetje gehad, ook niet op de basisschool. We speelden wel eens met meisjes totdat we een jaar of 11 waren en toen werden we ineens een beetje benauwd voor meisjes.

Meisjes wilden opeens dingen van ons, zoals kusjes en dat vonden we eigenlijk geen fijn gevoel en we waren toen ook wel een beetje bang om te zeggen dat we jongens leuker vonden. Voor ons gevoel wisten we dat wel, maar om het nou te zeggen was wel net ff te moeilijk ofzo.

Mama heeft ook wel gezegd dat ze ons de kans wilde geven om zelf het moment te kiezen. Ze wilde ons niet voor het blok zetten door het er steeds met ons over te hebben. Dat vond ik eigenlijk best wel goed van haar.

Uiteindelijk had ze het ons toch wel gevraagd, maar nadat onze oudere broer uit de kast was gekomen, hadden wij het ook ineens alleen maar over jongens en dat was dus eigenlijk ook al een soort van uit de kast komen. Alleen had ze de vraag gesteld om er niet langer onduidelijkheid over te laten bestaan.

Ze had er ook allang met papa over gepraat, dus die wist het eigenlijk ook al. Maar uiteindelijk hadden we het papa ook zelf verteld. Dat voelde wel goed.

Ik denk dat jouw mama het ook wel ongeveer daarom zo gedaan heeft. Ze wilde je de tijd geven en je niet onder druk zetten. Dat heeft ze wel goed gedaan voor zover ik daar iets over kan zeggen.

Je moet gewoon op jouw tijd kijken wie je het nu verder wilt vertellen.
Het lijken mij goede redenen die je noemt om het wel of nog niet aan broer/zus/papa/andere familieleden etc. te vertellen.

Als het goed voelt voor jou, zou ik het zo doen.

Voor school snap ik het ook wel. Je bent zelf net uit de kast, dus das ff wennen en ja, om nu nog voor de zomervakantie uit de kast te komen voor je klas/school, dat zou ik ook niet gelijk doen. Zeker als je weet dat ze over het algemeen niet zo positief reageren op zulk nieuws.

Een nieuwe start op je vervolgopleiding (is dat al dit najaar of over ruim een jaar?) lijkt me wel een goed idee.

Het is altijd spannend hoe er gereageerd wordt, maar probeer je niet alle kritiek even zwaar aan te trekken. Je zei het zelf al dat je er niet al te veel aandacht aan wilde geven.

Soms reageren mensen in het begin raar, maar het kan best dat ze op een later moment, als ze er rustig over hebben kunnen nadenken, toch positief op reageren. Vaak komt het door onwetendheid, maar jij bent eigenlijk nog steeds dezelfde persoon, alleen ben je nu open over je seksuele voorkeur. Dat is dus wat anders dan dat je vanaf nu elke jongen bespringt.

Vraag gewoon of zij alle meisjes leuk vinden en dan zullen ze zeggen dat dat niet zo is. Dan kun jij zeggen dat het voor jou hetzelfde is en dat je ook niet alle jongens knap en leuk vindt. Misschien snappen ze het dan wel.

Kijk ook wie belangrijk voor jou is. Als een vriend slecht op je coming out reageert heeft dat meer impact dan dat een onbekende dat doet. Van die vriend kan het echt pijn doen. Gun hem iig even wat tijd om er aan te wennen en kom er dan nog eens op terug en vaak draaien ze dan wel bij. Als dat niet zo is, dan is het niet anders.

Volgens mij heb ik nu wel ongeveer op alles gereageerd wat je geschreven hebt.

Alleen nog dat mailadres van Jong&Out.

Ik zie gewoon info@jongenout.nl op de site staan, dus ik denk dat dat wel zou moeten werken. Krijg je er een foutmelding op of wat?
Als het voor het aanmelden is kun je toch gewoon dat formuliertje invullen op de website en dan op “registreren” klikken?

Kijk deze bedoel ik:
https://www.jongenout.nl/registreren

Of heb je het mailadres nodig om een kopie van je id op te sturen?

Als je mailprogramma niet automatisch opent als je op het mailadres klikt dat onderaan de pagina staat in het groen, net onder het fotootje, dus op deze pagina https://www.jongenout.nl/ , dan kun je misschien eerst je mailprogramma opstarten en dan daar het mailadres intypen (dus overtypen of copy/paste doen).

Als dat niet werkt, dan weet ik het ff ook niet meer.

Ik hoop dat je er allemaal iets aan hebt.

Later.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Allereerst gefeliciteerd met je vader’s verjaardag 🆒
Leuk dat jullie uit eten gingen. Een feestje is altijd wel leuk en volgens mij was jij stiekem (met je moeder) ook een beetje je eigen (coming-out)feestje aan het vieren of niet?

I wish you a lot of luck ???????? (we zijn tweeling dus 4x) als je bij je papa uit de kast komt. Ik weet dat je het kunt, je bent een bikkel, wel een gay bikkel ?, maar toch een bikkel haha ;)

Soms hebben twin en ik ook wel eens een geheimpje met mama, iets dat onze broers en zus dan niet weten en dan geeft mama ons wel eens een knipoogje of zoiets en dan weten we wat ze bedoelt.

Heb jij nu ook zoiets met jouw mama, hoeft geen knipoogje te zijn, maar gewoon dat gevoel dat ze bv. je even een extra kus geeft of een hand op je schouder of even naar je kijkt ofzo tijdens het etentje? Dat je dan weet dat ze trots op je is.

Ik ben zomaar nieuwsgierig, want ik vind het altijd wel speciaal voelen als mama ons dan kust en aankijkt ofzo. Ik kan het niet goed omschrijven.

Soms vertel ik zulke dingen wel eens aan vrienden en die begrijpen dat niet altijd, wat op zich niet erg is, maar soms komt het dan een beetje raar over. Das ook een beetje wat ik bedoel met dat het soms een beetje een raar verhaal lijkt.

Maar dat komt gewoon door mijn gevoel.

Jij gaat er vast en zeker achter komen hoe echt verliefd zijn voelt. Het is een speciaal gevoel. Heel mooi. Je weet het als het er is. Lekker vaag, hier help ik je ook niet echt mee.

Ik ga dan allerlei onhandige dingen doen, zoals struikelen over een bagagekarretje op het vliegveld (dat is echt gebeurd toen ik mijn eerste echte liefde voor het eerst zag, kun je lezen in mijn topic daarover) of tegen een raam aanlopen als ik probeer onopvallend langs die ene leuke jongen te lopen…. en ja, dan valt het juist 10 x meer op. Achteraf kan ik altijd wel om mezelf lachen, maar op dat moment niet.

Wow, ik probeer deze reactie ff af te maken, maar ik word steeds afgeleid door mijn twin. Hij wil dat ik ga liggen, want ik trek nu teveel aan het dekbed als ik zo half zit in bed, zegt ie. Ik ga dus eerst ook maar ff liggen en het licht uit doen. Dan kunnen we gaan slapen. Ik ga de rest schrijven als ik weer wakker ben.

https://www.youtube.com/watch?v=WeKAQz6444M
Spongebob six hours later

Ok, we zijn weer wakker, kan ik ff verder schrijven…..

We moeten elkaar gewoon allemaal een beetje helpen. Deze keer was ik het misschien, die net dat zetje gaf dat je nodig had, de volgende keer is het iemand anders of ben jij het die een ander helpt. Zo helpen we elke keer weer iemand een beetje op weg. Ik vind dat wel mooi.

Jij weet hoe het voelt als je nog niet uit de kast bent en nu ook hoe het voelt als je er wel uit bent. Je gaat vast anderen in jouw omgeving ook steunen hiermee. Die gave heb je wel.

Je bent creatief met dat tekenen en in je denken ook wel, denk ik. Leuk als je van je hobby ook een beetje je werk kunt maken later.
Ik ben niet zo’n ster in tekenen, met potlood op papier bedoel ik dan. Ik kan wel in sketchup 3d tekenen. Dat vind ik wel leuk.

Met je broertje gaat het vast wel goedkomen, net als met de rest van je familie.
Ons broertje is 14 en we gaan wel goed met elkaar, maar soms is ie ook irri.
Maar ja, het is je broertje en uiteindelijk houd je toch van hem.

Btw Doornroosje werd toch wakker gekust door een prins of koningszoon (of is dat hetzelfde, ik kan nog niet goed denken zo vroeg). Misschien is het wel een soort voorspellend iets en wordt jij binnenkort ook door een jongen wakker gekust. Zou wel lekker zijn.

Misschien ben ik nog iets vergeten te schrijven, maar dan komt dat later wel.

We gaan zo ff een uurtje hardlopen. Ja, ik weet het, we zijn een beetje wacko :P
Het is laag water, dus we kunnen over het harde zand lopen.

Als we terugkomen gaan we lekker douchen en eten en dan naar school.

Het wordt vast een hele mooie dag, ook voor jou, ik voel het :)

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

ik ben een reactie voor je aan het schrijven, maar er komt steeds iets tussendoor.

Ik wil je alvast bedanken voor jouw reactie en de rest volgt.
Is het al gelukt met je account?

