tips om uit de kast te komen

  • 4 December 2020
  • 24 reacties
  • 352 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Nou ja de titel zegt het al ik wil uit de kast komen bij mijn ouders maar heeft iemand tips

 


24 reacties

Hi, ik zou een moment kiezen en met jezelf afspreken dat je het op of voor dat moment moet doen. Als je je er dan niet aan houdt kan je het ook eerst aan iemand anders vertellen dat je het gaat doen en dan zorgt die persoon er misschien voor dat je meer het gevoel hebt dat het echt moet. Of je zet het op het forum dat je het gaat doen. Op deze manieren kan je er iig niet meer onder uit.

Hoe je het wilt vertellen moet je zelf weten. Je moet je denk eerst afvragen of je het echt wilt zeggen of dat je het liever op een andere manier doet, bijvoorbeeld in een brief of met een berichtje. Je moet ook bedenken of je het je ouders allebei apart wilt vertellen of liever tegelijk en of er nog andere mensen bij aanwezig mogen/moeten zijn.

En je moet ook bepalen op welk moment je het wilt doen. Ik zou kiezen voor een moment waarop je ouder niet echt iets belangrijks doen waar ze hun hoofd bij moeten houden. Het is denk het handigst als je een moment kiest waarbij je ouders jou hun volledige aandacht kunnen geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Suc6!

J8j8

Reputatie 2
Badge +1

Dankje wel daar heb ik wel wat aan

Fijn om te horen! Laat je het weten als het gelukt is? Of als je een plan hebt of nog meer vragen hebt natuurlijk.

De tips van J8j8 lijken me al heel nuttig.

Ook wil ik je nog meegeven dat je op youtube heel wat liedjes vindt rond het uit de kast komen, gewoon jouw geaardheid + coming out intikken, en dan komt er vast wel iets nuttig tevoorschijn.

Veel succes!

Groetjes

Lot

Reputatie 1
Badge +1

je kan een brief schrijven, dat helpt bij mij goed. Ik moet ook nog uit de kast komen en dan als je die brief geeft en je ouders het lezen kan je ook niet meer terug en dan toch stiekem iets anders vertellen.

hey,mijn nicht is laats ook uit de kast gekomen en k kan je goed helpen.eerst vertel het aan iemand die je echt al lang kent en die je vertrouwd,STAP2:als je comfortabel voelt vertel het tegen je broer of zus met hun kan je naar je ouders gaan en uit de kast komen k hoop dat dit je help en veel plezier:):grin:

ik ben zelf bi en  ben nu een half jaar uit de kast. heb t als eerste mn vrienden verteld en zij gingen hier heel goed mee om en waren heel supportive. daarna mijn zus die al een vermoeden had en daarna mijn broer hierna pas mijn ouders. een goed moment is in de auto dan hoef je ze niet recht in de ogen aan te kijken voor als je t eng vind, dit heb ik namelijk ook gedaan en werkte heel goed. mijn stiefmoeder kon niet begrijpen hoe je op mannen en vrouwen tegelijkertijd kon vallen en daarop antwoorde ik met: ja maarja mensen die biseksueel zijn dat zijn gewoon echte levensgenieters en als mensen commentaar hebben geen aandacht aan besteden gewoon weglopen. je kan niet iedereen tevredenstellen en het is nou gewoon hoe je bent en dat moeten ze maar accepteren

Reputatie 2
Badge +1

Dat is ook goed advies voor mij erg slim bedacht

Reputatie 2
Badge +1

ik ben zelf bi en  ben nu een half jaar uit de kast. heb t als eerste mn vrienden verteld en zij gingen hier heel goed mee om en waren heel supportive. daarna mijn zus die al een vermoeden had en daarna mijn broer hierna pas mijn ouders. een goed moment is in de auto dan hoef je ze niet recht in de ogen aan te kijken voor als je t eng vind, dit heb ik namelijk ook gedaan en werkte heel goed. mijn stiefmoeder kon niet begrijpen hoe je op mannen en vrouwen tegelijkertijd kon vallen en daarop antwoorde ik met: ja maarja mensen die biseksueel zijn dat zijn gewoon echte levensgenieters en als mensen commentaar hebben geen aandacht aan besteden gewoon weglopen. je kan niet iedereen tevredenstellen en het is nou gewoon hoe je bent en dat moeten ze maar accepteren

Mooi gezegd

Reputatie 2
Badge +1

Fijn om te horen! Laat je het weten als het gelukt is? Of als je een plan hebt of nog meer vragen hebt natuurlijk.

