Vraag

Schaamhaar niet durven scheren

  • 21 December 2018
  • 5 reacties
  • 518 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik scheer mij schaamhaar maar ik had ergens op internet gezien dat hoevaker je iets scheert of knipt hoe sneller het groeit dus ik durf niet te scheren mer iemand met informatie of die mij kan helpen?

5 reacties

Je kunt het beste je schaamhaar afscheren als je gaat zwemmen en het ander je zwembroek of bikinibroekje uitkomt of bijna
Hoihoi!

Klopt inderdaad, haar groeit sneller terug als je het vaker scheert. Maar geen zorgen, het is zeker niet zo dat het op een gegeven moment een dag na het scheren weer één groot oerwoud is. Schaamhaar groeit met ongeveer 0,18 millimeter per dag, dat is niks 🙂 scheer je dus gerust! het valt bijna niet te merken dat het sneller groeit.

Zorg er wel voor dat je de goede techniek gebruikt! Anders kan de huid in je schaamstreek geïrriteerd raken.
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Sorry @RemcoW maar wat je zegt klopt niet helemaal,

Je haar groeit NIET sneller terug als je vaker scheert. Dat is een fabeltje. Elke haar groeit uit een haar cel. Als je de haar afscheert blijft de haar cel intact en groeit de haar weer verder uit. Omdat het onderste gedeelte wat dikker is en dat onderste gedeelte omhoog komt lijkt het of de haren wat dikker zijn. Maar de haar wordt niet door het scheren dikker en er komt niet méér haar voor terug.

De snelheid waarmee haar groeit is globaal genomen zo’n 1,25 cm per maand, wat zo’n 15 cm per jaar betekent. Bij het ouder worden kan de snelheid afnemen tot slechts 0,25 cm per maand.
Heey,

Sorry @RemcoW maar wat je zegt klopt niet helemaal,

Je haar groeit NIET sneller terug als je vaker scheert. Dat is een fabeltje. Elke haar groeit uit een haar cel. Als je de haar afscheert blijft de haar cel intact en groeit de haar weer verder uit. Omdat het onderste gedeelte wat dikker is en dat onderste gedeelte omhoog komt lijkt het of de haren wat dikker zijn. Maar de haar wordt niet door het scheren dikker en er komt niet méér haar voor terug.

De snelheid waarmee haar groeit is globaal genomen zo’n 1,25 cm per maand, wat zo’n 15 cm per jaar betekent. Bij het ouder worden kan de snelheid afnemen tot slechts 0,25 cm per maand.


Oeps, foutje van mijn kant. Bedankt voor je correctie!
Hey je kan het eventueel ook waxen ik heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik heb er geen ervaaring mee maar van vriendinnen hoor ik dat het wel tot 3 weken weg kan blijven en het groet niet dikker of zwarter terug als je je vagina gaaf waxen zou ik er goed mee uitkijken HEB ER ZELF DUS GEEN ERVAARING MEE

Reageer