Groetjes 🙂,
M&M's
Hi St fvd 15,

Dat gevoel als mama dan een knipoogje geeft ofzo, is dan meestal zo’n gelukkig, blij gevoel, dat ze trots is. Soms ook wel eens van opluchting, want we hebben vroeger nogal wat apenstreken uitgehaald en dan waren we blij dat we niet “afgeslacht” werden.

We zijn nooit geslagen ofzo, zoiets bedoel ik niet, maar soms hadden we wel een zwaardere straf verdiend dan we dan kregen, denk ik. Maar ja, mama zegt dan dat straffen op zich minder goed werkt dan dat je begrijpt wat je verkeerd hebt gedaan. Van een klap leer je niks, daar word je alleen maar bang van, van begrijpen wat je fout hebt gedaan, leer je wel wat.

Van die kleine dingetjes, zoals een knipoogje ofzo kunnen zo veel betekenen en je hebt gelijk, het is jammer dat niet iedereen het geluk heeft dat ie af en toe eens een complimentje krijgt. Ik vind het ook fijn om gwn met mijn twin samen tegen papa aan op de bank te zitten. Dat voelt gwn goed.

Hopelijk kom jij er binnenkort ook achter hoe lekker je tegen een andere jongen aan kunt liggen en het is gek hoe anders een aanraking dan voelt.

Als ik gewoon mijn twin aanraak als we naast elkaar op de bank hangen voelt dat wel ok, maar als ik dan mijn vriendje aanraak, dan lijkt het wel veel warmer te voelen. Ik voel dan de warmte van zijn lichaam al, als ik hem nog niet eens aanraak. Je gaat wel snappen wat ik bedoel als het zo ver is. Net als een soort kacheltje.

Relatietips, ja of ik daar zo goed in ben, idk. Gwn jezelf zijn en je gevoel durven uiten. Das in het begin misschien wel een beetje onwennig, omdat het nieuw is, maar dat gaat wel wennen hoor en dat weet je niet meer van ophouden :)

Gewoon langzaam op bouwen. Als je niks beters weet kun je mijn vakantieliefde topic lezen voor tips hoe je het niet moet doen haha.

Een kat of hond of ander huisdier is altijd wel fijn om mee te kroelen. Die houden onvoorwaardelijk van je en stellen geen lastige vragen. Ik heb geen huisdier, behalve mijn twin dan, das net zoiets als een hond, hij luistert ook niet altijd naar mij, maar we kunnen het altijd snel weer goed maken :P

Ik heb mezelf dat 3D tekenen geleerd, omdat ik gwn niet echt mooie tekeningen kan maken. Ik vind het wel leuk als een jongen een beetje creatief is, dat komt bij een heleboel dingen van pas.

Ik hoop dat jouw droomprins je snel wakker kust, want alleen maar slapend in bed liggen schiet ook niet op. Als jullie dan wakker zijn dan kunnen jullie daarna nog lang genoeg samen in bed liggen 🆒

Hardlopen en sporten is wel leuk en lekker. Het lijkt alsof je er moe van wordt, maar wij krijgen er juist energie door.

En om af te sluiten met iets heel moois:

Super dat je papa zo reageerde toen je voor hem uit de kast kwam. Nu krijg je zowel van mama als papa van die “we-zijn-trots-op-je” signalen. Dat voelt meer dan 2 x zo goed ;)

Papa komt bij ons soms ff op de kamer als we hw maken en dan leg ie ff zijn hand op onze schouders als ie wat aan ons vraagt en dan worden we helemaal blij, zo fijn voelt dat.

Twin en ik gaan dat virtueel ook even bij jou doen. We zijn trots op je en blij voor dat je dit allemaal in de afgelopen week hebt bereikt. Met je broertje en zus komt ook nog wel. Je doet het goed. Ik zou je aanbevelen bij alle gay jongens die een leuke jongen zoeken :P

Ik weet nog niet hoe we dat kunnen doen, want we mogen geen contactgegevens uitwisselen en we kennen je verder helemaal niet, maar we doen wel iets via telepathie ofzo :8

PS ik was net al ff in slaap gevallen, maar het me vast wel om NU ff op de goeie knop te drukken :D

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Ja, gewone apenstreken heeft iedereen wel gedaan, maar ik denk niet dat iedereen al eens door de brandweer van het dak van een gebouw af is gehaald midden in de nacht of dat iedereen al eens uit een rijdende vrachtwagen is gesprongen. Dat soort apenstreken heb ik het over.

Aanrakingen, bepaalde blikken en kleine complimentjes doen zoveel goeds. Dan kan ik er gelijk weer tegenaan. Daarom kussen we elkaar ook elke morgen en avond (papa, mama, broers en zus) en mogen we niet gaan slapen voordat we een ruzie hebben opgelost. Soms mogen we er wel één nachtje over slapen als het niet anders kan en het beter is.

Twin en ik sturen papa en mama en opa en oma iedere morgen een selfie voordat we naar school gaan.

Daarom is het ook wel fijn om de rest van je leven met een leuke jongen te zijn en voor die tijd leuke contacten op te doen en een beetje rond te kijken wie en wat je allemaal leuk vindt.

Een Tasmaanse duivel en een kat in één huis lijkt me wel spannend, maar ik zou ze allebei willen houden. Die ene omdat die je broertje is en die andere omdat je daar altijd alles bij kwijt kunt.

Ja, van die verhalen hoor je later wel meer. Dat anderen wel al eens gedacht hadden dat je op jongens zou kunnen vallen, terwijl je het zelf op dat moment misschien nog niet eens wist.

Misschien had je niet elke dag die regenboogtrui aan moeten trekken naar school en de jongens uit je klas niet elke morgen moeten kussen haha, nee is natuurlijk een grapje.

Had je mama dat gelijk al tegen je gezegd toen je uit de kast kwam? Of heeft ze er nadat je uit de kast gekomen bent met vriendinnen enzo al over gepraat?

Wat heb je met je mama en papa afgesproken over aan anderen vertellen dat jij op jongens valt? Dat je het goed vindt dat zij dat doen of dat ze het (nog) niet mogen zeggen?

No can do dat laatste, ik heb er geloof ik al twee en wil geen derde, snappie, want dan is het voorbij.

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

die apenstreken was toen we misbruikt werden. We hadden het iemand proberen te vertellen, maar die nam ons niet serieus en toen wilden we “weg” van alles en deden hele rare en gevaarlijke dingen zonder dat papa en mama het wisten. Later kwamen ze er wel achter natuurlijk. Er zijn wel meer dingen gebeurd.

Ik zou een manier proberen te vinden die Tasmaanse duivel een beetje te temmen. Misschien niet er gelijk steeds tegenin gaan, maar hem af en toe over zijn bolletje aaien enzo. Dus, belonen voor goed gedrag. Misschien werkt dat wel beter dan straffen? Hij kan vast ook wel heel lief zijn.

Mama's hebben dingen in de gaten. Ze zien bij andere kinderen dat ze bv. verkering of iets wat daar op lijkt hebben met buurmeisjes enzo en bij ons en bij jou was dat misschien anders. Wij praatten veel vaker over jongens en wat we met ze gespeeld hadden en hoe aardig ze waren en over meisjes waren we minder spraakzaam of soms zelf gewoon negatief. Sorry meisjes, het was/is niet persoonlijk. We kunnen er ook niks aan doen, want we zijn gay.

Het is wel oké om zelf de tijd te nemen om het iedereen die jij wilt dat het weet het te vertellen. Zeker in het begin.

Als één keer je hele familie het weet en een paar klasgenoten, dan wordt het nieuws vanzelf wel verspreid en heb je er weinig controle over. Maar tot die tijd kun je op je gemakje eerst je ouders en later je opa en oma en ooms en tantes enzo het vertellen.

Mama heeft filmpjes van ons dat we klein zijn en dan zeggen we dat we jongens v e e l leuker vinden dan meisjes en dat we later met een jongen gaan wonen. Verder dat we net zo willen zijn als onze grote (pleeg)broer en die is gay, dus ja, ontkennen had weinig zin :P

Gelukkig werkt je account nu en wie weet wie je er allemaal tegenkomt. Het is daar vast wel gezellig en het voordeel is dat je daar gwn mag chatten.

Later :)

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Ik vind het niet erg als je er vragen over stelt. Ik kan alleen niet precies vertellen waar het was en niet alle details.

Waarom ze het deden? Misschien omdat we er leuk uitzien en een grote slappe voor onze leeftijd hebben, idk. Ze konden gwn niet met hun handen en andere uitstekende lichaamsdelen van ons afblijven.

Ze deden alsof ze in een zelfbedieningswinkel waren en stopten hun handen in onze onderbroeken wanneer ze er zin in hadden (als we hw aan het maken waren of tv keken), ze gingen met ons onder de douche en kropen bij ons in bed en meer. Zij deden van alles met ons, wij moesten dingen met hun doen en met elkaar.

We zaten toen intern op een buitenlandse privéschool en hadden daar een soort van appartementje, maar die andere jongens konden in en uit lopen en dat deden ze dus ook.

Nu zitten we weer op een “gewone” middelbare school bij ons in de buurt en wonen we ook weer gwn thuis. Het gaat op school en thuis wel goed.

Wij vinden jongens wel leuk, maar dat ging wel wat ver (understatement).

Als ik jou was zou ik alles lekker op het gemakje ontdekken. Je hebt alle tijd.

