Vraag

tampon kwijt?

  • 15 November 2018
  • 11 reacties
  • 1390 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo ik ben een meisje van 13 jaar en was laatst aan het logeren bij een vriendin en we waren allemaal rare chakkenges aan het doen en toen vroeg ze aan mij ben je al ongesteld geweest en toen zei ik ja dat ben ik nu ook en een paar challenges later zei ze knip het touwtje van een tampon af en stop hem in je vagina en hekaas heb ik het toen ook gedaan en die tampon zit er nu al een week in en ik weet niet wat ik moet doen want ik durf niet naar mijn ouders of de dokter. iemand tips?

11 reacties

hallo ik ben een meisje van 13 jaar en was laatst aan het logeren bij een vriendin en we waren allemaal rare chakkenges aan het doen en toen vroeg ze aan mij ben je al ongesteld geweest en toen zei ik ja dat ben ik nu ook en een paar challenges later zei ze knip het touwtje van een tampon af en stop hem in je vagina en hekaas heb ik het toen ook gedaan en die tampon zit er nu al een week in en ik weet niet wat ik moet doen want ik durf niet naar mijn ouders of de dokter. iemand tips?
Lieferd, echt zeggen tegen je ouders, als die tampon erin blijft zitten kan het ontsteken en schimmelen en pijn gaan doen, het is echt ff een doorzet momentje. Maar dit is eigenlijk redelijk heftig. Morgen of nu nog ditect tegen je ouders vertellen
Zeg het zo snel mogelijk tegen je ouders dat is het beste die kunnen je echt helpen en anders kan het schimmelen en ontsteken en dat doet pijn en je kan er ook nog eens ziek van worden dus doe dat alsjeblieft dat is het beste

geoeten anoniem1407
maar ik dirf dit echt niet tegen mijn ouders te zeggen want die gaan sowieso vet boos worden
maar ik dirf dit echt niet tegen mijn ouders te zeggen want die gaan sowieso vet boos worden
De kans dat ze boos worden, is er. Maar wat is dat voor een reden, laat ze lekker boos zijn, breng jezelf in veiligheid, denk dat zij eerder denken aan die tampon die er direct uit moet dan dat ze denken: o nee, een tampon erin gedouwd, laten we boos worden tegen een puber. Doen ze niet. Misschien wel een gesprekje. Maar dit is echt uberhaupt te dom voor woorden. Ze gaan niet eens eraan denken ok boos te worden
maar mijn ouders zijn tegen tampons en weten nog eens dst ik ongesteld ben geweest
en ja sorry iedereen doet als puber toch domme dingen
Ja, het leven is vallen en opstaan, gaat er iets fout, probeer dingen opnieuw naja niet altijd, maar je leert overal van want wat heb je nu geleerd?
ik geloof en weet zeker dat jou ouders er geen ramp van maken, ookal zijn ze tegen tampons, denk nogmaals dat ze daar niet eens over nadenken maar die tampon er zo snel mogelijk uit willen
"maar mijn ouders zijn tegen tampons en weten nog eens dst ik ongesteld ben geweest"
Zou je willen vertellen waarom?

Anyway, het lijkt mij wel handig om hen toch in te lichten.
Er zitten simpelweg gezondheidsrisico's die erger zijn dan het gezichtsverlies dat je zult lijden ten overstaande van jouw ouders.
Een huisarts zou het met een simpel handeling kunnen verwijderen uit je lichaam, als jij er niet meer bij kan.
nou ik heb nog niet verteld gewoon dat ik ongesteld ben omdat ik het ongemakkelijk vind en ze zijn tegen tampons omdat hun mening zo is maar ik ga nu slapen en kijk morgen ofzo wel wat ik doe
Ik zou hoe dan ook naar de huisarts gaan. Ik ken iemand die dat ook heeft gehad, ze is naar de huisarts gegaan en binnen een paar minuten is de tampon eruit gehaald. Bovendien als je de tampon in je lichaam laat zitten kan het (zoals andere mensen ook al zeiden) ontsteken. Een tampon mag je maar maximaal 4 tot 8 uur er in laten, als je die grens overschrijdt, loop je de risico op de gevaarlijke tamponziekte TSS.
Ik heb gelezen dat je het niet durft te zeggen tegen je ouders omdat ze überhaupt niet weten dat je al ongesteld bent en tampons gebruikt. Maar vind je dit echt belangrijker dan jouw gezondheid? Je ouders zullen waarschijnlijk niet boos worden, want ze vinden jouw gezondheid ook belangrijker dan het feit dat je een tampon gebruikt. Het kan wel spannend zijn om zoiets tegen je ouders te zeggen, maar ik zou het toch wel doen.
Succes!
xxx
Dini

Ga ervanuit dat die tampon er al lang uit is nu. Maar, 

Je kan ook zelf naar de huisarts gaan zonder afspraak en daar het tegen hun vertellen en vragen wat je moet doen. Is beter dan niks doen

Reageer