Vraag

PTSS en intimiteit

  • 29 January 2020
  • 1 reactie
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Ik ben een meisje van 18 met klachten bij intimiteit. Ik denk dat dit komt door traumatische ervaringen in het verleden (PTSS?)

Mijn enige ervaring op seksueel gebied is gedwongen of in angst. Ik ben door twee jongens verkracht. 

Nu heb ik recent een vriendje die weet van mijn verleden en heel erg lief is voor me. Alleen ik ben heel onzeker over intimiteit. Dit heb ik kenbaar gemaakt. Ik vind het heel moeilijk om aan te geven wat ik fijn vind, ook omdat ik mijzelf plezieren lastig vind en niet echt weet wat ik wil. Ook heb ik heel veel moeite met een orgasme krijgen. Ik heb dit nog nooit gekregen van een jongen en ik kan me niet ontspannen omdat er zo veel druk op staat. 

 

Heeft iemand misschien tips? (Ik kan er open met mijn vriendje over praten)

 

Alvast bedankt!

 


Dit topic is gesloten

1 reactie

Hoi

 

Door negatieve ervaringen in het verleden ondervind je problemen bij intimiteit. Je hebt onder andere moeite bij het ontspannen en klaarkomen. 

 

In ieder geval positief dat je hier open met je vriend over kan praten. Goed dat hij rekening houdt met je verleden, en dat hij je op een zachte manier lijkt te behandelen. Misschien is het een idee om extra tijd te besteden aan voorspel, en je vriend hierbij allerlei zaken te laten opnoemen die hij mooi aan je vindt. Daardoor zou je zelfvertrouwen naar omhoog kunnen gaan, en zou je je prettig kunnen gaan voelen. 

 

Eventueel zouden jullie seksspeeltjes kunnen betrekken in de slaapkamer. De kans dat je hierdoor een orgasme bereikt, is vrij groot. Sommige seksspeeltjes zijn zo ontworpen dat ze er zo min mogelijk “intimiderend” uitzien. Je zou deze bij jezelf kunnen gebruiken om aan het gevoel te wennen, of je vriend zou ze kunnen bedienen. 

 

Heb je professionele hulp gehad qua traumaverwerking? Misschien is het een idee om, eventueel vergezeld door je vriend, een vorm van therapie te volgen. Ook als je vroeger begeleiding hebt gehad, kan het gebeuren dat je er nu weer last van krijgt. 

 

Gr. Kenshin