Ik bedacht me net dat het misschien wel leuk is om gwn een andere gay jongen of meisje te leren kennen. Een vriendje is natuurlijk ook goed, maar das in het begin misschien nog een beetje lastig om er eentje tegen te komen en om dan te weten of hij op jongens valt.

Als je een gay jongen en/of meisje leert kennen dan kom je een beetje in het “gay-circuit”. Tenminste wij wel.

Wij hebben een oudere (pleeg)broer en die is al veel langer uit de kast en hij heeft (natuurlijk) ook gay vrienden en dan mochten wij wel eens mee ergens naartoe. Niet de kroeg, want we zijn pas 15, maar bv. met zijn allen naar een pretpark of gwn naar het strand en dan waren er soms ook jongere broertjes van zijn vrienden of vrienden van onze leeftijd bij die ook gay waren.

Das wel tof. Dan leer je wat meer jongens kennen die “hetzelfde” zijn. Er hoeft niet gelijk een vriendje voor je bij te zitten, maar je kunt wel makkelijker je verhaal kwijt en via-via leer je meer mensen kennen en anderen uit “het circuit” weten dan ook dat jij available bent, zeg maar.

Het is een soort netwerk, ik bedoel dat één jongen weer een gay neefje heeft die in een andere plaats woont en die kent weer een gay jongen via school of sport en voor je het weet ken je die ook allemaal. Er zijn meer gay jongens dan je eerst misschien zou denken. Alleen zijn ze meestal nog niet (voor iedereen) uit de kast.

Ik ga geen Tasmaanse duivel nemen, maar als ik eentje had zoals jij (jouw broertje), dan zou ik het zo aanpakken. Positief proberen te benaderen, wel grenzen aangeven, maar ok. Dan kun je hem misschien “uit je hand laten eten” bij wijze van. Het is toch je broertje.

Dat uit de kast komen bij anderen gaat vast wel goed komen. Easy does it.

Als we onze vrienden die coming out filmpjes (we wisten toen nog helemaal niet wat dat was, maar ok) laten zien, dan liggen ze helemaal dubbel :D

Mama heeft een heleboel filmpjes van ons en ook andere broers en zus, waarin ze vragen stelt, die wij dan beantwoorden. Toen wij klein waren was er een tv-programma die dat ook deed ofzo en dat vond mama leuk. Dus ging ze het met ons ook doen en filmen.

Er is ook een filmpje waarin mama vraagt of we een hond nemen als we later zelf in een huis gaan wonen. Mijn twin zegt dan dat hij alleen met mij wil wonen en niet met een hond, want die moet je borstelen en die heeft veel haar. Hij wil wel mijn haar doen, antwoord ie als mama dat vraagt, want das niet zo veel als bij een hond. En dan zeg ik “ja, voor altijd samen en geen hond, maar met een andere jongen, want daar kunnen we dan mee spelen en die hoeven we niet uit te laten”.

Volgens mij hadden we toen andere spelletjes in gedachten dan dat we nu met ons vriendje doen, maar ok, het komt wel soort van uit. Het grappige is ook dat we nu elke morgen elkaars haar doen als we onder de douche vandaan komen. Dus, onze voorspellingen zijn wel uitgekomen ;)

Ik denk dat we toen 5 waren ofzo. We waren idd wel schattig toen. Eigenlijk zijn we dat nog steeds wel 😛 🆒

Veel plezier met je account. Je gaat vast leuke jongens tegenkomen.

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Oh lekker bezig haha. Fijn om te horen dat je leuk contact met een jongen hebt. ;)
Jammer dat zijn familie homofoob is en hij bang is om uit de kast te komen. Ik ken wel een Marokkaanse gay jongen. Hij is uit de kast en zijn ouders accepteren het soort van, zolang hij niet te opvallende dingen doet met andere jongens. Zijn familie is wat minder streng ofzo denk ik, maar hij is wel besneden toen die klein was, vanwege het geloof. Twin en ik waren met hem in de sauna geweest en toen hadden we het gezien.

Als jullie een leuke klik hebben kun je misschien een keertje gewoon als vrienden iets leuks doen samen of naar een meeting van jong&out ofzo. Dan kom je gelijk nog wat andere jongens en meisjes tegen. Het hoeven niet alleen mensen te zijn waar je verkering mee zou willen hebben, maar gwn over gay dingen enzo kunt praten. Hoe zij met bepaalde situaties omgaan enzo. En verder gwn dingen kunt doen die iedereen leuk vindt en doet.

Het klopt dat je op school er niet zo heel veel over hoort, maar wij weten dat er bij ons op school meerdere jongens zijn die nog niet uit de kast zijn. Omdat twin en ik er open over zijn en andere kinderen dat weten, appen sommige jongens ons zonder dat we ze kennen. Zij kennen ons dan en via via zijn ze aan onze sm gekomen. Ze durven op school niet echt met ons te hangen en ook niet op openbare plekken. Bang dat ze gezien worden en dat er praatjes van komen. Daarom spreken we bij ons thuis af. Das sws veilig voor hen. Wel jammer dat ze niet gwn uit de kast durven te komen. Mama is vriendinnen met één van die jongens zijn moeder. Wij weten dus al een tijdje dat hij op jongens valt en zijn mama weet nog van niks. Hij wil het binnenkort wel gaan vertellen thuis.

Ik kan alleen over waar en in welk land het gebeurd is en over die jongens zelf niet zo veel vertellen. Alleen dat die jongens een paar jaar ouder dan ons zijn, maar nog wel minderjarig toen ze ons misbruikten. Op die school zitten kinderen van allerlei nationaliteiten. Wij (twin en ik) woonden daar ook en kwamen eigenlijk alleen in de vakanties naar huis. Wij zijn na een schoolvakantie, waarin we het hele verhaal hebben verteld, niet meer terug gekeerd op die school en even later waren die jongens ook van school. Ze zijn wel gestraft, maar hoe en wat kan ik niet zeggen. Wij hebben ze iig nooit meer gezien. Papa en mama hebben alles geregeld en gezorgd dat al onze spullen weer thuis kwamen en dat we naar een nieuwe school konden.

Over andere dingen van ons misbruik mag je wel dingen vragen. Aan het begin dachten we dat het een soort ontgroening was. Dat het gebruikelijk was om dingen met andere jongens te doen onder de douche en ’s avonds in bed. Wij waren 13 en kregen ouderejaars die ons de regels uitlegden. Gehoorzaamheid en niet opgeven waren belangrijke dingen op school. Ouderejaars tegenspreken was not done.

’s Morgens moesten we bloot oefeningen doen, bv. opdrukken en situps, maar al snel kregen die oefeningen een seksueel tintje en werden we afgetrokken en gepijpt en moesten we dat ook bij die andere jongens en elkaar doen. Soms mochten we wel eens een paar uurtjes van de campus en dan namen ze ons mee naar een verlaten boerderij en daar zijn we voor het eerst door ze geneukt en hebben we elkaar ook moeten neuken.

Ze hadden dat gefilmd en vanaf toen waren we helemaal in hun macht. Al snel werd het een soort van routine. Als we mee werkten dan "mochten" we elkaar pijpen, omdat zij dat leuk vonden om naar te kijken en hoefden we niet zoveel met hen te seksen. Het stomme is dat lichamelijk die dingen vaak nog lekker voelden en dat maakte ons in de war. Zij zeiden dat dat een teken was dat we het zelf graag wilden. Maar dat was natuurlijk niet zo.

Van die dingen dus gebeurden er.

Een aantal gay vrienden of vriendinnen leren kennen is, zeker in het begin, wel handig om je eerste contacten op te doen. Zij kennen vaak plekken waar je leuke andere gays kunt ontmoeten en je hart kunt luchten over gay dingen, die alleen gays kunnen begrijpen.

Natuurlijk heb je ook je “gewone” vrienden en op een gegeven ogenblik mengen die vriendengroepen zich een beetje. Zo is het bij ons gegaan iig. Je moet niet exclusief en alleen maar met gays omgaan. De wereld is ook groter dan dat. Een mix lijkt me een mooie oplossing.

Oude filmpjes zijn altijd leuk. We zitten onszelf uit te lachen om onze piepstemmetjes van toen we klein waren :D
Hoe we op meisjes reageren als die ons leuk vinden, dat kon echt niet. Zeker niet als ze ons kusjes wilden geven. Ik had eentje zo in het zwembad geduwd :P
We waren toen wel jong, 7-8 jaar denk ik, maar we wisten kennelijk al wat we wel en niet wilden.

Alle oude filmpjes zijn grappig, of we nou geïnterviewd werden of gwn op de naturistencamping rondliepen of ergens anders waren.

Meeste ouders hebben wel zulke filmpjes van vakantie of verjaardagen of Sinterklaas, toch?

Emoji’s kun je kiezen door net onder dat vakje waarin je je reactie typt op het 3e groene icoontje (die smiley) van links te klikken. Er opent zich dan een schermpje met 11 smileys. Zet eerst de cursor op de plek waar je de smiley wilt hebben en open dan het schermpje en klik de smiley die je wilt hebben aan. Meer is het niet haha.

Zorg gwn eerst goed voor jezelf. Dat je je comfortabel voelt en dan komt dat met je broertje wel goed.

