stop met 100% hetero vragenlijsten

  • 14 August 2022
  • 10 reacties
  • 397 Bekeken

Badge

Liefste forumleden,

 

Aan de liefhebbers van vragenlijsten, willen jullie erop letten dat jullie de vragenlijsten meer LGBTQIA+ vriendelijker maken. Ik zie veel vragenlijsten voor jongens die alleen gericht zijn op “wat zou je met een meisje willen doen” en andersom ook. Niet iedereen is hetero of cis. 

Gelieve hier rekening mee te houden.

 

Hieronder een paar tips:

  • geen geslachtgerichte vragenlijsten meer
  • niet voor elke vraag moet een geslacht staan, denk bij elke vraag eens na “kan het andere geslacht hier ook misschien een antwoord op bedenken”

 

LOVE IS LOVE 🌈

Groetjes😍


10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

👍

Reputatie 1
Badge

En waarom? Voor bepaalde vragen geldt dat het geslacht uitmaakt, of niet? hebben dames sperma? Hebben mannen borsten? geslacht is dus relevant voor dit soort vragenlijsten. We mogen ook de cijfers niet vergeten: verreweg de meeste mensen zijn hetero, maar een klein deel is LGBTQIA+. Het is dus gewoon heel normaal dat verreweg de meeste vragenlijsten op hetero’s zijn gericht.

Reputatie 5
Badge +1

Ikzelf denk dat het niet zo’n probleem is om dit te doen maar een beetje overbodig. Veel vragenlijsten kan je toch gewoon de vraag een beetje aanpassen? Als er voor de jongens iets wordt gevraagd veranderd je het meisje in de vraag naar een jongen. Of je beantwoord de vragen van de meisjes.  Mensen worden echt niet boos als je dit doet, wat maakt ons het uit? En soms moet je gewoon accepteren dat sommige vragen niet voor jou bedoelt zijn, hoe stom het ook is om buitengesloten te worden. Ik vul ook geen vragenlijsten in die alleen voor meisjes zijn bedoelt.

 

veel mensen op dit forum maken vragenlijsten om te of geil te worden of om te kijken of andere mensen dezelfde seksuele interesses en voorkeuren hebben. Aangezien 90% van de populatie hetero is, zullen ze vragenlijsten die met hun voorkeuren overeenkomen nou eenmaal leuker vinden.

 Het  idee om geen geslachtgerichte vragenlijsten te doen vind ik een beetje belachelijk, die vragenlijsten zijn nu eenmaal bedoelt voor een geslacht om ervaringen te delen over dat geslacht, sommige  vragen zijn nou eenmaal voor een geslacht bedoelt. Als je dit niet zou doen zou je juist alleen maar vragen krijgen van ‘voor de boys’ en voor ‘de girls’.  Je kan natuurlijk kijken of de vragen in zo’n vragen lijst inclusiever kunnen zijn, maar aangezien 90% hetero is, is het logisch dat dit niet 123 gebeurt. 

kzelf heb dus andere tips:

 

1: maak zelf eens een keer een vragenlijst die specifiek gefocust is op mensen die lhbti+ zijn.

2: pas de vraag een beetje aan als je een vragenlijst invult.

3: misschien de vragen meer op de interesse van het geslacht maken en niet het geslacht van de maker. (Hier dus eens met jou)

 

sorry dat deze reactie wat chaotisch is, ik heb mijn beargumentatie vandaag niet helemaal op orde ofzo. 

Badge

In principe stel je zelf de vraag dus dan is het ook relevant dat je antwoorden vraagt van iemand van hetzelfde geslacht, lijkt me toch logisch? Dat gaat niet meer over hoe LGBTQ vriendelijk een bepaalde vraag is

Reputatie 4
Badge +3

Dat vind ik echt de grootste onzin @jhonny Als je die vragenlijsten niet wil zien dan sla je ze lekker over. Ik ben het helemaal met @GeileBoyBi en @wild forest eens. Van mij mag iedereen zijn zoals hij of zij is, maar biologisch gezien is iedereen (99,99%) in de basis een jongen of meisje… 

Leef je leven en laat iedereen zijn/haar leven leven!

Maar ik ben een hetero jongen, dus zal er wel niks van snappen 😄

Love ! Super

Reputatie 7
Badge +5

Kijk als er bijvoorbeeld een vraag is van

'Meiden, wat vind je van mijn lul?)

Dan vind ik het slim als je het veranderd in:

 

'Wat vind je van mijn lul?'

 

Dat bedoel ik er mee.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 1
Badge

En dit is waarom ik af en toe een pesthekel aan het lbgtenweetikveelhoeveellettersnogmeer gebeuren begin te krijgen.

 

Maak lekker zelf je eigen lijsten of wees creatief met je antwoord

 

Wat zou je met een meisje willen doen? Antwoord: ik ben gay het lijkt mij heerlijk om bij een jongen blablabla verzin wat leuks.

 

Al dat gezeik en opgedrongen eisen is om kriebelig van te worden.

 

Vandaag moet dit en morgen ga ik lopen zeuren omdat er in een vragenlijst staat: welke kleur onderbroek draag je terwijl je slaapt, onderbroek kan niet omdat ik nog last heb van bedplassen dus die vraag is zeer vervelend voor die paar mensen die daar last van hebben.

Net als de vraag welk vlees vind jij lekker op de bbq? Dan kan je gaan lopen janken dat je vegan bent en een hele heisa ervan gaan maken, of je kan antwoorden: gevulde gegrilde paprika en een maaiskolf.

 

En sorry dat ik wat hard en direct ben maar ik kan mij echt kapot irriteren aan dit soort opdringerigheid en ben daarin absoluut niet de enige weet ik, ook een paar gay vrienden van mij denken er zo over omdat de tolerantie en respect hierdoor alleen maar afneemt.....

 

 

Reputatie 2
Badge

Ik ben het mee eens met @Keano  al dat gedoe om niks iedereen kan zich tegenwoordig identificeren als van alles zelfs een minicraft eend voor de gene die snanpen wie ik hiermee bedoel😅

Reputatie 7
Badge +17

@Kelster Het enigste advies wat ik je kan geven is: maak je niet zo druk.

Reputatie 7
Badge +17

@Kelster Maak je er niet zo druk om joh. Niemand dwingt je iets te doen of te vinden.

Zoals je het nu zegt komt het een beetje over als “ik vind het best dat je gay/bi/lesbisch/whatever bent maar ik heb liever niet dat het er over hebt.”

Ik kan het mis hebben maar ik snap oprecht de frustratie niet.

Reageer