Vraag

Pil vergeten

  • 2 June 2018
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit nu in de eerste week van mijn pil die ik al ruim 7 maanden slik, deze week begon maandag. Ik ben alleen eergisteravond (donderdag) vergeten een pil in te nemen. Ik had dinsdag voor het laatst onbeschermde sex. Ik heb op advies van de doktersassistente de vergeten pil de volgende dag extra ingenomen samen met de volgende. Dit was echter al na 14 uur vanaf het tijdstip dat ik hem normaal inneem.
Online las ik dat je ook de morning afterpil in zou moeten nemen, alleen zou dit laat zijn, en verder heeft de assistente hier niets over gezegd.

Wat moet ik doen? Of moet ik hierin de dokterassistente vertrouwen?

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je kunt de dokterassistente vertrouwen, maar ik zou toch nog gauw een morning after halen. Er zijn, zover ik weet, 2 soorten beschikbaar. Eentje die 72 uur 'aan kan' en eentje waarbij dat 120 uur is. De 3 dagen versie is dus al te laat, maar die van 5 dagen heeft dus nog wel zin. Deze zou je dus voor morgenavond (zondag) moeten innemen. Het is wel allemaal erg laat, maar in principe zou deze nog zijn werk moeten doen. Ik zou het voor de zekerheid toch doen, want wil je op het woord van een dokterassistente vertrouwen terwijl er in de bijsluiter waarschijnlijk iets anders staat? Ik denk het niet.

Reageer