Ik heb toetsweek, dus ook ff niet zoveel tijd voor het forum, maar dat komt volgende week wel weer. Dus, als je vragen hebt of iets leuks te vertellen hebt, dan zie ik het wel.

Alvast veel plezier met je nieuwe chatvriendje. Leuk dat jullie goed met elkaar zijn :)

Wij zijn echt cute, forever, daar heb je gelijk in :P

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Geeft niet dat het af en toe wat langer duurt dat je reageert. We hebben allemaal naast het forum ook andere dingen te doen, dus is het goed. Ik vind het iig leuk dat je reageert.

Ik moest zelf afgelopen dagen even bijtanken en bijkleuren op het (naakt)strand, dus vandaar nu pas een reactie.

Bekend verschijnsel, dat appen, in het begin is alles nieuw en hebben jullie elkaar heel veel te vertellen. Op een gegeven moment heb je vaak dat de één sneller, enthousiaster is dan de andere. Maar dat wil niet zeggen dat er echt iets aan de hand is.

Vraag hem of zeg hem dat je soms nogal enthousiast kunt reageren, met de beste bedoelingen en vraag of hij dat vervelend vindt. Dat je het leuk vindt om met hem te kletsen, maar hem nergens in wil pushen. Dat het voor jou ook allemaal nieuw is en je heel erg blij bent om er eindelijk eens met iemand over te kunnen praten. Dat je je telnummer gegeven had om beter bereikbaar te zijn, vanwege de slechte wifi, maar zonder verdere bedoelingen.

Misschien vindt hij het ineens allemaal nogal dicht bij komen en weet hij niet goed hoe hij er op moet reageren. Misschien wil hij liever gwn anoniem op de site met chatten. Idk. Gewoon vragen. Misschien wil hij ook wel reageren, maar heeft hij het druk met andere dingen of valt het zijn ouders op dat hij ineens meer aan het appen is dan anders en hebben ze er vragen over gesteld. Kan van alles zijn.

Je hebt er dus al over nagedacht hoe je uit de kast wilt komen. Kies een manier die bij jou past en goed voelt. Er is niet één manier die altijd de beste is voor iedereen. Deze manier is wsch de beste voor jou, omdat jij het zo bedacht hebt.

No matter what you do, er zal altijd wel iemand een minder leuke opmerking over maken, maar dat is dan maar zo. Meestal zijn het toch onbelangrijke mensen voor jou die zulke dingen roepen.

Leuk idee om anderen te willen helpen op school. Misschien weet je mentor ofzo wel of er sws anderen rondlopen met dezelfde soort ideeën of kunnen jullie zoiets samen doen en dan op een apart mailadres. Als duidelijk is wie dan achter dat mailadres “werken” en het dus duidelijk is dat iemand dan met jullie (andere leerlingen die iets met LGHBTIQ etc. haha) mailt en niet met docenten. Dat hun berichtjes ook veilig zijn bij jullie. Je zou ook bij GSA nog tips kunnen vragen hoe je zoiets aan kunt pakken. Zij hebben er ervaring mee en kunnen helpen met (gratis volgens mij) promotiemateriaal.

Kijk hiervoor eens op:
https://www.gsanetwerk.nl/gender-and-sexuality-alliance/

Vaak is het, het beste als je het niet helemaal alleen hoeft te doen en anderen je helpen. Dan kun je de taken een beetje verdelen en is het makkelijker te combineren met alle andere dingen die je al moet doen voor school en naast school. Bovendien sta je er dan niet alleen voor.

Gelukkig hebben we geen last meer van die jongens die ons misbruikten. Alhoewel we er wel een soort tic aan over hebben gehouden en we, zonder dat we het zelf in de gaten hebben, heel vaak aan onze piemels zitten de friemelen.
We knijpen er vaak in en zitten ook vaak met onze hand in onze onderbroek te rommelen. Ook op school. Of doen jongens dat sws en doe jij dat ook?

Ik denk dat het bij ons komt, omdat die jongens elke keer wanneer het kon met onze piemels speelden en wij dan aan die van hun moesten trekken en likken/zuigen. Als we film op school hadden en het was donker dan zaten ze ons gwn af te trekken in de klas. In de pauzes pijpten we elkaar enzo. Niet echt normaal, toch?

Jij gaat vast wel leuke jongens ontmoeten en wie weet zit daar jouw vriendje wel bij. Ik hoop het voor je. Jongensliefde kan echt heel mooi en fijn zijn. Zeker als jullie dingen doen die jullie allebei fijn vinden.

Wie weet wie je nog allemaal tegenkomt op Jong&Out.

Ik vind het wel grappig dat je ons cute vindt. Sommige jongens vinden het vervelend om cute gevonden te worden, maar wij vinden het juist leuk. Cute heeft iets onschuldigs. Gelukkig stralen we dat kennelijk nog wel uit na alles wat er gebeurd is.

Soms denk ik en mijn twin wel eens dat we aan het begin van onze puberteit niet echt kind hebben kunnen zijn en te snel te veel hebben moeten doen. Daardoor zijn we op sommige vlakken veel verder dan onze klasgenoten, maar op sommige ook best wel naïef, omdat we denken dat de dingen die we doen “normaal” zijn voor onze leeftijd en die zijn dat dan niet.

Wij hebben, nog steeds, te makkelijk seks met andere jongens, maar ok. Komt hopelijk ooit nog wel eens goed met ons. Onze vrienden vinden het leuk om samen met ons naar onze filmpjes van vroeger (en nu ook) te kijken.

In de filmpjes is wel te zien dat wij er iig nooit echt over getwijfeld hebben of we op jongens vallen. Op dat moment dachten we er niet echt over na, maar als je nu dingen terugkijkt dan heeft het er altijd al ingezeten. Niet dat we er nu of toen echt gay uitzien, voor zover zoiets bestaat, maar we hadden wel veel meer belangstelling voor jongenspiemels op de naturistencamping en het naaktstrand dan voor meisjesdingen.

Twijfel is niet gek om te hebben hoor. Dat het soms door je hoofd schiet en je dan soort van ff stress hebt. Volg je gevoel, meer kun je toch niet doen. Je kunt niet altijd overal 100% zeker van zijn. Volgens mij voel jij je het prettigste bij jongens als in een soort van verliefdheid. Een gevoel dat je bij meisjes niet zo hebt. Als ik het allemaal goed begrepen heb.

Tsja, wat doe je als je verkering hebt? Het is niet dat je dan ineens een hele dag seks met elkaar hebt. Voor ons is verkering een goede vriendschap plus.

Je kunt sws goede vrienden hebben en daar allerlei leuke dingen mee doen. Je kunt ook van ze houden, maar dan meer als een broer ofzo. Ik kan dat moeilijk uitleggen, want voor mij is houden van mijn twin en omgekeerd, denk ik sws al meer dan houden van een broer of zus. Dan komt door alles wat we meegemaakt hebben. Maar van een goede vriend kun je dus op een bepaalde manier ook houden, zonder dat het verder gaat, dus geen seksuele dingen.

Bij verkering heb je niet steeds seks, maar wel een extra gevoel. Dat je heel blij bent dat je hem ziet en dat je hem wilt knuffelen. Dat je het jammer vindt als hij weer naar huis gaat. Ook al weet je dat je hem wel snel gaat zien. Dat gevoel heb je bij een vriend niet, maar bij je vriendje wel.

Als je vriendje een arm om je een legt, voelt dat anders dan dat een vriend dat doet. Het gevoel gaat door je hele lichaam.

Ik kus sommige van mijn vrienden als we elkaar weer zien of afscheid nemen. Vooral met Belgische en Franse jongens, omdat die sws wat lichamelijker zijn en het eerder normaal wordt gevonden daar om elkaar te kussen.

Als ik die vrienden dan kus, geeft dat wel een goed gevoel, maar ik zal er nooit een stijve van krijgen. Als ik mijn vriendje kus dan krijg ik vaak wel gelijk een stijve.

Soms word ik ook gwn geil van hem. Dan zitten/liggen we tegen elkaar op de bank en kijken tv en merk ik dat er geil uit mijn piemel komt, ook als die nog niet stijf is. Er gebeuren dus allerlei dingen met een vriendje die je niet bij een normale vriend hebt.

En heleboel dingen zijn hetzelfde. Leuke dingen doen en lachen en praten met elkaar. Bij elkaar zijn. Maar dan is er toch nog iets extra in het gevoel en de dingen die je met elkaar doet.

Als je pas verkering hebt dan is het wsch vooral het gevoel dat anders is en doe je verder nog niet zoveel met elkaar qua seksuele dingen.

Wij hadden best wel snel seks met elkaar, maar ja, dat komt door onze verpestte puberteit.

Meestal begin je met beetje tegen elkaar aan zitten en lieve dingen tegen elkaar zeggen. Misschien een kusje als jullie afscheid moeten nemen. Van die dingen. Later kan dat meer worden.

Ik weet niet wat normaal is om te doen, maar ik en mijn twin kleden ons sws makkelijk uit als we op het naaktstrand zijn, maar ook als we na het sporten met andere jongens gaan douchen of met ze bij ons in de sauna gaan.

