Vraag

Snee in velletje

• 22 juni 2016
  • 4 reacties
  • 3124 Bekeken

Badge +2
Hoi!

Ik ging net aftrekken, maar nu ik klaar ben zie ik dat er een stukje van mijn vel rood is, het doet echt onwijs veel pijn. Volgensmij zit er een snee...
Wat moet ik doen!?

4 reacties

hoi NoName2001,

soms kan het gebeuren dat je bij het aftrekken, zeker als je een keertje wat harder of wilder en langer als anders aftrekt, je een beetje een rood plekje aan je voorhuid krijgt en soms ook aan je eikel. Meestal zit dat dan aan de binnenkant van je velletje, tenminste dat heb ik ook wel eens gehad.

Dat kan dan komen omdat je daar met één van je vingers een beetje te hard hebt gewreven en dan kan je een soort schaaf plekje krijgen.

Heb je ook echt bloed gezien of is het alleen maar rood en gevoelig?

Wat ik dan doe is gwn eventjes niet of een beetje anders aftrekken zodat dat plekje vanzelf weer kan genezen. Je moet het wel goed schoonhouden, anders kan het misschien gaan ontsteken. Dus onder de douche je voorhuid naar beneden doen en dat randje afspoelen met water en voorzichtig schoonwrijven met je vingers of een washandje. Na het douchen voorzichtig droogmaken met een handdoek. Ook na het plassen goed proberen je eikel droog te maken bv. eventjes deppen met een stukje wc papier.

Meestal gaat het dan wel snel over, ook al zit er echt een klein sneetje. Als het niet snel verbetert en zeer blijft doen en erg pijnlijk wordt of dikker dan kan het zijn dat het is gaan ontsteken en dan kun je het beste even naar de huisarts gaan. Als het nodig is kan hij bv. een zalfje of antibiotica geven.

Ik las ook in een ander topic van je dat je voorhuid niet helemaal over je eikel kan als je een stijve piemel hebt. Je kunt voorzichtig zelf proberen om je voorhuid steeds iets verder te doen, maar als het erg zeer doet kan de dokter je een speciaal zalfje voorschrijven, waardoor je voorhuid wat soepeler wordt en dus makkelijker over je eikel kan. Die zalf moet je dan een paar weken elke dag op je eikel en voorhuid smeren en dan voorzichtig je voorhuid elke keer wat verder naar beneden proberen te doen. Bij de meeste jongens werkt dit heel goed.

Ik bedenk me dat je misschien ook nog iets anders kan bedoelen met dat je een sneetje ziet. Namelijk dat je voorhuid een beetje los komt van het randje van je eikel. Als dat zo is, is er op zich niks aan de hand, want dat is normaal. Meestal zie je dat als jongens zich wat vaker gaan aftrekken en uiteindelijk komt je voorhuid zeg maar een beetje los van je eikel, tenminste je kunt dan de hele rand van je eikel zien als je voorhuid helemaal naar beneden is.

Is het bij jou alleen een rood schaafplekje of komt je voorhuid een beetje los aan het randje van je eikel?

Gr. JJ
Heb ik ook soms last van
Badge +2
Hoi jjboy, het is een rood schaafplekje, maar het gaat al stukke beter! Voel er nu gelukkig niet zo veel meer van 🙂 Ik zie het alleen nog wel. Heel erg bedankt voor al je tips!

Reageer