panseksueel of biseksueel

  • 21 July 2021
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Hi, ik denk dat in panseksueel of biseksueel ben. Ik ben er nog niet helemaal achter. Ik heb een vriendje dus daarom vind ik het lastiger om er achter te komen. Heeft iemand tips hoe ik er achter kan komen of ik het echt ben?

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

( Ik denk al vanaf ik best jong ben dat ik niet alleen op jongens val. Dat gevoel begon rond mijn 10e. )
 

Mijn vriendje support bij sowieso 100% al zou ik het zijn, want we hadden laatst ook een gesprek erover omdat ik het vroeger dacht. (hij weet niet dat ik er nog steeds mee aan het strugglen ben op wie ik val) En toen zei hij ook dat stel ik zou nogsteeds dat voelen hij het zou supporten en respecteren. Dus dat is in ieder geval fijn. :)

Anyways. Mijn vraag naar jullie dus is hoe je er achter komt of je het echt bent. En ook wil ik jullie verhalen horen hoe je uit de kast bent gekomen en tips! En hoe jullie erachter kwamen achter jullie sexual preference. 

Thankyou alvast xx

 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Je moet het gwn uitwachten want je krijgt vanzelf gevoelens voor een meisje of je blijft bij je vriendje 

 

Ik ben persoonlijk van mening dat niemand op gender valt maar op persoonlijkheid en iedereen kan een knap iemand van elk gender hot vinden ik bedoel  ik vind knappe meiden nogsteeds knap

 

Ik wist het omdat ik met een paar vrienden was aan het praten en een zij dat hij gay was wat ik al wist en ik vond hem wel leuker dan vrienden en toen zij ik ik ben ook gay en ja zo gebeurde het dat ik er achter kwam ook kijk ik liever naar jongens dan meisjes en 2.5 jaar later (2 maanden ofzo gelede) zij ik ik wil even wat zeggen en zij ik “ik ben gay” en mn gezin zij wat leuk ik kreeg allemaal knuffels en we dronken champagne.

Ik had veel geluk want mijn familie is heel accepterend enzo dat is ook niet de reden dat ik het zo laat zij het was omdat dat het echt zou maken en het is altijd moeilijk ookal weet je dat ze je waarschijnlijk accepteren

 

 

 Heeft iemand tips hoe ik er achter kan komen of ik het echt ben?

Het is inderdaad, zoals jongen999 al schreef, een kwestie van afwachten.
Zolang jij tevreden bent lijkt het mij ook niet echt uit te maken.

Op papier klinkt biseksualiteit en panseksualiteit redelijk verschillend, maar in de werkelijkheid valt het wel mee.
Je kunt op meer verschillende mensen vallen.
Kies dan maar of je een voorvoegsel uit het Latijn (bi-) of uit het Grieks (παν-/pan-) wilt gebruiken.
 

Je moet het niet spannender maken dan het daadwerkelijk is.
 

Reputatie 6
Badge +7

Gewoon afwachten.

Je wordt vanzelf wel verliefd op iemand anders (of niet). 

Het is ook niet zo dat als je ‘pan’ bent, je automatisch verliefd wordt op iedereen die op straat loopt.  

Je moet iemand ook nog leuk vinden en het moet ook wederzijds zijn. 

En het verschil tussen ‘pan’ en ‘bi’ is ook helemaal niet groot.  Bedenk maar: Hoe feller de discussie, hoe kleiner het verschil  (dat is heel vaak waar).

 

Reageer