Voor een hoop jongens is dat niet zo vanzelfsprekend en dus kan het best spannend zijn om elkaar voor het eerst bloot te zien. Hoe doe je dat en raak je elkaar dan ook aan en waar?

Ik denk dat je dat van elkaar wel een beetje aanvoelt en je kunt het ook gwn vragen natuurlijk, maar dat is, hebben we gemerkt bij andere jongens, ook niet zo vanzelfsprekend. Dat is wel jammer, want als je van elkaar houdt en elkaar vertrouwt, dan is het toch niet gek om er over te praten? Maar ja, door iedereen om ons heen (de wereld dus) lijkt het wel alsof er een soort taboe op rust om over seks en verliefdheid enzo te praten, vooral als het gaat over jongens met andere jongens.

Ik denk dat als je op een gegeven moment elkaar wat vaker een kusje hebt gegeven, dat je dan vanzelf wel een keertje gaat tongen. Vaak weet je dan niet wat je met je handen moet doen, dus elkaar een beetje strelen over de rug ligt voor de hand.

Je kunt dan langzaam ook andere plekken strelen. Ik bedoel niet gelijk met je hand in zijn onderbroek en zijn piemel beet pakken, maar een keertje over zijn buik en onder zijn t-shirt kan wel. Je kunt ook aangeven wat je wel en niet wilt. Ik doe vaak zelf mijn t-shirt uit en dan begrijpt die ander wel wat de bedoeling is. Ik neem vaak wel het initiatief, maar natuurlijk kan je dat allebei doen.

Ik doe ook vaak mijn knoopje van mijn broek los en mijn gulp open, maar das misschien meer een dingetje van twin en mij.

Het gaat wel een soort als vanzelf, denk ik, als jij en je toekomstige vriendje elkaar beter leren kennen.

Btw je kunt ook seks hebben met een jongen die niet jouw vriendje is of wordt, maar gewoon omdat jullie allebei nieuwsgierig zijn.

Een relatie is ook gwn belangstelling tonen. Dat doe je ook wel bij vrienden, maar aan je vriendje kun je vragen of hij nog van je gedroomd heeft ofzo en dat doe je bij een gewone vriend niet zo snel. Het zit ook in een heleboel kleine dingetjes. Gwn een hartje dat je hem stuurt of een regeltje uit een liedje. Ook in stomme dingen die je van elkaar bewaard. Een kauwgumpje dat je bij het tongen van hem in jouw mond hebt gekregen.

Ik weet het, het is raar, maar ik heb dat nog bewaard van de eerste jongen waar ik mee getongd heb. Eigenlijk is dat niet echt de eerste jongen waar ik mee getongd heb, want dat hebben twin en ik gedaan met elkaar omdat we nieuwsgierig waren hoe het moest en hoe het voelde en we niemand anders hadden om het mee te proberen. Ja, misschien vinden mensen ons raar, maar wat zou jij doen als je een nieuwsgierige twin had?

Nou ja, ik stop er eerst maar weer even mee. Als je nog vragen hebt dan lees ik het wel.

Toetsweek ging wel goed. Heb nog niet alle cijfers terug, maar wat we weten is allemaal ruim voldoende.

Ik hoop dat je met je chatvriendje de draad weer een beetje op kunt pakken.

Zorg goed voor jezelf en iedereen om je heen, dan doen wij dat ook.

Sorry voor geen emoji's. Zie het net pas. Zet ze zelf ff op de goede plekken
😃 🆒 😉 🙂 :P

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Wow, goed bezig!!

Uit de kast op Facebook, ik vind jou wel cool 🆒

Succes met je herkansingen.

Hopelijk haal je ze en kun je lekker vakantie vieren op “ons” naaktstrand :D
Alleen mag ik je niet vertellen waar het is :(
Maar als ik een gay jongen van 15 met witte billen zie ben jij het vast :P
Als jij denkt dat je dubbel ziet en 2 dezelfde, zongebruinde jongens van 15 ziet, zijn wij het misschien wel ;)

Ik ga straks nog wel wat schrijven, moet nog even weg.

Jij laat er geen gras over groeien met uit de kast komen.
I love it, als iemand gewoon durft zichzelf te zijn ?

Groetjes,
M&M’s
@Carina van de Kindertelefoon,

Tis zo warm, dus ff iets over het strand zeggen is toch niet zo erg.
Half Nederland ligt op het strand, twin en ik hebben meestal alleen een 🆒 🆒 op

En vragen hoe het met school gaat in deze tijd van het jaar als iedereen toetsweek heeft gehad is toch niet meer als beleefd als je aardig wilt zijn op het forum :)

De rest gaat allemaal over gay-dingetjes volgens mij, maar ik ga m’n best doen, zoals altijd :)

Ik hoop dat jullie airco hebben op jullie werkplek, want jullie werken zo hard om iedereen op het forum te helpen :)

Als ik een ijscokarretje had, dan kregen jullie allemaal een ijsje van mij en mijn twin :D

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

Sorry, ben een beetje laat met reageren :8

Goed te horen dat Jong&Out en die appgroep goed werkt, ook wel een goed idee om die jongen erbij te doen. Heeft ie meer mensen om mee te praten en hoef jij niet alleen het gesprek aan de gang te houden.

Je kunt van alles plannen en in het echt loopt het dan soms net ff anders. Zoals met FB. Nou ja, dan weten ze het op school ook maar alvast. Dan kunnen ze er een hele vakantie aan wennen en hoeven ze er na de vakantie niet meer over te beginnen.

Het zou best kunnen dat er jongens zijn op school die ook al een tijdje rondlopen met dat ze op jongens vallen en dat die nu uit de kast durven te komen door jou of misschien jou om tips en advies gaan vragen. Dan heeft het “uitlekken” toch ook weer een positieve functie ;)

Ook goed dat je broertje en zusje het al weten, ze hadden het anders toch ook wel via via gehoord en nu weten ze het iig via jou. Tuurlijk moet iedereen even wennen, maar aan de eerste reacties te zien, komt dat wel goed.

Jongere broertjes en zusjes flappen het er misschien wel eens uit tegen anderen, maar dat bedoelen ze dan niet verkeerd, maar het kan wel soms onverwacht komen op een ongelukkig moment of manier. Maar uiteindelijk hoef jij je nergens voor te schamen, omdat je gwn jezelf bent.

Volgens mij komt het wel goed daar op school. Met je mentor erover praten en met GSA kan ook na de zomervakantie. Natuurlijk kun je in de zomervakantie ook al een beetje contact leggen met GSA. Dan kun je het na de zomervakantie ook met je mentor bespreken.

Btw ben je over, twin en ik wel.

Leuk dat je een crush hebt, wel weer jammer dat ie al iemand heeft, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Gwn doorgaan met leven, want op iemand wachten levert meestal niet heel veel op. Het komt wel als het komt :)

Misschien kun je wel met hem appen en praten over leuke jongens en kan hij zijn ervaringen vertellen over hoe erachter is gekomen dat hij bi is en niet alleen gay of hetero. Ook hoe en wat hij al met jongens gedaan heeft, zoals aftrekken en pijpen ofzo. Misschien heeft ie wel leuke en/of lekkere tips.

Ok, dus jij zit ook overal wel aan je piemel te frunniken. Maar wij doen het ook als we bloot in de zon liggen en dan zien anderen het ook, dus das minder. We hebben het zelf van te voren niet echt in de gaten. We zijn ondertussen wel al lekker bruin (helemaal).
Pretpark is altijd leuk. Ik spot er vaak leuke jongens en flirt dan een beetje. Meestal wordt het niks, omdat je te weinig tijd hebt met elkaar, maar een leuke selfie met zo’n jongen vind ik al een leuke herinnering en dan fantaseer ik de rest er zelf wel bij als ik thuis naar hem kijk.

One-night stand kan, maar je kunt ook gwn experimenteren met een vriend als die dat ook leuk vindt. Heb ik ook wel gedaan met heterojongens. Sommige waren en zijn echt overtuigd hetero, maar vinden het gwn geil. Anderen kwamen er zo achter dat ze op jongens vielen en van weer anderen weten we het niet, omdat we ze voor die tijd niet kenden en na die tijd nooit meer gezien en gesproken hebben.

Nou ja, spreek je later wel weer en updates over hoe je de liefde met een leuke jongen gaat ontdekken zijn altijd wel leuk om te lezen :)

Groetjes,
M&M’s
Hi Anonymous1221,

wat fijn om te lezen dat dit topic jou (een beetje) geholpen heeft bij jouw ontdekkingstocht over wie of wat je bent.

Het is altijd goed om jezelf te kunnen zijn en als dat betekent dat je op jongens valt, dan is dat prima. Ik vind het wel cool van jou dat je het ook al aan je ouders en familie hebt verteld. Toen viel er vast wel een soort last van je schouders. Ik neem aan dat ze er positief op hebben gereageerd en jou dus ook steunen.

Met die steun kun je een mooi leven opbouwen en als je een leuke jongen tegenkomt en het klikt kan het alleen nog maar mooier worden.

Je hebt gelijk dat je het op school nog niet verteld hebt. Kies het moment dat jou het beste past en dan komt dat vanzelf wel een keertje. Alles op jouw tempo en op jouw manier. Het is jouw leven en iedereen heeft er zo zijn eigen manier voor.

Je kunt nu tenminste thuis er vrij over praten als je een leuke jongen bent tegen gekomen.

Ik heb alles begrepen wat je geschreven hebt, dus excuses voor je schrijven zijn niet persé nodig, maar wel geaccepteerd.

Voorlopig gewoon je leven leven en dan zie je wel wie je allemaal tegen komt en of het een “gewone” vriend is of misschien wel ”je” vriend.

Wel stom dat je vroeger gepest bent. Ik hoop dat het pesten voorbij is.

Geen dank. Graag gedaan.

Ik vind het heel leuk dat je ons dit even hebt laten weten :D

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hi St fvd 15,

wow, echt heel erg leuk om van je te horen en goed dat je over bent 🆒

Als je het goed vindt dan ga ik je later uitgebreider antwoorden, want ik kan niet in 2 zinnen al jouw mooie nieuwtjes beantwoorden. Dan zou ik jou tekort doen.

Wij zijn in Zuid-Frankrijk op vakantie en ik ben er verliefd geworden op Jur (misschien heb je mijn topic daarover wel al gezien) en ik ga de komende dagen uitzoeken hoe en wat en of ik dan verder kan met Luca of met Jur of ?? :?

Fijne vakantie alvast en kiezen tussen 2 leuke zeiljongens zou ik ook moeilijk vinden :P

Btw ik werd gwn blij van jouw enthousiaste verhaal en ben blij voor je dat alles op zijn plekje valt en mam man jij zet wel stappen en dat bewonder ik in jou :)

Liefs en tot snel :D

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

nou ben je me al weer voor, dus wordt het echt hoog tijd dat ik ga antwoorden. Eerst ook nog even over jouw vorige reactie en dan die laatste.

Wel fijn dat iedereen je berichtje op FB zo goed heeft opgepakt. Dan weet je iig wie er wel en wie je niet steunen. Voor zover ik kan zien is dat wel goed gegaan bij je vrienden, bekenden en familie ;)

Er zijn idd vast jongens en meisjes die het nu nog niet durven te zeggen, maar die later nog uit de kast komen bij jou. Zij zijn nu nog niet zover, maar als het hun tijd is, komt het wel. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, hoe en wanneer.

Ongemakkelijke situaties kunnen altijd voorkomen, bijv. als je broertje of zusje een beetje te enthousiast tegen “iedereen” gaan vertellen dat je op jongens valt oftewel “op welke sexy jij valt” haha :)

Maar het is de manier waarop je er voor jezelf mee omgaat, hoe “erg” het voelt. Als jij er een grapje over kunt maken of de moeite neemt om er even over te praten (je hoeft je er natuurlijk nooit voor te verontschuldigen) dan komt het wel goed, denk ik.

Wel chill dat je een paar leuke jongens op zeilkamp tegen bent gekomen. Voor welke heb je gekozen? Die ene van jouw school of die andere? :P

Heb je leuke foto’s van het zeilkamp, das altijd een leuke herinnering.

Misschien kun je aan de leiding vragen om die jongen zijn contactgegevens en dan zeg je dat je hem nog wat foto’s wilt sturen ofzo. Het kan zijn dat ze zijn gegevens niet rechtstreeks aan jou willen geven, maar willen zij jouw gegevens wel aan hem doorgeven als jij dat wilt. Dan kan hij iig contact met jou opnemen en dan verder kijken hoe en wat.

Ik ben een paar jaar geleden ook verliefd geweest op een leuke zeiljongen met een Laser zeilboot. Ik kan nu ff niet op zijn naam komen. Hij had een beetje een “kakker”naam, maar was supercute en aardig. Alleen hij was 15 en ik 12-13, dus ja. Hij was wel aardig, maar ik denk niet dat ie met me wilde, maar ja, wel een leuke herinnering aan hem :$

Als ik weer thuis ben ga ik zijn naam opzoeken, want ik heb op mijn bureau, onder de bureaulegger of hoe heet zo’n ding, een heleboel jongensnamen geschreven met datums. Ik dacht dat valt niemand op, maar mama vroeg zich al eens af of ik werkelijk verliefd was (geweest) op al die jongens, omdat er bij veel namen hartjes of andere tekentjes en letters staan. Mijn “geheime” codes, zoals waar ik ze heb ontmoet en nog wat dingen, bijv. NS = naaktstrand, NC = naturistencamping, GS = gewoon strand, BWO = blauwe ogen, BRO = bruine ogen, PG = piemel gezien, SG = stijve gezien en soms getallen van hoeveel cm ik dan schatte dat hun piemel was en meer van die puber dingen haha 😛 :8

Tuurlijk is het in het begin lastig om te weten hoe je het allemaal aan moet pakken, das logisch. Maar kijk wat je de afgelopen maand(en) ofzo allemaal al wel hebt bereikt.

Je bent voor jezelf en je familie en op FB, dus zeg maar de hele wereld uit de kast, je hebt nog hard gewerkt voor school en je bent over. Daar verdien je wel een compliment voor :D

Je moet er zelf ook nog even aan wennen dat je op jongens valt en dat dat niet raar is en dat er dus ook andere jongens zijn, die met hetzelfde rondlopen en soms ook niet precies weten hoe ze het allemaal aan moeten pakken.

Maak je er niet al te druk om. Leef gewoon je leven en als je eens een leuke jongen tegenkomt en die je wel ziet zitten, probeer dan eerst vrienden te worden en elkaar wat vaker te zien.

Doe gwn dingen die andere pubers ook doen, dus keertje de stad in, wat gamen met elkaar, samen een balletje trappen of een andere sport die je leuk vindt, rondje fietsen, keertje naar het zwembad of de bios of een pretpark etc.

Op die manier leer je elkaar beter kennen en als er een klik is, nodig je hem ook eens uit bij jou thuis en later ook voor het eten of een logeerpartijtje. Je hoeft helemaal niet gelijk expliciet te zeggen dat je gay bent, zeker niet aan het begin.

Soms schrikt dat af en het gevolg is of kan zijn dat je die andere jongen niet eens kan leren kennen. Terwijl als je gwn als vrienden met elkaar om gaat is er niks “bedreigends of achterliggends” waarvoor die ander bang hoeft te zijn.

Je kunt wel denken, als die ander ook gay is, dan is contact makkelijker, maar misschien is die ander er nog niet klaar voor om uit de kast te komen en wil hij jou, ondanks dat, wel (heel graag) beter leren kennen. Ik zou zeggen, probeer eerst een vriendschap op te bouwen en elkaar vertrouwen te geven. Als dat goed zit, weet die ander wat ie aan jou heeft en omgekeerd en dan kun je de “moeilijkere dingen” bespreken.

Het moet goed aanvoelen en dan komen de dingen meestal wel vanzelf.

Ik weet als het meer dan een gewone vriend is en je verliefd op hem bent, dan komen er andere dingen bij kijken. Hoe kun je hem vragen of iig duidelijk maken dat je iets voor hem voelt en wat doe je dan.

Door gwn met elkaar over van alles en nog wat te praten en dat hoeven niet altijd hele gesprekken te zijn, maar kan ff kort zijn van “heb jij dat gehoord van die homojongen op school die gepest wordt? Wat zou jij in zo’n geval doen? Wat vind je van Geer en Goor? Wat vind je van gay pride in Amsterdam”

Je hoeft dan nog niet per se gelijk over jezelf te vertellen dat je homo bent, maar door die gesprekjes kom je er wel een beetje achter hoe die ander over homo’s denkt. Je kunt er dan elke keer iets verder er op in gaan, maar jullie gesprekken hoeven natuurlijk niet alleen over deze onderwerpen te gaan, alleen af en toe een vraagje in die richting.

Soms gebeuren er dingen spontaan, nadat je elkaar aankijkt of even aangeraakt hebt bij een begroeting. Kleine signalen worden er uitgewisseld en uiteindelijk weet je en voel je het gewoon.

Als je nu al makkelijk met meisjes kunt praten over van alles en nog wat, komt dat voor jongens ook wel. Wat is het ergste wat er kan gebeuren?

Vertrouw op jezelf en soms is er misschien wel iemand die jou kan helpen om kennis te maken met een bepaalde jongen die jij leuk vindt. Bijv. een goede vriendin ofzo? :)

Jij overvalt me niet hoor. Ik vind het alleen vervelend voor jou dat je hoofd soms zo vol zit dat het soms een chaos is. Maar ik heb wel heel je verhaal begrepen, dus zo’n chaos was het nu ook weer niet. Gelukkig heb je er medicijnen voor en is het wel goed, denk ik, als je die af en toe niet per se hoeft te gebruiken en je de boel even kunt laten gaan. Maar ik heb er te weinig verstand van, maar jij en de dokter weten dat natuurlijk veel beter.

Ik vind het wel chill dat je erover durft te praten, want het hoort bij jou en is deel van jou en dat maakt jou tot wie je bent :)
Ik vind je aardig en een doorzetter en je hebt al veel dingen bereikt in korte tijd en je gaat, zeker weten, nog veel meer dingen ontdekken en doen :D

Voor alles is een tijd en je bent niet bang om nieuwe dingen te ontdekken, dus dat komt vast wel goed.

Alle nieuwe dingen zijn een beetje spannend en soms moeilijk, maar geef het wat tijd en eenmaal je nu uit de kast bent, valt die last al van je af en komt er meer ruimte voor weer nieuwe dingen, zoals hoe je ermee omgaat als je een leuke jongen tegenkomt. Komt wel goed. Ik heb wel vertrouwen in jou 🆒

Tips, ook in andere topics vind ik altijd leuk. Twee weten meer dan één en jij kijkt er misschien anders tegen aan, dus ja, heel graag, als je dat wilt doen 🙂 Ik ga alvast goed nadenken over Jur en Luca.

Btw ik las laatst sinds lange tijd ook stukjes terug van mijn oude topics en wist soms niet eens meer, dat het precies zo gegaan was enzo. Natuurlijk wel hoe het uiteindelijk gegaan was in grote lijnen, maar sommige details niet precies meer. Ik ben daarom wel blij dat ik dat toen allemaal heb opgeschreven.

Groetjes en jij ook een fijne vakantie 🙂,
M&M’s, twin en vrienden
Hi St fvd 15,

Wow, pas na ruim 4 dagen een berichtje terug sturen is wel laat, maar ok, hier komt ie dan toch. Ik doe mijn best.

Ik weet niet of je het gevolgd hebt in mijn topic, maar ik heb ff wat andere dingetjes aan mijn hoofd en nog geen tijd gehad, nou ja das onzin natuurlijk, nog geen tijd gemaakt, om jou te antwoorden.

Je zit wel in je examenjaar van school, maar dat wil niet zeggen dat ze dan op school niks meer aan jou zouden hebben qua LGBTQI, want je leert vast dit jaar nog andere kinderen op school kennen, die vragen over LGBTQI hebben. Er zullen er vast wel uit lagere klassen tussen zitten of kinderen die bijv. VWO doen en dus sws langer op school zitten omdat het 6 jaar duurt.

Zij kunnen het stokje dan van jou “overnemen”, dus alles wat jij nu “organiseert en regelt” op school, daar kunnen ze nog heel lang plezier van hebben. Misschien ben je zelf dan wel niet meer op die school, maar je doet het niet voor niks.
Via mail kun je idd nog wel helpen :)

Jammer dat je geen foto’s met die leuke jongens hebt van het zeilkamp. Hebben ze niet een insta account van het zeilkamp of van diegenen die het organiseren? Misschien kun je via die site iets posten en dan in contact komen met die leuke jongen. Heb je zelf wel foto’s van het zeilkamp waar jij iig op staat, dan kun je die posten en zeggen dat je het zeilkamp in week puntje puntje leuk vond en of anderen nog leuke foto’s hebben uit die week. Hopelijk post die jongen dan wat en kun je hem dan dm sturen op zijn insta.

Weet je zijn voor en achternaam en eventueel woonplaats, dan kun je hem misschien op google opzoeken?

Weet die andere jongen van het zeilkamp, die bij jou op school zit misschien meer over die andere jongen of kent hij anderen van het zeilkamp of heeft hij foto’s van het zeilkamp waar die andere jongen ook op staat?

Het is niet gek om hem foto’s te vragen, toch? Dan heb je iig misschien strakjes wel een foto van die leuke jongen. Das iig iets.

Wel jammer dat je alleen een foto van je eigen groepje krijgt met die “bitches” haha en niet van de hele groep van die week.

Ik zou gewoon die organisatie vragen of je ook een foto van die leuke jongen kan krijgen. Zeg dat je een leuke verrassing voor hem aan het maken bent, omdat jullie een leuke week hebben gehad en vraag gelijk zijn adres.

Als ze dat niet willen geven kun je ook iets voor hem in een envelop doen en op die envelop zijn naam schrijven en er voldoende postzegels op plakken en dan doe je die envelop weer in een grotere envelop die je aan de organisatie stuurt en dan schrijf je er op een briefje bij of zij jouw envelop door willen sturen aan die leuke jongen.

Klinkt ingewikkeld, maar die tip heb ik van mama gekregen. Voordat er internet was, deden ze dat kennelijk wel meer op die manier :)

Die organisatie hoeft geen geld uit te geven, want jij hebt die postzegel er al op geplakt. Ze kunnen niet lezen wat jij die jongen stuurt, tenzij ze jouw envelop openmaken, maar dat doen ze niet en het is ook nog eens strafbaar. Het enige is, dat zij het adres er even op moeten schrijven. Je kunt die organisatie vertellen dat je in de brief, die je aan die jongen stuurt wel even uit zal leggen dat de organisatie jou niet zijn adres heeft gegeven, maar alleen de envelop hebben doorgestuurd.

Dan is het aan die jongen om wel of niet iets terug te sturen aan jou. Vergeet dus zelf niet om jouw adres of gewoon insta of mail of skype ofzo in jouw brief aan hem te zetten

Wie weet wordt hij jouw eerste vriendje, als in gay of anders gwn een leuke vriend 🆒

Ik zou het proberen. Wat kan er nou mis gaan? Het kan mislukken, maar wat dan nog. Je weet nu ook niks over hem.

Je kunt eerst natuurlijk bij de organisatie vragen of ze aan jouw plannetje mee willen werken en dan pas jouw envelop opsturen. Dan weet je iig al dat ze jouw envelop gaan doorsturen.

Geen dank voor dit geweldige plan hahaha. Ik wil wel een foto van jullie 2 samen kussend, maar ja, dat kan niet vanwege de regels hier op het forum. Maar belangrijkste is dat jij contact krijgt met hem :)

Als hij weet dat je al die moeite voor hem hebt gedaan, weet hij al hoeveel hij voor jou betekent. Cool toch.

Btw ik hoef geen credits, want ik heb het ook niet zelf bedacht. Geef mijn mama maar een hug ofzo. Dan stuur jij mij een (virtuele) hug en dan geef ik die wel aan mama ;)

You win some and you lose some. Als ik wat met alle jongens zou hebben, die ik ooit tegen kwam en leuk vond, dan was het huis wel te klein.

Als ik hun namen op mijn bureau lees, dan zie ik de meeste toch wel weer voor me en moet ik even glimlachen en weet ik nog hoe ik me op dat moment voelde. Dat lijkt heel knap, maar ik werd gwn geil van ze allemaal hahaha :P

Twin en ik vinden het goed als je onze afkortingen gebruikt. Misschien verzin je er ook nog wel een paar leuke. Wij zijn er ooit mee begonnen toen we elkaar opnoemden welke jongens we leuk vonden die dag.

Dan schrijven we zoveel mogelijk kenmerken op. Het is een boel gokwerk, want we weten meestal niet hoe oud ze zijn enzo, maar dan gokken we het wel. Dus, leeftijd, kleur ogen en haar, hoe lang ongeveer en dan verder opvallende dingen aan hun uiterlijk en kleding en waar je ze dan gezien hebt en of je echt contact hebt gehad. Van die dingen. Als we verder zijn gegaan ook piemel cm’s (beetje uit de losse pols 😳 :8 gegokt , maar ok)

Gewoon proberen wat vaker af te spreken met jongens die je leuk vindt. Ook al gaat het om huiswerk of iets anders wat niet echt leuk is. Elke soort van contact met een leuke jongen is een contact en dat kun je dan uitbouwen.

Bijv. je kent hem van de supermarkt waar hij vakken vult. Vraag hem eens waar de paprikachips liggen of iets anders, wat je zelf toch al lang weet, maar dan heb je iig een begin van een contact. De volgende keer dat je hem ziet kun je lachend tegen hem zeggen dat je weet waar de paprikachips liggen en je nu iets anders zoekt. Ga eerst kijken welk vak leeg is en vraag dat product. Dan moet ie naar het magazijn en is ie langer met jou bezig. Zoek wel iets uit wat je echt gaat kopen en wat goedkoop is. Kauwgum ofzo.

Na 2 of 3 keer gaat hij jou niet vergeten en vraag je bijv. of hij het goed vindt als je hem een keertje appt, omdat je wilt weten hoe het is om vakken te vullen, omdat je het zelf misschien ook wel wilt doen. Vraag zijn app en als hij zegt “ik leg het nu wel ff uit”, zeg dan dat je geen tijd hebt en je hem wel even appt of geef zelf je app en vraag of hij jou ff een berichtje stuurt.

Gewoon proberen en je wordt er vanzelf beter in. Zo heb ik een heleboel jongens leren kennen. Ook al zeg je alleen maar elke keer "hoi" tegen die leuke vakkenvuller, dan gaat ie jou niet bergeten en kun je daarna hem makkelijker iets vragen , omdat jullie elkaar soort van al kennen :)

Je krijgt er van zelf meer zelfvertrouwen door en je leert jongens aanspreken. Het is niet erg om te vallen, zolang je maar weer op staat en leert van je “fouten”. Dat komt allemaal van pas, als je dan een keertje echt je dreamboy tegen komt.

Gewoon eerst lekker oefenmateriaal gebruiken in de lokale winkels haha.

Btw het kan nooit kwaad om veel jongens te leren kennen. Als het dan een keetje kermis is ofzo, dan kom je er vast wel een paar tegen en kun je ff samen in de botsauto’s ofzo. Op een gegeven moment drop je ff de info dat je jongens leuk vindt en misschien vallen zij niet (allemaal) op jongens, maar kennen zij wel jongens die gay zijn in hun vriendenclub of familie en kunnen ze jullie met elkaar in contact brengen of iig insta geven ofzo 🆒

Je gaat er vast heel goed in worden. Alle begin is moeilijk, maar kijk waar je nu al bent. Je bent goed bezig, dus dit gaat je ook wel lukken.

