sexueel misbruikt?

  • 22 January 2023
  • 12 reacties
  • 1363 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik weet niet meer hoe oud ik was maar het was rond groep 4/5. Ik had een beste vriendin en we speelde vaak samen (even oud) ook spraken we vaak af na school om samen te gaan spelen. Tot dat ze opeens aan mijn kont ging zitten. Maar daar bleef het niet bij, als we doktertje gingen spelen ging ze op mij liggen om “het beter te kunnen zien” en soms ging ze me zelfs zoenen. Maar we waren zulke goede vriendinnen (ik had op dat moment geen andere vriendinnen omdat ik gepest werd) dat ik niet wist wat ik moest doen en het gewoon liet gebeuren, keer op keer. 2 jaar later verhuisde ze naar het buitenland en sinds dat moment heb ik haar nooit meer gezien. Ik was ket eigenlijk een beetje vergeten tot 2 maanden geleden ik weet niet zo goed wat ik moet doen want niemand weet het en weet ook niet echt of het echt iets is. Omdat ik nooit echt stop of nee heb gezegd omdat ik te bang was om haar kwijt te raken.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Wat erg, praat anders even met www.centrumseksueelgeweld.nl.  Of met www.dekindertelefoon.nl.  … gewoon even erover praten, licht op, veel sterkte meis, 

 

Mij_Niet_Gezien 

 

ps, +*lucht op heel veel sterkte meis* 

Reputatie 7
Badge +19

Hey!

Ik wil van te voren zeggen dat ik niet weet hoe jij dit ervaren hebt of iets dus dat jij echt zelf moet aangeven of dit iets van misbruik was of niet.

Anyway… wat ik wilde uitleggen: het is voor jonge kinderen eigenlijk best wel normaal om op deze manier te ontdekken, daar zitten geen rare of vervelende intenties aan. Kinderen spelen doktertje en zien elkaar naakt, kinderen laten elkaars geslachtsdeel aan elkaar zien of ze gaat bijvoorbeeld bloot op elkaar liggen. Het klinkt misschien gek, maar heeeeel veel kinderen doen dit. Er is echter wel een grens natuurlijk. Beide moeten het goed vinden, de verhouding moet oke zijn en je moet natuurlijk niet te ver gaan alsin seks.  Je kunt hierover ook veel op internet vinden.

Het kan zijn dat dit het geval is geweest bij jou. Ook aangezien je aangaf dat je er niet echt over nadacht de afgelopen jaren. Maar als je hier wel last van hebt is het misschien goed om er over te praten met iemand.

Reputatie 4
Badge +2

Je doet me aan iemand denken… en aan mezelf… ik heb ook dit soort problemen gehad. Mijn vriendin toen had een andere vriendin en als het niet goed tussen hun ging dan ging ze naar mij en dan wilde ze doktertje doen, bij mij liep dat soms raar uit. Voor het hele verhaal ; check mijn topics!

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey 

@Isabellie  Dat wou ik ook zeggen. Ik had daarnet jou verhaal gelezen!

@Iemand_met problemen Heb je hier al over gepraat met een volwassene? Of met iemand voor hulp? Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent. Maar ik heb dit vroeger ook meegemaakt. Ik heb contact terug gezocht met die vriendin en het uitgepraat. Nu zijn we gewoon beste vriendinnen. En als er iets is helpen we elkaar. We hebben onlangs nog doktertje gespeeld 😅. Dus nooit te oud ervoor! We vonden het alle 2 goed. En nu wanneer ze dat wilt doen we het. Maar soms spreken we ook gewoon af :) We kunenn elkaar alles vertellen en zijn er altijd voor elkaar :) Dus als er iets is mag je altijd reageren!

 

 

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 4
Badge +1

Hey hey 

@Isabellie  Dat wou ik ook zeggen. Ik had daarnet jou verhaal gelezen!

