Vraag

pijpen/beffen

  • 10 March 2018
  • 2 reacties
  • 587 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
kan ik als ik iemand pijpt of iemand anders mij beft een SOA krijgen??

2 reacties

bedankt
Hi anoniempje.xx.,

Je kunt op de site van sense lezen wat een SOA is en welke verschillende vormen er zijn. Er zijn er die door een bacterie, een virus of een parasiet veroorzaakt worden. Ik weet niet of op sense staat welke SOA's je kan overdragen door te beffen of te pijpen. Verderop meer uitleg over welke wel en niet en wanneer en een extra linkje.

Kijk hier voor het overzicht
https://www.sense.info/soas/soorten-soas/wat-zijn-soas
Je kunt daar verder doorklikken.

Als je een hele piemel in je mond hebt kun je je voorstellen dat je dan ook bacteriën, virussen of een parasiet binnen kan krijgen. Met beffen zal ook wel zoiets zijn, maar ik heb geen verstand van seksdingen met meisjes.

Ik heb nog ff verder gezocht welke SOA je wel door beffen en pijpen kunt overdragen. Ik zal ze hieronder zetten, maar lees ook de hele link, want daar staan alle verschillende manieren van seks, welke SOA’s kunnen overbrengen. Dus, lijkt me wel verstandig om alles te lezen. Daar staan ook weer linkjes in de artikelen waar je door kunt klikken, dus doe dat ff daar.

- begin quote

Pijpen

Wordt ook wel genoemd
Afzuigen, blowen, fellatio.

Wat is het?
Met mond en tong de penis stimuleren.

Risico voor hiv, soa, zwangerschap?
• Veilig voor hiv, tenzij de man klaarkomt in de mond. Dan onveilig voor degene die pijpt.
• Onveilig voor soa. Risico op syfilis, herpes genitalis, chlamydia en gonorroe. Bij klaarkomen in de mond ook onveilig voor hiv. Gebruik een condoom.
• Veilig voor zwangerschap.

--

Beffen

Wordt ook genoemd
Cunnilingus

Wat is het?
Met mond en tong vagina en clitoris stimuleren.

Risico voor hiv, soa, zwangerschap?
• Veilig voor hiv. Tenzij degene die wordt gelikt menstrueert.
• Onveilig voor soa. Ook als er geen menstruatie is. Risico op hepatitis B, syfilis,herpes genitalis. Voor mannen met een baard ook risico op schaamluis en schurft door intiem contact. Risico te verkleinen door gebruik beflapje.
• Veilig voor zwangerschap.

- einde quote
Bron: https://www.soaaids.nl/nl/soas/voorkom-soas/veilig-vrijen-wat-wel-en-niet

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,
M&M’s

Reageer