Cool dat je naar de canal pride gaat. Ik ben er nog nooit geweest, maar lijkt me wel leuk om met vrienden naartoe te gaan :D

Ga je alleen of met familie of vrienden/vriendinnen?

Daar kun je dan mooi je sociale skills oefenen. De kans is sws al groter dat de jongens, die daar lopen, andere jongens ook wel leuk vinden.

Gewoon lekker veel selfies met andere jongens maken. Gewoon doen. Het is feest. Vraag of ze hun naam voor de cam ff zeggen terwijl jij die jongens, samen met jezelf filmt en dan vragen of ze hun naam en app of insta ff in je adresboek willen zetten. Iedereen is gek en in feeststemming op zo’n dag, dus gek is het niet om te vragen. Willen ze niet geven, jammer dan. Vinden ze je stom, ook jammer. Je hoeft er niet wakker van te liggen, want je hoeft ze niet per se nog eens te zien :P

De een heeft ADD en de ander heeft weer iets anders. Das best wel kut en daar zit je, zeker als gay jongen natuurlijk niet op te wachten, maar ja, probeer er de voordelen van te zien en die er uit te halen. Jij moet misschien voor sommige dingen meer moeite doen, maar dat maakt jou wel een doorzetter en dat is wel weer positief, dus ja, als je het een beetje op die manier bekijkt, maak je er wel het beste van. Opa zegt altijd “beter denk je in oplossingen en niet in problemen” :)

Ik vind het leuk om met je te “praten” via het forum. Jij bent in het echt volgens mij ook gewoon een leuke jongen. Zo kom je iig over. Je bent een aanpakker en positieve jongen :D
Tuurlijk zijn onbekende dingen spannend, maar ook wel leuk. Dus, go for it.

Ik spreek je vast wel weer ergens. Heel veel plezier op de pride en als je voor de cam komt op tv, doe dan ff 2 duimpjes omhoog en roep “yeeeeee pride”, dan weet ik dat jij het bent haha of iemand die dit gelezen heeft of zelf bedacht heeft of omdat iedereen dat doet als die voor de cam komt haha ;)

Je kunt er altijd nog een knipoogje bij doen, dat helpt wel :P

Dingen opschrijven is voor altijd, als je het terug kunt lezen. Dan is het zoals je het toen opgeschreven hebt en echt en niet door de jaren gekleurd of zo.

Schrijf iets leuks over de pride. Hoe je de dag ervaren hebt als “jongen uit de kast”. Hoeft geen topic te worden, mag natuurlijk wel, maar lijkt me leuk voor jezelf om later dingen terug te lezen over hoe je de eerste tijd mee gemaakt hebt, nadat je uit de kast bent gekomen.

Kijk maar, doe gwn lekker waar je zelf zin in hebt ;)
Be yourself 🆒

Jur en Luca is nog wel een dingetje, maar dat komt ook wel goed op één of andere manier.

Lekker op je telefoon verder als jouw computer jou niet begrijpt. Dat ligt dus niet aan jou, maar aan jouw computer :P

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

maakt toch niet uit dat het wat langer duurt

Veel plezier bij het feestje en alvast een goede reis :D

Als wij met de auto gaan, rijden we ook gelijk in één keer. Alleen 2 x stoppen voor benzine tanken en dan weer door. Ongeveer 1250 km van huis tot huis. Is wel zo makkelijk en we hoeven toch bijna niks uit te pakken, want we hebben daar een huis. Als we ’s avonds laat of ’s nachts aankomen, kunnen we gelijk ons bed in kruipen. Met een losse auto schiet je lekker op, sneller als met een caravan er achter.

Geniet van je vakantie en er lopen hier aan de Middellandse Zee genoeg leuke jongens rond. Ik heb al ff voor je gekeken :P

Ik zie je berichtje vanzelf wel komen :)

Groetjes,
M&M’s
Hi St fvd 15,

ok, Atlantische kust, dan ga ik je iig niet tegen komen als ik over het strand wandel :(
Komt allemaal wel goed. Ik zie het wel als je iets post.

Ga maar lekker naar die leuke jongens kijken :)
Dan kom je er wel achter of je nog twijfels hebt of je alleen op jongens of toch ook nog op meisjes valt.

Zat je nog gewoon rechtop / lag je op je rug te kijken of is het al zover dat je een kuiltje in het zand heb moeten graven en op je buik ligt? :P

Jongens in zwembroek zijn wel lekker, vooral natte jongens :)
Als ze net uit het water komen en die broekjes nog helemaal tegen hun lichaam aangeplakt zitten en je hun bobbel dan goed kan zien ?

Ik heb nog wel een zinnetje wat je kunt gebruiken om met jongens te praten. Misschien kun je er iets mee?

Je zegt gwn “ïk ben st fvd 15”, dus “je m’appele st fvd 15”.
Verder zeg je dan “J'aime ce que je vois. Tu me veux? Puis-je voir ta bite?" ?

Hahaha, beter doe je dat dus maar niet gelijk bij de eerste de beste jongen.

Als je het vertaalt dan is het zoiets als: "Het bevalt me wel wat ik zie. Wil je me? Mag ik je piemel zien? ?

Je kunt wel toch gewoon een beetje met de bal overgooien met een leuke jongen of voetballen of badmintonnen of jeu de boules (het spel met de ballen :)) doen en dan heb je al een beetje contact en misschien is er op de camping / vakantiepark (weet niet waar je zit) wel iets leuks voor jongeren en kun je er samen eens naartoe. Gewoon onschuldige dingen. Das toch niet raar. Gewoon proberen :D

Het gaat er alleen maar om, om je wat gemakkelijker te leren voelen bij andere jongens. Je hoeft niet gelijk te kussen ofzo, maar gwn dagelijkse dingen doen. Beetje sporten, zwemmen en stoeien met elkaar in het water. Dat doen toch alle jongens wel eens.

Nou ja, veel plezier iig. Ik hoor het wel.

Groetjes 🙂,
M&M's
Hi st fvd 15,

Bedankt voor je berichtje en voor de hug. Ik heb hem doorgegeven aan mijn twin en mama. Ik knuffel normaal elke dag wel even met ze, maar ik heb er nu extra mijn best op gedaan, speciaal voor jou :D

Zou wel leuk zijn als de envelop in envelop truc werkt. Je doet niks wat niet mag, dus je trekt volgens mij ook geen argwaan. Je zegt dat je hem iets wilt sturen, omdat jullie een leuke week met elkaar hebben gehad, maar dat je geen contactgegevens van hem hebt en of zij het dus door willen sturen.

Je krijgt ook niet direct de contactgegevens van die leuke jongen. Pas als hij ze zelf wil geven, dus lijkt me niet vervelend of tegen de regels als de zeilschool daar aan meewerkt.

Je kunt die leuke jongen eerst gewoon zeggen dat je het een leuke en gezellige week vond en dat je gwn even bij wilde kletsen, want dat je het jammer vindt om niet nog eens met hem te kletsen over die week. Misschien vragen of hij volgend jaar weer gaat of zo. Je verzint vast wel iets.

Iets simpels en vanaf daar kun je zien hoe het loopt. Als er een klik is, dan kunnen jullie vaker contact hebben en wie weet ooit nog eens afspreken om iets leuks te doen. Jouw hele verhaal kun je vertellen als jullie elkaar wat vaker gesproken hebben. Eerst contact opbouwen en dan verder zien. Update is altijd leuk hierover. :)

Ik hoop dat je het leuk hebt op vakantie en je ogen goed open houdt, haha 🆒

Het lijkt in het begin allemaal spannender dan het is. Gewoon een keertje meedoen met voetbal of tafeltennissen ofzo lukt vast wel en is zeker niet raar om te vragen.

Dat is gewoon gezellig en iedereen snapt dat wel. Het is niet dat je gelijk iemand aan het versieren bent. Dat zou ook niet je doel moeten zijn in het begin. Misschien wel ergens in je achterhoofd :P
Maar eerst gewoon met andere jongens (en meisjes) omgaan is al leuk toch?

Heb je al veel op je buik moeten liggen op het strand en dus ook kuiltjes moeten graven 😛 :$

Ben je al begonnen met je afkortingen lijstje over jongens en hoeveel staan er al op? ;)

Wij denken dan wel dat we het zelf bedacht hebben, nou ja, sommige afkortingen wel, maar op zich zijn er wel meer jongens en meisjes die lijstjes maken.

Wij proberen altijd ook wel die leuke jongens op de foto te krijgen. Dat lukt de ene keer wel en de andere niet. Gwn ff een selfie met elkaar ofzo :8

Jur en ik gaan wel ok, maar toch loopt het niet helemaal supersmooth, dus nog wel werk aan de winkel 🙂 😞 :)

Zijn er op vakantie nog meisjes die je doen twijfelen of je bi of gay bent?

Super veel plezier. Geniet van elke dag :D

Spreek je later.

Groetjes van de hele club hier 🙂,
M&M’s

Reageer