Vraag

overtijd

  • 22 May 2022
  • 6 reacties
  • 458 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hoi ,

Ik zit met een groot probleem .

Ik heb al enige tijd een vriendje en heb ook sex met hem . Maar ben nu al dik 2 maanden overtijd mijn borsten zijn gevoeliger ben soms misselijk ben nu bang dat ik zwanger ben . Ben ten einde raad nu . Durf hier niet mee naar mijn  pleegmama. 

Wat kan ik nu het beste doen ‽?


6 reacties

Als eerste zou ik toch een test doen.  Dan weet je het zeker.  Van dat uit kan je dan weer nadenken wat dan.  Als je te lang wacht kan je niet meer kiezen. 

Reputatie 3
Badge +1

ja ik zou een zwangerschaps test doen en toch vertellen want dan kan je misschien nog abortus plegen…

anders is het te laat hoe moeilijk het ook is…

succes:)

Reputatie 5
Badge +5

Heb test inmiddels gedaan en blijkt zwanger te zijn .

Moet abortus onder gaan . En  toch overwegen wat voor anticonceptie  wat ik wil .

Vervelend, gebruik volgende keer maar wel anticonceptiemiddelen. Ik dacht trouwens ook dat je lesbisch was of is dat veranderd?

Heb test inmiddels gedaan en blijkt zwanger te zijn .

Moet abortus onder gaan . En  toch overwegen wat voor anticonceptie  wat ik wil .

Heyy, 

Je mag in NL legaal maximaal na 24 weken abortus plegen.

Je bent een kind zo te horen en gaat niet alleen ervoor kunnen zorgen. Je opties zijn; 1. het kind houden en het samen met je ouders verzorgen 2. het kind houden en het afstaan aan een pleeggezin die er wel voor kan zorgen 3. Je pleegt abortus binnen maximaal 1/2 maanden voor jou nu (weet je zeker dat je safe zit)

Ga als eerst z.s.m. naar een gynocoloog, die zal je verder helpen.

Side note: eventually MOET je het je ouders vertellen hoe dan ook, pleeg je abortus moeten je ouders ook involved zijn tenzij je 16/18+ bent. En in t scenario dat je bevalt zullen hun dat ook opmerken.

 

Wellicht zal t minder zwaar vallen als je zegt dat je t zelf wilt verzorgen tegen je ouders, aangezien je zelf al pleegouders hebt die in staat waren jou te verzorgen.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @AnoniemeGuy2004 ,

Wat goed dat je meedenkt! Wat je zegt klopt bijna. In uitzonderingen mag je ook onder de 16 jaar voor abortus gaan, zonder dat ouders toestemming geven: https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu/ben-ik-zwanger/je-leeftijd

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer