Vraag

Schaamhaar...?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben jari 13 jaar...
Ik heb sinds eenhalfjaar schaamhaar...
Alleen durf het niet tegen mijn ouders te vertellen... (ze zijn gegechijden)
Maat goed hoe kan ik dit het beste vertellen...
En wat is et daarna bij jullie gebeurd...
En kan ik het het beste aan mijn moeder stiefvader stiefmoeder of vader vertellen... HELP...

11 reacties

Hi Jari123,

Iedere jongen en meisje krijgt op een gegeven moment schaamhaar. Sommigen willen het graag vertellen en anderen liever niet.

Dus je moet lekker doen waar je zelf zin in hebt. Je hoeft het niet te vertellen, maar misschien vind je het fijn om er met je moeder of vader over te praten. Daar is niks mis mee.

Ik zou zeggen kies degene waar je je het prettigste bij voelt als je het wilt vertellen.

Mama had het gewoon gezien bij mijn twin en mij. We gingen tot een paar jaar geleden nog naar en naturistencamping en daar loop je gwn een hele dag in je blootje.

Nu gaan we nog naar het naaktstrand en thuis lopen we ook nog wel eens bloot rond en zonnen in de tuin doen we sws bloot.

Dus ja, misschien komt jouw vader of moeder ook wel eens in de douche als je er onder staat ofzo en dan zien ze het vanzelf wel.

Verder gebeurt er niet zoveel als je schaamhaar krijgt. Het wordt meestal wel meer en op meer plekken. Waar heb jij nu, alleen boven je piemel of ook al een beetje op je piemel of je ballen?

Ik weet niet of je al sperma hebt, maar dat kan dan misschien binnenkort ook wel er ineens uit spuiten. Is wel cool als je de eerste keer hebt en daarna ook wel natuurlijk.

Er is een site met heel veel betrouwbare info, misschien wel leuk om daar eens op te kijken.

Ik heb hier een linkje naar alles over een jongenslichaam:

https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam
en
https://www.sense.info/seksdummies#/m/0/
en
https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam/penis-en-balzak/schaamhaar


Je kunt er natuurlijk ook info over meisjes vinden en nog een heleboel andere dingen, zoals over seks, over hetero, homo, bi etc. Kijk er ff rond. Het is wel een handige site.

Groetjes,
M&M’s
Wederom weer bedankt m&m ik hdb het boven mijn piemel vooral en ook wel op mijn balzak ik ga zeker even rondneuzen op die site... bedankt ?
Sorry voor mijn onbegrip, maar waarom zou jij dit delen met jouw ouders?
Het ligt natuurlijk aan jou en jouw familie, dus daar ben ik naar benieuwd.
Badge +2
Ik heb ook schaamhaar maar als ik aftrek spuit het erin en ik vind dat een beetje raar. Dus wat moet ik doen het afscheren of laten staan
Menspersoon ik snap je vraag... ik (ben ban plan) om het te vertellen omdat ik het anders misschien verkeert doe en dan in de toekomst miss verkeerde dingen kunnen gebeuren. En tevens ook gewoon voor zekerheid. Maar ik sta zeker ook open voor andere ideeen
Om de vraag goed te kunnen beantwoorden moet ik weten waarom je het zo erg vind dat je ouders weten dat je schaamhaar hebt. Is toch niks om je voor te schamen (vanwaar die naam?). Mijn moeder vroeg het een keer en toen zei ik ja.

BTW Quinten ik voel met je mee, toen ik nog lang schaamhaar had zat t er ook hele tijd in
Reme wat is er daarna gebeurd
Me ouders weten niks er van en vind het zelf dat ze niks over me lichaam hoeft de weten
Hoe zo niet als ik vragen mag?
Vind niet zo belangrijk dat me ouders dat weten en ze weten miss wel dat ik al heb maar meer niet
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik begrijp ook niet helemaal waar je je druk om maakt. Iedereen heeft schaamhaar en dit begint nou eenmaal in de pubertijd (jouw leeftijd dus) te komen.

Je ouders weten toch wel dat je al schaamhaar hebt of kan hebben op jouw leeftijd. Het is een beetje vreemd opeens te delen dat je schaamhaar hebt. Het gaat namelijk niemand iets aan en is volledig in overeenstemming met je gebruiksaanwijzing. Je kunt het vergelijken met een mededeling dat je een aantal centimeters gegroeid bent in het afgelopen jaar. Het is iets wat op die leeftijd gewoon gebeurt, het hoort er bij.

Reageer