Zal ik zeker doen mijn plan is om een gedicht te schrijven want ben beter met schrijven dan vertellen 

Reputatie 2
Badge +1

je kan een brief schrijven, dat helpt bij mij goed. Ik moet ook nog uit de kast komen en dan als je die brief geeft en je ouders het lezen kan je ook niet meer terug en dan toch stiekem iets anders vertellen.

 

Haha dat ben ik

Reputatie 2
Badge +1

Help ik heb een coming out song opgezet bij de tv van mijn zus en zei zegt wrm heb je dat opgezet je bent niet gay en als je dat wel bent dan gaan we praten en dat deed echt zeer

Wat moet ik nu

Ik zou zeggen tegen haar dat je het nog even wil parkeren en er later over praten? Of zeggen dat ze het geheim moet houden? Ik weet het ook niet maar hier een paar ideeën ;)

Ai, dat klinkt niet goed. Misschien moet je zus nog wennen aan het idee? Het kan helpen om haar tijd te geven om te wennen en er nog een keer over te praten.

Denk je dat je ouders hetzelfde gaan reageren als je zus? Als je het niet weet kan je misschien proberen te peilen wat ze ervan denken door bijvoorbeeld iets te zeggen over een vriend/vriendin die uit de kast is gekomen. Of je kan iets zeggen over paarse vrijdag en vragen of ze dat belangrijk vinden ofzo.

Heel veel succes en sterkte.

J8j8

Reputatie 2
Badge +1

Dat is het punt ik weet nie wat zij denkt ik weet nie of dat ze denkt niet nu of dat ze denkt je maakt een grap of dat ze het alweer vergeten is 

Of dat ze er  over nadenken is 

Daardoor weet ik ook niet wat ik nu moet doen

Als je niet weet wat je moet doen kan je denk het best gewoon even wachten.

Reputatie 2
Badge +1

Mijn zus heeft nu wel door dat ik gay ben denk ik

Maar nu mijn moeder nog 😬😬😬

Wat vind je zus er nu van? Kan ze er al een beetje aan wennen?

En heb je al een idee wat je moeder over gays denkt?

 

Reputatie 2
Badge +1

-Onnodige quote verwijderd-

Ze vindt het oke ik denk het wel 

Ik weet het niet want ik zat aan mijn puisjes te puleke en mijn moeder zei niet doen anders krijg je nooit een vent toen zei ik er zijn nog genoeg vrouwen op de wereld en mijn moeder zei dat we voor adam en eva gaan 

Dan weet ik niet of ze er heel positief over gaat zijn. Waarschijnlijk accepteert  ze het wel want dat doen de meeste moeders omdat ze van hun kinderen houden. In extreme gevallen gaat het wel eens fout en je wilt natuurlijk niet één van die gevallen worden. Maar als je moeder zo negatief zou zijn over gays zou jij het waarschijnlijk wel al weten.

Vertel je het als je het gaat zeggen of gezegd hebt? Je mag natuurlijk ook nog meer advies vragen. Dan zal ik en misschien ook anderen je zo goed mogelijk proberen te helpen. Hoewel ik natuurlijk geen expert ben en ook niet alles weet.

Heel veel succes J8j8

Reputatie 2
Badge +1

@J8j8  heel erg bedankt nou ik ga het binekort doen ik heb het gesprek al gehad met mijn zus en zij boeit het eigenlijk niet of dat ik op meisjes val wat wel een opluchting is maar voordat ik dat gesprek met mijn moeder aanga ga ik eerst nog wat subtiele hints geven 

Succes! 

Reputatie 6
Badge +7

Haha, je moeder geeft zoveel mogelijkheden voor subtiele hints

Sommige Adams gaan voor een andere Adam, hoor.

 

Is het al gelukt @samanta ?

Reageer