Vraag

Recent seks met zus en nu wilt ze een relatie met me - wat moet ik nu doen?

  • 18 August 2019
  • 3 reacties
  • 11218 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi.

Ik ben een jongen van vijftien en heb recent seks gehad met mijn zus. Ik weet dat dat illegaal is en wil het mijn ouders vertellen, maar mijn zus zegt dat dat absoluut niet mag en ik wil ook niet onze relaties (als broer en zus) niet verpesten. Ik zal even kort vertellen hoe dit allemaal is gebeurd:

Ik was rond een uur of vier thuis. Normaal gesproken zou mijn moeder ook thuis zijn, maar die was met haar vriendinnen naar Rotterdam gegaan om te shoppen. Ik maakte mijn huiswerk zoals gewoonlijk, maar had een moeilijke opgave bij wiskunde B (ik doe VWO) die ik maar niet begreep. Mijn zus is over het algemeen wel goed in alle vakken en zei altijd dat ik haar om hulp mocht vragen. Ik liep naar haar kamer toe en deed de deur open. Ze was zichzelf aan het vingeren en keek me totaal niet beschaamd aan. Ze zei dat ik dat niet tegen mijn ouders mocht vertellen. Ik zei dat ik dat niet zou doen omdat ik geen verklikker ben. Toen vertelde ze me dat ze altijd stiekem had gehoopt dat ik haar zo zou zien. Ze begon over dat ze al een tijdje verliefd was op mij en dat ze een intieme relatie met mij wilde aangaan. Het ging allemaal zo snel en ik kon niet helder nadenken, en voor ik het wist hadden we al seks. Na de seks zei ze dat ik dit absoluut niet aan mijn ouders mocht vertellen. Ik zei dat dit een hele foute situatie was en dat dit eigenlijk niet kon, omdat dit incest is. Ze wilde dat ik het geheim zou houden, maar ik vind dat mijn ouders het moeten weten. Ik weet alleen niet of dit mijn relatie met mijn zus zal schaden en/of dat mijn ouders dit zullen begrijpen. Ik wil eigenlijk ook wel een relatie met mijn zus omdat ze heel mooi is, maar ik weet dat dit verkeerd is. Wat moet ik nu doen en hoe? Ik ben echt afhankelijk van hulp, want ik weet niet hoe ik mijn ouders met deze situatie moet benaderen. Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

James

3 reacties

Badge
Hallo

Ik denk dat als je het echt aan je ouders wilt vertellen het het beste eerst aan 1 ouder verteld en dan aan de ouder waar jij het ieder hebt dat hij/zij het begrijpt.

Hoop dat dit geholpen heeft.
Wand meer kan ik er niet echt over zeggen.
Ik begrijp dat je deze situatie lastig vindt, maar ik weet oprecht niet of je het aan je ouders moet vertellen. Ze zullen er waarschijnlijk niet al te blij mee zijn. Nou zijn er wel community's waar dit "gewoon" is, maar als jouw ouders daar geen voorstanders van zijn - misschien weten ze er helemaal niets van - zullen ze daar waarschijnlijk niet al te veel begrip voor hebben. Ik heb hier wel begrip voor, al ben ik er geen actief deelnemer. Maar misschien staan jouw ouders er niet zo in en vinden ze het alleen vies/raar.

Jij kan het beste een inschatting doen of jouw ouders er begrip voor zullen hebben. Maar als je denkt dat ze dat niet zullen hebben, zou ik het maar niet vertellen.

Ook zou ik je niet aanraden om een relatie met je zus te nemen. Dat zou de relatie ontzettend bemoeilijken. Het is misschien naar voor jullie allebei omdat jullie het allebei wel willen, maar het zou de "gewone" band heel erg (kunnen) verstoren. Maar als jullie het allebei echt willen, ga ik je niet tegenhouden.
Ik begrijp dat je een groot geheim hebt. En je denkt dat de oplossing is: Vertellen.

Bedenk wel een ding goed. Je weet niet hoe je ouders reageren. Je kunt een week lang praten en dan weten ze nog niet hoe jij je voelt en waarom je doet wat je doet. Je loopt het risico dat ze doorschieten in hun reactie.
En eenmaal verteld... kan nooit meer terug.
Je weet ook nooit zeker of ze het nooit delen. Met vrienden of familie. Nu of over 15 jaar.

Je kunt ook iets anders doen. Als je denkt dat het fout is, kun je stoppen. Als je denkt dat je ouders jullie laten stoppen, kun je dat ook zelf doen. Het resultaat is hetzelfde, alleen blijft jullie geheim dan privé.
Dit is een geheim waar veel mensen snel een mening over hebben.
Als ik zo'n geheim had zou ik willen dat ik zelf kon bepalen wie het weet.

Reageer