Vraag

seks zonder condoom

  • 24 April 2016
  • 3 reacties
  • 1080 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!
ik ben een meisje en ben 14 jaar,
ik heb gister seks gehad met m'n vriend en we hebben geen condoom gebruikt! Ik slik wel de pil elkedag 3 weken en dan een stopweek en dan na de stopweek weer verder slikken die stopweek was 2 weken geleden dus nu slik ik al weer 1 week de pil. Maar ik vraag me af of ik zwanger kan zijn omdat we zonder condoom hebben gedaan maar dus wel de pil slik! Hij is NIET klaargekomen in me!!!!!!
Kan ik zwaner zijn?

Liefs een meisje

3 reacties

hoi vraagjexo,

als je de pil slikt volgens de bijsluiter dan zou de pil je normaal gesproken moeten beschermen tegen zwangerschap.

Het feit dat je vriendje niet klaar gekomen is in je, wil niet zeggen dat je daardoor niet zwanger zou kunnen raken, want in voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten. Maar je hebt de pil gebruikt, dus zou die je moeten beschermen tegen zwangerschap.

Condooms kunnen je behalve tegen zwangerschap ook beschermen tegen SOA's, dus miss sws verstandig om die dan te gebruiken.

Via de link kun je info vinden over in welke gevallen er wel of niet kans op zwangerschap is, zie https://www.sense.info/zwanger/onveilig-gevree%C3%ABn-neem-actie

Verstandig is altijd om goed in de gaten te houden of je ongesteld wordt op de voor jou normale manier. Bij twijfel kun je altijd een zwangerschapstest doen, maar doe die dan wel volgens de instructies in de bijsluiter. Anders zegt die zwangerschapstest ook niks.

Maar waarom lees ik hier op het forum (in zn algemeenheid en niet alleen bij jou) toch vaak van die verhalen dat jongens en meisjes zich ACHTERAF altijd van alles afvragen. Ik vind het wel goed dat jullie er achteraf over nadenken (nadenken kan nooit kwaad), maar BETER is het om er van TE VOREN over na te denken. Dan hoef je je ook minder zorgen te maken achteraf.
Hey,

Zoals JJBoy al zegt; in voorvocht zitten ook spermacellen waarvan je zwanger kunt worden. Daarnaast is er een klein percentage (uit mijn hoofd, ik kan me vergissen: 4%) die, ondanks de pil, toch zwanger raakt. Mocht je je dus zorgen blijven maken, raad ik je aan om even een zwangerschapstest te gaan halen bij de apotheek.

Succes, en houdt ons op de hoogte!

Groetjes,
Hulpjongen

Kans is klein maar zeker niet onmogelijk 

Reageer