@Iemand_met problemen Heb je hier al over gepraat met een volwassene? Of met iemand voor hulp? Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent. Maar ik heb dit vroeger ook meegemaakt. Ik heb contact terug gezocht met die vriendin en het uitgepraat. Nu zijn we gewoon beste vriendinnen. En als er iets is helpen we elkaar. We hebben onlangs nog doktertje gespeeld 😅. Dus nooit te oud ervoor! We vonden het alle 2 goed. En nu wanneer ze dat wilt doen we het. Maar soms spreken we ook gewoon af 🙂 We kunenn elkaar alles vertellen en zijn er altijd voor elkaar 🙂 Dus als er iets is mag je altijd reageren!

 

 

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Niemand weet het (behslve jullie lol) en kan het niet echt goed maken want ze woont niet in Nederland nu- anyways ik ben 14

 

De reactie is aangepast door De Kindertelefoon vanwege forumregel 6: Plaats op het forum geen persoonsgegevens 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey

Misschien kan je haar eens opzoeken?

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 4
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Is een beetje lastig om naar Suriname te vliegen-

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Hey hey

Ik bedoel op socialemedia!

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 4
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Dat heeft ze niet, anders had ik dat allang gedaan

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Iemand_met problemen ,

 

als je het nu eens voor jezelf op papier zet, soort van van je afschrijft, dus alles wat je haar zou willen zeggen…..

Niet dat het dan gelijk allemaal opgelost is, maar misschien kijk je er dan anders tegenaan of voelt het anders omdat je hebt kunnen verwoorden en er niet de hele tijd aan hoeft te denken, omdat het door je hoofd spookt?

Als je het opgeschreven hebt kun je het als de mogelijkheid er een keer is, het aan haar geven om te laten lezen. Soms helpt het om iets op te schrijven en dan die brief te verbranden. Een soort van ritueel verbranden, er afscheid van nemen, als dat werkt voor jou.

Misschien helpt het jou om er een gedicht over te schrijven. Dat hoef je natuurlijk niet gelijk aan iedereen te laten lezen , maar als het juist goed voelt om het te laten lezen, mag je dat wel doen natuurlijk.

Ik noem zomaar wat dingen op en misschien zit er iets bij waarvan jij denkt, dat kan ik wel eens proberen of je komt misschien zelf op een idee hierdoor hoe je het aan kunt pakken.

 

Ik wens je iig succes en sterkte.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Iemand_met problemen ,

 

als je het nu eens voor jezelf op papier zet, soort van van je afschrijft, dus alles wat je haar zou willen zeggen…..

Niet dat het dan gelijk allemaal opgelost is, maar misschien kijk je er dan anders tegenaan of voelt het anders omdat je hebt kunnen verwoorden en er niet de hele tijd aan hoeft te denken, omdat het door je hoofd spookt?

Als je het opgeschreven hebt kun je het als de mogelijkheid er een keer is, het aan haar geven om te laten lezen. Soms helpt het om iets op te schrijven en dan die brief te verbranden. Een soort van ritueel verbranden, er afscheid van nemen, als dat werkt voor jou.

Misschien helpt het jou om er een gedicht over te schrijven. Dat hoef je natuurlijk niet gelijk aan iedereen te laten lezen , maar als het juist goed voelt om het te laten lezen, mag je dat wel doen natuurlijk.

Ik noem zomaar wat dingen op en misschien zit er iets bij waarvan jij denkt, dat kan ik wel eens proberen of je komt misschien zelf op een idee hierdoor hoe je het aan kunt pakken.

 

Ik wens je iig succes en sterkte.

 

Gr. MickeyMouse

 

Bedankt voor deze tip maar zoals ik al 2 keer eerder heb verteld; ik heb geen contact meer met haar en ze woont in Suriname dus dat gaat niet.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Iemand_met problemen,

 

dat had ik wel gelezen, maar wat ik bedoelde is dat je wel een brief kan schrijven, om het van je af te schrijven. Die brief zou je ook, zonder dat er per se iemand anders bij hoeft te zijn, kunnen verbranden. Ook zou je er misschien een gedicht (voor jezelf, hoeft niet voor anderen) over kunnen schrijven.

En als je die vriendin toch ooit nog eens zou zien, dan zou je haar die brief (of een kopie ervan, als je het origineel zou verbranden) aan haar kunnen laten lezen.

Sorry, als ik het niet duidelijk heb opgeschreven 😉, maar dat is wat ik bedoelde te zeggen.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reageer